Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

/dev: o misjach

Witajcie! Tu projektant gry Evan „Revenancer” Humphreys. Opowiem wam o naszej nowej funkcji, o misjach.

Większość z nas rozegrała w League dziesiątki, setki, a nawet tysiące godzin. Aby gra dawała frajdę przez tak długi czas, nie może być monotonna i wciąż taka sama. Jeśli chodzi o bieżącą rozgrywkę na Summoner’s Rift, wiele z tego, czym się zajmujemy, służy wprowadzeniu niezbędnego zróżnicowania — nowi bohaterowie, regularne patche, pogłębione poziomy trudności itd. Poza Summoner’s Rift realizujemy to w formie długoterminowych celów, które odzwierciedlają wasz rozwój jako graczy — szczególnie chodzi tu o ranking i opanowanie gry konkretnymi bohaterami.

Dążenie do osiągnięcia dalekosiężnych celów zapewnia dobrą zabawę, ale uzyskanie postępów zazwyczaj trwa miesiące (albo lata), a ważne punkty przełomowe następują dość rzadko. W skali gry z tygodnia na tydzień lub z dnia na dzień nie ma zbyt wielu celów, które wprowadzają zróżnicowanie i dodają charakteru waszym pojedynczym sesjom gry.

Dawniej dodawaliśmy tego rodzaju cele do gry okresowo, w postaci wydarzeń takich jak Snowdown i Bilgewater: Morze w Ogniu. Ale trudności związane z obsługą starego klienta sprawiały, że bezpośrednie włączanie do gry jakichkolwiek elementów wydarzeń było niepraktyczne i gracze często musieli tracić czas na przeglądanie stron internetowych, chcąc ustalić, co mogą zdobyć i jak to osiągnąć. W przeszłości po każdym wpisanym na sztywno w kod gry wydarzeniu obsługiwanym ręcznie rozdawanie nagród polegało na tym, że nasz zespół Przenikliwości analizował bazę danych, sprawdzał, którzy gracze się zakwalifikowali, a następnie ręcznie wręczał każdą nagrodę (jeśli kiedykolwiek zastanawialiście się, dlaczego musieliście czekać tydzień na otrzymanie tej świetnej ikony przywoływacza ze Snowdown, to właśnie dlatego).

Nowy klient znacznie ułatwił wprowadzanie tego rodzaju funkcji bezpośrednio do gry. To umożliwiło nam udostępnienie graczom takiego samego rodzaju celów, z jakimi stykali się w wydarzeniach, tyle że szybciej i lepiej (oraz częściej). Potem wystarczył już mały krok, by udostępnić te cele jako coś więcej niż tylko część tradycyjnych wydarzeń — i tak narodziły się misje League of Legends.

 

Jak będą wyglądały misje?

Misje będą oferowały graczom nowe wyzwania do wypełnienia na Summoner’s Rift i będą wiązały się z nagrodami, takimi jak unikalne skórki, ikony przywoływacza i łupy. Ponieważ dla League jest to jeszcze nieznane terytorium, nie wiemy do końca, jak to się rozwinie w ciągu kolejnych lat, ale ustaliliśmy kilka podstawowych zasad, które pozwolą nam odróżnić dobrą misję od złej.

 

Zasada nr 1: Misje nie mogą trollować waszych gier.

To delikatna sprawa. Jest dla nas ważne, by misje nie wpływały negatywnie na wasze gry. Oznacza to, że misje nie mogą zachęcać graczy do celowego przegrywania lub grania w celowo gorszy sposób. Dopuszczamy jednak wyjątek w sytuacji, w której wszystkich pięciu graczy próbuje wypełnić to samo wyzwanie.

Dobra misja: Wygraj trzy gry, zdobywając co najmniej 10 zabójstw/asyst.



Zła misja: Wygraj grę, osiągając 300 pkt. obrażeń od ataku jako Lux.

 

Zasada nr 2: Misje mają być wyzwaniem dla waszych umiejętności, a nie tylko cierpliwości.

Nie każdą misję będzie łatwo ukończyć w jedno popołudnie, ale żadne warunki wygranej misji nie mogą określać, jak długo musicie grać.

Dobra misja: Wygraj trzy gry jako Leona z oceną A lub wyższą.

Zła misja: Rozegraj 100 gier jako Leona.

Koniec końców chcemy, by gracze odczuwali frajdę po ukończeniu misji — albo czuli się usatysfakcjonowani z wyzwania, które podjęli.

 

Czy League będzie skupiało się na wypełnianiu misji?

Nie obawiajcie się, League of Legends to przede wszystkim gra PvP z bitwami na Summoner’s Rift. To nie jest RPG; nie chcemy tworzyć gry o wypełnianiu misji lub odhaczaniu zadań z listy. Nie będziemy wprowadzać do gry zalewu misji tylko po to, by trochę namieszać.

Celem naszych misji jest pogłębienie wszelkiego rodzaju aspektów gry, które już lubicie. Obecnie zespoły regionalne i techniczne mają możliwość elastycznego dodawania misji, które wzbogacą wasze wrażenia z gry za pomocą nowych celów i nagród. Będziecie mogli wykonać serię misji, by zademonstrować swoją lojalność wobec TSM (albo CLG, jeśli jesteście takimi masochistami jak ja) i zdobyć unikalną ikonę, albo osobiście przeżyć historię nowego bohatera w toku kilku misji.

Dopiero zaczynamy z misjami i będziemy na razie stawiać małe kroki. Ostatecznie o ich miejscu w League zdecyduje to, co wy sądzicie o tej funkcji. Dlatego koniecznie piszcie w komentarzach, co wam się podoba — a co nie — w kolejnych wprowadzanych misjach.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.