Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Opis patcha 4.17 / Patch 4.17 notes


Hej, Przywoływacze!

Witajcie w patchu 4.17, PATCHU AKTUALIZACJI BOHATERÓW. Nie mamy za wiele dużych zmian w balansie (drobne zmiany Nidalee, Maokaia, Tristany i Talona), ale mamy kilka zmian z kategorii „jeszcze bardziej unikalne!” dla bohaterów, którzy mogli mieć braki w tej kategorii. W związku z promowaniem większej liczby znaczących wyborów, mamy nadzieję, że dając bohaterom takim jak Garen czy LeBlanc więcej wyjątkowych mechanik (jak regeneracja zdrowia poza walką czy sprytna zmyłka), będą wydawali się bardziej interesujący w swoich rolach.

A skoro mowa o znaczących wyborach, nasze dwie aktualizacje rozgrywki (Viktor i Soraka) znajdują się w patchu 4.17 i obie mają na celu uczynienie obu bohaterów bardziej wyjątkowymi. Dla Soraki – co oznacza bycie główną leczącą / rzucającą bananami bohaterką w League? A dla Viktora – co, dokładnie, oznacza WIELKA EWOLUCJA?! Możemy odpowiedzieć na wiele pytań w 4.17, więc sprawdźcie strony ujawniające Sorakę i Viktora.

Na zakończenie – wciąż wprowadzamy fragmenty zaktualizowanego Summoner’s Rift. Powtarzamy po raz kolejny, nie oznacza to, że będziecie mogli już teraz grać na zaktualizowanym Summoner’s Rift, ale w przyszłości nie będziecie musieli pobierać olbrzymiego patcha. W przygotowaniu do tego wprowadzamy także aktualizację tekstur starszych bohaterów, aby wciąż wyglądali dobrze po zmianie otoczenia.

To wszystko na dziś! Pamiętajcie, że właśnie odbywają się mistrzostwa świata, więc udajcie się na stronę lolesports.com, aby śledzić ich przebieg!

Chris „Pwyff” Tom

Bohaterowie

Viktor

Viktor przeszedł aktualizację rozgrywki oraz tekstur i otrzymał wspaniały nowy portret! Sprawdźcie artykuł o aktualizacji , aby uzyskać wszystkie informacje.

Soraka

Soraka otrzymała aktualizację rozgrywki! Sprawdźcie artykuł o aktualizacji , aby uzyskać wszystkie informacje.

Cassiopeia

Niewielkie zwiększenie many, obrażenia Q skalują się lepiej z mocą umiejętności, a E prawidłowo resetuje czas odnowienia.


Wiemy, że Cass nie radzi sobie zbyt dobrze na normalnych serwerach, ale też nie chcemy działać zbyt gwałtownie, gdy gracze uczą się gry danym bohaterem, a potem ten bohater niszczy wszystkich (*ekhm* Kassadin *ekhm*). Ale możemy trochę pomóc Cass, obserwując, jak gracze sięgają po nią coraz częściej. Do tej rozmowy możemy wrócić w następnym patchu!


Ogólne

PODSTAWOWA MANA 300 pkt. ⇒ 330 pkt.
PRZYROST PUNKTÓW MANY CO POZIOM +50 pkt. ⇒ +60 pkt.

Q – Trujący Wybuch

SKALOWANIE Z MOCĄ UMIEJĘTNOŚCI 0,35 ⇒ 0,45

E – Podwójny Kieł

NAPRAWA O 28,6% Podwójny Kieł teraz prawidłowo resetuje swój czas odnowienia do 0,7 sek. ⇒ 0,5 sek., zgodnie z opisem.

Ezreal


W patchu 4.16 naprawiliśmy kilka występujących błędów w animacjach Cybernetycznego Ezreala. Zapomnieliśmy umieścić to w poprzednim opisie patcha!


Cybernetyczny Ezreal

DZIAŁO PRZYGOTOWANE Poprawiono animacje ataków i Mistycznego Strzału Cybernetycznego Ezreala

Garen

Garen będzie teraz prawdziwą maszyną do regeneracji zdrowia.


Obecnie Garen kręci się wokół umiejętności podbiegania do innych w groźny sposób, ale ponieważ mamy kilka postaci, które robią to samo, postanowiliśmy dać mu coś wyjątkowego. Te wzmocnienia naprawdę umacniają pozycję Garena jako wytrzymałego gościa z mieczem, który może nie przejmować się drobnymi obrażeniami – oczywiście jeżeli uda mu się znaleźć chwilę na odpoczynek (to kolejny powód do chowania się w zaroślach!). Można powiedzieć, że czyni go to bardziej wytrwałym. Nie byłoby to błędem.


Bierna – Wytrwałość

nowośćWASZA BADZIEWNA BROŃ JEST BEZUŻYTECZNA Wytrwałość nie jest już przerywana przez niepotężne potwory na poziomie 11 i wyższych.
REGENERACJA ZDROWIA 0,4% maksymalnego zdrowia co sekundę na wszystkich poziomach ⇒ 0,4% / 0,8% / 2,0% maksymalnego zdrowia co sekundę na poziomach 1/11/16
CZAS ODNOWIENIA 9 sekund na wszystkich poziomach ⇒ 9/6/4 sek. na poziomach 1/11/16

Heimerdinger


Jeden z graczy zwrócił uwagę, że Heimerdinger (i Karma) musi użyć dwóch umiejętności, aby skorzystać ze wzmocnienia, co odrobinę opóźnia jego zdolność do odpowiedzenia atakiem w intensywnych sytuacjach. Dzięki tej zmianie Heimer będzie mógł użyć ULEPSZENIA!!! znajdując się pod wpływem efektów ograniczenia kontroli, dzięki czemu będzie mógł natychmiast przystąpić do demolki, gdy dojdzie do siebie. Jest to powtórzone poniżej.


R – ULEPSZENIE!!!

nowośćLICZY SIĘ KAŻDA SEKUNDA ULEPSZENIE !!! może być użyte, gdy Heimer znajduje się pod wpływem efektów ograniczenia kontroli.

Karma


Jeden z graczy zwrócił uwagę, że Karma (i Heimerdinger) musi użyć dwóch umiejętności, aby skorzystać ze wzmocnienia, co odrobinę opóźnia jej zdolność do odpowiedzenia atakiem w intensywnych sytuacjach. Dzięki tej zmianie Karma będzie mogła użyć Mantry znajdując się pod wpływem efektów ograniczenia kontroli, dzięki czemu będzie mogła natychmiast przystąpić do demolki, gdy dojdzie do siebie. Jest to powtórzone powyżej.


Q – Rozbłysk Duszy

WYBUCHOWE ODEJŚCIE Naprawiono błąd, który sprawiał, że efekt ziemny Rozbłysku Duszy znikał, gdy Karma zginęła.

R – Mantra

nowośćLICZY SIĘ KAŻDA SEKUNDA Mantra może być użyta, gdy Karma znajduje się pod wpływem efektów ograniczenia kontroli.

LeBlanc

Klon LeBlanc jest bardziej zwodniczy, ponieważ pojawia się niewidzialny przez sekundę razem z LeBlanc, więc może ona bardziej oddalić się od klona, zanim się pojawi. Wydłużono czas powrotu po użyciu W. Brushy brushy.


Od chwili, gdy usunęliśmy uciszenie z arsenału LeBlanc w patchu 4.10, nie była w najlepszej formie. Zamiast wzmacniać jej obrażenia (ależ to byłoby zabawne), postanowiliśmy poszukać lepszych sposobów na zwiększenie jej siły, na przykład podkreślając jej zwodniczy styl.


Bierna – Lustrzany Obraz

nowośćTERAZ MNIE WIDZICIE LeBlanc tworzy klona po zakończeniu efektu niewidzialności ⇒ natychmiast.
nowośćA TERAZ NIE LeBlanc i jej klon pozostają w ukryciu, dopóki drugie z nich pozostaje niewidzialne (wyjście z niewidzialności przez jedno powoduje wyjście z niewidzialności przez drugie)
CZAS TRWANIA NIEWIDZIALNOŚCI 0,5 sekundy ⇒ 1 sekunda.

W – Zniekształcenie

MIASTO UNIKÓW LeBlanc ma teraz 3 sekundy ⇒ 4 sekundy na powrót do miejsca użycia

Maokai


Maokai obecnie szaleje w górnej alei, głównie ze względu na jego zdolność do wymiany obrażeń z większością przeciwników, których tam napotka. R Maokaia i tak jest niezwykle potężną umiejętnością podczas walk drużynowych, więc doszliśmy do wniosku, że nie powinno zadawać tyle obrażeń.


R – Wir Zemsty

MAKSYMALNE PRZECHOWYWANE OBRAŻENIA 200/250/300 pkt. >> 100/150/200 pkt. (podstawowe obrażenia pozostają 100/150/200 pkt.)

Miss Fortune

Szybki Krok nie jest przerywany przez efekty ograniczenia kontroli, które nie zadają obrażeń, takie jak Uwiąd Nasusa, Fanaberia Lulu lub… aura Mroźnego Serca (sorki!).


Szybki Krok Miss Fortune zawsze miał być przerywany przez obrażenia (i opis o tym mówi), ale od jakiegoś czasu zaczęły na niego działać efekty ograniczenia kontroli, które nie zadają obrażeń (jak Uwiąd Nasusa, Fanaberia Lulu lub… aura Mroźnego Serca (sorki!)). Naprawiliśmy to.


Bierna – Szybki Krok

KROK ZA KROKIEM Szybki Krok nie jest przerywany przez efekty, które nie zadają obrażeń.

Nautilus

Nautilus może przyciągać się do utworzonego przez graczy terenu.


Zrobiliśmy już to z Vayne, Poppy i Gnarem i zdaliśmy sobie sprawę, że Nautilus powinien być w stanie robić to samo (niektórzy gracze dali nam o tym znać! Dzięki!)


Q – Zakotwiczenie

nowośćMORSKIE RÓWNOUPRAWNIENIE Nautilus może teraz przyciągać się do terenu utworzonego przez graczy (np. Kolumna Trundle’a, Kataklizm Jarvana, Krystalizacja Anivii).

Nidalee

Podstawowe ataki Nidalee zadają mniej obrażeń i ma ona mniejszą prędkość ataku. Dobijanie skaluje się słabiej z obrażeniami od ataku, a mocniej z mocą umiejętności. Sus skraca swój czas odnowienia, jeżeli Nidalee skoczy na Ofiarę (zamiast uderzenia w nią Zamachem).


Jako osoba świetnie nękająca w alei, Nidalee może bardzo szybko osłabić wroga, a następnie urwać mu twarz, jako wielki kot. Uważamy, że fajną sprawą jest to, że Nidalee może kupować dwa rodzaje przedmiotów (obrażenia od ataku i moc umiejętności), ale jasne jest, że przedmioty z obrażeniami od ataku czynią ją znacznie silniejszą, zwłaszcza, że potrafi zadać olbrzymie obrażenia, bez trafienia oszczepem/pułapką. Naszym celem jest wprowadzenie trochę równości między obiema statystykami, jednocześnie zmniejszając niesamowitą siłę Nidalee, gdy skupia się na obrażeniach od ataku.


Ogólne

PODSTAWOWE OBRAŻENIA OD ATAKU 52,5 pkt. ⇒ 47,5 pkt.
PODSTAWOWA PRĘDKOŚĆ ATAKU 0,67 pkt. ⇒ 0,638 pkt.

Q – Dobijanie

MINIMALNE SKALOWANIE OBRAŻEŃ OD ATAKU 1,0 ⇒ 0,75
MAKSYMALNE SKALOWANIE OBRAŻEŃ OD ATAKU 2,5 ⇒ 1,875
MINIMALNE SKALOWANIE Z MOCĄ UMIEJĘTNOŚCI 0,24 ⇒ 0,36
MAKSYMALNE SKALOWANIE Z MOCĄ UMIEJĘTNOŚCI 0,60 ⇒ 0,90

W – Sus

nowośćLATAJĄCE KOCIE POCISKI Sus resetuje swój czas odnowienia do 1,5 sekundy, jeżeli Nidalee skoczy na Ofiarę.
KOCIE RESETOWANIE Zabicie jednostki zmniejsza czas odnowienia Susa do 1,0 sekundy ⇒ 1,5 sekundy
nowośćODNAWIALNA PUMA Umiejętności, które skracają czas odnowienia Susa działają w połączeniu ze skróceniem czasu odnowienia Nidalee (więc przy 40% skrócenia czasu odnowienia Sus na Ofiarę zostaje skrócony do 0,9 sekundy, zamiast do 1,5 sekundy).

E – Zamach

usuniętoBEZZAMACHOWO Zamach nie wpływa już na czas odnowienia Susa, gdy zostanie użyty na Ofierze.

Rammus


To niewielkie wzmocnienie sprawia, że gdy Rammus użyje Kuli Mocy, aby przerwać Kulę Obronną (lub vice versa), przez 1 sekundę wzmocnienia będą się pokrywały, zamiast natychmiast zastąpić jeden drugim.


Q – Kula Mocy

OKEJ Gdy korzysta z Kuli Mocy, Rammus przerywa tę umiejętność natychmiast ⇒ 1 sekundę po użyciu Kuli Obronnej.

W – Kula Obronna

OKEJ Gdy korzysta z Kuli Obronnej, Rammus przerywa tę umiejętność natychmiast ⇒ 1 sekundę po użyciu Kuli Mocy.

Sona


Gdy robiliśmy porządki w kodzie Sony, przez pomyłkę zmniejszyliśmy zasięg Hymnu Odwagi. Już to naprawiliśmy Przepraszamy!


Q – Hymn Odwagi

OSTRE DŹWIĘKI Naprawiono błąd, który sprawiał, że zasięg Hymnu Odwagi był krótszy, niż zamierzano.

Talon

E Talona już nie ucisza – teraz nakłada potężne minispowolnienie.


Teraz, gdy zmodyfikowaliśmy zadających duże obrażenia i trudnych do skontrowania zabójców (hej, LeBlanc), Talon jest następny w kolejce. Celem tej zmiany nie jest całkowite osłabienie Talona (mimo że wiemy, że poważnie osłabi to jego zdolność do walki w alei z niektórymi bohaterami), ale zmniejszenie poziomu frustracji, gdy gra się przeciwko niemu. Zdolność Talona do zniszczenia wybranego celu, który nie ma w tej sprawie nic do powiedzenia (dosłownie) w środkowej i późnej fazie gry jest niezwykle trudna do zbalansowania – zwłaszcza, że zajęliśmy się innymi umiejętnościami trudnymi do skontrowania, jak Pieczęć Ciszy LeBlanc. Oznacza to, że nazwa Po Gardle średnio pasuje do działania umiejętności, ale nazwanie jej Po Kostkach nie brzmi wybitnie. Zajmiemy się tym.


Q – Noxiańska Dyplomacja

METAFORA POLITYKI Animacja Noxiańskiej Dyplomacji jest teraz trochę szybsza (aby wydawała się potężniejsza). Sama rozgrywka pozostała bez zmian.

E – Po Gardle

usuniętoKIEPSKI CEL, TALONIE Po Gardle nie ucisza już celu.
nowośćPO KOSTKACH Po Gardle spowalnia teraz cel o 99% na 0,25 sekundy (to wystarczy na trafienie jednym atakiem wzmocnionym Litością).

R – Napaść z Cienia

nowośćLŚNIĄCA UCIECZKA Napaść z Cienia posiada teraz efekty cząsteczkowe oznaczające, że Talon jest przyspieszony.

Tristana


Jako świetnie skalująca się strzelczyni porównywalna z postaciami takimi jak Koggles czy Vayne, Tristana potrzebuje odpowiedniej słabości, ze względu na swój potencjał. Mówiąc krótko: ta zmiana nie rozwiąże problemu całkowicie, ale chcieliśmy stworzyć więcej okazji przeciwko Tristanie we wczesnej i środkowej fazie gry, podczas gdy my przyglądamy się jej dalej.


R – Niszczący Strzał

CZAS ODNOWIENIA 60 sekund na wszystkich poziomach ⇒ 100/85/70 sekund

Yasuo


Jest to dość nieszkodliwa naprawa błędu dla Yasuo, ale chcieliśmy porozmawiać o uwielbianym przez wszystkich (jako cel banowania) wietrznym szermierzu. Uważamy, że Yasuo jest w odpowiednim miejscu, jeżeli chodzi o rozgrywkę i wpasowanie, ale jest możliwe, że jest odrobinę zbyt silny, jak na to, co wnosi do gry. Obecnie przyglądamy się sposobom na wprowadzenie odpowiednich sposobów kontrowania Yasuo, ale chcieliśmy dać wam znać, że wiemy o jego sile.


Q – Nawałnica Stali

NIEWINNA POPRAWKA BŁĘDU Naprawiono błąd, który sprawiał, że czas odnowienia Nawałnicy Stali był odrobinę zbyt krótki przy użyciu kombinacji E-Q przy dużej prędkości ataku.

Zilean


To zmiana dla… PRZEJRZYSTOŚCI!


R – Chronoskok

POTRZEBUJEMY WIĘCEJ CZASU Rozmiar efektu graficznego (obracające się klepsydry) został zwiększony o 50%.

Masowa zmiana tekstur (część 1)


W następnych kilku patchach będziemy zajmować się teksturami starszych postaci, aby utrzymać je na równi z nowszymi postaciami oraz upewnić się, że wszystko będzie wyglądać dobrze na Rift, gdy jego styl i kolory będą się zmieniać.

TEKSTURY Następujące tekstury zostały zaktualizowane:

Ahri

  • Podstawowa, z Dynastii, Północy

Akali

  • Podstawowa, Piłkarska, Krwawego Księżyca, Szkarłatna, Pielęgniarka, Srebrnego Kła, Żądląca

Ashe

  • Podstawowa, Ametystowa, z Freljord, z Sherwood, Królowa, Leśna

Corki

  • Podstawowy, w Szybkiej Furze, w Sankach, Czerwony Baron, w UFO, Jeździec Urfa

Fiora

  • Podstawowa, z Królewskiej Straży, Nocny Kruk

Galio

  • Podstawowy, Komandos, Magiczny, Strażnik, Hextechowy

Graves

  • Podstawowy, Uciekinier (na razie)

LeBlanc

  • Podstawowa, Dostojna, Jemiołowa, Podstępna

Leona

  • Podstawowa, Obrończyni, Żelazna Solari, Walkiria

Nautilus

  • Podstawowy, z Otchłani, Podziemny

Orianna

  • Podstawowa, Tańcząca z Ostrzami, Gotycka, Szmacianka Chaosu

Xerath

  • Podstawowy, Mag Bitewny, Runiczny

Przedmioty

Eliksir Geniuszu, Eliksir Waleczności, Śluz Światła i Śluz Gniewu

Eliksiry i Śluzy skalują swoje statystyki, gdy postacie awansują na poziomy, gdy są aktywne.


Przed tym patchem Eliksiry i Śluzy tylko „sprawdzały” poziom postaci, zanim przyznały statystyki. Jeżeli postać zyskała poziom, gdy były aktywne, nie skalowały one swoich statystyk. Naprawiliśmy to.

INTELIGENTNE ZAOPATRZENIE Wzmocnienia statystyk Eliksirów i Śluzów zwiększają się wraz z awansem bohatera na wyższy poziom.

Dominion

Mechanika odradzania


W Dominion działa mechanika równoważąca, która sprawia, że przegrywająca drużyna ma krótsze czasy odrodzenia, niż drużyna wygrywająca. Niestety ta mechanika zaczynała działać natychmiast, gdy jedna z drużyn objęła prowadzenie. Zwiększyliśmy zakres, aby bliskie mecze nie stały się zbyt zmienne, ale przegrywające drużyny miały szansę na powrót do walki.


Czasy odrodzenia

NIE NAZYWAJCIE TEGO POWROTEM DO GRY Skrócenie czasów odrodzenia zaczyna być aktywne, gdy różnica w punktach jest większa, niż 50.

Aktualizacje rankingowe

Krąg Mistrzowski


Gdy wprowadziliśmy Krąg Mistrzowski, usunęliśmy stabilizację z Diamentu 1. Jednym z niezamierzonych efektów było to, że gracze, którzy trafili do Kręgu Mistrzowskiego dzięki serii zwycięstw, otrzymywali poważne kary PL, jeżeli spadli do Diamentu. Ten nowy limit utraty PL ma na celu złagodzenie doświadczeń, w czasie, gdy gracze próbują się dostać – i pozostać – do Kręgu Mistrzowskiego.

nowośćLIMIT UTRATY PL Gracze, którzy szybko spadną do Diamentu 1 po awansie do Kręgu Mistrzowskiego zachowują teraz co najmniej 50 PL.

Spadek rankingowy


Spadek rankingowy ma zapewnić, że tylko najlepsi aktywni gracze utrzymają pozycję w sezonie. Podczas gdy ma to sens w najwyższych Kręgach, narzuca to dużo stresu na resztę rankingu. Z tego powodu usunęliśmy spadek w Srebrze i Złocie (Brąz już posiada immunitet – naprawiliśmy błąd, który sprawiał, że nie działało to przy serii promocyjnej).

nowośćWYGODA Gracze w Srebrze i Złocie mają immunitet na spadek.
NAPRAWA BŁĘDU Naprawiono błąd, który sprawiał, że gracze z Brązu, którzy stali się nieaktywni podczas serii promocyjnej wypadali z niej.

Rankingowa gra w duecie


Po krótkiej przerwie od ostatniego patcha, ze względu na niewielki błąd, ponownie uruchamiamy ogranicznik, który uniemożliwia graczom rankingowym w duecie na wspólną grę z kimś, kto jest więcej niż pełen Krąg nad lub pod nimi.

Ograniczenia gier rankingowych


Niedawno pisaliśmy o kilku nowościach wprowadzanych do gry rankingowej, które mają zachęcić do pozytywnego zachowania. By poznać więcej szczegółów, zajrzyjcie do dyskusji!

Sugerowani gracze

UŁATWIENIE GRUPOWANIA Lista sugerowanych graczy w poczekalniach poleca teraz znajomych, którzy obecnie są zalogowani i mogą grać.

Naprawione błędy

  • Medalion Nomada pojawia się teraz prawidłowo w kategorii „Inne przedmioty wpływające na ruch”.
  • W związku z poprzednimi zmianami, Reliktowa Tarcza i jej ulepszenia nie niszczą już pudełek Shaco.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że Śluz Światła usuwał skrócenie czasu odnowienia, gdy przestawał działać.
  • Naprawiono szereg błędów patchera.
  • Naprawiono błąd z przewijaniem dotykowym w patcherze na Macu.
  • Gracze nie tracą dostępu do narzędzi naprawiających patchera, gdy zamknął menu przyciskiem „x”.

Nadchodzące skórki

Następujące skórki pojawią się w różnych odstępach czasu po premierze patcha 4.17:


Hi Summoners,

Welcome to patch 4.17, THE PATCH OF CHAMPION UPDATES. We don’t have a lot of high-level balance tweaks in the mix (small taps for Nidalee, Maokai, Tristana, and Talon), but there are some cool “pump up the unique!” changes for champs who may have been lacking in that category. Much in the vein of promoting more meaningful choices, our hope is that by giving champions like Garen and LeBlanc more uniqueness (like out-of-combat health regeneration or stealthy deception), they’ll be able to feel a little more interesting in their roles.

Speaking of meaningful choices, our two new gameplay updates (Viktor and Soraka) are also in 4.17, with both focused on creating a little more unique gameplay for their respective champion. For Soraka – what’s it mean to be League’s premiere healing / banana throwing champion? Or for Viktor – what, specifically, is a GLORIOUS EVOLUTION!? A lot of questions we can potentially answer in 4.17, so be sure to check out our new champion reveal pages for Soraka and Viktor.

Final note, we’re continuing to patch out bits and pieces of the updated Summoner’s Rift as we start polishing up on work. Once again, this doesn’t mean you’ll get to play on the updated Summoner’s Rift right now, but just that you won’t get hit by a mega-sized patch in the distant future. In anticipation of this, we’re also rolling out some updated character textures for older champions so they can still look good when their environments change.

And that’s all for now! Remember that the World Championships are happening right now, so head over to the lolesports.com page to keep up!

Chris “Pwyff” Tom

Champions

Viktor

Viktor has received a Gameplay and Texture Update, as well as a spiffy new splash! Check out the update article for all the details.

Soraka

Soraka has received a Gameplay Update! Check out the update article for all the details.

Cassiopeia

Some small buffs to Cass’s mana, Q’s damage scales better with AP, and E’s resetting its cooldowns correctly.


We know Cass isn’t doing great on the live environment, but we also want to make sure we don’t react too quickly as players are learning a champion and then that champion goes on to demolish everyone (*cough* Kassadin *cough*). Still, we can give Cass a little bump as we watch her being picked up. This might be a conversation we’ll revisit next patch!


General

BASE MANA 300 330
MANA PER LEVEL +50 +60

Q – Noxious Blast

ABILITY POWER RATIO 0.35 0.45

E – Twin Fang

28.6% MORE FIXED Twin Fang now correctly resets its cooldown to 0.7 seconds 0.5 seconds, as indicated by the tooltip

Ezreal


We fixed some longstanding clunkiness with Pulsefire Ezreal’s animations in 4.16. Our bad on forgetting to list this in the last set of patch notes!


Pulsefire Ezreal

CANNONS PRIMED Smoothed out Pulsefire Ezreal’s autoattack and Mystic Shot animations

Garen

Garen’s going to be a lean, mean, health recovering machine.


Right now, Garen’s identity is centered on his ability to run at people in a threatening way and, since we have a few people who already do that, we decided to give him a more unique strength. These buffs are to really cement Garen as a tanky sword-dude who can shrug off most forms of poke damage – that is, if he can find windows of safety to recover (more reason to hide in that brush!). You might say this gives him more perseverance. You would be correct.


Passive – Perseverance

newYOUR PUNY WEAPONS ARE USELESS Perseverance is no longer removed by non-epic monsters at level 11 and above
HEALTH REGENERATION 0.4% maximum health per second at all levels 0.4% / 0.8% / 2.0% maximum health per second at levels 1/11/16
COOLDOWN 9 seconds at all levels 9/6/4 seconds at levels 1/11/16

Heimerdinger


A player raised the concern that Heimerdinger (and Karma) had to cast two spells when empowering abilities, thus ever-so-slightly delaying his ability to fight back in high-pressure situations. With this change, Heimer will be able to preemptively use Upgrade while crowd-controlled so he can immediately mash faces when he recovers. This is a repeat of the below context.


R – UPGRADE!!!

newEVERY SECOND COUNTS Upgrade can now be cast while Heimerdinger is disabled

Karma


A player raised the concern that Karma (and Heimerdinger) had to cast two spells when empowering abilities, thus ever-so-slightly delaying her ability to fight back in high-pressure situations. With this change, Karma will be able to preemptively use Mantra while crowd-controlled so she can immediately mash faces when she recovers. This is a repeat of the above context.


Q – Soulflare

EXPLOSIVE DEPARTURE Fixed a bug where Soulflare’s ground effect would disappear if Karma died

R – Mantra

newEVERY SECOND COUNTS Mantra can now be cast while Karma is disabled

LeBlanc

LeBlanc’s mirror clone is more deceptive, as it spawns stealthed for a full second alongside LeBlanc, so LB can create more distance from her clone before re-appearing. W has a longer grace period to return. Brushy brushy.


Since we removed LeBlanc’s silence in patch 4.10, she hasn’t been in the best shape. Rather than buffing her damage (wouldn’t that be fun), we’re looking for healthier ways to give her some strength, like reinforcing her deceptive gameplay.


Passive – Mirror Image

newNOW YOU SEE ME LeBlanc now creates a mirror image after her invisibility ends immediately
newNOW YOU DON’T LeBlanc and her mirror image remain invisible as long as the other is invisible (breaking the invisibility of one will break the invisibility of the other)
INVISIBILITY DURATION 0.5 seconds 1 second

W – Distortion

JUKE CITY LeBlanc now has 3 seconds 4 seconds to snap back to her return pad

Maokai


Maokai’s currently running rampant in top lane, partially due to his ability to trade damage with most of the scrappy dudes he finds up there. Given Maokai’s R is already a strong defensive ability in a team fight, we realized it probably shouldn’t also have so much damage tied to it.


R – Vengeful Maelstrom

MAXIMUM STORED DAMAGE 200/250/300 >> 100/150/200 (base damage remains 100/150/200)

Miss Fortune

Strut is no longer broken by non-damaging crowd control effects, like Nasus’ Wither, Lulu’s Whimsy, or… the aura from Frozen Heart (sorry!).


Miss Fortune’s Strut was always meant to be broken by damage (and the tooltip says this) but, for some time now, Strut also considered non-damaging forms of crowd control to be valid ways to break (like Nasus’ Wither, Lulu’s Whimsy or… Frozen Heart’s aura (sorry!)). We’ve fixed that.


Passive – Strut

STEP TO Strut is no longer broken by non-damaging effects

Nautilus

Nautilus can drag himself to player-created terrain.


We already did this with Vayne, Poppy, and Gnar, and realized Nautilus should probably be able to do the same (some players also let us know! Thanks!)


Q – Dredge Line

newNAUTICAL EQUALITY Nautilus can now drag himself to player-created terrain (e.g. Trundle’s Pillar, Jarvan’s Cataclysm, Anivia’s Crystallize)

Nidalee

Nidalee’s basic attacks do less and she has less attack speed. Takedown scales less with AD and more with AP. Pounce now resets to a reduced cooldown if Nidalee pounces to a Hunted target (rather than swiping a Hunted target).


As a super strong lane bully, Nidalee’s able to poke down her opponents fairly quickly before mauling their face as a giant cat. While we think it’s cool that Nidalee has access to two completely different builds (AD and AP), it’s clear her AD build is a lot stronger, especially since she can put out tons of damage without needing to land a spear / trap. Our goal here is to bring a little parity between the two builds while also, honestly speaking, reducing some of Nidalee’s oppressive lane power when building AD.


General

BASE ATTACK DAMAGE 52.5 47.5
BASE ATTACK SPEED 0.67 0.638

Q – Takedown

MINIMUM ATTACK DAMAGE RATIO 1.0 0.75
MAXIMUM ATTACK DAMAGE RATIO 2.5 1.875
MINIMUM ABILITY POWER RATIO 0.24 0.36
MAXIMUM ABILITY POWER RATIO 0.60 0.90

W – Pounce

newFLYING CAT PROJECTILES Pounce’s cooldown now resets to 1.5 seconds if Nidalee pounces to a Hunted target
KITTY RESETS Killing a unit now resets Pounce’s cooldown to 1.0 seconds 1.5 seconds
newCOOLDOWN COUGAR Abilities that reduce Pounce’s cooldown now work in combination with Nidalee’s cooldown reduction stat (so at 40% CDR, a hunted Pounce gets reset to 0.9 seconds rather than 1.5 seconds)

E – Swipe

removedSWIPELESS Swipe no longer affects the cooldown of Pounce when used on a Hunted target

Rammus


Just a small quality-of-life buff where if Rammus uses Powerball to cancel Defensive Ball Curl (or vice versa), he gets 1 second of buffs overlapping instead of immediately cancelling one for the other.


Q – Powerball

OKAY While in Powerball, Rammus now cancels the ability immediately 1 second after Defensive Ball Curl is activated

W – Defensive Ball Curl

OKAY While in Defensive Ball Curl, Rammus now cancels the ability immediately 1 second after Powerball is activated

Sona


While we were cleaning up some code with Sona, we accidentally reduced the cast range on her Hymn of Valor. We fixed it. Sorry!


Q – Hymn of Valor

SHARP NOTES Fixed a bug where Hymn of Valor’s cast range was shorter than intended

Talon

Talon’s E no longer silences, it just applies a high-intensity mini-slow.


Now that other high-burst low-counterplay assassins have been modified in some way (hello LeBlanc), Talon’s one of the next dudes to step forward. Our focus with this change is not to entirely nerf Talon (although we realize this is a hit to his laning phase against certain champion matchups), rather, it’s to reduce frustration when playing against him. Specifically, Talon’s ability to obliterate a target of his choosing in the mid to late game without them having any say in the matter (literally) is a tough ability to balance around – especially as we’ve targeted other low-counterplay abilities like LeBlanc’s Sigil of Silence. As an aside, this does mean that the ability name Cutthroat makes no sense from a thematic perspective, but naming it cut-ankles was less inspiring. We’ll look into it.


Q – Noxian Diplomacy

A METAPHOR FOR POLITICS Noxian Diplomacy’s animation now plays slightly faster (so it can feel more impactful). Actual gameplay remains unchanged.

E – Cutthroat

removedTHAT’S SOME BAD AIM, TALON Cutthroat no longer silences its target
newCUT-ANKLES Cutthroat now slows targets for 99% for 0.25 seconds (this is enough to sneak in one Mercy-buffed basic attack)

R – Shadow Assault

newA SHINY ESCAPE Shadow Assault now has a particle to indicate that Talon is hasted

Tristana


As a hyper-scaling markswoman on par with champs like Koggles or Vayne, Tristana needs equivalent weaknesses for her high potential. Up front: this change won’t completely address that problem, but we did want to create more opportunities against Tristana in the early to mid game as we examine her power for the future.


R – Buster Shot

COOLDOWN 60 seconds at all ranks 100/85/70 seconds

Yasuo


While this is a fairly innocuous bugfix for Yasuo, we wanted to take this opportunity to talk about everyone’s favorite wind swordsman (to ban). While we think Yasuo’s in a good spot in terms of his overarching gameplay and strategic fit, there’s a good chance he’s just a little strong for what he brings to the table. We’re currently examining ways to add more meaningful counterplay against Yasuo but just wanted to let you know we’re aware of his power.


Q – Steel Tempest

INNOCUOUS BUGFIX Fixed a bug where Steel Tempest’s cooldown was slightly too low when using the E-Q combo at high attack speeds

Zilean


This change is for… CLARITY!


R – Chronoshift

WE NEED MORE TIME Visual effect size (the rotating hourglasses) has been increased by 50%

Mass Texture Rebalance (Part 1)


Over the next couple patches we’re taking a broad pass at the game’s older character textures with the goal of improving parity with newer releases and making sure everybody looks at home on the Rift as its style and color palette continue to evolve.

TEXTURES The following textures have been updated:

Ahri

  • Base, Dynasty, Midnight

Akali

  • Base, All-star, Blood Moon, Crimson, Nurse, Silverfang, Stinger

Ashe

  • Base, Amethyst, Freljord, Sherwood Forest, Queen, Woad

Corki

  • Base, Hot Rod, Ice Toboggan, Red Baron, UFO, Urfrider

Fiora

  • Base, Royal Guard, Nightraven

Galio

  • Base, Commando, Enchanted, Gatekeeper, Hextech

Graves

  • Base, Jailbreak (for now)

LeBlanc

  • Base, Prestigious, Mistletoe, Wicked

Leona

  • Base, Defender, Iron Solari, Valkyrie

Nautilus

  • Base, Abyssal, Subterranean

Orianna

  • Base, Bladecraft, Gothic, Sewn Chaos

Xerath

  • Base, Battlecast, Runeborn

Items

Elixir of Brilliance, Elixir of Fortitude, Ichor of Illumination, and Ichor of Rage

Elixirs and Ichors now intelligently scale up in stats as a character levels up with them on.


Before this patch, Elixirs and Ichors only did one “check” on your level before determining the stats they gave you. If you leveled up with an Elixir or Ichor used, however, they wouldn’t intelligently scale up to your new level. We fixed that.

SMART CONSUMABLES Stat buffs from Elixirs and Ichors now level up along with the buffed Champion

Dominion

Respawn Mechanics


Dominion currently has a balancing mechanic where the losing team has a shorter respawn timer than the winning team. Unfortunately, this mechanic would come into play immediately after one team took a lead. We’ve increased that band by a wider margin so that close games don’t get so swingy but losing teams still have the potential to make a comeback.


Respawn Timers

DON’T CALL IT A COMEBACK The respawn timer handicap now applies only if there is a point difference greater than 50

Ranked Updates

Master Tier


When we implemented Master Tier, we removed clamping from Diamond 1. One side effect of this has been that players who ride win streaks into Master incur pretty harsh LP penalties if they fall back into Diamond. This new LP loss cap is meant to soften the experience while players strive to enter – and remain in – Master Tier.

newLP LOSS CAP Players who quickly drop back into Diamond 1 after being promoted to Master Tier now retain a minimum of 50 LP

Ranked Decay


Ranked decay is meant to ensure that only the best active players can hold on to their position through a season. While this makes sense for the most competitive tiers, it just ends up as source of stress for the rest of the ladder. To that end, we’ve removed decay for silver and gold (bronze was already immune – we fixed a bug where this wasn’t the case for promo series).

newQUALITY OF LIFE Silver and Gold players are now immune to decay
BUGFIX Fixed a bug where Bronze players who went inactive during a promo series were decaying out of their series

Ranked Duo Queue


Following a brief hiatus last patch due to a bug, we’re reactivating the limiter that prevents ranked players from duo queuing with partners more than one tier above or below them.

Ranked Restrictions


We recently posted about a few new measures coming to ranked play as part of our ongoing effort to encourage positive behavior. Head to the discussion for the details!

Suggested Players

PREMADE FACILITATION The Suggested Players invite list in premade lobbies now recommends friends of friends who are currently online and available for a game

Bugfixes

  • Nomad’s Medallion now properly shows up under the “Other Movement Items” category
  • In line with previous fixes, Relic Shield and its upgrades no longer execute Shaco boxes
  • Fixed a bug where Ichor of Illumination was removing cooldown reduction when it wore off
  • Fixed a number of patcher crash issues
  • Fixed an issue with multitouch scrolling in the Mac patcher
  • Players no longer lose access to the patcher’s Repair tool after closing the menu via the ‘x’ button

Upcoming Skins

The following skins will be released at various times during patch 4.17:

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.