Zapewne widząc 5 supportów w przeciwnej drużynie chowacie się jak Golum pod biurko i skrzeczycie “free elo ssssskarbie”. Nic bardziej mylnego. Najważniejsza rzecz, jaką trzeba pojąć w przypadku gry taką drużyną – to że wszyscy grają Soraką/Janną pod supporta nie oznacza, że nie ma ona predyspozycji do bycia AP carry.
Proponowane ustawienie
Mid
Top
Jungle
Support
AD carry
Ustawienie jest dosyć płynne i możemy zarówno zamieniać postacie miejscami jak i wymienić na inne (np. Alistar w jungli). Nic również nie stoi na przeszkodzie, by dodać jakiegoś bruisera na topa – co prawda odbierze już nam satysfakcję z gry, ale poprawi nasze możliwości ofensywne.





Leona w jungli
Mocne strony
Bez względu na wybrane postacie i ich pozycje, nasza drużyna będzie dysponowała niesamowitą ilością CC oraz użytecznych czarów. Do ich odpowiedniego wykorzystania i osiągnięcia pełnego potencjału polecam ćwiczenie z kolegami nad komunikacją. Walki drużynowe musimy rozgrywać na naszych zasadach. Łapiemy przeciwników pojedynczo. Czynnik psychologiczny jest również ważny. Jakbyście się czuli, gdybyście przegrali rankeda w promotion series do teamu pełnego supportów?
Biorąc do swojej drużyny Sorakę oraz innych leczących supportów nasze możliwości wymian z przeciwnikami są bardzo wysokie. Dodatkowo (jeśli gramy drafta/rankeda) zbanujmy wszystkich najlepszych supportów, których nie mamy zamiaru wziąć. Wymusi to wrogi bot lane do wyboru niestandardowego picka, który może być kluczem do waszej dominacji tejże linii.
Słabości Na pewno (przynajmniej w mid/late game) będzie wam brakowało obrażeń, co będzie palącym problemem w dłuższych grach. W takich przypadkach musimy kombinować, jakby tu “ugryźć” przeciwników.
Wcześnie wypracowana dominacja i przewaga w złocie to jedyne elementy pozwalające nam na zmierzenie się z kompozycjami nastawionymi na late game.
Biorąc do swojej drużyny Sorakę oraz innych leczących supportów nasze możliwości wymian z przeciwnikami są bardzo wysokie. Dodatkowo (jeśli gramy drafta/rankeda) zbanujmy wszystkich najlepszych supportów, których nie mamy zamiaru wziąć. Wymusi to wrogi bot lane do wyboru niestandardowego picka, który może być kluczem do waszej dominacji tejże linii.
Słabości Na pewno (przynajmniej w mid/late game) będzie wam brakowało obrażeń, co będzie palącym problemem w dłuższych grach. W takich przypadkach musimy kombinować, jakby tu “ugryźć” przeciwników.
Wcześnie wypracowana dominacja i przewaga w złocie to jedyne elementy pozwalające nam na zmierzenie się z kompozycjami nastawionymi na late game.
Zapraszamy na kolejny odcinek serii: redukcja attack speeda.