Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

4.3 Patch Notes

Klient LoL

Prace nad klientem LoL wciąż trwają. Tym razem zajęliśmy się zaproszeniami do gry. Poniższe zmiany powinny pomóc zwiększyć wydajność aplikacji.

  • Gracze mogą teraz wysyłać i przyjmować zaproszenia do gry, będąc w poczekalni
  • Gospodarze poczekalni mogą wyznaczyć członka swojej drużyny na nowego gospodarza i kapitana draftowego mogącego blokować bohaterów i decydować o pierwszym wyborze w drafcie
  • Nowe statusy gracza zaproszonego lub przebywającego w poczekalni:
    • Zaakceptowano
    • W trakcie
    • Odrzucono
    • Zaakceptowano − pełna poczekalnia
    • Zaakceptowano − wyszedł
    • Dołączył − wyszedł
    • W grze
    • Wyrzucono
    • Zablokowany
  • Zaproszenia do gier, które przestały być dostępne, otrzymają dopisek: „Zaproszenie od gracza: «Przywoływacz» straciło ważność”.
  • Uczestnicy gier niestandardowych mogą teraz otrzymać możliwość zapraszania
  • Pokoje czatowe pozostaną nienaruszone, jeśli gracz opuści ekran wyboru bohatera
  • Jeśli czat przestanie działać, wciąż można wysyłać i otrzymywać zaproszenia do gier
  • Teraz można wysyłać zaproszenia do osób off-line − gracze zobaczą je, kiedy zalogują się ponownie
  • Dostęp do czatu nie jest już ograniczony w przypadku wysyłania wielu zaproszeń naraz

Wróć do początku

Bohaterowie

Vel’Koz

Vel’Koz Oko Pustki omówiony jest w tym patchu, ale zostanie udostępniony później.

Corki

Gracze Corkim będą teraz widzieć promień działania Bomby Fosforowej. Ponadto efekt umiejętności kumuluje się z dodatkowymi OoA.

„Jakiś czas temu zmodyfikowaliśmy mechanikę Bomby Fosforowej, żeby uatrakcyjnić rozgrywkę. Wydłużenie czasu niezbędnego na dotarcie bomby do celu bardziej utrudniło korzystanie z umiejętności, jednak siła trafienia pozostała bez zmian. W bieżącym patchu postanowiliśmy podkreślić wybuchowy charakter bomby − zwiększenie obrażeń powinno zrównoważyć siłę umiejętności”.

Q − Bomba Fosforowa


NOWOŚĆDODATKOWE OBRAŻENIA OD ATAKU+0,5 dodatkowych pkt. OoA
NOWOŚĆPRZEJRZYSTOŚĆGdy Corki korzysta z umiejętności widać jej obszar działania (przedtem widzieli go tylko wrogowie)

Gragas

Zmniejszyliśmy obrażenia OoA umiejętności Natarcie na początkowych poziomach. Ponadto osłabiliśmy MU Wybuchającej Beczki.

„Wprowadzamy te zmiany, aby nieco zmniejszyć ogólną siłę Gragasa, nie robiąc z niego absolutnego słabeusza. Z myślą o przyszłych patchach zamierzamy przyjrzeć się Gragasowi dokładniej, po czym postarać się, żeby bohater bardziej przypominał w walce podchmielonego osiłka niż pulchnego maga”.

E − Natarcie


ŁĄCZNY WSPÓŁCZYNNIK OBRAŻEŃ OD ATAKU0,66 na każdym poziomie ⇒0,3/0,4/0,5/0,6/0,7

R − Wybuchająca Beczka


WSPÓŁCZYNNIK MOCY UMIEJĘTNOŚCI1,0 ⇒ 0,9
DAWNY KOSZT MANY100/125/150 ⇒ 100 na każdym poziomie (nieudokumentowana zmiana w wersji 4.2)

Kassadin

Zmniejszyliśmy obrażenia i skróciliśmy czas działania uciszenia będące efektami Sfery Nicości. Ponadto osłabiliśmy Puls Mocy.

„Obecnie pracujemy nad drastyczniejszymi zmianami względem Kassadina. Zamierzamy wprowadzić je w późniejszym terminie. Wciąż testujemy tego bohatera, więc na razie postanowiliśmy nieco obniżyć jego siłę. Być może ktoś wybierze go kiedyś do gry rankingowej”.

Q − Sfera Nicości


OBRAŻENIA80/115/150/185/220 ⇒ 80/110/140/170/200
UCISZENIE1,5/1,75/2/2,25/2,5 sek. ⇒ 1/1,25/1,5/1,75/2 sek.

E − Puls Mocy


OBRAŻENIA80/130/180/230/280 ⇒ 80/120/160/200/240

Kha’zix

 

„Kha’Zix może być wyjątkowo trudnym przeciwnikiem we wczesnej fazie gry. Nawet jeżeli jego przeciwnicy trzymają się razem, aby uniknąć starć jeden na jednego, nasz insekt potrafi zadawać straszliwe obrażenia, a następnie oddalać się na bezpieczną odległość (przy użyciu umiejętności pod klawiszem E). Choć zmniejszyliśmy jego skuteczność w początkowych etapach gry i walce ze smokiem/baronem, chcemy, żeby gracze nadal widzieli w Kha’Ziksie szybkiego łowcę. Z tego względu zwiększyliśmy mobilność bohatera w walce”.

Q − Rozwinięte Większe Pazury


OBRAŻENIA ZALEŻNE OD RAN8% ⇒ 6%
MAKSYMALNE OBRAŻENIA W STARCIU Z POTWORAMI200 ⇒ 100

E − Skok


DODATKOWE OBRAŻENIA OD ATAKU0,8 ⇒ 0,2

R − Atak Pustki


NOWOŚĆUŻYTKOWEbędąc w ukryciu, Kha’Zix może przenikać przez jednostki

R − Rozwinięty Aktywny Kamuflaż


NEWUŻYTECZNOŚĆCzas działania Ataku Pustki +1 sek. (łącznie 2 sek.)

Ryze

Zwiększyliśmy początkową liczbę punktów zdrowia Ryze’a oraz zasięg umiejętności Przeciążenie.

„Przy okazji poprzednich patchów mówiliśmy, dlaczego bohater pasuje nam na maga walczącego na średnią odległość. Teraz próbujemy dostosować go do tej roli”.

Ogólne


POCZĄTKOWA WARTOŚĆ ZDROWIA446 ⇒ 500

Q − Przeciążenie


ZASIĘG600 ⇒ 625

Skarner

Zmniejszyliśmy koszt many Kryształowego Cięcia, jednocześnie zwiększając siłę efektu spowolnienia nakładanego przez Złamanie.

„Chcieliśmy wzmocnić Skarnera w początkowej fazie gry, skupiając się przede wszystkim na jego umiejętnościach kontroli tłumu”.

Q − Kryształowe Cięcie


KOSZT MANY20/22/24/26/28 ⇒ 16/18/20/22/24

E − Złamanie


SPOWOLNIENIE30/35/40/45/50% ⇒ 45/50/55/60/65%

Teemo

Grzyby Teema będą odtąd nieco mniej irytujące.

„W późniejszych etapach gry Teemo, bezlitośnie kumulujący wartość obrażeń od umiejętności, mógł praktycznie wycofać się z walki i z uśmiechem eliminować przeciwników, rozstawiając na ich ścieżce zabójcze grzyby. Jeśli po nadepnięciu na grzyb śmierci wpadniesz w niekontrolowany szał, pomyśl o tym, że każdego dnia umierają miliony Teemo”.

R − Trująca Pułapka


WSPÓŁCZYNNIK MOCY UMIEJĘTNOŚCI0,8 ⇒ 0,5

Yasuo

Skróciliśmy czas działania tarczy wywoływanej przez umiejętność Droga Wędrowca oraz ograniczyliśmy także jej wartość na wyższych poziomach.

„Chcemy jeszcze bardziej podkreślić niską skuteczność Yasuo w obronie − jak w sytuacjach, gdy przeciwnik aktywuje tarczę bohatera podstawowym atakiem, a następnie zwyczajnie czeka, aż osłona przestanie działać. Ponadto przypominamy, że bohater ten często otrzymuje śmiertelne rany, kiedy stanie się celem kilku umiejętności naraz”.

Bierna − Droga Wędrowca


CZAS DZIAŁANIA TARCZY2 sek. ⇒ 1,5 sek.
TARCZA (WARTOŚCI PRZYBLIŻONE)60~690 ⇒ 60~470
TARCZA (WARTOŚCI RZECZYWISTE)60/65/70/75/85/95/110/125/145/170/200/240/290/350/420/500/590/690 ⇒60/65/70/75/80/90/100/110/125/140/160/185/215/250/290/340/400/470

Wróć do początku

Zmiany dotyczące Postrachu

„Losowość Postrachu sprawiała, że na umiejętności nie można było polegać, więc staramy się to zmienić”.

Fiddlesticks

Poza zmianami Postrachu zwiększyliśmy także zasięg użycia Czerpania.

Q − Postrach


UŻYTKOWECel biega dookoła przerażony ⇒ Cel ucieka teraz w przerażeniu od Fiddlesticksa z ograniczoną prędkością

W − Czerpanie


ZASIĘG UŻYCIA475 jednostek ⇒ 575 jednostek (zasięg połączenia pozostaje bez zmian – 750 jednostek)

Nocturne

E − Niewymowna Groza


UŻYTKOWECel biega dookoła przerażony ⇒ Cel ucieka teraz w przerażeniu od Nocturne’a z ograniczoną prędkością

Shaco

W − Zabawka Niespodzianka


UŻYTKOWECel biega dookoła przerażony ⇒ Przerażony cel ucieka teraz z ograniczoną prędkością od zabawek

Wróć do początku

Niewielkie zmiany i naprawa błędów

Kayle

NOWOŚĆ ŚLICZNOŚCIZaktualizowane ikonki umiejętności!

Sejuani

W − Korbacz Północnych Wiatrów


BŁĘDYNaprawiono błąd, który sprawiał, że procentowe premie do zdrowia Sejuani nie były dodawane w obliczeniach dodatkowych obrażeń

Twisted Fate

W − Wybierz Kartę


NOWOŚĆ ŚLICZNOŚCINowe cząsteczki!

Volibear

W − Szał


BŁĘDYNaprawiono błąd, który sprawiał, że procentowe premie do zdrowia Volibeara nie były dodawane przy obliczaniu dodatkowych obrażeń

Zac

Zwiększyliśmy zasięg interakcji z fragmentami Zaca.

Bierna − Podział Komórkowy


ZASIĘG PODNIESIENIA / ZDEPTANIA FRAGMENTU25 ⇒ 50

Wróć do początku

Przedmioty

Łza Bogini

„Zbyt mało łez na Rift…”

NOWOŚĆBIERNEDodatkowo zapewnia +1 pkt. maksymalnej many co 8 sek. (+1 pkt. maksymalnej many na Crystal Scar)
REGENERACJA MANY7 ⇒ 6

Tarcza Dorana

Chcemy, by tarcza Dorana przydawała się do kontrowania ataków z dystansu, ale jej świetne statystyki sprawiły, że wielu bohaterów po prostu musiało ją kupić. Chcemy podkreślić jej zalety, jednocześnie nieco ją osłabiając.

ZDROWIE100 ⇒ 80
REGENERACJA ZDROWIA10 ⇒ 6

Kamień Duchowy i podobne przedmioty

(Kamień Duchowy, Duch Pradawnego Golema, Duch Upiornego Widma, Duch Starszego Jaszczura)Podobają nam się zmiany, które wprowadziliśmy do tych przedmiotów w patchu 4.1, więc teraz przeprowadziliśmy tylko drobne poprawki, które mają pozwolić na tworzenie bardziej różnorodnych postaci walczących w dżungli.

BIERNE PRZYWRACANIE ZDROWIA − RZEŹNIK8% zadanych obrażeń ⇒ 6% zadanych obrażeń
BIERNE PRZYWRACANIE MANY − RZEŹNIK4% zadanych obrażeń ⇒ 3% zadanych obrażeń
BIERNE ZMIANY UŻYTKOWE przywracanie zdrowia/many nie będzie o połowę mniej skuteczne w przypadku zaklęć obszarowych

Buty Ruchliwości

Wprowadzamy strategiczną zmianę w tych głównych butach do wdawania się w potyczki i rozpoczynania bitew. Pojawiły się głosy, że utrudni to grę niektórym walczącym w dżungli, więc będziemy obserwować ten problem.

PRĘDKOŚĆ RUCHU45 w walce / 105 poza walką ⇒ 25 w walce / 105 poza walką
KOSZT OGÓLNY1000 sztuk złota ⇒ 800 sztuk złota

Rubinowy Kryształ

Nie spodziewamy się, by Rubinowy Kryształ miał się stać świetnym przedmiotem startowym, ale chcemy obniżyć cenę jego zakupu. To samo dotyczy przedmiotów w stylu Kamienia Widzenia.

ZDROWIE180 ⇒ 150
KOSZT OGÓLNY475 sztuk złota ⇒ 400 sztuk złota

Kamień Widzenia

ZDROWIE180 ⇒ 150
KOSZT OGÓLNY950 sztuk złota ⇒ 800 sztuk złota

Rubin Widzenia

ZDROWIE360 ⇒ 400
KOSZT OGÓLNY1550 sztuk złota ⇒ 1600 sztuk złota

Wróć do początku

Przedmioty zapewniające przyrost złota

Wszystkie zmiany podamy przy konkretnych przedmiotach.

Dopracowujemy minigry, powiązane z przedmiotami generującymi złoto.

Ścieżka ulepszeń Ostrza Złodziejki Czarów

Zakup Ostrza Złodziejki Czarów zmusza do nękania przeciwników z dystansu. To najbardziej ryzykowny w użyciu przedmiot z kategorii generujących złoto.

Ostrze Złodziejki Czarów

NOWOŚĆ BIERNA TRYBUTStara bierna umiejętność Trybut ⇒ Zaklęcia i podstawowe ataki przeciwko wrogim bohaterom lub budynkom zadają dodatkowo 10 pkt. obrażeń i generują 5 szuk złota. Efekt może wystąpić do trzech razy w ciągu 30 sek. Zabicie stwora wyłącza ten efekt na 12 sek.
MOC UMIEJĘTNOŚCI 10 ⇒ 5
REGENERACJA MANY3 ⇒ 2
ZŁOTO NA 10 SEK.2 sztuki złota na 10 sek.

Lodowy Kieł

NOWOŚĆ BIERNA TRYBUTStara bierna umiejętność Trybut ⇒ Zaklęcia i podstawowe ataki przeciwko wrogim bohaterom lub budynkom zadają dodatkowo 15 pkt. obrażeń i generują 10 sztuk złota. Efekt może wystąpić do trzech razy w ciągu 30 sek. Zabicie stwora wyłącza ten efekt na 12 sek.
KOSZT OGÓLNY850 sztuk złota ⇒ 865 sztuk złota
MOC UMIEJĘTNOŚCI 20 ⇒ 10
REGENERACJA MANY7 ⇒ 5
ZŁOTO NA 10 SEK.4 sztuki złota na 10 sek.

Roszczenie Królowej Lodu

NOWOŚĆ BIERNA TRYBUTStara bierna umiejętność Trybut ⇒ Zaklęcia i podstawowe ataki przeciwko wrogim bohaterom lub budynkom zadają dodatkowo 15 pkt. obrażeń i generują 10 sztuk złota. Efekt może wystąpić do trzech razy w ciągu 30 sek. Zabijanie stworów nie wyłącza biernej umiejętności.
NOWOŚĆ UNIKALNE UŻYCIEStare unikalne użycie ⇒ Wystrzeliwuje lodową lancę, która wybucha, zadając 50 (+5 pkt. na poziom bohatera) pkt. obrażeń magicznych pobliskim wrogom, spowalniając ich o 80%; efekt spowolnienia słabnie, zanikając po 2 sekundach; 60 sekund odnowienia.
PRZEPISLodowy Kieł + Wzmacniająca Księga ⇒ Lodowy Kieł + Czarci Kodeks (koszt wciąż wynosi 2000 sztuk złota)
NOWOŚĆ CZAS ODNOWIENIA+10% skrócenia czasu odnowienia
MOC UMIEJĘTNOŚCI 50 ⇒ 40
ZŁOTO NA 10 SEK.4 sztuki złota na 10 sek.
REGENERACJA MANY10 pkt. many na 5 sek.

Ścieżka ulepszeń Reliktowej Tarczy

Wzmacniamy wszystkie przedmioty powiązane z Reliktową Tarczą, tworząc z niej coś dla obrońców, którzy nie chcą opuszczać alei. To średnio ryzykowny przedmiot.

Reliktowa Tarcza

NOWOŚĆ BIERNA − ŁUPY WOJENNE Stara bierna umiejętność Łupy Wojenne ⇒Podstawowe ataki wręcz zabijają stwory, mające poniżej 200 pkt. zdrowia. Zabicie stwora uzdrawia ciebie oraz najbliższego sojuszniczego bohatera, przywracając 40 pkt. zdrowia, i daje mu złoto za zabicie. Te efekty wymagają sojusznika w pobliżu. Odnawia się co 60 sek. Możesz posiadać nie więcej niż 2 ładunki.
NOWOŚĆCLARITYSojusznicy, którzy odniosą korzyść z Łupów Wojennych, zyskują +1 do liczby zabitych stworów
ZDROWIE50 ⇒ 75
REGENERACJA ZDROWIA6 ⇒ 0

Bransoleta Targonu

NOWOŚĆ BIERNA − ŁUPY WOJENNE Stara bierna umiejętność Łupy Wojenne ⇒Podstawowe ataki wręcz zabijają stwory, mające poniżej 200 pkt. zdrowia. Zabicie stwora uzdrawia ciebie oraz najbliższego sojuszniczego bohatera, przywracając 50 pkt. zdrowia, i daje mu złoto za zabicie. Te efekty wymagają sojusznika w pobliżu. Odnawia się co 30 sek. Możesz posiadać nie więcej niż 3 ładunki.
KOSZT OGÓLNY850 sztuk złota ⇒ 865 sztuk złota
REGENERACJA ZDROWIA12 ⇒ 8
ZDROWIE+175 pkt. zdrowia

Zbocze Góry

NOWOŚĆ BIERNA − ŁUPY WOJENNE Stara bierna umiejętność Łupy Wojenne ⇒Podstawowe ataki wręcz zabijają stwory, mające poniżej 200 pkt. zdrowia. Zabicie stwora uzdrawia ciebie oraz najbliższego sojuszniczego bohatera, przywracając 50 pkt. zdrowia (+1% twojego maksymalnego zdrowia), i daje mu złoto za zabójstwo. Odnawia się co 30 sek. Możesz posiadać nie więcej niż 4 ładunki.
NOWOŚĆ UNIKALNE UŻYCIEStare unikalne użycie ⇒ Osłania docelowego sojusznika tarczą, która pochłonie obrażenia w wysokości 10% twojego maksymalnego zdrowia przez 4 sekundy. Po 4 sekundach cel wybuchnie, zadając obrażenia magiczne na obszarze, o wartości 100% swoich obrażeń od ataku plus 30% mocy umiejętności (60 sek. odnowienia).
ZDROWIE375 pkt. zdrowia
REGENERACJA ZDROWIA25 pkt. many na 5 sek.
CZAS ODNOWIENIA10% skrócenia czasu odnowienia

Ścieżka ulepszeń Starożytnej Monety

Zapewniamy przedmiotom ze ścieżki ulepszeń Starożytnej Monety statystyki związane z walką, by pomagały użytkownikom przetrwać na alei. To najmniej ryzykowny przedmiot, ale zapewnia najmniejsze nagrody.

Starożytna Moneta

NOWOŚĆ BIERNA − PRZYCHYLNOŚĆstara umiejętność bierna przychylność ⇒Otrzymujesz 2 sztuki złota i 5 pkt. Zdrowia, ilekroć znajdziesz się obok umierającego stwora, który nie został zabity przez ciebie.
REGENERACJA ZDROWIA5 ⇒ 0
REGENERACJA MANY+3 pkt. many na 5 sek.

Medalion Nomada

NOWOŚĆ BIERNA − PRZYCHYLNOŚĆstara umiejętność bierna przychylność ⇒Otrzymujesz 3 sztuki złota i 5 pkt. zdrowia, ilekroć znajdziesz się obok umierającego stwora, który nie został zabity przez ciebie.
REGENERACJA ZDROWIA8 ⇒ 5
REGENERACJA MANY11 ⇒ 7
KOSZT OGÓLNY850 sztuk złota ⇒ 865 sztuk złota
ZŁOTO NA 10 SEK.+2 sztuki złota na 10 sek.

Talizman Wstąpienia

NOWOŚĆ BIERNA − PRZYCHYLNOŚĆstara umiejętność bierna przychylność ⇒Otrzymujesz 3 sztuki złota i 10 pkt. Zdrowia, ilekroć znajdziesz się obok umierającego stwora, który nie został zabity przez ciebie.
REGENERACJA MANY15 ⇒ 10
UŻYCIEPobliscy sojusznicy zyskują +40% prędkości poruszania na 3 sek. (60 sek. odnowienia).
REGENERACJA ZDROWIA10 pkt. many na 5 sek.
ZŁOTO NA 10 SEK.2 sztuki złota na 10 sek.
CZAS ODNOWIENIA20% skrócenia czasu odnowienia

LoL Client

“With our LoL client work ongoing, game invites were next on our hit list. The below changes should help out with client performance. ”

  • Players can now be invited to and accept game invitations while already in a lobby
  • Lobby owners can now select a teammate to be the game owner and “draft captain” in charge of bans and first pick
  • Improved invitee and lobby status updates:
    • Accepted
    • Pending
    • Declined
    • Accepted – Lobby Full
    • Accepted – Quit
    • Joined – Quit
    • Joined
    • Kicked
    • Banned
  • Invitations to games that are no longer available will now read “The invitation from «Summoner» has expired.”
  • You can now grant invite privileges in custom games
  • Chat lobbies will remain intact if someone leaves champ select
  • You can still send and receive game invites if chat goes down
  • You can now send game invitations to offline players – they’ll see them when they log in
  • Chat’s no longer restricted when sending out large amounts on invites at once

Back to top

Champions

Vel’Koz

Vel’Koz, the Eye of the Void is somewhere in this patch but will be turned on at a later date.

Corki

Corki players can now see Phosphorus Bomb’s area of effect indicator and Phosphorus Bomb now scales with bonus AD.

“Way back, we added more gameplay to Phosphorous Bomb in the form of a travel time, thereby increasing the difficulty of the skill but not the reward. We’ve added some extra gunpowder to the bomb this patch to rebalance the ability.”

Q – Phosphorus Bomb


NEWBONUS ATTACK DAMAGE RATIO+0.5 Bonus Attack Damage Ratio
NEWCLARITYNow shows area-of-effect indicator for Corki (previously displayed only for enemies)

Gragas

We lowered Body Slam’s AD ratio at early levels and reduced Explosive Cask’s AP ratio.

“Short-term, we’re making these changes to slightly tone down Gragas’ overall power curve without making him “Old and Busted.” In future patches we’ll look at Gragas and make changes that leave him feeling like more of a drunken brawler than a fat mage.”

E – Body Slam


TOTAL ATTACK DAMAGE RATIO0.66 at all ranks ⇒ 0.3/0.4/0.5/0.6/0.7

R – Explosive Cask


ABILITY POWER RATIO1.0 ⇒ 0.9
OLD MANA COST100/125/150 ⇒ 100 at all ranks (legacy patch note from an undocumented change in 4.2)

Kassadin

We reduced Null Sphere’s damage and silence duration and lowered the damage of Force Pulse.

“We’re currently working on more aggressive changes for Kassadin in the future. In the meantime, these are short term tweaks to knock his power levels down a peg while we continue testing. Maybe, someone, somewhere, will get to play him in a ranked game.”

Q – Null Sphere


DAMAGE80/115/150/185/220 ⇒ 80/110/140/170/200
SILENCE1.5/1.75/2/2.25/2.5 seconds ⇒ 1/1.25/1.5/1.75/2 seconds

E – Force Pulse


DAMAGE80/130/180/230/280 ⇒ 80/120/160/200/240

Kha’Zix

 

“Kha’Zix can be oppressive to play against if he starts snowballing in the early game. Even if his opponents stick together to prevent isolation, the bug deals stupendous amounts of all-in damage before leaping to safety with his E resets. Even though we trimmed down his explosive initiations and crazy fast Dragon/Baron killing speed, we still like Kha’Zix as a speedy hunter, so we buffed his ability to maneuver in fights.”

Q – Evolved Enlarged Claws


MISSING HEALTH DAMAGE8% ⇒ 6%
MAXIMUM DAMAGE VS. MONSTERS200 ⇒ 100

E – Leap


BONUS ATTACK DAMAGE RATIO0.8 ⇒ 0.2

R – Void Assault


NEWUTILITYKha’Zix ignores unit collision while in stealth

R – Evolved Active Camouflage


NEWUTILITYVoid Assault Duration +1 seconds (total 2 seconds)

Ryze

We’ve buffed Ryze’s base health and increased Overload’s range.

“In previous patches, we cemented Ryze’s role as a mid-range mage. Now, we’re helping him adjust.”

General


BASE HEALTH446 ⇒ 500

Q – Overload


RANGE600 ⇒ 625

Skarner

We lowered Crystal Slash’s mana cost and increased Fracture’s slow.

“We’re giving Skarner some help in the early game with a focus on his crowd control capabilities.”

Q – Crystal Slash


MANA COST20/22/24/26/28 ⇒ 16/18/20/22/24

E – Fracture


SLOW30/35/40/45/50% ⇒ 45/50/55/60/65%

Teemo

Teemo’s shrooms are now slightly less annoying.

“Late game, Teemos stacking pure AP could pretty much opt out of fighting by laying deathshrooms everywhere and spamming the laugh button. If you’re ever close to losing it after dying to a shroom, just remember; millions of Teemos die each day .”

R – Noxious Trap


ABILITY POWER RATIO0.8 ⇒ 0.5

Yasuo

We’ve reduced Way of the Wanderer’s shield duration as well as its value at higher levels.

“We want to further emphasize Yasuo’s defensive weaknesses, like triggering his shield with a basic attack and then waiting out the duration, or making him more vulnerable to lots of things hitting him at the same time.”

Passive – Way of the Wanderer


SHIELD DURATION2 seconds ⇒ 1.5 seconds
SHIELD (ROUGH VALUES)60~690 ⇒ 60~470
SHIELD (REAL VALUES)60/65/70/75/85/95/110/125/145/170/200/240/290/350/420/500/590/690⇒60/65/70/75/80/90/100/110/125/140/160/185/215/250/290/340/400/470

Back to top

Terrify(ing) Changes

“The randomness of Terrify made it unreliable in most cases, both in coordinating with teammates and for opponents, so we’re making it more predictable.”

Fiddlesticks

In addition to the Terrify changes, we’ve increased Drain’s cast range.

Q – Terrify


UTILITYAffected units run around in fear ⇒ Affected units now run away from Fiddlesticks with impaired movement

W – Drain


CAST RANGE475 ⇒ 575 (tether range remains at 750)

Nocturne

E – Unspeakable Horror


UTILITYAffected units run around in fear ⇒ Affected units now run away from Nocturne with impaired movement speed

Shaco

W – Jack In The Box


UTILITYAffected units run around in fear ⇒ Affected units now run away from the Jack in the Box with impaired movement speed

Back to top

Minor Changes & Bug Fixes

Kayle

NEWPRETTINESSUpdated Ability Icons!

Sejuani

W – Flail of the Northern Winds


BUGFIXFixed a bug where % increases to Sejuani’s health were not being included in the bonus damage calculation

Twisted Fate

W – Pick A Card


NEWPRETTINESSNew Particles!

Volibear

W – Frenzy


BUGFIXFixed a bug where % increases to Volibear’s health were not being included in the bonus damage calculation

Zac

We increased the interaction radius of Zac’s blobs.

Passive – Cell Division


CHUNK PICKUP / STOMP RADIUS25 ⇒ 50

Back to top

Items

Tear of the Goddess

“Not enough tears on the Rift.”

NEWPASSIVEAdditionally grants +1 maximum mana per 8 seconds (+1 maximum mana per 6 seconds on Crystal Scar)
MANA REGEN7 ⇒ 6

Doran’s Shield

“We want Doran’s Shield to be a strong pick for countering ranged attack harassment, but its high defensive stats were making it a must-buy early item for some champions. We’re clarifying its strengths while toning down some of the power.”

HEALTH100 ⇒ 80
HEALTH REGEN10 ⇒ 6

Spirit Stone Items

(Spirit Stone, Spirit of the Elder Lizard, Spirit of the Ancient Golem, Spirit of the Spectral Wraith)“We like the changes we made to the Spirit Stone line in patch 4.1, so these are just some general tweaks to promote a wider variety of junglers.”

BUTCHER PASSIVE HEALTH RESTORE8% damage dealt ⇒ 6% damage dealt
BUTCHER PASSIVE MANA RESTORE4% damage dealt ⇒ 3% damage dealt
BUTCHER PASSIVE UTILITYHealth / Mana restore no longer halved for area-effect spells

Boots of Mobility

“As the premiere set up boots for getting into – and initiating – fights, we’re introducing a strategic tradeoff. There has been some discussion that this change will hurt some junglers, so we’ll keep an eye on this change.”

MOVEMENT SPEED45 in combat / 105 out of combat ⇒ 25 in combat / 105 out of combat
TOTAL COST1000 gold ⇒ 800 gold

Ruby Crystal

“We don’t expect Ruby Crystal to suddenly be a great starting item, but we want to lower its barrier of purchase. Same’s true of the Sightstone items.”

HEALTH180 ⇒ 150
TOTAL COST475 gold ⇒ 400 gold

Sightstone

HEALTH180 ⇒ 150
TOTAL COST950 gold ⇒ 800 gold

Ruby Sightstone

HEALTH360 ⇒ 400
TOTAL COST1550 gold ⇒ 1600 gold

Back to top

Gold Generating Items

All stats will be displayed per item while changes will be noted.

We’re doing a polish of the mini-games associated with gold generating items.

Spellthief’s Edge Line

Buying a Spellthief’s Edge is a commitment to harassing your opponents from afar. It’ll be the highest risk and reward item in terms of gold generation.

Spellthief’s Edge

NEWPASSIVE TRIBUTEOld Tribute Passive ⇒ Spells and basic attacks against champions or buildings deal 10 additional damage and grant 5 Gold. This can occur up to three times every 30 seconds. Killing a minion disables this passive for 12 seconds.
ABILITY POWER10 ⇒ 5
MANA REGEN3 ⇒ 2
GOLD PER 102 gold per 10 seconds

Frostfang

NEWPASSIVE TRIBUTEOld Tribute Passive ⇒ Spells and basic attacks against champions or buildings deal 15 additional damage and grant 10 Gold. This can occur up to three times every 30 seconds. Killing a minion disables this passive for 12 seconds.
TOTAL COST850 gold ⇒ 865 gold
ABILITY POWER20 ⇒ 10
MANA REGEN7 ⇒ 5
GOLD PER 104 gold per 10 seconds

Frost Queen’s Claim

NEWPASSIVE TRIBUTEOld Tribute Passive ⇒ Spells and basic attacks against champions or buildings deal 15 additional damage and grant 10 Gold. This can occur up to three times every 30 seconds. Killing minions does not disable the passive.
NEWUNIQUE ACTIVEOld Unique Active ⇒ Fires an ice lance that explodes dealing 50 (+5 per champion level) magic damage to nearby enemies while slowing their movement speed by 80%, decaying over 2 seconds (60 second cooldown).
RECIPEFrostfang + Amplifying Tome ⇒ Frostfang + Fiendish Codex (total cost remains 2000 gold)
NEWCOOLDOWN REDUCTION+10% Cooldown reduction
ABILITY POWER50 ⇒ 40
GOLD PER 104 gold per 10 seconds
MANA REGEN10 mana regeneration

Relic Shield Line

We’re reinforcing the Relic Shield line as “all-in” tanky support items for those who want to scrap in lane all day. This is the moderate risk, moderate reward item.

Relic Shield

NEWPASSIVE SPOILS OF WAROld Spoils of War Passive ⇒ Melee basic attacks execute minions below 200 Health. Killing a minion heals you and the nearest allied champion for 40 Health and grants them kill gold. These effects require a nearby allied champion. Recharges every 60 seconds. Max 2 charges.
NEWCLARITYAllies who benefit from Spoils of War now also gain +1 to their minions killed score
HEALTH50 ⇒ 75
HEALTH REGEN6 ⇒ 0

Targon’s Brace

NEWPASSIVE SPOILS OF WAROld Spoils of War Passive ⇒ Melee basic attacks execute minions below 200 Health. Killing a minion heals you and the nearest allied champion for 50 Health and grants them kill gold. These effects require a nearby allied champion. Recharges every 30 seconds. Max 3 charges.
NEWCLARITYAllies who benefit from Spoils of War now also gain +1 to their minions killed score
TOTAL COST850 gold ⇒ 865 gold
HEALTH REGEN12 ⇒ 8
HEALTH+175 health

Face of the Mountain

NEWPASSIVE SPOILS OF WAROld Spoils of War Passive ⇒ Melee basic attacks execute minions below 200 Health. Killing a minion heals you and the nearest allied champion for 50 (+1% of your maximum Health) and grants them kill gold. Recharges every 30 seconds. Max 4 charges.
NEWCLARITYAllies who benefit from Spoils of War now also gain +1 to their minions killed score
NEWUNIQUE ACTIVEOld Unique Active ⇒ Shield target ally for 10% of your maximum Health for 4 seconds. After 4 seconds, the target explodes dealing 100% of their total Attack Damage plus 30% of their Ability Power as magic damage in an area (60 second cooldown).
HEALTH375 health
HEALTH REGEN25 health regeneration
COOLDOWN REDUCTION10% cooldown reduction

Ancient Coin Line

We’re giving the Ancient Coin line a reduction in combat-related stats so that we can focus on its hold-out pattern of staying alive in lane. This is definitely the lowest risk line of them all, but it also provides the lowest overall rewards.

Ancient Coin

NEWPASSIVE FAVOROld Favor Passive ⇒ Being near a minion death without dealing the killing blow grants 2 Gold and 5 Health.
HEALTH REGEN5 ⇒ 0
MANA REGEN+3 mana regeneration

Nomad’s Medallion

NEWPASSIVE FAVOROld Favor Passive ⇒ Being near a minion death without dealing the killing blow grants 3 Gold and 5 Health.
HEALTH REGEN8 ⇒ 5
MANA REGEN11 ⇒ 7
TOTAL COST850 gold ⇒ 865 gold
GOLD PER 10+2 gold per 10 seconds

Talisman of Ascension

NEWPASSIVE FAVOROld Favor Passive ⇒ Being near a minion death without dealing the killing blow grants 3 Gold and 10 Health.
MANA REGEN15 ⇒ 10
ACTIVEGrants nearby allies +40% movement speed for 3 seconds (60 second cooldown).
HEALTH REGEN10 health regeneration
GOLD PER 102 gold per 10 seconds
COOLDOWN REDUCTION20% cooldown reduction
Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.