Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

/dev: Zmiany na rankingowych szczytach w 2019 r.

Witajcie! To ja, Ed „SapMagic” Altorfer. Zgłaszam się ponownie, aby pogadać o grze rankingowej. Mając na uwadze wszystkie nowe informacje na temat kręgów i zajmowanych miejsc, dzisiaj chcemy szczegółowo omówić same szczyty rankingu. A konkretnie chcemy opowiedzieć, jak doszliśmy do stworzenia kręgu Arcymistrza jako nowego kręgu pomiędzy Mistrzem i Pretendentem, a także omówić kilka poprawek, które wprowadzamy w kwestii wyglądu i funkcjonowania drabinki w kliencie. I wreszcie podamy, jak będą działać rangi pozycyjne na poziomie Mistrza i powyżej, gdy za rok wejdą w fazę regionalnych testów.

Dlaczego dodaliśmy krąg Arcymistrza

Jeśli jesteście na poziomie Mistrza lub poniżej, możecie czuć się zaniepokojeni, bo macie wrażenie, że dodajemy kolejny etap, który oddala was od wymarzonego kręgu Pretendenta, jednak naszym celem jest zabicie mema: lama z Diamentu V. Bez obrazy, ale ten problem istnieje, ponieważ pomiędzy najniższym a najwyższym poziomem Diamentu jest wielka różnica umiejętności — i okazuje się, że dotyczy to w zasadzie większości wyższych kręgów. Ta różnica w poziomie umiejętności rozmywa znaczenie całego kręgu, a także osiągnięcia, jakim jest przejście na kolejny krąg.

Problem narastał stopniowo wraz z upływem czasu, a jego przyczyną jest to, że obecnie w kolejkach rankingowych gra znacznie więcej graczy, niż pięć lat temu, gdy system powstał. Ponieważ przybyło graczy na szczycie — poza kręgiem Pretendenta — rozrzut umiejętności graczy należących do tych kręgów również się poszerzył. W związku z tym gracze z górnych poziomów kręgu Diamentu są bliżsi kręgu Mistrza niż Diamentu V.

Chcieliśmy rozwiązać ten problem, ponieważ rangi takie jak Diament, Mistrz i Pretendent powinny mieć jasno określone znaczenie. Mogliśmy zrobić to na kilka sposobów. Naszym pierwszym pomysłem był podział kręgu Mistrza na dywizje, aby działał podobnie jak niższe kręgi. Ale ostatecznie uznaliśmy, że nie spowodowałoby to dostatecznego rozgraniczenia poszczególnych kręgów i nadania im właściwego znaczenia. Naszą największą obawą było to, że możemy stworzyć lamiarzy z kręgu Mistrza IV. Dzięki dywizjom gracze otrzymywaliby trafniejsze oceny rankingowe, ale ich znaczenie byłoby nadal rozmyte, więc w ten sposób rozwiązalibyśmy tylko połowę problemu.

Dlatego zdecydowaliśmy się na nieco inne wyjście: dodanie nowego kręgu ponad kręgiem Mistrza, czyli kręgu Arcymistrza. Dzięki temu każdy gracz na najwyższym poziomie Diamentu i powyżej ma bardziej trafną pozycję rankingową, a także osiągnięcie jej wydaje się mieć większe znaczenie. Rywalizacja na szczycie drabinki powinna informować wszystkich, że należysz do najlepszych w League — dodanie kręgu Arcymistrza pozwala najlepszym graczom właśnie na wysłanie takiego komunikatu.

Jeśli obecnie jesteście graczami kręgu Mistrza, zastanawiacie się zapewne, czy zostaniecie dalej na poziomie Mistrza, czy też zostaniecie awansowani do kręgu Arcymistrza. W zasadzie… i tak, i nie. Zakładając, że utrzymacie obecną formę, jako najlepsi gracze kręgu Mistrza za rok przejdziecie do kręgu Arcymistrza. I — szczerze mówiąc — to jest tytuł, który trafnie odzwierciedla poziom waszych umiejętności i wysiłków, prawda?

Większa konkurencyjność, większa przejrzystość



Miejsca na szczycie drabinki mają to do siebie, że często przypadają wciąż tym samym graczom. Aby to uwzględnić, wprowadzamy zmianę, która (mamy nadzieję) zachęci do rywalizacji, ponieważ będzie informować, czyje miejsce zajmiecie lub kto planuje wasz sromotny upadek. Ten dodatkowy smaczek powinien sprawić, że gra nabierze jeszcze większych rumieńców rywalizacji, gdy stoicie na krawędzi awansu lub degradacji.

Planujemy też wprowadzenie innych ułatwiających życie udoskonaleń drabinki w kliencie League. Obecnie, aby na wyższych kręgach sprawdzić, czy zbliżacie się do awansu lub degradacji, musicie mozolnie przełączać i przewijać ekrany, aby uzyskać informację, która powinna być jasna i oczywista do bólu. Zmodyfikowany interfejs użytkownika ma jasno podawać ile punktów potrzebujecie, aby utrzymać lub zdobyć miejsce.

Rangi pozycyjne

Jeśli chodzi o regionalne testy rang pozycyjnych, jesteście zapewne ciekawi, w jaki sposób zmiany wpłyną na was i waszych rywali na szczycie drabinki. Już mówimy: nie wpłyną. W miarę wzrostu rangi pozakulisowe połączenia, które łączą wasze pozycje wciąż się skracają. Do momentu, gdy osiągnięcie szczyt drabinki, wasze MMR będą już ze sobą ściśle powiązane. Gdy awansujecie do kręgu Mistrza, wasze rangi pozycyjne zostaną zredukowane do jednej rangi, podobnie, jak to się dzieje obecnie.

Wierzymy, że jest to słuszne podejście, ponieważ rodzaj umiejętności, które pozwalają wejść do kręgu Pretendenta, takie jak najwyższej klasy gra makro, wyspecjalizowana kontrola nad wizją oraz wysoka sprawność mechaniczna są często niezależne od pozycji. Nie dotyczy to automatycznie każdej umiejętności, ale jeśli rzeczywiście dobrze grasz w League, trudno cię powstrzymać.

Jesteśmy bardzo ciekawi, jak będzie wyglądała rywalizacja na szczycie drabinki w nadchodzącym roku. Jak zwykle jesteśmy otwarci na wszelkie opinie, więc dajcie nam znać, co myślicie i zasypcie nas pytaniami w komentarzach — a jeszcze lepiej, kliknijcie umieszczony u dołu artykułu przycisk Spytaj Riot. Dzięki za granie i do zobaczenia na Summoner’s Rift — ale raczej nie dosłownie, bo moje umiejętności plasują mnie gdzieś pomiędzy Złotem a Platyną.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.