Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Balans gry

Kolejna porcja zmian została wprowadzona w najnowszej aktualizacji na serwer testowy PBE. Zmian w najnowszym patchu nie ma zbyt dużo jednak wydają się one warte uwagi. Dodatkowo niektórzy pracownicy Riotu udzielili nam kilku nowych informacji za pośrednictwem swoich wypowiedzi, które możecie znaleźć pod zmianami z serwera testowego.

Do Team Buildera dodana została nowa funkcja, dzięki której podczas testowania nowego championa lub nowej roli dla jakiejś postaci, matchmaking zostanie dostosowany do naszych potrzeb, jednakże jednocześnie obniżona zostanie liczba przyznanych nam punktów doświadczenia.

W związku z nadchodzącym reworkiem Sony usprawniono wskaźnik jej pasywa w taki sposób aby był on szary w momencie gdy umiejętność ta nie jest jeszcze gotowa i kolorowy gdy możemy jej użyć.

Z PBE usunięto nową wersję launchera i ponownie przywrócono starą wersję górnego paska w cliencie (mimo tych zmian nie usunięto nowej wersji landing page’a). Na razie nie wiadomo dlaczego Riot zdecydował się na ten krok.
Po najnowszym patchu testować nie możemy już także nowego Summoner’s Rift. Podobnie jak w przypadku poprzedniego patcha nowa wersja tej mapy została wycofana do momentu wprowadzenia na serwery live patcha 4.13.
W najnowszej aktualizacji znalazło się też miejsce dla kilku zmian w balansie.

Sona

Hymn of Valor (Q) sonaq
  • Czas pozostawania bonusu do następnego autoattacku został zwiększony z 3 do 5 sekund
Aria of Perseverance(W) sonaw
  • Czas trwania tarczy został zmniejszony z 2 do 1.5 sekundy

Thresh

Dark Passage (W)
threshw
  • Wartość tarczy została zwiększona z 60/95/130/165/200 do 60/100/140/180/220

Lich Bane, Sheen, Trinity Force

  • Czas odnowienia na pasywkę został zmniejszony z 2 do 1.5 sekundy

Stale aktualizowaną listę zmian nadchodzącego patcha znajdziecie w temacie: Patch 4.13 Patchnotes / zmiany Patcha 4.13

źródło: surrenderat20.net

Q&A Ghostcrawlera

Jaki jest ogólny kierunek w jakim Riot chciałby popchnąć LoLa?

Ciężko udzielić odpowiedzi na takie pytanie za pomocą jednego postu na forum. Skoro jednak już zapytałeś to powiedziałbym, że: chcemy poprawić różnorodność postaci występujących w grze (w taki sposób aby wiele postaci było w “mecie”, a jednocześnie byłyby one w jakiś sposób unikalne), chcemy żebyście grali ze swoimi przyjaciółmi (ponieważ zazwyczaj wyciągacie wtedy lepsze doświadczenie z gry), chcemy zwiększyć różnorodność strategi i chcemy przyjrzeć się tym elementom gry, które wydają się być w jakiś sposób “przeterminowane”. Wiem, że jest to stosunkowo mglista odpowiedź ale najlepszym czasem na wprowadzanie większych zmian jest presezon i to właśnie w tym okresie będziemy chcieli podzielić się z wami naszymi pomysłami. Na pewno jeszcze kiedyś porozmawiamy na ten temat.



Czy macie przygotowane już jakieś plany jeśli chodzi o tp?  Obecnie prawie zawsze top lane zmuszony jest do zabierania tego Summoner Spella,a wydaje mi się, że kiedyś wspominaliście, że chcecie uniknąć takiej sytuacji. Dodatkowo TP promuje bardziej pasywną grę na górnej alei co o ile przypominam jest kolejną rzeczą, której Riot chciał unikną, a po za tym z powodu obniżenia CD na tym spellu niektórzy gracze mogą bardzo mocno przegrać swoją linię tylko po to by i tak wyjść even.

W swoim poście poruszyłeś kwestię kilku różnych problemów, które mocno oddziałują na ligę. Po pierwsze zgadzamy się z tym, że obecnie pojedynki dwóch meele na topie stały się nudniejsze. Obecnie top lanerzy faktycznie starają się mieć większą interakcję na sytuację odbywające się na różnych fragmentach mapy, jednak obecnie faktycznie zdarza się, że gracze nie ponoszą konsekwencji swoich słabych zagrań. Zwiększenie czasu odnowienia pomogłoby z tym ostatnim problemem jednak nie wpłynęłoby w żaden sposób na pozostała, a taka decyzja mogła by zabić ten Summoner Spell. Nie mamy jeszcze przygotowanych żadnych zmian ale jesteśmy świadomi, ze taki problem istnieje.

Obiecano nam, że w sezonie 4 zobaczymy reworki bruiserów, ale dotąd nie zobaczyliśmy praktycznie niczego więcej od reworku Skarnera i Rengara (dodatkowo oba były bardzo kontrowersyjne). Co zamierzcie zrobić z przedmiotami przeznaczonymi dla bruiserów? Jakie macie plany by przywrócić małomobilnych bruiserów do mety ? Czy postacie takie jak Darius czy Sion kiedykolwiek będą miały szansę na zaistnienie w rozgrywkach na najwyższym poziomie?

Obiecywanie czegokolwiek jest bardzo niebezpieczne, gdyż czasem kończy się to tak, że powinniśmy wprowadzić zmiany, z których nie jesteśmy zadowoleni tylko dlatego, że tak powiedzieliśmy. LoL nadal potrzebuje reworku bruiserów/fighterów. Część zmian będzie obejmować przedmioty przeznaczone dla tego typu postaci, a część będzie miała sprawić, że takie championy będą posiadały ciekawszy sposób na interakcję z przeciwnikami niż zwyczajne zabicie ich za pomocą topora lub zostanie wykiteowanym w bardzo łatwy sposób.

Kary na rankedach

Nie zastanawialiście się czy gracze z restrykcją na chacie nie mają przypadkiem zaniżonej szansy na zwycięstwo gdyż nie mogą się komunikować z teamem? Rozumiem, że te szanse byłyby jeszcze mniejsze gdyby byli oni toksyczni dla swojej drużyny ale zastanawiam się czy ktoś wpadł już na pomysł uniemożliwienia grania rankedów do momentu zniknięcia restrykcji na chat?

Właściwie zauważyliśmy, że wielu graczy nie używa chatu w ogóle i do komunikacji z drużyną używa smart pingów i jakoś udaje im się wygrywać sporą część gier. Wielu graczom win ratio poprawia się od momentu nałożenia restrykcji na chat gdyż nie są oni w stanie obrażać pozostałych członków drużyny (co negatywnie odbijało by się na poziomie ich gry).

Rozważaliśmy zmniejszenie możliwości grania rankedów graczom, którzy mają nałożoną karę, RiotSocrates powinien mieć więcej informacji na ten temat.

 

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.