ask-riot-banner-cropped
Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Urfwick chce łupów, czatu głosowego i lepszego wsparcia

Witamy w Spytaj Riot.

To miejsce, w którym skupiamy się na waszych pytaniach i udzielamy na nie odpowiedzi.

Bieżący status czatu głosowego, nasz sposób na poprawienie doświadczeń płynących z gry wspierającymi oraz odpowiedź na pytanie, dlaczego skórki o ograniczonej dostępności nie są częścią łupów (przynajmniej na razie) — to nasze tematy w tym tygodniu!

Macie pytanie (lub dwa… czy tam dwieście)? Udajcie się na stronę Spytaj Riot i zalogujcie na swoje konto League. Przeczytajcie zasady, a potem zadajcie nam pytanie. Zarchiwizujemy odpowiedzi, gdy trochę się ich zbierze.

Spytaj Riot

Przeczytamy każde pytanie, ale nie możemy obiecać, że udzielimy odpowiedzi na wszystkie.

„Okej, ale dlaczego nie?”

Niektóre pytania nie będą nadawać się do Spytaj Riot lub odpowiedzi na nie pojawią się gdzieś indziej. Dla przykładu, nie będziemy ujawniać tu nowych produktów ani omawiać problemów, które poruszyliśmy już bardziej szczegółowo gdzieś indziej (ale możemy wyjaśniać pojedyncze kwestie!). Nawet jeśli nie udzielimy odpowiedzi na wasze pytania, to weźmiemy je pod uwagę i podzielimy się nimi z pracownikami Riot Games, którzy osobiście zajmują się sprawami związanymi z tematami poruszonymi przez was.


 

Jeśli tak bardzo cenicie grę zespołową, to dlaczego jesteście przeciwni czatowi głosowemu? Dzięki niemu gry stałyby się bardziej skoordynowane.

W przeszłości nasz stosunek do komunikacji głosowej wynikał ze zwiększonego prawdopodobieństwa występowania negatywnych zachowań. Od tego czasu przemyśleliśmy całą sprawę i choć istnieją pewne wyzwania, które musimy przezwyciężyć (np. chcemy, aby czat głosowy pozostał opcjonalny), to zależy nam na wprowadzeniu tej funkcji.

Uważamy, że League jako rozgrywka drużynowa powinna nagradzać koordynację, a czat głosowy jest w tym bardzo przydatny. Na poważnie zajmiemy się tym prawdopodobnie dopiero, kiedy wyjdzie stabilna wersja aktualizacji klienta League, abyśmy nie musieli robić tego dwa razy. Mamy nadzieję, że te informacje jasno przedstawiają nasz punkt widzenia w tej kwestii. Gdy przyjdzie czas, podzielimy się z wami dalszymi szczegółami.

– New001


 

W jaki sposób Riot chce uczynić pozycję wspierającego fajniejszą?

Planujemy zająć się paroma kluczowymi problemami wspierających w patchu 6.13. Na pewno nie rozwiąże to wszystkich problemów, ale chcemy wprowadzić zmiany w kilku najistotniejszych obszarach. A to niektóre z nich:

Zyskiwane doświadczenie:

Wspierający często kończą fazę gry w alei ze znacznie mniejszą ilością doświadczenia, co ogranicza ich możliwości działania, powoduje częstsze ginięcie i w efekcie prowadzi do jeszcze większego deficytu punktów doświadczenia.

Przedmioty:



Jednym z problemów jest fakt, że część przedmiotów dla wspierających jest po prostu za słaba i kupowanie ich nie ma sensu (dla przykładu Starożytna Moneta, Rubin Widzenia czy Bluźnierczy Bożek). W związku z tym chcemy wzmocnić je w przyszłych patchach. Niektóre inne przedmioty również potrafią irytować, mimo że generalnie wydają się przydatne w konkretnych sytuacjach. Na przykład Ostrze Złodziejki Czarów jest nieaktywne, kiedy zabijasz rośliny Zyry, a niszczenie totemów wyłącza Buty Mobilności.

Wyważenie wspierających:

Niektórzy wspierający, którymi fajnie się gra i którzy dobrze wpasowują się w rozgrywkę, są trochę za słabi (Thresh), inni z kolei za bardzo dominują i ograniczają różnorodność na tej pozycji (Blitzcrank).

Maestria bohaterów i czary przywoływacza:

Chcemy poprawić dostrzegalność teleportacji, aby dać grającym w dolnej alei większe szanse na reakcję, kiedy większość przeciwnej drużyny postanowi ich odwiedzić. Zależy nam też na bardziej trafnych kalkulacjach ocen do maestrii bohaterów w przypadku wspierających.

– Meddler


 

Dlaczego nie dodacie do Warsztatu hextech rzadkich skórek, takich jak Urfwick?

Najkrócej mówiąc: moglibyśmy, ale nie mamy tego obecnie w planach.

Aby rozwinąć ten temat, przybliżymy wam naszą filozofię odnośnie rzadkości w nawiązaniu do Warsztatu hextech i skórek o ograniczonej dostępności.

Pomówmy o Hextechowej Annie. Dla niektórych jest odjazdowa, bo jest rzadka. Dla innych z kolei najfajniejszą rzeczą jest możliwość potraktowania kogoś magicznym roboto-niedźwiedziem i bycie pozbawionym tej przyjemności jest do kitu. Staramy się wyważyć różne grupy i preferencje — stąd wzięły się klejnoty. Hextechowa Annie nie jest z marszu dostępna dla każdego, co czyni ją rzadką, ale jeśli komuś na niej bardzo zależy, to zawsze ma możliwość zdobycia jej.

Chcielibyśmy trzymać się tej samej filozofii w przypadku skórek o ograniczonej dostępności, ale to nie takie proste, bo nie wprowadzaliśmy ich z tymi samymi założeniami.

Zanim rozważymy dodanie skórek o ograniczonej dostępności do Warsztatu hextech, powinniśmy najpierw przejrzeć je wszystkie i zastanowić się, które w ogóle chcielibyśmy znów udostępnić. W tym celu podzielilibyśmy je na trzy kategorie: związane z osiągnięciami, rozdawane w formie prezentów oraz sprzedawane dawniej.

Skórki związane z osiągnięciami to takie, które zostały zdobyte, jak np. skórki zwycięskie. Te nigdy nie zostaną udostępnione na nowo. Jeśli nie udało ci się na nie zasłużyć, to nie możesz ich dostać.

Skórki rozdawane w formie prezentów to np. skórki z serii PAX. Te były rozprowadzane tylko na różnych wydarzeniach. Dawniej sprzedawane skórki są ograniczone i kiedyś były dostępne w sklepie, np. Urfwick, Mistrzowska Riven, Riot Singed czy Zardzewiały Blitzcrank.

W przypadku skórek należących do dwóch ostatnich kategorii istnieje możliwość, że jakaś ich wersja zostanie ponownie udostępniona za pośrednictwem Warsztatu hextech lub w inny sposób. Ale zanim podjęlibyśmy taką decyzję, musielibyśmy zastanowić się, jak wpłynęłoby to na graczy, którzy mają te skórki, i jak moglibyśmy sprawić, aby pogodzili się z ich ponowną dostępnością. Nie możemy podjąć takiej decyzji ot tak. Dużo bardziej prawdopodobne jest, że najpierw rozważylibyśmy te skórki, które wcześniej były sprzedawane, ale nie mamy na razie żadnych planów, które wydawałyby się sprawiedliwe.

Dopóki nie będziemy mieli planu, który pozostawałby w zgodzie z naszą filozofią odnośnie rzadkości i skórek o ograniczonej dostępności, dopóty nie znajdziecie w Warsztacie hextech skórek pokroju Urfwicka. Jeśli macie jakieś pomysły, jak moglibyśmy ugryźć ten problem — zamieniamy się w słuch.

– WizardCrab

Artykuły premium


Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.