Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Co czeka nas w patchu 4.13 – zapowiedź Riotu

Kolejny raz Riot zapowiedział jakie zmiany czekają nas w następnej aktualizacji (patch 4.13) oraz wyjaśnił powody, dla których zmiany te zostaną przeprowadzone.

Hej wszystkim!

Ponieważ ten patch jest jednym z ostatnich, które pozwolą na reakcję przed Mistrzostwami Świata, spodziewajcie się, że będzie on duży pod względem zmian w numerach. Prawdopodobnie pozostawimy większe zmiany na później, a zajmiemy się małymi do średnich udoskonaleniami do wielu championów.

Następne przypomnienie: to nie są obietnice tego, co znajdzie się w patchu 4.13, a raczej zapowiedź tego nad czym pracujemy i jakie problemy zauważamy.

Zaczynajmy!

Zróżnicowanie wyborów w grach profesjonalistów: W sercu wszystkich zmian leży nasz główny cel dla aktualizacji 4.13 (i 4.14), czyli zróżnicowanie wyborów podejmowanych przez profesjonalnych graczy. Istnieje kilka postaci, które planujemy wzmocnić oraz grupa takich, które przez bycie zdecydowanie mocniejszymi, są czynnikiem decydującym o fakcie, kto jest grywalny, a kto nie. Zobaczycie prawdopodobnie bardzo wiele małych zmian wywodzących się z tego sposobu myślenia.

Junglerzy siejący zamęt: Na ten temat toczy się wiele dyskusji, ale rozumiemy, że junglerzy, którzy mogą wprowadzić zamieszanie bardzo wcześnie w grze są bardzo nieprzyjemni – szczególnie na profesjonalnym poziomie gry. Nadal obserwujemy wyniki zmian dla tanky junglerów, które wypuściliśmy w patchu 4.11, jednak istnieje grupa “najlepszych” championów (ok, powiem to: Lee Sin, Elise, Evelynn), którzy mogą pogodzić się z lekkim spadkiem mocy.



Niezwykle mocno skalujący się strzelcy: Wraz ze zmianami dla Luciana w patchu 4.12 (i Lucianem będącym w tendencji spadkowej dzięki dobrze skalującym się strzelcom takim jak Kog’Maw i Tristana) pilnujemy, aby różnorodność wśród AD Carry zwiększyła się. Pod względem kategorycznych picków, wolelibyśmy, aby inni strzelcy mieli swoje strategiczne wybory oraz nisze, w przeciwieństwie do wyborów w ramach jednego “typu” (na przykład postacie skalujące się w early game kontra skalujące się w late game)

I to wszystko?

Ten patch dotknie relatywnie dużej liczby championów, jednak zmiany będą relatywnie małe, więc nie opłacało się zamieścić tutaj wszystkich planowanych zmian. Bądźcie jednak pewni, że patch notes będą znacznie dłuższe niż ta zapowiedź.

Mam pytanie. Czy w ramach zwiększania różnorodności strzelców chcecie przywrócić do gry mięśniaków opierających się na dużej ilości AD (na przykład Graves), jednak trochę słabszych niż Lucian, czy jesteście zadowoleni z przywrócenia mało mobilnych ADC o dużym dmg takich jak Tristana, Kog’Maw albo nawet Twitch? Czy strzelcy tacy jak Varus albo Jinx spełniają kryteria tego co chcecie zrobić? Uwielbiam grać Varusem!

W ostatecznym rozrachunku chcemy, aby każdy ze strzelców miał specyficzny aspekt gry w którym przoduje, a także żeby istniały drogi budowania postaci, które wzmacniają te aspekty. Zmiany w BT i Essence Reaverze powinny pomóc championom takim jak Graves i Ezreal, którzy czują się aktualnie trochę poza stawką. Jednocześnie wiemy, że niektóre postacie skupione głównie na auto-attackach, takie jak Tristana albo Kog’Maw, są w tym momencie bardzo silne. Jesteśmy zadowoleni z tego, że postacie te są często wybierane przez graczy, ale nie chcemy by były jedynym wyborem.

Dziękuję za to, że zostałeś aby odpowiadać na pytania. Jedno szybkie pytanko: czy ten patch, a także następne, będzie się skupiał wyłącznie na championach czy możemy spodziewać się też zmian w przedmiotach?

W tym patchu celować będziemy raczej w małe zmiany wśród championów; nie spodziewajcie się dużych zmian dla całych klas postaci (jak zmiany dla strzelców w 4.10 albo junglerów w 4.11) z powodu zbliżających się Mistrzostw Świata.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.