Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

10 zapomnianych umiejętności championów

League of Legends nieustannie ewoluuje, aby zapewnić swoim graczom jak najwiekszą frajdę z rozgrywki. Część początkowych pomysłów Riotu okazała się być chybiona, a najbardziej odczuwali to bohaterowie, którzy nieustannie przechodzą mniejsze lub większe poprawki. Sprawdźcie – jakie pomysły okazały się być chybiona – które z umiejętności zostały usunięte z League of Legends, aby dać miejsce nowym i bardziej zbalansowanym mechanikom.

10. Eagle Eye - Teemo

teemo

Pierwsza i chyba najnudniejsza wersja pasywa Teemo. Zgodnie z nią bonusem, jaki zyskiwał Teemo był uwaga uwaga… zwiększony zasięg widzenia. W momencie, gdy Riot zorientował się jak bardzo bezużyteczna jest ta umiejętność dla Chomika, zmieniono pasyw – po reworku Teemo zostawiał za sobą ślad, który odsłaniał mgłę wojny i zwiększał prędkość poruszania się sojuszników.

9. Paranoia - Fiddlesticks

fiddlesticks

Dość ciekawa umiejętność pasywna, która w bardzo mocny sposób łączyła się z historią postaci. Obecność Fiddlesticka nakładała na przeciwników pasyw, który sprawiał, że ataki mogły nie trafić (nakładał procentową szansę nietrafienia autoatakiem). Efekt działał także na wieże i miniony, w związku z czym obecność Fiddlesticksa znacznie ułatwiała sprawę, gdy drużyna oblegała wieże.

8. Colossal Strength - Alistar

alistar

Jak widzicie – pasywy były dość często zmieniane w początkowych stadiach League of Legends. Colossal Strength Alistara jest kolejnym z nich i miał dwa oblicza. Podczas jednego z nich ataki Alistara zadawały dodatkowe 20/40/60% obrażeń wieżom (kolejna umiejętność pasywna wprost stworzona do niszczenia wież), natomiast podczas drugiego Alistar zyskiwał pokaźne ilości punktów życia. Niestety oba okazały się zbyt mocne, a Riot powoli odchodził od pasywów zapewniających darmowe statystyki (chociaż niektóre z nich zostały do dzisiaj – patrząc na przykład na Singeda).

7. Weapon Master - Jax

jax

Większość z nas kojarzy Jaxa jako mistrza broni – wojownika niemal doskonałego, który sieje postrach w późnych etapach gry, będąc jednym z mocniejszych late game hyper carry wśród postaci walczących wręcz. Przechodził on kilka istotnych zmian (część z Was być może pamięta Jaxa budowanego pod dodge’a – mechanikę usuniętą z LoL-a, która pozwalała na unikanie wrogich ataków). Jednakże to stary pasyw znalazł się wśród listy najbardziej zapomnianych umiejętności. Dawniej Jax dzięki niemu zyskiwał dodatkowe 15% AD dawanego przez przedmioty, co w tamtych czasach okazywało się wartością zabójczą dla jego przeciwników.

6. Seal Fate - Twisted Fate

twistedfate

Dwukrotnie modyfikowana umiejętność wykorzystywała dość ciekawą mechanikę znaną zwłaszcza graczom Doty – jeden z czarów Twisted Fate’a sprawiał, że przeciwnik dostawał spore obrażenia do momentu w którym zabił przeciwną jednostkę (lub do momentu śmierci/wyczerpania czasu trwania umiejętności). Umiejętność jednak żywcem czerpała mechaniką od konkurencji, dlatego postawiono zmienić część jej działania – zamiast wspomnianej wyżej możliwości zakończenia czaru zabiciem miniona, do czaru dodano uciszenie oraz znacznie zmniejszono zadawane obrażenia i czas działania.

5. Entropy - Veigar

veigar

Mały i wyjątkowo zły czarownik zawsze znany był z aspektu wykorzystywania mocy przeciwnika. O ile obecnie jego veigarr Ulti wykorzystuje część mocy przeciwnika do zwiększenia obrażeń, o tyle dawniej Veigar po prostu kradł część mocy rywala. Jedna z jego umiejętności sprawiała, że zyskiwał on do 20% AP przeciwnika (nie mogło to jednak przekroczyć poziomu Veigara pomnożonego przez 5).

4. Heavenly Wave - Karma

karma

Czar, który definiował starą Karmę, i przez który granie nią sprawiało wiele trudności. Heavenly Wave było umiejętnością o dość krótkim zasięgu, rzucaną na obszarze stożka. Zadawała sporo obrażeń, jednakże, jeśli wraz z czarem użyto Mantry – czar nie tylko zadawał obrażenia przeciwnikom, ale także leczył sojuszników na podstawie % brakującego HP. W jednej chwili czar zmieniał oblicze walki, a najdłuższe teamfighty były rajem dla Karmy, która nie dysponując wystarczającym CC dostała w zamian spory wpływ na przeciągające się potyczki.

3. Killer Instincts - Katarina

katarina

Pasywna część umiejętności Killer Instincts nie była aż tak wybitna – ot dodawała 8/12/16/20/24 dodatkowych obrażeń. Jednakże jej aktywna strona była już nie do pogardzenia – bo to na jej właściwym użyciu często opierało się właściwe wciśnięcie pełnego comba Katą. Efekt umiejętności aktywnej poprawiał następną rzucaną umiejętność – jeśli po Killer Instincts zostało użyte katarinaq Bouncing Blade – zadawało ono pełne obrażenia każdemu celowi, a dodatkowo zmniejszało efekty leczenia. Natomiast jeśli po umiejętności użyto Shunpo, to katarina dostawała zmniejszone obrażenia od przeciwników o 15/20/25/30/35% (co czyniło ultowanie znacznie bezpieczniejszym).

2. - Tryndamere

tryndamere

Rola Tryndamera była od początku dobrze zdefiniowana – ciężki do zabicia wojownik, który jeśli dostanie się już do celu zadaje ogromne obrażenia. Do dzisiaj Trynda dysponuje naturalnym sustainem, jednakże dawniej jego umiejętności nieco inaczej definiowały styl gry tym bohaterem. W tym punkcie specjalnie nie wspominamy o konkretnej umiejętności, ale o całym skillsecie:

  • Bloodlust (aktywna) – Tryndamere łaknie walki, zwiększając swoją prędkość poruszania i atakowania. Za każdym razem, gdy zabije jednostkę, czas trwania umiejętności rozpoczyna się od nowa. Buff się stackuje.
  • Mighty Cleave (aktywna) – Tryndamere kręci swoim mieczem po łuku zadając obrażenia pobliskim przeciwnikom i spowalnia ich prędkość poruszania.
  • Slash (Aktywna) – Tryndamere przemieszcza się do danej lokacji zadając obrażenia wszystkim celom na swojej drodze.
  • Undying Rage (aktywna) – Tryndamere staje się chwilowo niewrażliwy na śmierć – wszystkie efekty zostawiają go na minimalnym zdrowiu, ale nie zabijają go. Dodatkowo wzmacnia szansę na trafienie krytyczne wraz ze spadkiem HP.
  • Battle Fury (Pasywna) – po zabiciu miniona Tryndamere odzyskuje HP. Zabójstwo championa znacznie zwiększa liczbę odzyskanego zdrowia.

1. Time Twister - Zilean

zilean

Aktywna umiejętność, która dawniej była jedną z najbardziej przerażających broni w arsenale Zileana. Zgodnie z dostępnymi danymi Zilean rzucał swoją umiejętnosć na dany obszar, a co 2,5 sekundy osoby znajdujące się na tym obszarze były stunowane na czas 1 sekundy. Pomimo obecności w grze wielu innych, wyjątkowo mocnych umiejętności – to właśnie ta praktycznie najszybciej pożegnała się z League of Legends i została zmieniona.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.