Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Yasuo Pokutnik ujawniony

Yasuo pędzi ku zwycięstwu, wykorzystując potęgę wiatru, aby wzmocnić swoje niezrównane umiejętności szermiercze. Były członek ioniańskiej szkoły walki i jedyny uczeń, któremu udało się opanować techniki wiatru. Yasuo wiedzie teraz życie wędrowca, podróżując przez Runeterrę w poszukiwaniu prawdziwego zabójcy członka ioniańskiej starszyzny, którego miał chronić.

Umiejętności

Umiejętność bierna: Droga Wędrowca

  • Zamiar: Szansa na trafienie krytyczne zostaje podwojona.
  • Determinacja: Yasuo zyskuje Płynność podczas ruchu – im szybciej się porusza, tym szybciej napełnia się wskaźnik Płynności. Gdy będzie pełny, Yasuo osłoni się na chwilę tarczą, gdy otrzyma obrażenia od wrogiego bohatera lub potwora.

Q: Nawałnica Stali

Yasuo zadaje obrażenia wszystkim przeciwnikom w linii prostej. Trafienie Nawałnicą Stali daje mu ładunek Nadciągającej Burzy na krótki czas. Trzeci ładunek Nadciągającej Burzy sprawi, że Nawałnica Stali wystrzeli trąbę powietrzną, która przemieszcza się w linii prostej i wyrzuca wszystkich trafionych przeciwników w powietrze. Jeżeli Yasuo użyje Nawałnicy Stali podczas Zamaszystego Cięcia, uderzy ono we wszystkich wrogów dookoła niego.


W: Ściana Wichru

  • Bierne: Doskoki szybciej wypełniają wskaźnik Płynności.
  • Użycie: Yasuo tworzy ścianę wichru, która powoli przemieszcza się do przodu przez kilka sekund. Ściana blokuje wszystkie wrogie pociski.

E: Zamaszyste Cięcie

Yasuo doskakuje na określoną odległość przed przeciwnika, zadając mu obrażenia i oznaczając go na chwilę. Jeżeli Yasuo skorzysta z Zamaszystego Cięcia kilka razy z rzędu, umiejętność zada dodatkowe obrażenia aż do określonej wartości. Yasuo nie może użyć Zamaszystego Cięcia na przeciwniku, który został już oznaczony.


R: Ostatnie Tchnienie

Yasuo teleportuje się do pobliskiego przeciwnika wyrzuconego w powietrze, unieruchamiając go i wszystkich pobliskich wrogów znajdujących się w powietrzu i zadaje im obrażenia. Gdy Yasuo wyląduje, zyskuje na długo znaczne przebicie pancerza przeciw dodatkowemu pancerzowi przeciwnika.

Rozgrywka

Yasuo to wojownik z dużą mobilnością, użytecznością oraz obrażeniami, które zwiększają się wraz z walką. Jednakże jest to zrównoważone przez niskie obrażenia we wczesnej fazie gry.

Środkowa aleja

Podatność na ataki we wczesnej fazie gry sprawia, że Yasuo najlepiej pasuje do najkrótszej alei na Summoner’s Rift: środkowej. Tam najłatwiej skupia się na zdobywaniu złota i doświadczenia, co umożliwia mu dominację. Jednakże nawet mimo to, że Yasuo jest słaby we wczesnej fazie gry, jego siła i mobilność wciąż może zaskoczyć jego przeciwników. Bohater ten może użyć Nawałnicy Stali, aby zabijać stwory z bezpiecznej odległości. Jeżeli musi unicestwić potwory stojące z tyłu, użycie Zamaszystego Cięcia umożliwi mu szybkie przemieszczenie się i powrót na pozycję, a tarcza Drogi Wędrowca zablokuje część obrażeń. Yasuo może skorzystać z Zamaszystego Cięcia podczas ucieczki, jeżeli znajdzie się między wrogimi stworami walczącymi wręcz a dystansowymi. Możliwość doskoczenia do własnej wieży szybko powinna zniechęcić wrogów walczących w dżungli.

Gdy dojdzie do odwrotnej sytuacji, odpowiednie wyczucie czasu sprawi, że Yasuo może z łatwością wspomóc sojuszników. Odpowiednie wykorzystanie Nawałnicy Stali i wykorzystanie Nadciągającej Burzy, aby wyrzucić przeciwnika w powietrze, oznacza, że sojusznik powinien móc z łatwością włączyć się do walki. Wtedy Yasuo korzysta z Zamaszystego Cięcia i zaczyna walkę. Premia do szansy na trafienie krytyczne Drogi Wędrowca pomaga atakom Yasua, a jeżeli odblokował Ostatnie Tchnienie, dodatkowe obrażenia i kontrola tłumu ułatwią mu zabijanie przeciwników.

Walki drużynowe

Będąc prawdziwym potworem podczas walki w zwarciu, którego obrażenia rosną wraz z czasem walką, priorytetem Yasua jest zdobycie ładunków Nadciągającej Burzy, przy jednoczesnym odpieraniu ataków przeciwników. Tu przydaje się Ściana Wichru. Odpowiednie umieszczenie jej pomiędzy przednią a tylną linią przeciwników sprawia, że Yasuo może rozpocząć walkę z mniej groźnymi obrońcami, zdobywając ładunki Nadciągającej Burzy dzięki Nawałnicy Stali. Gdy trzeci ładunek będzie gotowy, Yasuo wielokrotnie używa Zamaszystego Cięcia, aby przebić się przez szeregi przeciwników i znaleźć się koło celów wrażliwych na ataki. Ostatnia Nawałnica Stali wyrzuca ich w powietrze, co umożliwia skorzystanie z Ostatniego Tchnienia, które zadaje duże obrażenia każdemu celowi złapanemu w trąbę powietrzną. Przeciwnicy, którzy unikną trąby powietrznej nie mogą się czuć bezpieczni przed Ostatnim Tchnieniem: każda umiejętność, która wyrzuca w powietrze, może być połączona z superumiejętnością Yasua, co czyni go niezwykle skutecznym, gdy w drużynie znajdują się tacy bohaterowie jak Cho’Gath, Malphite i Zyra. Gdy wyląduje, duża premia do przebicia dodatkowego pancerza oraz premia do szansy na trafienie krytyczne sprawiają, że Yasuo poradzi sobie z najbardziej wytrzymałymi obrońcami.

Historia

„Historia miecza jest spisana krwią.”

Yasuo to zdeterminowany człowiek, sprawny szermierz, który posługuje się wiatrem, aby powalić przeciwników. Lecz ten niegdyś dumny wojownik został zniesławiony przez fałszywe oskarżenie i zmuszony do desperackiej walki o przetrwanie. Mając cały świat przeciwko sobie, zrobi wszystko, aby odnaleźć winnego i odzyskać honor.

Niegdyś utalentowany uczeń w słynnej ioniańskiej szkole miecza, Yasuo był jedynym uczniem ze swojego pokolenia, któremu udało się opanować legendarną technikę wiatru. Wielu uważało, że pisane są mu wielkie czyny. Jednakże jego los uległ zmianie, gdy Noxus dokonał inwazji. Yasuo otrzymał zadanie ochrony członka ioniańskiej starszyzny, lecz wierząc, że jego ostrze może poczynić zmiany, opuścił stanowisko, by dołączyć do walki. Gdy wrócił, członek starszyzny już nie żył.

Zniesławiony, Yasuo z własnej woli się poddał, gotów zapłacić za porażkę życiem. Jednakże ku jego zdziwieniu, został oskarżony nie tylko o opuszczenie stanowiska, ale też o samo morderstwo. Zdezorientowany i przepełniony winą wiedział, że zabójca pozostanie bezkarny, jeżeli on czegoś nie zrobi. Yasuo wzniósł swój miecz przeciw szkole i wywalczył sobie wolność, wiedząc, że zdrada zwróci przeciw niemu cała Ionię. Po raz pierwszy w swoim życiu pozostał sam. Wyruszył na poszukiwania mordercy członka starszyzny.

Yasuo spędził następne kilka lat na wędrówce po świecie i poszukiwaniu jakichkolwiek wskazówek, które mogłyby doprowadzić go do mordercy. Przez cały ten czas był bez przerwy ścigany przez swych byłych sojuszników i zmuszony do walki na śmierć i życie. Jego misja pchała go do przodu, dopóki nie natrafił na swojego najstraszniejszego przeciwnika – własnego brata, Yone.

Związani kodeksem honorowym, obaj wojownicy pokłonili się i sięgnęli po miecze. W ciszy krążyli wokół siebie pod światłem księżyca. Gdy wreszcie ruszyli na siebie, Yone nie mógł równać się z Yasuem. Pojedynczy błysk stali pozbawił jego brata życia. Yasuo upuścił broń i podbiegł do brata.

Przepełniony emocjami, zapragnął wiedzieć, jak pobratymcy mogli uznać go za winnego. Yone przemówił: „Starszy został zabity przez technikę wiatru. Kto inny mógł to być?”. Yasuo nagle pojął, dlaczego został oskarżony. Wyznał swoją niewinność po raz kolejny i błagał swojego brata o wybaczenie. Łzy płynęły po twarzy Yasua, gdy brat zmarł w jego ramionach.

Yasuo pochował Yone’a w blasku wschodzącego słońca, ale nie miał czasu go opłakiwać. Niedługo nadejdą inni. Słowa brata nadały Yasuo nowy cel; teraz miał wskazówkę, która mogła doprowadzić go do mordercy. Składając przysięgę, zebrał swoje rzeczy i spoglądając ostatni raz na grób Yone’a, wyruszył popychany wiatrem.

 

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.