Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

/dev: Fabuła w 2019

Witajcie złaknieni opowieści przyjaciele.

Koło roku doprowadziło nas szybko do jesieni (lub wiosny, w zależności od tego, z której część świata pochodzicie). W tym roku naszym celem było stworzenie i opublikowanie wielu opowieści o ludziach i miejscach w Runeterze. Wydaje się nam, że teraz, gdy jeden z naszych projektów wkrótce pojawi się na sklepowych półkach (więcej o tym później, obiecuję), nadszedł dobry czas, by porozmawiać o tym, co ostatnio kierowało naszym podejściem do fabuły. 

O ile w 2018 skupialiśmy się na poznaniu geograficznych powiązań pomiędzy rejonami Runeterry, wprowadzając  mapę, tak w 2019 rozbudowaliśmy te powiązania poprzez postaci i relacje pomiędzy nimi. Chociaż przytoczone przykłady pochodzą z podstawowej wersji historii Runeterry, przedstawione w nich podejście odnosi się również do tego, jak myślimy o naszych uniwersach alternatywnych (co było dla mnie osobiście szczególnie ważne w przypadku Czarodziejek Gwiazd…).

Najpierw musi zaiskrzyć

Jak niektórzy z was mogą pamiętać, scenarzyści uwielbiają dobre haki fabularne, podobnie jak kruki uwielbiają błyszczące skrawki folii aluminiowej. Drobny urywek dialogu, zwięzły opis czegoś pomiędzy kluczowymi momentami akcji lub subtelne „a co, jeśli” to wszystko wysoko cenione furtki prowadzące do bogatej krainy możliwych rozwinięć historii. Prawdę mówiąc, często stosujemy je w naszych opowieściach, aby ułatwić sobie pracę w przyszłości. Gdy piekielny kursor miga na ogromnej białej przestrzeni pustego pliku tekstowego, takie „błyszczące skrawki” bywają ostatnią deską ratunku.

Choć Runeterra jest światem fantasy, chcemy, by sprawiała równie głębokie i wiarygodne wrażenie jak ten „prawdziwy”. Liczba bohaterów wciąż rośnie, a w 2019 roku skupialiśmy się na pogłębianiu części wątków, które w poprzednich latach pozostawiliśmy otwarte, dając jednocześnie korzenie naszym nowym lub niedawno odświeżonym bohaterom.

Pomiędzy

Często ciekawy wątek, który warto zbadać, znajduje się pomiędzy dwoma wcześniej zdefiniowanymi punktami fabularnymi. Na początku tego roku zostaliśmy poproszeni o pomoc w zdefiniowaniu nowego regionu świata i okazało się, że leży on właśnie w jednym z tych miejsc „pomiędzy” w Runeterrze. Gdy wymyślaliśmy mapę Runeterry, postanowiliśmy skupić się na kontynentach Valoranu, Shurimy i Ionii. Celowo pozostawiliśmy niezbadane terytoria pomiędzy regionami, aby móc później je rozwijać i wykorzystywać do budowania fabuły.

Takie niezbadane terytorium znajduje się właśnie w południowo-wschodniej części Shurimy, a wiedzieliśmy, że jest kilku bohaterów, którzy mogą przyznawać się do związków z tym regionem. Rozwój interaktywnej mapy zbiegł się z rozwojem Ezreala, Neeko i Qiyany. Każde z nich oglądało tę niezbadaną krainę z innej pespektywy, co pomogło ukształtować ten obszar w region znany obecnie jako Ixtal

Przepełniony ciekawością badacza Ezreal stał się naszym przedstawicielem, ucieleśniając pytania, które pozwoliły nam połączyć naszą ówczesną wizję Runeterry z tą nieznaną krainą. Jaki lud tu mieszkał? Skąd przybył? Jaką dysponował wiedzą? Ta ziemia, granicząca z Shurimą, Wyspami Cienia i Icathią, została dotknięta magicznym zniszczeniem, a jednak wciąż jest żyzna i zielona. Dlaczego? Dzięki szeroko otwartym oczom Neeko i jej umiejętności upodabniania się niczym kameleon do innych postaci, mogliśmy zbadać współczesne społeczeństwo znanych regionów, próbując się w nich zadomowić. Ale jednak to dzięki rozwojowi Qiyany udało się nam wtopić w kulturę, która przetrwała imperium Azira. Jej punkt widzenia pokazał nam dumę ludzi, którzy pomogli ukształtować Słoneczny Dysk, widzieli upadek Błogosławionych Wysp i przeżyli spustoszenie spowodowane zarówno przez Pustkę, jak i Darkinów.

Ktoś stary, coś nowego

Pracując nad pełną aktualizacją grafiki i rozgrywki bohatera, często decydujemy się również na nową interpretację historii tego bohatera. Naszym celem jest sprawienie, by lepiej pasował on do naszej aktualnej wizji Runeterry, i stworzenie relacji z bohaterami, którzy nie istnieli w chwili jego pierwszej publikacji. W takich sytuacjach ciekawe pytania fabularne, które sobie zadajmy, często skupiają się na tym, jak można najlepiej zinterpretować emocjonalny stan postaci — innymi słowy, co w tej postaci jest ważne dla tych, którzy nawiążą z nią głębokie relacje.

Na przykład dzięki zeszłorocznej aktualizacji Akali mieliśmy szansę pogłębić nowoczesne wcielenie Akali w ramach zakonu Kinkou. I zamiast zredukowania historii Akali do pustej karty i stworzenia jej od nowa, udało się nam zachować dotychczasową tożsamość bohaterki i jeszcze bardziej ją rozwinąć. Jej podstawowa rola zabójcy Kinkou, posłużyła jako solidna podstawa do zbudowania fabuły, która pozwoliła rozwinąć zarówno Akali, jak i Kinkou poprzez zadanie pytania o to, co stanie się z Ionią w następstwie noxiańskiej inwazji.

W tym roku mieliśmy podobną szansę dzięki Pantheonowi. 

Przed aktualizacją nasza historia opowiadała o Atreusie, człowieku, którego śmiertelne ciało zostało opanowane przez Aspekt Wojny. Wielu, którzy czytali historię Atreusa, dostrzegało tu sprzeczność. Najpotężniejsza niebiańska istota mogła teraz przemierzać ziemię, by walczyć z ciemnością, a co stało się z człowiekiem w środku — co stało się z Atreusem? To bardzo ciekawe pytanie, które doprowadziło do zupełnie innego zinterpretowania historii Pantheona. Zamiast ponownie wymyślać wewnętrzną postać dla nowego wcielenia Aspektu, w przypadku przeróbki Pantheona po pierwsze postawiliśmy jeszcze mocniej na cechy, które są naprawdę godne boskiej mocy. Odporność i zaciekłość, które doprowadziły Atreusa na szczyt Góry Targon, to te same cechy, które pozwoliły mu znów się podnieść po pokonaniu niebiańskiej istoty w swoim wnętrzu.

Wybieranie wątków

Czasem budowanie świata nie polega na kontynuowaniu historii jednej osoby, ale snuciu opowieści o kilku postaciach. Na etapie wczesnego rozwoju Sylasa wiedzieliśmy, że chcemy poszerzyć naszą wiedzę o Demacii, tworząc z niej bardziej trójwymiarowe miejsce. Podczas wielu lat tworzenia Runeterry Demacia często była przedstawiana w zbyt uproszczony sposób jako „dobra” w przeciwieństwie do „złego” Noxusu. Dzięki przeróbce Swaina na początku 2018 roku wiemy, że Noxus jest bardziej złożony. Mieliśmy nadzieję, że dzięki Sylasowi w podobny sposób dodamy więcej niuansów Demacii.

Sylas jako postać został zbudowany wokół zagadnienia, co mogłoby się stać, gdyby kultura prześladowała to, co jest jednym z jej naturalnych elementów składowych. Takie ciekawe pytania o skomplikowany stosunek Demacii do magii odcisnęły swoje piętno nie tylko na rozwoju Wyzwolonego z Kajdan, ale także na przeróbkach Kayle i Morgany. Takie „błyszczące skrawki” ułatwiły także rozwój jednego z mediów, w którym obecnie przedstawiamy fabułę poza grą. Seria komiksów Lux połączyła wiele wątków postaci w jeden splot, wzmacniający szczególnie pewien konkretny wątek związany ze śmiercią Jarvana III, i stała się zarzewiem nowego opowiadania o Xin Zhao. Mamy nadzieję, że Zed i nasze przyszłe serie komiksów staną się platformą umożliwiającą lepsze powiązanie historii pomiędzy różnymi mediami. 

Pytania, które jeszcze nie zostały zadane

W naszym zespole stale wynajdujemy i rozpatrujemy małe „błyszczące skrawki” naszego świata i naszych postaci. Często powstają z nich historie, które chcielibyśmy opowiedzieć o Runeterrze, ale trudno je nam włączyć do materiałów przedstawianych przy okazji publikacji konkretnego bohatera. Ponadto, chociaż jesteśmy otoczeni cyfrowymi wersjami historii i wizji Runeterry w Uniwersum, to chcielibyśmy zachować nad nimi jakąś kontrolę. Może jestem staromodna, ale nie ma nic lepszego niż szelest przewracanych kartek. Na szczęście znaleźliśmy bardzo ciekawe rozwiązanie, które zaspokaja obie te potrzeby. Szczegółowe informacje o tym, jak zdobyć ten przepiękny zestaw pełen wspaniałej wiedzy, pojawią się już wkrótce.

Mam nadzieję, że rzuciłam nieco światła na to, jak podchodzimy do fabuły i jak nad nią pracujemy. Będziemy dalej podążać ścieżką łączenia postaci ze światem poprzez opowiadanie historii przez pozostałą część roku 2019 (i długo potem!). Jeśli macie jakieś konkretne pytania lub ciekawe haki fabularne, które waszym zdaniem powinniśmy pogłębić, koniecznie dajcie nam znać w komentarzach poniżej. 

Jak zawsze dziękuję za poświęcenie nam swojego wolnego czasu!

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.