Większość z Was pomyśli, że double jungla praktycznie nie różni się od taktyki roamującego supporta, przecież to tylko zmiana jednego summoner spella i zmiana jednego picku. Nie możecie być bardziej w błędzie. Wraz ze zmiana jednego summonera zmienia się cała koncepcja gry – dzięki obecności dwóch smite’ów otwiera się przed Wami całe pole nowych możliwości. Głównymi zaletami jest wyjątkowo szybkie robienie buffów i dragona/barona – dlatego tez na tym trzeba oprzeć całą taktykę. Dzięki podwójnemu smite’owi jesteśmy w stanie na 3/4 levelu zrobić dragona bez pomocy innych linii. Szybki napływ globalnego golda jest w stanie wynagrodzić wszystkim solo lanerom niedogodności związane z posiadaniem jednej linii, na której przeciwnik ma znaczącą przewagę.
Kolejną wielką zaletą jest counter jungla – przeciwnik będzie miał ogromne trudności, jeśli w jungli co chwilę będzie się natykał na jednego z naszych sojuszników. Naturalnym rozwiązaniem jest tutaj podział dwóch junglerów ze względu na role – jeden z nich będzie twardym duelerem, który od pierwszych poziomów będzie utrudniał poruszanie się przeciwnemu junglerowi po lesie (a tym samym zmniejszał presję na każdej linii). Drugi z nich odpowiadać będzie za ganki – warto, żeby posiadał CC lub doskok, bo jego obecność ma siać postrach.
Innymi słowy w przypadku rozgrywania podwójnej jungli najlepszym rozwiązaniem okazuje się podział na jednego z championów kontrolującego przeciwnego junglera i drugiego, który spełnia standardowe funkcję. Największym zagrożeniem w przypadku tej taktyki jest nieradzenie sobie naszego duelera z przeciwnikiem – nasi lanerzy powinni na miarę możliwości pomagać podczas wszelkich starć w jungli (nawet za cenę straconej farmy). W przypadku mida/topa muszą oni podążać za przeciwnikiem – jeśli nasz dueler zacznie odstawać od przeciwnika, nie będzie on w stanie w końcu go powstrzymać, a tym samym stracimy całą przewagę wynikającą z tej taktyki.