mid
Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Tier Lista Mid Lane 5.1 – Kordylian (konkursowa)

God Tier

azir fizz xerath

Tier 1

ahri orianna syndra zed

Tier 2

cassiopeia katarina leblanc lissandra lux velkoz yasuo ziggs

Tier 3

akali annie diana galio kassadin swain veigar

Tier 3,5

anivia brand ezreal jayce karma kennen karthus kayle lulu malzahar morgana ryze twistedfate zilean zyra

Tier 4

chogath fiddlesticks heimerdinger kogmaw mordekaiser riven tristana vladimir

 

azir Azir

Od niedawna króluje na środkowej linii. Potrafi zniechęcić niejednego przeciwnika na linii, a im dłużej trwa gra, tym bardziej rośnie w siłę. Idealne narzędzie do przepychania linii. Po 7 minucie, w której to znika buff turretów redukujący obrażenia zadawane przez bohaterów, zejście z linii nawet na chwilę jest równoznaczne ze stratą wieży. Nic się w nim tym patchu nie zmieniło (poza naprawieniem jednego bugu), ale niektórzy (jak na przykład ja) biją na alarm i narzekają typowym „Rito pls”, prosząc o drobnego nerfa (koszenie turretów w ciągu kilku sekund raczej nie jest zbalansowane)

fizz Fizz

Nasza kochana ryba. Potrafi wyjść zwycięsko z około 70-80% match-upów. Niesie ze sobą baaardzo dużo obrażeń, nawet tanki mogą się go obawiać. Niezbyt długo się tu utrzyma (ty dfg), ale na chwilę obecną – jak najbardziej zasługuje na miejsce w Trójcy Najlepszych Midlanerów.

xerath Xerath

Nasza ułomność Tier List układanych pod LCS. Po reworku nie miał buffa, ani nerfa, jednak po paru pickach na zawodowej scenie, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki znalazł się kilka Tierów wyżej. Niektórzy już od razu widzieli w nim potencjał (tak, ty Spazie), który ani trochę nie zmalał od tamtego czasu. Mimo że raz wszystkich jego umiejętności można uniknąć, nie da się tego robić co każde 2 sekundy, w końcu którąś dostaniemy.

syndra Syndra



Naprawienie buga i znerfienie obrażeń z Q na niższych poziomach, to tak naprawdę dwa nerfy. Mimo że ani trochę nie są odczuwalne w trakcie late game’u, nasza kochana Pani Kul odrobinę spadła w moim rankingu. I spadnie jeszcze bardziej (ty dfg).

velkoz Vel’Koz

Nieco podobny do Xeratha – 4 skillshoty (no, choć ultem ciężko nie trafić), brak mechanizmu ucieczki, niemały zasięg, burst na podstawowe combo prawie identyczny (QWE w najłatwiejszej kolejności)… Dlaczego więc miałby być niżej? I to według mnie też jest lekka ułomność LCS-owych Tier List. Gdyby był wybrany na zawodowej scenie, od razu wskoczyłby do Tier 1, lub do God Tier.

yasuo Yasuo

Chyba każdy się zgodzi, że poza trafianiem Q w odpowiednim momencie i w miarę dobrego teamcompu, to nic mu nie trzeba, żeby zaczął dominować w grze. Dostał w tym patchu pośredniego nerfa (zmniejszenie crit-chance w IE i PD), więc odrobinę się skurczył w moich oczach.

galio Galio

Tak, tak wiem. Mój main, to jak najwyżej. Jednak nie zgadzam się, że jest to „Champion, który może sprawdzić się w poszczególnych match-upach, jednak dużo mu brakuje, by stanąć na równi z przedstawicielami wyższych tierów. Zazwyczaj dość nieefektywny lub sytuacyjny pick.”, który „ma potencjał by wskoczyć wyżej wraz z niewielkimi zmianami mety lub drobnymi buffami kosmetycznymi.” „Nie dajcie mi się rozkręcić” – tak brzmiał dopisek do zmiany w Galio, która to czyniła Nieustępliwość bezużyteczną w przypadku jego ulta. NIE DA SIĘ dać mu jakiegoś buffa, żeby nie zrobił się potworem. On już jest w mecie (kontra na wszystkich poke-erów, których jest teraz pełno w wyższych Tierach), lecz dopóki nie zostanie wybrany na LCS, nikt tego nie zauważy.

lux Lux

Ponownie – jak Xerath – wszystkie umiejętności to skillshoty. Większe obrażenia na combo. Potwór na linii z blue buffem, który usuwa swoim E około 200 punktów zdrowia za każdym razem. Potwór w late game, kiedy potrafi spalić na combo E+R 80% zdrowia carrych i 50% zdrowia tanków. Śmieszne cooldowny (3o sekund z 40% CDR na ulta, zadającym ponad 900 obrażeń, to żart). Idealnie wpasowuje się w metę długich gier i poke’owania przeciwników aż do śmierci.

kassadin Kassadin

Rito po kilku(nastu) patchach w końcu zbalansowało tego championa, który na początku miał status pick or ban w każdej grze, bo wskakiwał w teamfight, topił kogoś i wyskakiwał. Po reworku jego Q dawało mu z 700 tarczy absorbującej magiczne obrażenia i prawie darmowego Flasha co 12 sekund (lub całkiem niedarmowego co 3). Teraz – 200 tarczy i Flash co 20 sekund (lub 3 razy co 4 sekundy, a potem jesteś bezużyteczny) i w końcu można powiedzieć, że jego mobilność nie jest nadzwyczajna.

ziggs Ziggs

Tak przeglądam te patche od 4.16 i nie zauważyłem ani jednej zmiany w Ziggsie. Myślę, że to nadal jest „bohater, któremu niewiele brakuje, by znaleźć się w czołówce ligi. Nadal bardzo silny pick, dobrze wykonujący swoje zadanie.” I nie zasługuje na miano „wartego wyboru, gdy nie pozostało nam nic lepszego”.

Nick: Kordylian

e-mail: [email protected]

Artykuły premium


Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.