Klient LoL
Prace nad klientem LoL wciąż trwają. Tym razem zajęliśmy się zaproszeniami do gry. Poniższe zmiany powinny pomóc zwiększyć wydajność aplikacji.
- Gracze mogą teraz wysyłać i przyjmować zaproszenia do gry, będąc w poczekalni
- Gospodarze poczekalni mogą wyznaczyć członka swojej drużyny na nowego gospodarza i kapitana draftowego mogącego blokować bohaterów i decydować o pierwszym wyborze w drafcie
- Nowe statusy gracza zaproszonego lub przebywającego w poczekalni:
- Zaakceptowano
- W trakcie
- Odrzucono
- Zaakceptowano − pełna poczekalnia
- Zaakceptowano − wyszedł
- Dołączył − wyszedł
- W grze
- Wyrzucono
- Zablokowany
- Zaproszenia do gier, które przestały być dostępne, otrzymają dopisek: „Zaproszenie od gracza: «Przywoływacz» straciło ważność”.
- Uczestnicy gier niestandardowych mogą teraz otrzymać możliwość zapraszania
- Pokoje czatowe pozostaną nienaruszone, jeśli gracz opuści ekran wyboru bohatera
- Jeśli czat przestanie działać, wciąż można wysyłać i otrzymywać zaproszenia do gier
- Teraz można wysyłać zaproszenia do osób off-line − gracze zobaczą je, kiedy zalogują się ponownie
- Dostęp do czatu nie jest już ograniczony w przypadku wysyłania wielu zaproszeń naraz
Bohaterowie

Corki
Gracze Corkim będą teraz widzieć promień działania Bomby Fosforowej. Ponadto efekt umiejętności kumuluje się z dodatkowymi OoA.
„Jakiś czas temu zmodyfikowaliśmy mechanikę Bomby Fosforowej, żeby uatrakcyjnić rozgrywkę. Wydłużenie czasu niezbędnego na dotarcie bomby do celu bardziej utrudniło korzystanie z umiejętności, jednak siła trafienia pozostała bez zmian. W bieżącym patchu postanowiliśmy podkreślić wybuchowy charakter bomby − zwiększenie obrażeń powinno zrównoważyć siłę umiejętności”.
Q − Bomba Fosforowa

Gragas
Zmniejszyliśmy obrażenia OoA umiejętności Natarcie na początkowych poziomach. Ponadto osłabiliśmy MU Wybuchającej Beczki.
„Wprowadzamy te zmiany, aby nieco zmniejszyć ogólną siłę Gragasa, nie robiąc z niego absolutnego słabeusza. Z myślą o przyszłych patchach zamierzamy przyjrzeć się Gragasowi dokładniej, po czym postarać się, żeby bohater bardziej przypominał w walce podchmielonego osiłka niż pulchnego maga”.
E − Natarcie
R − Wybuchająca Beczka

Kassadin
Zmniejszyliśmy obrażenia i skróciliśmy czas działania uciszenia będące efektami Sfery Nicości. Ponadto osłabiliśmy Puls Mocy.
„Obecnie pracujemy nad drastyczniejszymi zmianami względem Kassadina. Zamierzamy wprowadzić je w późniejszym terminie. Wciąż testujemy tego bohatera, więc na razie postanowiliśmy nieco obniżyć jego siłę. Być może ktoś wybierze go kiedyś do gry rankingowej”.
Q − Sfera Nicości
E − Puls Mocy

Kha’zix
„Kha’Zix może być wyjątkowo trudnym przeciwnikiem we wczesnej fazie gry. Nawet jeżeli jego przeciwnicy trzymają się razem, aby uniknąć starć jeden na jednego, nasz insekt potrafi zadawać straszliwe obrażenia, a następnie oddalać się na bezpieczną odległość (przy użyciu umiejętności pod klawiszem E). Choć zmniejszyliśmy jego skuteczność w początkowych etapach gry i walce ze smokiem/baronem, chcemy, żeby gracze nadal widzieli w Kha’Ziksie szybkiego łowcę. Z tego względu zwiększyliśmy mobilność bohatera w walce”.
Q − Rozwinięte Większe Pazury
E − Skok
R − Atak Pustki
R − Rozwinięty Aktywny Kamuflaż

Ryze
Zwiększyliśmy początkową liczbę punktów zdrowia Ryze’a oraz zasięg umiejętności Przeciążenie.
„Przy okazji poprzednich patchów mówiliśmy, dlaczego bohater pasuje nam na maga walczącego na średnią odległość. Teraz próbujemy dostosować go do tej roli”.
Ogólne
Q − Przeciążenie

Skarner
Zmniejszyliśmy koszt many Kryształowego Cięcia, jednocześnie zwiększając siłę efektu spowolnienia nakładanego przez Złamanie.
„Chcieliśmy wzmocnić Skarnera w początkowej fazie gry, skupiając się przede wszystkim na jego umiejętnościach kontroli tłumu”.
Q − Kryształowe Cięcie
E − Złamanie

Teemo
Grzyby Teema będą odtąd nieco mniej irytujące.
„W późniejszych etapach gry Teemo, bezlitośnie kumulujący wartość obrażeń od umiejętności, mógł praktycznie wycofać się z walki i z uśmiechem eliminować przeciwników, rozstawiając na ich ścieżce zabójcze grzyby. Jeśli po nadepnięciu na grzyb śmierci wpadniesz w niekontrolowany szał, pomyśl o tym, że każdego dnia umierają miliony Teemo”.
R − Trująca Pułapka

Yasuo
Skróciliśmy czas działania tarczy wywoływanej przez umiejętność Droga Wędrowca oraz ograniczyliśmy także jej wartość na wyższych poziomach.
„Chcemy jeszcze bardziej podkreślić niską skuteczność Yasuo w obronie − jak w sytuacjach, gdy przeciwnik aktywuje tarczę bohatera podstawowym atakiem, a następnie zwyczajnie czeka, aż osłona przestanie działać. Ponadto przypominamy, że bohater ten często otrzymuje śmiertelne rany, kiedy stanie się celem kilku umiejętności naraz”.
Bierna − Droga Wędrowca
Zmiany dotyczące Postrachu
„Losowość Postrachu sprawiała, że na umiejętności nie można było polegać, więc staramy się to zmienić”.

Fiddlesticks
Poza zmianami Postrachu zwiększyliśmy także zasięg użycia Czerpania.
Q − Postrach
W − Czerpanie

Nocturne
E − Niewymowna Groza

Shaco
W − Zabawka Niespodzianka
Niewielkie zmiany i naprawa błędów

Sejuani
W − Korbacz Północnych Wiatrów

Volibear
W − Szał

Zac
Zwiększyliśmy zasięg interakcji z fragmentami Zaca.
Bierna − Podział Komórkowy
Przedmioty

Łza Bogini
„Zbyt mało łez na Rift…”

Tarcza Dorana
Chcemy, by tarcza Dorana przydawała się do kontrowania ataków z dystansu, ale jej świetne statystyki sprawiły, że wielu bohaterów po prostu musiało ją kupić. Chcemy podkreślić jej zalety, jednocześnie nieco ją osłabiając.

Kamień Duchowy i podobne przedmioty
(Kamień Duchowy, Duch Pradawnego Golema, Duch Upiornego Widma, Duch Starszego Jaszczura)Podobają nam się zmiany, które wprowadziliśmy do tych przedmiotów w patchu 4.1, więc teraz przeprowadziliśmy tylko drobne poprawki, które mają pozwolić na tworzenie bardziej różnorodnych postaci walczących w dżungli.

Buty Ruchliwości
Wprowadzamy strategiczną zmianę w tych głównych butach do wdawania się w potyczki i rozpoczynania bitew. Pojawiły się głosy, że utrudni to grę niektórym walczącym w dżungli, więc będziemy obserwować ten problem.

Rubinowy Kryształ
Nie spodziewamy się, by Rubinowy Kryształ miał się stać świetnym przedmiotem startowym, ale chcemy obniżyć cenę jego zakupu. To samo dotyczy przedmiotów w stylu Kamienia Widzenia.
Przedmioty zapewniające przyrost złota
Wszystkie zmiany podamy przy konkretnych przedmiotach.
Dopracowujemy minigry, powiązane z przedmiotami generującymi złoto.

Ścieżka ulepszeń Ostrza Złodziejki Czarów
Zakup Ostrza Złodziejki Czarów zmusza do nękania przeciwników z dystansu. To najbardziej ryzykowny w użyciu przedmiot z kategorii generujących złoto.

Ostrze Złodziejki Czarów

Lodowy Kieł

Roszczenie Królowej Lodu

Ścieżka ulepszeń Reliktowej Tarczy
Wzmacniamy wszystkie przedmioty powiązane z Reliktową Tarczą, tworząc z niej coś dla obrońców, którzy nie chcą opuszczać alei. To średnio ryzykowny przedmiot.

Reliktowa Tarcza

Bransoleta Targonu

Zbocze Góry

Ścieżka ulepszeń Starożytnej Monety
Zapewniamy przedmiotom ze ścieżki ulepszeń Starożytnej Monety statystyki związane z walką, by pomagały użytkownikom przetrwać na alei. To najmniej ryzykowny przedmiot, ale zapewnia najmniejsze nagrody.

Starożytna Moneta

Medalion Nomada

Talizman Wstąpienia
LoL Client
“With our LoL client work ongoing, game invites were next on our hit list. The below changes should help out with client performance. ”
- Players can now be invited to and accept game invitations while already in a lobby
- Lobby owners can now select a teammate to be the game owner and “draft captain” in charge of bans and first pick
- Improved invitee and lobby status updates:
- Accepted
- Pending
- Declined
- Accepted – Lobby Full
- Accepted – Quit
- Joined – Quit
- Joined
- Kicked
- Banned
- Invitations to games that are no longer available will now read “The invitation from «Summoner» has expired.”
- You can now grant invite privileges in custom games
- Chat lobbies will remain intact if someone leaves champ select
- You can still send and receive game invites if chat goes down
- You can now send game invitations to offline players – they’ll see them when they log in
- Chat’s no longer restricted when sending out large amounts on invites at once
Champions

Vel’Koz
Vel’Koz, the Eye of the Void is somewhere in this patch but will be turned on at a later date.

Corki
Corki players can now see Phosphorus Bomb’s area of effect indicator and Phosphorus Bomb now scales with bonus AD.
“Way back, we added more gameplay to Phosphorous Bomb in the form of a travel time, thereby increasing the difficulty of the skill but not the reward. We’ve added some extra gunpowder to the bomb this patch to rebalance the ability.”
Q – Phosphorus Bomb

Gragas
We lowered Body Slam’s AD ratio at early levels and reduced Explosive Cask’s AP ratio.
“Short-term, we’re making these changes to slightly tone down Gragas’ overall power curve without making him “Old and Busted.” In future patches we’ll look at Gragas and make changes that leave him feeling like more of a drunken brawler than a fat mage.”
E – Body Slam
R – Explosive Cask

Kassadin
We reduced Null Sphere’s damage and silence duration and lowered the damage of Force Pulse.
“We’re currently working on more aggressive changes for Kassadin in the future. In the meantime, these are short term tweaks to knock his power levels down a peg while we continue testing. Maybe, someone, somewhere, will get to play him in a ranked game.”
Q – Null Sphere
E – Force Pulse

Kha’Zix
“Kha’Zix can be oppressive to play against if he starts snowballing in the early game. Even if his opponents stick together to prevent isolation, the bug deals stupendous amounts of all-in damage before leaping to safety with his E resets. Even though we trimmed down his explosive initiations and crazy fast Dragon/Baron killing speed, we still like Kha’Zix as a speedy hunter, so we buffed his ability to maneuver in fights.”
Q – Evolved Enlarged Claws
E – Leap
R – Void Assault
R – Evolved Active Camouflage

Ryze
We’ve buffed Ryze’s base health and increased Overload’s range.
“In previous patches, we cemented Ryze’s role as a mid-range mage. Now, we’re helping him adjust.”
General
Q – Overload

Skarner
We lowered Crystal Slash’s mana cost and increased Fracture’s slow.
“We’re giving Skarner some help in the early game with a focus on his crowd control capabilities.”
Q – Crystal Slash
E – Fracture

Teemo
Teemo’s shrooms are now slightly less annoying.
“Late game, Teemos stacking pure AP could pretty much opt out of fighting by laying deathshrooms everywhere and spamming the laugh button. If you’re ever close to losing it after dying to a shroom, just remember; millions of Teemos die each day .”
R – Noxious Trap

Yasuo
We’ve reduced Way of the Wanderer’s shield duration as well as its value at higher levels.
“We want to further emphasize Yasuo’s defensive weaknesses, like triggering his shield with a basic attack and then waiting out the duration, or making him more vulnerable to lots of things hitting him at the same time.”
Passive – Way of the Wanderer
Terrify(ing) Changes
“The randomness of Terrify made it unreliable in most cases, both in coordinating with teammates and for opponents, so we’re making it more predictable.”

Fiddlesticks
In addition to the Terrify changes, we’ve increased Drain’s cast range.
Q – Terrify
W – Drain

Nocturne
E – Unspeakable Horror

Shaco
W – Jack In The Box
Minor Changes & Bug Fixes

Sejuani
W – Flail of the Northern Winds

Volibear
W – Frenzy

Zac
We increased the interaction radius of Zac’s blobs.
Passive – Cell Division
Items

Tear of the Goddess
“Not enough tears on the Rift.”

Doran’s Shield
“We want Doran’s Shield to be a strong pick for countering ranged attack harassment, but its high defensive stats were making it a must-buy early item for some champions. We’re clarifying its strengths while toning down some of the power.”

Spirit Stone Items
(Spirit Stone, Spirit of the Elder Lizard, Spirit of the Ancient Golem, Spirit of the Spectral Wraith)“We like the changes we made to the Spirit Stone line in patch 4.1, so these are just some general tweaks to promote a wider variety of junglers.”

Boots of Mobility
“As the premiere set up boots for getting into – and initiating – fights, we’re introducing a strategic tradeoff. There has been some discussion that this change will hurt some junglers, so we’ll keep an eye on this change.”

Ruby Crystal
“We don’t expect Ruby Crystal to suddenly be a great starting item, but we want to lower its barrier of purchase. Same’s true of the Sightstone items.”
Gold Generating Items
All stats will be displayed per item while changes will be noted.
We’re doing a polish of the mini-games associated with gold generating items.

Spellthief’s Edge Line
Buying a Spellthief’s Edge is a commitment to harassing your opponents from afar. It’ll be the highest risk and reward item in terms of gold generation.

Spellthief’s Edge

Frostfang

Frost Queen’s Claim

Relic Shield Line
We’re reinforcing the Relic Shield line as “all-in” tanky support items for those who want to scrap in lane all day. This is the moderate risk, moderate reward item.

Relic Shield

Targon’s Brace

Face of the Mountain

Ancient Coin Line
We’re giving the Ancient Coin line a reduction in combat-related stats so that we can focus on its hold-out pattern of staying alive in lane. This is definitely the lowest risk line of them all, but it also provides the lowest overall rewards.

Ancient Coin

Nomad’s Medallion
