ivern_basesplash_redirect_1920x1080
Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Ujawnienie bohatera – Ivern Zielony Ojciec

Ivern

Zielony Ojciec

Dawno, dawno temu, jeszcze zanim wdał się w konflikt z Boginią Wierzbą, Ivern Krzewobrody nosił przydomek Okrutny. Jednak od czasu tego wydarzenia, przez wiele kolejnych stuleci, Ivern wędrował przez lasy Runeterry, na każdym kroku starając się pielęgnować życie. W ślad za nim kwitną kwiaty polne, a on sam dobrze bawi się z drzewami, płata figle głazom i wraz z mchem opycha się wyśmienitymi promieniami słonecznymi. Kiedy Zielony Ojciec przyczłapie do twojej alei, możesz się spodziewać, że sprowadzi ze sobą multum tajemnic lasu.

UMIEJĘTNOŚCI

Umiejętność bierna: Przyjaciel Lasu

Ivern kocha potwory z dżungli i za nic w świecie ich nie skrzywdzi. Zielony Ojciec woli je uwolnić! Kliknięcie na jakimkolwiek obozie w dżungli tworzy zagajnik, wykorzystując część zdrowia i many Iverna. Zagajnik z czasem dojrzewa. Gdy proces ten dobiegnie końca, można ponownie na nim kliknąć, aby uwolnić mieszkańców tego obozu, w wyniku czego Ivern otrzyma złoto i punkty doświadczenia. Użycie Porażenia na obozie, w którym powstaje zagajnik momentalnie wyśle potwory w bezpieczne miejsce.

Po uzyskaniu poziomu piątego, Zielony Ojciec tworzy kopie czerwonego i niebieskiego wzmocnienia za każdym razem, kiedy uwolni Czerwonego Krzewogrzbieta lub Niebieskiego Strażnika — pozostawać będzie po nich sadzonka, którą podnieść będą mogli sojusznicy.

Q: Zaklinacz Korzeni

Ivern wystrzeliwuje łykowaty korzeń, który zadaje obrażenia magiczne i (jak się można było spodziewać) unieruchamia pierwszego trafionego wroga. Sojusznicy, którzy użyją swojego podstawowego ataku na unieruchomionym celu automatycznie doskoczą, aby znaleźć się w zasięgu ataku.

W: Siewca Zarośli

Biernie: Kiedy Ivern ukrywa się w zaroślach, jego podstawowe ataki mają zwiększone obrażenia magiczne oraz zasięg. Efekt ten działa również przez klika sekund po opuszczeniu zarośli.

Użycie: Ivern tworzy skrawek zarośli i tymczasowo ujawnia obszar wokoło. Powstałe zarośla są odrobinę większe, jeśli Ivern umieści je obok ściany lub jakichś innych zarośli. Trawiaste kreacje Zielonego Ojca po pewnym czasie same znikają.

E: Wybuchowe Nasiono

Ivern umieszcza ochronne nasiono na swym sojuszniku, zapewniając mu tarczę. Nasiono po krótkiej chwili wybucha, zadając obrażenia pobliskim wrogom i spowalniając ich.

R: Stokrotka!

Ivern przywołuje Stokrotkę — ogromną strażniczkę, która kocha się przytulać. Stokrotka truchta sobie radośnie, a po kilku trafieniach wyrzuca cel Iverna w powietrze. Ivern może użyć umiejętności ponownie, aby obrać nowy cel dla swojej niesfornej przyjaciółki. Stokrotka pozostanie na mapie, aż nie zaspokoi swej potrzeby przytulania się, albo aż opróżniony nie zostanie jej pasek zdrowia.

 

GRA W ALEI I ŚRODKOWA FAZA GRY

Kto powiedział, że wspierający muszą trzymać się dolnej alei? Ivern Krzewobrody to najprawdziwszy wspierający dżungler, zapewne pierwszy w swoim rodzaju. Większość wspierających nie radzi sobie w dżungli, gdyż zadają za mało obrażeń, aby wystarczająco szybko poradzić sobie z leśnymi istotami. Ivern omija ten problem dzięki swojej umiejętności czyszczenia obozów bez konieczności walczenia z czymkolwiek, kiedykolwiek — zielony ludek korzysta ze swych zagajników i wkrótce leśne istoty po prostu sobie idą, radośnie oddając swoje cenne punkty doświadczenia i złoto.

Ivern potrzebuje zaledwie kilku chwil, aby stworzyć lub zżąć swój zagajnik w dżunglowych obozach, więc ma możliwość obierania w dżungli tras niedostępnych dla dżunglerów, którzy są zmuszeni do zmierzenia się ze swymi ofiarami i zabicia ich. Zdradzamy sprawdzoną strategię: zabierzcie Porażenie i Teleportację, a następnie udajcie się do wrogiej dżungli i ustawcie totem w pobliżu wejścia. Po szybkiej rundzie po dżungli i stworzeniu zagajników we wszystkich obozach, teleportujcie się z powrotem do punktu startowego na jeszcze jedno okrążenie i oswobodźcie całe zoo.

Częstszą praktyką będzie jednak tworzenie zagajników we wszystkich obozach we własnej dżungli, a następnie spożytkowanie pozostałego wolnego czasu na szybki gank w jednej z alei. Niezależnie od tego, czy gank się uda, czy nie, Ivern może później powrócić do dżungli i zebrać swe dojrzałe nagrody.

Gdy Ivern gankuje, Siewca Zarośli daje mu całą księgę sposobów na wkradnięcie się do bocznej alei. Jego zarośla nie pojawiają się na minimapie przeciwników, co zmusi ich do uważnego obserwowania, czy aby gdzieś w pobliżu nie wykiełkowało właśnie coś podejrzanego.

Gdy Ivern gankuje, Siewca Zarośli daje mu całą księgę sposobów na wkradnięcie się do bocznej alei. Jego zarośla nie pojawiają się na minimapie przeciwników, co zmusi ich do uważnego obserwowania, czy aby gdzieś w pobliżu nie wykiełkowało właśnie coś podejrzanego. Zarośla blokują wizję, jaką dają stwory, zapewniając Ivernowi możliwość tworzenia trawiastych zasłon i oślepiania przeciwników, którzy wkrótce mają zostać potraktowani Zaklinaczem Korzeni.



Kiedy Zielony Ojciec uzyska dostęp do swej starej przyjaciółki, czyli Stokrotki, będzie mógł łatwo utrudniać życie wrogim prowadzącym i zapewniać eskortę swojej własnej tylnej formacji. Podczas kluczowych wczesnych potyczek (choćby o pierwszego smoka), siejący zniszczenie i kochający się przytulać potwór, który zlikwiduje wrogiego maga lub prowadzącego, może okazać się wszystkim, czego wasz zespół potrzebuje do zbudowania znacznej przewagi.

WALKI DRUŻYNOWE I PÓŹNA FAZA GRY

Kiedy rozpocznie się faza walk drużynowych, rola Iverna jest bardzo jasna: ma on za zadanie sprawić, że przednia formacja jego drużyny będzie bardziej zabójcza. Jeśli dziwacznemu druidowi uda się trafić wrażliwego bohatera wrogiej drużyny Zaklinaczem Korzeni, każdy znajdujący się w zasięgu sojusznik otrzyma w gratisie doskok do unieruchomionego celu. Wystarczy, że jeden korzeń trafi w cel i nagle wasz Braum może z bliska zaprezentować wrogom swe wąsy, Vayne podzielić się swymi potępieniami, a Garen z radością sobie powirować.

W większości przypadków lepiej będzie zachować Wybuchowe Nasiono do momentu trafienia Zaklinaczem Korzeni w jakiś kluczowy cel. Jako że efekt doskoku jest znacznie większy na sojusznikach walczących wręcz, prawdopodobnie dobrze będzie zapewnić im tarczę i efekt spowolnienia Wybuchowego Nasiona. Będą mogli skorzystać z korzenia, zaskoczyć paru biedaków eksplozją Wybuchowego Nasiona, a w międzyczasie przyjąć wszelkie uderzenia odwetowe dzięki tarczy. Gdy to wszystko będzie się działo, Pan Krzewobrody może spokojnie okładać pobliskich przeciwników, korzystając ze zwiększonego zasięgu podstawowych ataków, który zapewnia mu przebywanie w zaroślach.

Największą zaletą polegającego na tworzeniu zarośli hobby Iverna są potencjalne gierki psychologiczne. Wielu z nas gra na Summoner’s Rift już od wielu lat i przez cały ten czas położenie poszczególnych zarośli jakoś bardzo się nie zmieniało. Podświadomie zachowujemy dystans od wszystkich zarośli, w których nie ma totemu, aby nie wleźć w nie w ciemno. Dlatego kiedy jesteś w połowie rzeki na dolnej połowie mapy i nagle znajdujesz trawiasty obszar, zaczynasz czuć się co najmniej niepewnie.

Zasięg Siewcy Zarośli jest wyjątkowo duży, więc Ivern może sprawić, że wrogowie będą myśleli, że jest gdzieś, gdzie go nie ma. Stań po jednej stronie środkowej alei i stwórz zarośla po przeciwnej stronie, a przeciwnicy sami do ciebie przyjdą. Albo potraktuj zaroślami swoich prowadzących w połowie walki drużynowej aby sprawić, że nie będzie można ich obrać za cel.

Zasięg Siewcy Zarośli jest wyjątkowo duży, więc Ivern może sprawić, że wrogowie będą myśleli, że jest gdzieś, gdzie go nie ma. Stań po jednej stronie środkowej alei i stwórz zarośla po przeciwnej stronie, a przeciwnicy sami do ciebie przyjdą. Albo potraktuj zaroślami swoich prowadzących w połowie walki drużynowej aby sprawić, że nie będzie można ich obrać za cel.

Jak twierdzi Blake „Squad5” Smith, czyli projektant Iverna, pewnego razu udało mu się ukraść smoka tylko dzięki wypełnieniu jego legowiska trawą i siedzeniu sobie w niej. Kiedy użył na smoku Porażenia i go zgarnął, przeciwny zespół nawet nie pomyślał o tym, żeby sprawdzić zarośla, w których nadal się ukrywał. Zamiast tego wszyscy się oddalili i zdeprymowani powrócili do bazy. Zwycięstwo poprzez podstęp jest zdecydowanie w stylu Zielonego Ojca.

SYNERGIA

Dobrze współgra z:

  • Rengar, Łowca

    To jest oczywiste. Kiciusie kochają zarośla, a Ivern może sprawić, że dosłownie gdziekolwiek pojawią się rozkoszne skrawki zieleni. Dobierzcie się w parę jako Łowca oraz Zielony Ojciec i niechaj rozpocznie się polowanie.

  • Diana, Pogarda Księżyca

    Zaklinacz Korzeni Iverna zapewnia sojuszniczym osiłkom i molochom szybki oraz niezawodny sposób na rozpoczynanie potyczek, ale umiejętność ta może także w samym środku walki posłużyć za koło ratunkowe dla zabójców, którzy wdarli się odrobinę za daleko za linie wroga. Wystarczy że unieruchomicie korzeniami jakikolwiek cel na obrzeżach walki, a szturmowcy tacy jak Diana zyskają darmowy doskok w bezpieczne rejony.

  • Darius, Ręka Noxus

    Zazwyczaj jedyną rzeczą, która powstrzymuje Dariusa przed wykrwawieniem wszystkich waszych prowadzących jest jego niezdolność do zniwelowania dystansu dzielącego wasze zespoły. A to przestaje być problemem, kiedy ma u swego boku Iverna. Udany Zaklinacz Korzeni na wrogim prowadzącym jest dla Dariusa niczym ostatnie podanie, otwierające drogę do wsadu (a w tym przypadku nierzadko… wsadów).

Ma kłopoty z:

  • Master Yi, Szermierz Wuju

    Zestaw umiejętności Iverna daje mu dużo opcji, ale pojedynkowanie się z szybkimi szermierzami nie jest jedną z nich. Wprawny Yi zrobi dobry użytek z Ciosu Alfa i uniknie usilnych prób przytulenia się ze strony Stokrotki, nie pozostawiając Ivernowi praktycznie żadnych szans na ujście z życiem.

  • Annie, Dziecko Ciemności

    Trawiaste typy są wrażliwe na ogień! Większość umiejętności Iverna pozwala mu na zapewnianie sojusznikom przewagi w przedłużających się, rozwlekłych walkach. Tu da komuś tarczę, tam kogoś ogłuszy, gdzieś dalej Stokrotka jest utrapieniem dla tylnej formacji. Jednak to wszystko do niczego się nie przyda, jeśli drugi zespół postara się o eksplozywne obrażenia. Czyli choćby wielkiego, grubego, płonącego niedźwiedzia, który spadnie z nieba i momentalnie wszystkich zlikwiduje.

  • Teemo, Chyży Zwiadowca

    Zarośla są bezstronne. Za każdym razem, gdy Ivern stworzy skrawek zieloności, aby pomóc swej drużynie, zapewnia wszystkim niewidzialnym Yordlom (i / lub nadprzyrodzonym, demonicznym szpiclom wprost z sześćset sześćdziesiątego szóstego kręgu piekła) kolejną kryjówkę.

Pod koniec tygodnia podzielimy się z wami wrażeniami z projektowania Iverna. Nie możecie się doczekać, aby pohasać sobie po dżungli wraz z Zielonym Ojcem? Dajcie znać w komentarzach.

Artykuły premium


Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.