Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Ciekawostki z NA Expansion Tournamentu

Podobnie jak w przypadku europejskiej edycji Expansion Tournamentu, również dla amerykańskiej edycji stworzono specjalną analizę, w której znaleźć możemy wiele różnych ciekawostek związanych z wszystkimi 42 grami tego turnieju (mecze rozgrywane były na patchach 4.19 i 4.20).

Zacznijmy od tego, że w tymże turnieju wybrano lub zbanowano w sumie 57 różnych postaci ze 121 możliwych (47.1% wszystkich championów). Analiza wszystkich picków i banów pozwala dojść do kilku ciekawych wniosków:

  • Fiddlesticks został dwukrotnie zbanowany przez Team LoLPro w starciu z Fission Esports, a mimo to ani razu nie został on wybrany.
  • Gnar był wybierany lub banowany w każdej grze tego turnieju.
  • Jarvan IV był wybierany lub banowany w 88.10% wszystkich gier, a jego współczynnik wygranych wynosi 51.72%.
  • Najczęściej pickowanymi postaciami na danych pozycjach byli: Rumble – Top (wybrany 18 razy), Jarvan IV – Jungle (wybrany 27 razy), Zed/Orianna – Mid (wybrani po 15 razy), Lucian – ADC (wybrany 26 razy), Janna – Support (wybrana 30 razy, co czyni ją najczęściej wybieraną postacią w tym turnieju)
  • Najrzadziej w tych turniejach wybierano takie postacie jak: Zac, Swain, Blitzcrank (1 raz), Sion, Rammus, Hecarim (2 razy), Poppy, Nocturne, Malphite (3 razy)

Po przyjrzeniu się zawodnikom występujących w 4 drużynach, które miały okazję występować w finałowej rundzie Expansion Tournamentu, to możemy wysnuć pewne wnioski związane z champion poolami, części z nich:

  • Rhux, ShorterACE i Gate (Final Five) zagrali w sumie 8 różnymi postaciami w trakcie turnieju i to właśnie oni mają najszerszy champion pool wśród zawodników występujących na tych samych pozycjach co oni.
  • Największym champion poolem wśród ADC mogą pochwalić się dwaj zawodnicy, a mianowicie Prototype (Final Five) i Mash (Team Coast), którzy zagrali w sumie 6 różnymi championami.
  • Z wszystkich ról najmniejszą liczbą postaci zagrał występujący na ADC Nientosh (Team Fusion), który zdecydował się na wybór tylko 2 bohaterów.
  • Największy champion pool na supporcie posiada Gleebglarbu (Team Fusion), który zagrał w sumie 6 różnymi championami.

Możemy także zauważyć pewne prawidłowości jeśli chodzi o niektóre championy wybierane przez drużyny występujące w tym turnieju:

  • Stosunek wygranych do porażki Orianny na niebieskiej stronie Summoner’s Rift wynosi 7-2, podczas gdy na czerwonej stronie jest to już 0-6, co sprawia że wynik jej niebieskiej strony jest lepszy aż o 11 od strony czerwonej.
  • Takie postacie jak Jarvan IV, Lucian i Ahri znacznie lepiej wypadały na czerwonej stronie i ich wynik na tejże stronie był lepszy odpowiednio o 7,6 i 5.

Dane zebrane podczas gier dostarczają nam też informacji związanych z meczami NA Expansion Tournamentu:

  • Średni czas trwania meczu to 36 minut i 58 sekund.
  • Zarówno niebieska jak i czerwona strona Summoner’s Rift posiada współczynnik wygranych równy 50%.
  • Średnio na jedną grę zabijano 4.57 smoków.
  • Średnio na jedną grę zabijano 1.43 barona.
  • Średnio podczas jednej gry niszczono 12.62 wież.
  • Średnio podczas jednej gry niszczono równo 2 inhibitory.
  • W całym turnieju 2 gry zostały oddany walkowerem, a 3 zostały poddane.
  • Dwie drużyny zdołały odwrócić losy spotkania w momencie gdy stosunek meczów wynosił 0-2, Team Fusion wygrał w ten sposób z Final Five, a Team Coast z Team Fusion.

Możemy także przyjrzeć się tabelce pokazującej liczbę zabójstw smoka i barona na poszczególnych stronach mapy:

SmokiBarony
Niebieska Strona8830
Zwycięstwa6524
Porażki236
Czerwona Strona9929
Zwycięstwa7022
Porażki297

Analizie możemy poddać także indywidualne występy poszczególnych graczy i poniżej możecie znaleźć wiele różnych tabel, które zajmują się tym zagadnieniem w różnych aspektach:

Największa ilość zabójstwŚrednio na jedną gręNajwiększa ilość śmierciŚrednio na jedną gręZabójstwa + AsystyŚrednio na jedną grę
FSN Nientonsoh1408.75FSN MakNooN945.88CST Sheep26115.35
CST Mash1126.59F5 ShorterACE684.86FSN Nientonsoh24615.38
FSN HuHi966.00F5 Prototype664.71CST Impaler24514.41
KDAK/DNajwiększa ilość zabójstww jednej grze
CST Mash7.74[112K 31D 128A]CST Mash3.61[112K 31D]FSN MakNooN15[]
CA cop6.85[60K 20D 77A]FSN Nientonsoh3.41[140K 41D]FSN Nientonsoh15[]
CA Bunny FuFuu6.36[14K 25D 145A]CA cop3.00[60K 20D]CST Mash14[]
Średnia ilość zabójstw na 10 minutŚrednia ilość śmierci na 10 minutZabójstwa+Asysty na 10 minutNajwiększa ilość śmierciw jednej grze
FSN Nientonsoh2.16ZEN Frost0.40FSN Chunkyfresh7.84CST Sheep12[]
NME Inori2.06ZEN Easy0.48NME Bodydrop5.37NTR Razelock11[]
NME Wolfe2.06ZEN k10.48NME Wolfe4.48FSN NintendudeX11[]

Podsumować w różnych aspektach także możemy występy drużyn znajdujących się w finałowej czwórce:

  • Team Coast ma w sumie najlepsze KDA, wynoszące 5.52
  • Team Fusion ma największą ilość zabójstw na 10 minut, a mianowicie jest to 5.86
  • Team Fusion ma największą ilość zabójstw na grę, a mianowicie 23.69
  • Team Coast ma najmniejszą ilość śmierci na 10 minut wynoszącą 3.52
  • Team Coast ma najmniejszą ilość śmierci na grę, a mianowicie 12.88
Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.