Wprowadzenie TeamBuildera na serwery live wiązało się z wielką presją społeczności League of Legends. Pomimo, iż zespół Riotu odpowiedzialny za nową funkcjonalność w pełni zdawał sobie sprawę z faktu nieukończenia wszystkich wymaganych opcji TeamBuildera, w tym konkretnym przypadku o losie projektu zadecydował głos społeczności. Gracze wręcz domagali się, aby system szukania współgraczy znany z innych gier (m.in. World of Warcraft) wszedł także do League of Legends. Dzięki naciskom udało się wprowadzić funkcjonalność na serwery, jednakże sam system posiada kilka dość istotnych wad, które utrudniają korzystanie z niego. Niestety jedną z największych bolączek jest czas oczekiwania na osoby, które wypełnią konkretne, potrzebne role w drużynie.
Rozwiązanie na ten problem jest oczywiste – pokazywanie graczom, jakie role są obecnie najbardziej poszukiwane, aby mogli oni dostosować swój wybór do potrzeb innych drużyn. Jednakże od pomysłu do realizacji zazwyczaj długa droga – tak też stało się w tym przypadku. Dopiero dzisiaj Riot poinformował nas, że opisywane rozwiązanie weszło do testów na serwery PBE. Obecnie ekran prezentuje się następująco:
Ci z Was, którzy dysponują kontami na serwerze testowym już teraz mogą zabrać się do sprawdzania najnowszej funkcjonalności.