Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Dwie nowe skórki, powrót zmian przed-sezonu 2020

Na serwer testowy PBE wprowadzona została aktualizacja rozpoczynająca przygotowania do wydania na serwerach live patcha 9.23, która przyniosła ze sobą między innymi dwie nowe skórki prezentujące się następująco.

Victorious Aatrox

[Nagroda ze rozgrywki rankingowe]

Pulsefire Thresh

1350 RP

Victorious Aatrox otrzyma również na premierę wariant chrome’a:

Na PBE wprowadzono również sporą liczbę nowych ikon przywoływacza:

Nunu & Willump Champie Icon, Lissandra Champie Icon, Sejuani Champie Icon

Cassiopeia Champie Icon, Neeko Champie Icon, Vi Champie Icon

Ekko Champie Icon, Urgot Champie Icon, Jinx Champie Icon

Warwick Champie Icon, Ziggs Champie Icon, Camille Champie Icon

Aatrox Champie Icon, Annie Champie Icon, Bard Champie Icon

Do gry dodane zostały również nowe emotki:

TFT Season 1 Ranked Reward Emotes [Emotki będące nagrodą za osiągnięcie przynajmniej złota w sezonie 1 TFT]

2019 Honor Reward Emotes [Nagrody związane z honorem]

That’s Twisted

Na PBE do testowania powróciły również wszystkie dotychczasowe zmiany przed sezonowe. Ich podsumowanie włącznie z najnowszymi zmianami znajduje się poniżej:

Elemental Rift

Począwszy od przed-sezonu 2020, Smoki Żywiołów będą przekształcać wygląd Summoner’s Rift. Trzeci smok pojawiający się na polu bitwy przekształci wygląd Summoner’s Rift jeszcze przed swoim pojawieniem się i od tego momentu do końca gry pojawiać będą się tylko smoki z jego żywiołu. Pierwsze trzy smoki są zawsze unikalne.

Infernal Rift

Infernal Drake podpala Summoner’s Rift tworząc nowe przejście przy buffach i wypalając tamtejsze krzaki. Sama jama smoka zajmuje się magmą wyniszczając ścianę w niektórych miejscach.

Ocean Rift

Ocean Drake przynosi życie na Summoner’s Rift powodując rozrastanie się krzaków wokół jego jamy i zalanie części terenów wodą. Dodatkowo w każdej części jungli zaczyna rosnąć honeyfruit.

Cloud Rift

Cloud Drake przywołuje podmuchy wiatru rozbrzmiewające w jungli i przy smoczej jamie. Podmuchy te przyspieszają championów.

Mountainous Rift

Mountain Drake powoduje trzęsienie zmieniające strukturę Summoner’s Rift. Z ziemi wyrastają filary skalne tworząc nowe miejsca dla starć i zasadzek.

[Wraz z tymi zmianami wprowadzono odpowiadające efekty graficzne]

Buffy Żywiołów i Smocze Dusze

Smoki Żywiołów nadal przyznają Buffy Żywiołów przyznające naszej drużynie stałe i stackujące się bonusy:

  • Infernal Might: Drużyna zyskuje procentowy bonus do AP i AD
  • Oceanic Will: Drużyna co sekundę przywraca sobie pewien procent brakującego HP
  • Cloudbringer’s Grace: Czas odnowienia ultów w drużynie jest skracany
  • Mountainous Vigor: Drużyna zyskuje procentowy bonus do Armora/Magic Resist

Jednak od teraz kiedy dany zespół zabije swojego czwartego smoka to zamiast zyskiwać bonus żywiołu, uzyska ona Smoczą Duszę, która pozostanie aktywna przez resztę gry:

  • Dusza Infernal Dragona – Co 3 sekundy, twój następny auto-atak lub umiejętność zadająca obrażenia tworzy małą eksplozję zadającą Adaptive obrażenia AoE, które skalują się z bonusowym AD, AP i bonusowym HP
  • Dusza Ocean Dragona -Zadawanie obrażeń aktywuje mocny efekt odnowy HP i innych zasobów trwający 3 sekundy (efekt ten jest osłabiany w momencie zadawania obrażeń minionom)
  • Dusza Cloud Dragona – Po użyciu swojego ulta członkowie drużyny otrzymują duży bonus do XP na 3 sekundy
  • Dusza Mountain Dragona – Po 5 sekundach bez otrzymywania obrażeń zyskaj tarczę, która pozostanie aktywna do momentu aż zostanie ona przebita. Wielkość tarczy skaluje się z bonusowym AD, AP i bonusowym HP

Po tym jak któraś drużyna zdobędzie Smoczą Duszę, smoki przekształcą się w Elder Dragona, co oznacza że tylko jedna drużyna może zdobyć ten bonus

Elder Dragon

Elder Dragon nadal przyznaje potężny, choć krótkotrwały bonus związany z walką, jednak ten nie będzie się od teraz skalował z bonusami żywiołów.Zamiast tego dodany został efekt sprawiający, że w momencie gdy podpalenie z tego buffa obejmie postać o niskim HP, zostanie na niej wykonana egzekucja natychmiast pozbawiająca ją życia

Wrogowie objęci podpaleniem będą widzieli specjalny znacznik na pasku HP pokazujący granicę aktywacji efektu, a sam efekt będzie mógł zostać ominięty przez takie elementy gry jak Zhonya czy ulti Kindred.

Zatoki i krzaki w bocznych liniach

Na górnej i dolnej alei dodane zostały specjalne zatoczki, które jednocześnie sprawiły , że zmienił się układ krzaków.

Dodatkowo przy jamach Barona i Dragona pojawiły się dodatkowe krzaki

Inne Zmiany

Różnorodność ścieżek junglowania

By zwiększyć różnorodność dostępnych zmieniona została ilość XP i złota przyznawanych za zabicie poszczególnych potworów.

  • Ogólna ilość XP została zmniejszona o 4%
  • Ilość XP przyznawanego przez Krugi została zmniejszona
  • Ilość XP przyznawanego przez Grompa została zwiększona

Dodatkowo do minimapy dodano specjalne ikony pojawiające się gdy dany buff ma się odrodzić wkrótce

Wpływ na grę top lanerów

By zwiększyć wpływ top lanerów na grę w obliczu zmian zmieniono ilość doświadczenia przyznawanego przez miniony, a także przyspieszono czas pojawiania się Rift Heralda:

  • XP
    • Ilość XP na solo liniach została zwiększona o 2%
    • Ilość XP na duo liniach została zmniejszona z 2.4%
  • Rift Herald
    • Pierwsze pojawienie się: 10 -> 8 minuta
    • Rift Herald może ponownie pojawić się po 6 minutach
    • Czas channelowania by przywołać Rift Heralda został zmniejszony z 4 do 1 sekundy

Przedmioty dla supportów

Zmieniono sposób w jaki ulepszane będą te przedmioty:

  • Tier 1 – -początkowe statystyki i pasyw generujący złoto
  • Tier 2 – poprawione statystki, 3 wardy
  • Tier 3 – duża poprawa statystyk, 4 wardy, usunięcie pasywa generującego złoto

Dodatkowo zwiększono pulę dostępnych przedmiotów do czterech:

  • Dużo AD, Mako HP, pasyw Spellthiefa
  • Dużo AP, mało HP, pasyw Spellthiefa
  • Mało AD, dużo HP, pasyw Targona
  • Mało AP, dużo HP, pasyw Targona

Spellthief’s Edge:

  • 400 sztuk złota
  • +8 AP
  • +10 HP
  • +2 sztuki złota co każde 10 sekund
  • Unikalny Pasyw – Tribute: Zadawanie obrażeń wrogim championom lub strukturom przy pomocy umiejętności lub ataku przyznaje 15 sztuk złota. Efekt ten może być aktywowany maksymalnie 3 razy w przeciągu 30 sekund
  • Quest: Zarabianie złota przy pomocy tego przedmiotu przemieni ten przedmiot, przyznając Sightstone (ciągłe zabijanie minionów zmniejsza ilość otrzymywanego złota)
  • W ekwipunku można mieć tylko 1 przedmiot generujący złoto bez względu na to czy jest to przedmiot dla jungli czy supporta

Runesteel Shoulderguard

  • 400 sztuk złota
  • +30 HP
  • + 3 AD
  • +2 sztuki złota co każde 10 sekund
  • Unikalny Pasyw – Spoils of War: Auto-ataki wykonują egzekucję na minionach posiadających mniej niż 50% HP (30% w przypadku zasięgowych auto-ataków). Efekt ten zużywa ładunek, ładunki odnawiają się co 45 sekund. Na raz można maksymalnie posiadać 3 ładunki
  • Quest: Zarabianie złota przy pomocy tego przedmiotu przemieni ten przedmiot, przyznając Sightstone (ciągłe zabijanie minionów zmniejsza ilość otrzymywanego złota)
  • W ekwipunku można mieć tylko 1 przedmiot generujący złoto bez względu na to czy jest to przedmiot dla jungli czy supporta

Relic Shield

  • 400 sztuk złota
  • +30 HP
  • + 5 AP
  • +2 sztuki złota co każde 10 sekund
  • Quest: Zarabianie złota przy pomocy tego przedmiotu przemieni ten przedmiot, przyznając Sightstone (ciągłe zabijanie minionów zmniejsza ilość otrzymywanego złota)
  • W ekwipunku można mieć tylko 1 przedmiot generujący złoto bez względu na to czy jest to przedmiot dla jungli czy supporta

Spectral Sickle

  • 400 sztuk złota
  • + 5 AD
  • +10 HP
  • +2 sztuki złota co każde 10 sekund
  • Quest: Zarabianie złota przy pomocy tego przedmiotu przemieni ten przedmiot, przyznając Sightstone (ciągłe zabijanie minionów zmniejsza ilość otrzymywanego złota)
  • W ekwipunku można mieć tylko 1 przedmiot generujący złoto bez względu na to czy jest to przedmiot dla jungli czy supporta

Do tego wszystkiego dodano dodatkowe zasady sprawiające, że ilość otrzymywanego złota jest znacząco zmniejszana jeśli ciągle zabijamy miniony

Przedmioty dające Lethality

Wprowadzono następujące zmiany:

  • Duskblade i Ghostblade pozostają w dużej mierze niezmienione
  • Spellshield Edge of Night działa teraz jak tarcza Banshee’s Veil
  • Dodano nowy przedmiot Sanguine Blade , którego unikalny pasyw przyznaje duży bonus do Attack Speedu w momencie gdy w pobliżu nie ma żadnych sojuszników
  • Rozważane są również inne przedmioty dające Lethality

Serrated Dirk

  • Usunięto pasyw Headhunter

Youmuu’s Ghostblade

  • Nowa receptura: Long Sword + Long Sword + Serrated Dirk + 1100 sztuk złota
  • Usunięto redukcję czasu odnowienia
  • Ilość przyznawanego Lethality została zmniejszona 18 do 13
  • Lethalithy nie jest już od teraz przyznawane przez Unikalny Pasyw

Duskblade of Draktharr

  • Nowa receptura: Serrated Dirk + Caulfield’s Warhammer + 925 sztuk złota
  • Lethality nie jest już od teraz przyznawane przez Unikalny Pasyw
  • Unikalny Pasyw Blackout został usunięty
  • Do Unikalnego Pasywa Nightstalker został dodany efekt Grevious Wounds trwający 5 sekund

Edge of Night

  • Ilość przyznawanego HP została zmniejszona z 250 do 200
  • Ilość przyznawanego Lethality została zmniejszona z 18 do 10
  • Lethality nie jest już od teraz przyznawana przez Unikalny Pasyw
  • Unikalny Pasyw został zmieniony na: Przyznaje spellshielda blokującego następną umiejętność wroga. Tarcza odnawia się po 40 sekundach bez otrzymania obrażeń od wrogiego championa

Umbral Blade – Nowy Przedmiot :

  • Receptura: Serrated Dirk + Long Sword + Long Sword + 600 sztuk złota – całkowity koszt złożenia tego przedmiotu to 2400 sztuk złota
  • + 50 AD
  • + 10% Redukcji Czasów Odnowienia
  • + 10 Lethality
  • Unikalny Pasyw – Blackout: “Po tym jak zostaniesz zauważony przez wrogi ward, wykryj pobliskie pułapki i zdezaktywuj pobliskie wardy na 8 sekund (czas odnowienia 45 sekund). Auto-ataki natychmiast niszczą te urządzenia po zostaniu wykrytym przez nie lub ich zdezaktywowaniu”

Przedmioty z efektem Energized

Efekt Energized

  • Od teraz efekty Energized stackują się

Rapid Firecannon

  • Koszt złożenia tego przedmiotu z jego komponentów został zmniejszony z 800 do 400
  • Ilość obrażeń zadawanych przez efekt Energized została zwięskzona z 60-140 do 120
  • Usunięto efekt sprawiający, że przedmiot ten przyspieszał szybkość ładowania się efektu Energized

Sanguine Blade – nowy przedmiot

  • Koszt zakupu tego przedmiotu: 3000 sztuk złota
  • Receptura: Serrated Dirk + Vampiric Scepter + 1000 sztuk złota
  • +50 AD
  • +15% Lifesteala
  • +18 Lethality
  • Unikalny Pasyw – Unquenched: W momencie gdy w pobliżu ciebie znajduje się jeden lub mniej widocznych wrogich championów, zyskaj 50-120% bonusu do Attack Speedu (wartość ta zależy od poziomu postaci), bonus ten maleje do zera w czasie 3 sekund po tym jak inni wrodzy championowie podejdą zbyt blisko

Statikk Shiv

  • Koszt złożenia tego przedmiotu z jego komponentów została zmniejszona z 800 do 400
  • Ilość obrażeń zadawanych przez efekt Energized została zmieniona z 60-140 do 120

Stormrazor

  • Całkowity koszt zakupu tego przedmiotu został zwiększony z 3100 do 3200 sztuk złota
  • Receptura została zmieniona na: BF Sword + Cloak of Agility + Kircheis Shard + 500 sztuk złota
  • Ilość przyznawanego AD została zwiększona z 60 do 65
  • Ilość przyznawanego Attack Speedu została zmniejszona z 30% do 15%
  • Od teraz przedmiot ten przyznaje 25% szansy na uderzenie krytyczne
  • Wartość efektu unikalnego pasywa została zmieniona z “Moc efektów Energized zwiększana jest o 35%” na “Efekty Energized zadają dodatkowe 120 magicznych obrażeń dodatkowo spowalniając przeciwnika o 75% na 0.5 sekundy”

Kircheis Shard :

  • Koszt złożenia tego przedmiotu został zwiększony z 600 do 800 –koszt jego złożenia z komponentów został zwiększony

Inne Przedmioty

Z gry usunięto następujące przedmioty:

  • Spear of Shojin
  • Zz’rot Portal
  • Ohmwrecker
  • Raptor Cloak
  • Brawler’s Glove

Shurelya Reverie:

  • Receptura: Forbidden Idol + Crystalline Bracer + 850 sztuk złota – całkowity koszt 2300
  • +300 HP
  • +10% Redukcji czasów odnowieni
  • +100% regeneracji HP
  • +100% regeneracji many
  • +10% siły tarczy/efektów leczących
  • Aktyw: Ty i pobliscy sojusznicy zyskujecie 40% bonus do prędkości poruszania się na 3 sekundy (90 sekund czasu odnowienia)

Doran’s Shield:

  • Unikalny Pasyw został zmieniony na: “Po otrzymaniu obrażeń z auto-ataku lub umiejętności trafiającej w jeden cel wrogiego championa, przywróć sobie do 40 HP w czasie 8 sekund. Wartość efektu zależy od procentowej ilości brakującego HP. Efekt ten jest tylko w 75% skuteczny dla zasięgowych postaci”

Cloak of Agility:

  • Szansa na uderzenie krytyczne została zwiększona z 20% do 25%

Phantom Dancer

  • Koszt złożenia tego przedmiotu z jego komponentów został zwiększony z 700 do 900

Runaan’s Hurricane

  • Koszt złożenia tego przedmiotu z jego komponentów została zmniejszona z 800 do 600

Zeal:

  • Koszt złożenia tego przedmiotu z komponentów został zwiększony z 1200 do 1400
  • Receptura została zmieniona na: Cloak of Agility + Dagger + 300 sztuk złota
  • Ilość przyznawanego Attack Speedu została zmniejszona z 15% do 12%
  • Ilość przyznawanej szansy na uderzenie krytyczne została zwiększona z 15% do 25%

Kluczowe Runy

Z Conquerora usunięto efekt konwersji nieuchronnych obrażeń, w zamian więcej mocy jest przesyłane do adaptive statystyk

  • Nowy efekt: “Auto-ataki i umiejętności zadające obrażenia wrogiemu championowi, przyznają 2 stacki Conquerora na 8 sekund, przyznając X AD za każdy stack. Efekt ten stackuje się do 10 razy. Zasięgowe postacie zyskują tylko 1 stack za auto-atak.
  • Po zebraniu pełnej liczby stacków dodatkowo nasza postać leczy się o 15% obrażeń zadawnych championom

Zmieniony został Nimbus Cloak

  • Od teraz efekt aktywuje się nie po wycastowaniu ulta ale po wycastowaniu Summoner’s Spella
  • Wartość bonusu do prędkości poruszania się została zwiększona z 100 do 150

Kleptomancy zostało zreworkowane

  • Runa została przemianowana na Prototype: Omnistone
  • Zyskaj losową kluczową runę, jeśli zostanie ona aktywowana po 9 sekundach otrzymaj losową inną kluczową runę (12 sekund w przypadku zasięgowych postaci)
    • Wśród dostępnych run mamy: Lethal Tempo, Fleet Footwork, Aery, Comet, Phase Rush, Predator (tylko jeśli mamy zakupione buty), Electrocute, Hail of Blades, Grasp of the Undying, Glacial Augment
    • Kluczowa runa nie może się powtórzyć częściej niż co 5 losowań
    • Kluczowa runa zostanie przelosowana po odwiedzeniu fontanny
    • Kluczowa runa nie może zostać przelosowana w starciu
    • Kluczowa runa przelosowuje się automatycznie po 30 sekundach bez aktywacji

Aftershock przyznaje mniej resistów, a przyznaje więcej siły wytrzymałym postaciom

  • Ilość przyznawanego Armora/MR została zmieniona z 70 (+50% bonusowego Armora/MR) na 35 (+80% bonusowego Armora/MR)
  • Ilość zadawanych obrażeń została zmieniona z 10 – 120 (+4% maksymalnego HP) na 25 – 120 (+8% bonusowego HP)
  • Czas odnowienia został zmniejszony z 35 do 20 sekund

Pozostałe Runy

Presence of Mind (Slot 1, Ścieżka Precyzji):

  • Efekt został zmieniony na: “Po wzięciu udziału w eliminacji wrogiego championa, przywróć sobie 20% twojej many/energii i zwiększ ilość swojej maksymalnej many o 35 (maksymalnie o 350) lub maksymalnej energii o 5 (maksymalnie o 50)

Nimbus Cloak (Slot 1 , Ścieżka Czarnoksięstwa):

  • Efekt został zmieniony na:
    • Po użyciu Summoner Spella zyskaj bonus do prędkości poruszania się na 2.5 sekundy i dodatkowo zyskaj efekt przechodzenia przez jednostki
    • Wartość bonusu do prędkości poruszania wynosi 15% – 45% i zależy od czasu odnowienia Summoner Spella (Summoner Spelle o większym czasie odnowienia przyznają większy bonus)

źródło: =http://www.surrenderat20.net/2019/11/115-pbe-update-pulsefire-thresh.html

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.