Jeden z pracowników Riotu ponownie zdecydował się zamieścić na oficjalnym forum League of Legends specjalny post poruszający obecne kwestie związane z gameplayem. Jakie jednak tematy dokładnie tym razem poruszono?
Pierwszym tematem jest stwierdzenie iż obecnie po raz pierwszy zobaczyć możemy w akcji zapowiadane już w przeszłości zmiany w systemie wydawania patchy polegających na tym, że naprzemiennie wydawane będą duże i małe aktualizacje. Przygotowywany obecnie na PBE patch 8.2 jest pierwszą aktualizacją, którą możemy określić jako dużą, a kolejny patch 8.3 będzie odpowiednio mniejszy. Dla przypomnienia podział ma małe/duże patche dotyczy tylko zmian w gameplayu (w dużych patchach spodziewać możemy się takich modyfikacji ja chociażby większe zmiany w przedmiotach) , a takie elementy gry jak skórki, naprawa błędów czy rotacyjna kolejka nie zostaną zmienione w związku z modyfikacjami tego turnieju. Zmiany te oznaczają również, że zapowiadane wcześniej modyfikacje w przedmiotach AP zostaną najpewniej zawarte w patchu 8.4.
Następnie zdradzono, że obecnie trwają testy nad dość ciekawą zmianą powodującą, że użycie na jakimś celu umiejętności zadającej obrażenia tylko jednemu przeciwnikowi (jak np. E Branda czy Q Annie) sprawi, że uwaga pobliskich wrogich minionów zostanie zwrócona na nas tak samo jakbyśmy użyli auto-ataku. Póki co zmiana ta jest dopiero w fazie wewnętrznych testów więc nie wiadomo czy zostanie ona ostatecznie wydana, ale już teraz wiadomo, że jeśli zostanie wydana to stanie się to w dużej aktualizacji (najpewniej w patchu 8.2 lub 8.4). Wydanie tej modyfikacji najpewniej wiązałaby się również z koniecznością zbalansowania kilku postaci, a głównymi kandydatami do otrzymania ewentualnych poprawek są obecnie Pantheon, Kassadin i Cassiopeia.
Kolejną testowaną zmianą jest modyfikacja powodująca, że przy korzystaniu z Unsealed Spellbooku będziemy mieli możliwość wybrania również niektóre Summoner’s Spelle, które zostały usunięte z gry takie jak Clarity (które wydaje się dość bezpieczną opcją) czy Revive (które choć obiecujące to sprawia pewne problemy). Zmiana ta nawet w razie przejścia przez fazę testów na pewno nie zostanie wydana w patchu 8.2, a najpewniej stanie się to w patchu 8.3 (jeśli będą to zmiany o mniejszej skali) lub aktualizacji 8.4 (bardziej prawdopodobne).
Dodatkowo nadal testowane mają być potencjalne zmiany związane z długością i tempem gry, jako że przed-sezon nie zmienił za bardzo długości przeciętnej rozgrywki, a wszystkie dotychczasowe zmiany w tym zakresie skracały tylko fazę lane’owania, która teraz ma być znów odrobinę wydłużona poprzez zmiany pewnych elementów pozwalających na snowball (przykładem takich zmian jest modyfikacja Triumpha , która została zawarta w najnowszym patchu na PBE).
Jeśli natomiast chodzi o zmiany w postaciach to pierwszym wspomnianym tematem są prawdopodobne buffy Luciana związane najpewniej z jego pasywem związane z tym jak umiejętność ta nagradza nas za zdobywanie XP (sprawiając, że postać ta jest słabsza na dolnej alei) czy jak wchodzi on w interakcję z uderzeniami krytycznymi (np. jak ma się uderzenie krytyczne do drugiego strzału). Prawdopodobne jest również wprowadzenie w patchu 8.2 nerfów Malzahara i ich obecnie testowana wersja polegają na zwiększeniu jego czasu odnowienia na ulcie i zmniejszenie ilości dodatkowych obrażeń zadawanych przez Voidlingi minionom. Ostatnia wspomniana możliwa zmiana dotyczy Vayne, a dokładniej rzecz ujmując ma ona polegać na zmniejszeniu ilości AD przyznawanej przez jej ulti (najpewniej postać ta zostanie również zmieniona jeszcze w jakiś inny sposób).
źródło: https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/K9zRyuEe-quick-gameplay-thoughts-january-10