https://www.youtube.com/watch?v=UHnM3YzCJTk
Niedługo na PBE pojawi się duża aktualizacja, w związku z czym chcieliśmy opowiedzieć wam o tym, czego możecie się spodziewać. Jak część z was zgadła, od pewnego czasu pracujemy nad aktualizacją do Summoner’s Rift. Projekt ten jest istotnym elementem naszej misji polegającej na nieustannym udoskonalaniu League of Legends. Nasze wysiłki koncentrujemy na tym, by zachować ducha mapy i udoskonalić rozgrywkę.
Mając na względzie to, jak ważna dla League of Legends jest mapa Summoner’s Rift, nie ingerowaliśmy w fundamenty jej struktury. Zasięgi wież, rozmiary alei, układ zarośli, a także optymalne miejsca, w których można rozstawiać totemy i w którym można użyć teleportacji, pozostaną niezmienione. Chcemy zachować dynamiczną rozgrywkę będącą znakiem rozpoznawczym League of Legends i jednocześnie uczynić ją bardziej przejrzystą.
Przez przejrzystość rozumiemy to, że na odświeżonej mapie gracze będą łatwiej wychwytywali informacje, które są istotne w danej chwili. Gdy dochodzi do potyczki, środowisko mapy powinno zejść na drugi plan, a na pierwszym powinny znaleźć się efekty cząsteczkowe oraz bohaterowie, którzy dostarczają graczowi ważnych informacji i umożliwiają podjęcie właściwej decyzji.
Ponadto mapa Summoner’s Rift powinna pomóc graczom i obserwatorom zorientować się w sytuacji. Zachodnia część mapy zdaje się spustoszona przez Barona Nashora, a wschodnia obfituje w zarośla i roztacza aurę starożytności. Powyższe właściwości, a także wzmocnienia aktywne w poszczególnych sekcjach mapy, sprawiają, że każda część dżungli może pochwalić się unikalną stylistyką i kolorystyką. A skoro pozostajemy w temacie dżungli: dodaliśmy do Summoner’s Rift szereg nowych potworów, które zaprojektowano zgodnie z charakterystyką ich zachowań na mapie. Na przykład zewnętrzna powłoka Krugsa (który zastąpi duet golemów) jest kamienna, co koresponduje z dużą wytrzymałością tej istoty, choć nie wygląda tak imponująco jak powłoka potężnego Niebieskiego Strażnika.
Gdy aktualizacja znajdzie się na PBE, zaczniemy publikować serię artykułów omawiających proces powstawania aktualizacji. Możecie się spodziewać:
- wpisów grafików, projektantów i producentów z zespołu;
- sesji pytań i odpowiedzi z twórcami;
- najświeższych informacji o kolejnych wersjach aktualizacji PBE.
Wpisy, które zaczniemy publikować wkrótce, pozwolą wam poznać szatę graficzną oraz kulisy projektowania aktualizacji. Oprócz tego tworzymy specjalne środowisko, które umożliwi beta-testerom dzielić się z nami swoimi wrażeniami z rozgrywki. Jeśli chodzi o kwestie techniczne, to nowa technologia renderowania tekstur wymaga więcej pamięci RAM niż w przypadku aktualnej wersji mapy, ale pracujemy nad tym, by zmniejszyć ilość zasobów obliczeniowych potrzebnych do wyświetlania tekstur. Aktualizacja nie będzie wymagać wymiany podzespołów (zarówno PC, jak i Maca).
Nie jest to ostatnia aktualizacja, której możecie się spodziewać. Zawsze istnieje możliwość wprowadzenia jakichś usprawnień. Czekamy na wasze pomysły.
FAQ
Czy nowa wersja mapy Summoner’s Rift zastąpi aktualną? Tak. Wciąż dopracowujemy szczegóły, ale po pewnym czasie aktualizacja obejmie wszystkie kolejki, w których pojawia się Summoner’s Rift. Więcej szczegółów wkrótce.
Jak mocno zmieniono rozgrywkę? Wprowadziliśmy szereg zmian, które poprawiają czytelność mapy. Nie musicie przejmować się tym, że teleportacja nie powiedzie się z powodu układu nowej mapy. Zasięgi wież, rozmiary alei, układ zarośli, a także optymalne miejsca, w których można rozstawiać totemy i w którym można użyć teleportacji, pozostaną niezmienione. Smok i Baron zostali przeprojektowani i są teraz potężniejsi i groźniejsi. Jeśli chodzi o rozgrywkę, naszym celem była przejrzystość oraz eliminacja losowości w zachowaniach smoka i Barona, żeby gracze mogli przewidywać ich posunięcia i ich unikać.
Kiedy ukaże się aktualizacja? W tej chwili nie potrafimy podać konkretnej daty. Musimy usunąć wszystkie błędy, zoptymalizować działanie mapy, a także zebrać i przeanalizować opinie graczy z PBE. Wszystko to sprawia, że niełatwo wyznaczyć konkretną datę.
Chciałbym zagrać na nowej mapie. Jak to zrobić? Aktualizacja niedługo zagości na PBE. Do czasu premiery będzie to jedyne miejsce, w którym gracze będą mogli testować nową mapę. Cały czas trwają prace związane z mapą. Gdy będziemy wiedzieć coś więcej o dacie premiery, nie omieszkamy was o tym poinformować.
Czy wykorzystacie Kreatora Drużyn w beta-testach? Rozważamy taką opcję, ponieważ to świetna okazja do tego, by zebrać od was opinie. Niestety problemy techniczne w postaci rozmiaru aktualizacji i kwestie związane z wydajnością sprawiają, że wcielenie tego planu w życie jest dużym wyzwaniem. Będziemy was o wszystkim informować na bieżąco.
Czy będę musiał(a) ulepszyć swój komputer PC lub Mac, aby móc cieszyć się aktualizacją? Obecnie nowa mapa wykorzystuje więcej pamięci RAM niż bieżąca wersja, ale w pocie czoła pracujemy nad optymalizacją i dołożymy wszelkich starań, aby nowa odsłona Summoner’s Rift nie pochłaniała większej ilości zasobów komputera. Gracze nie będą musieli ulepszać swoich PC i Maców.
A co z pozostałymi mapami? Jeszcze nie wiemy. Na razie skupiliśmy wysiłki na dostarczeniu tej aktualizacji do wszystkich graczy na świecie.