Podobnie jak w przypadku europejskiej edycji Expansion Tournamentu, również dla amerykańskiej edycji stworzono specjalną analizę, w której znaleźć możemy wiele różnych ciekawostek związanych z wszystkimi 42 grami tego turnieju (mecze rozgrywane były na patchach 4.19 i 4.20).
Zacznijmy od tego, że w tymże turnieju wybrano lub zbanowano w sumie 57 różnych postaci ze 121 możliwych (47.1% wszystkich championów). Analiza wszystkich picków i banów pozwala dojść do kilku ciekawych wniosków:
- Fiddlesticks został dwukrotnie zbanowany przez Team LoLPro w starciu z Fission Esports, a mimo to ani razu nie został on wybrany.
- Gnar był wybierany lub banowany w każdej grze tego turnieju.
- Jarvan IV był wybierany lub banowany w 88.10% wszystkich gier, a jego współczynnik wygranych wynosi 51.72%.
- Najczęściej pickowanymi postaciami na danych pozycjach byli: Rumble – Top (wybrany 18 razy), Jarvan IV – Jungle (wybrany 27 razy), Zed/Orianna – Mid (wybrani po 15 razy), Lucian – ADC (wybrany 26 razy), Janna – Support (wybrana 30 razy, co czyni ją najczęściej wybieraną postacią w tym turnieju)
- Najrzadziej w tych turniejach wybierano takie postacie jak: Zac, Swain, Blitzcrank (1 raz), Sion, Rammus, Hecarim (2 razy), Poppy, Nocturne, Malphite (3 razy)
Po przyjrzeniu się zawodnikom występujących w 4 drużynach, które miały okazję występować w finałowej rundzie Expansion Tournamentu, to możemy wysnuć pewne wnioski związane z champion poolami, części z nich:
- Rhux, ShorterACE i Gate (Final Five) zagrali w sumie 8 różnymi postaciami w trakcie turnieju i to właśnie oni mają najszerszy champion pool wśród zawodników występujących na tych samych pozycjach co oni.
- Największym champion poolem wśród ADC mogą pochwalić się dwaj zawodnicy, a mianowicie Prototype (Final Five) i Mash (Team Coast), którzy zagrali w sumie 6 różnymi championami.
- Z wszystkich ról najmniejszą liczbą postaci zagrał występujący na ADC Nientosh (Team Fusion), który zdecydował się na wybór tylko 2 bohaterów.
- Największy champion pool na supporcie posiada Gleebglarbu (Team Fusion), który zagrał w sumie 6 różnymi championami.
Możemy także zauważyć pewne prawidłowości jeśli chodzi o niektóre championy wybierane przez drużyny występujące w tym turnieju:
- Stosunek wygranych do porażki Orianny na niebieskiej stronie Summoner’s Rift wynosi 7-2, podczas gdy na czerwonej stronie jest to już 0-6, co sprawia że wynik jej niebieskiej strony jest lepszy aż o 11 od strony czerwonej.
- Takie postacie jak Jarvan IV, Lucian i Ahri znacznie lepiej wypadały na czerwonej stronie i ich wynik na tejże stronie był lepszy odpowiednio o 7,6 i 5.
Dane zebrane podczas gier dostarczają nam też informacji związanych z meczami NA Expansion Tournamentu:
- Średni czas trwania meczu to 36 minut i 58 sekund.
- Zarówno niebieska jak i czerwona strona Summoner’s Rift posiada współczynnik wygranych równy 50%.
- Średnio na jedną grę zabijano 4.57 smoków.
- Średnio na jedną grę zabijano 1.43 barona.
- Średnio podczas jednej gry niszczono 12.62 wież.
- Średnio podczas jednej gry niszczono równo 2 inhibitory.
- W całym turnieju 2 gry zostały oddany walkowerem, a 3 zostały poddane.
- Dwie drużyny zdołały odwrócić losy spotkania w momencie gdy stosunek meczów wynosił 0-2, Team Fusion wygrał w ten sposób z Final Five, a Team Coast z Team Fusion.
Możemy także przyjrzeć się tabelce pokazującej liczbę zabójstw smoka i barona na poszczególnych stronach mapy:
Smoki | Barony | |
---|---|---|
Niebieska Strona | 88 | 30 |
Zwycięstwa | 65 | 24 |
Porażki | 23 | 6 |
Czerwona Strona | 99 | 29 |
Zwycięstwa | 70 | 22 |
Porażki | 29 | 7 |
Analizie możemy poddać także indywidualne występy poszczególnych graczy i poniżej możecie znaleźć wiele różnych tabel, które zajmują się tym zagadnieniem w różnych aspektach:
Największa ilość zabójstw | Średnio na jedną grę | Największa ilość śmierci | Średnio na jedną grę | Zabójstwa + Asysty | Średnio na jedną grę | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
FSN Nientonsoh | 140 | 8.75 | FSN MakNooN | 94 | 5.88 | CST Sheep | 261 | 15.35 | ||||
CST Mash | 112 | 6.59 | F5 ShorterACE | 68 | 4.86 | FSN Nientonsoh | 246 | 15.38 | ||||
FSN HuHi | 96 | 6.00 | F5 Prototype | 66 | 4.71 | CST Impaler | 245 | 14.41 |
KDA | K/D | Największa ilość zabójstw | w jednej grze | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
CST Mash | 7.74 | [112K 31D 128A] | CST Mash | 3.61 | [112K 31D] | FSN MakNooN | 15 | [] | ||||
CA cop | 6.85 | [60K 20D 77A] | FSN Nientonsoh | 3.41 | [140K 41D] | FSN Nientonsoh | 15 | [] | ||||
CA Bunny FuFuu | 6.36 | [14K 25D 145A] | CA cop | 3.00 | [60K 20D] | CST Mash | 14 | [] |
Średnia ilość zabójstw na 10 minut | Średnia ilość śmierci na 10 minut | Zabójstwa+Asysty na 10 minut | Największa ilość śmierci | w jednej grze | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
FSN Nientonsoh | 2.16 | ZEN Frost | 0.40 | FSN Chunkyfresh | 7.84 | CST Sheep | 12 | [] | ||||||
NME Inori | 2.06 | ZEN Easy | 0.48 | NME Bodydrop | 5.37 | NTR Razelock | 11 | [] | ||||||
NME Wolfe | 2.06 | ZEN k1 | 0.48 | NME Wolfe | 4.48 | FSN NintendudeX | 11 | [] |
Podsumować w różnych aspektach także możemy występy drużyn znajdujących się w finałowej czwórce:
- Team Coast ma w sumie najlepsze KDA, wynoszące 5.52
- Team Fusion ma największą ilość zabójstw na 10 minut, a mianowicie jest to 5.86
- Team Fusion ma największą ilość zabójstw na grę, a mianowicie 23.69
- Team Coast ma najmniejszą ilość śmierci na 10 minut wynoszącą 3.52
- Team Coast ma najmniejszą ilość śmierci na grę, a mianowicie 12.88