yorick-reveal-banner
Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Stan aktualizacji bohaterów

Witajcie!

Pomyśleliśmy, że to dobra okazja, by przyjrzeć się bliżej pracy zespołu ds. aktualizacji bohaterów. Chcieliśmy napisać „Stan aktualizacji bohaterów” na podobieństwo prowadzonego przez Meddlera devbloga „Stan sezonu”.

Obecnie mamy cztery małe zespoły zajmujące się aktualizacją bohaterów: dwa skupiające się na dużych aktualizacjach, jeden skupiony na aktualizacjach najważniejszych klas bohaterów oraz niewielką grupę ilustratorów (zarówno pracujących na miejscu, jak i partnerów zewnętrznych), którzy przeglądają i odświeżają przestarzałe portrety. Omówię przyszłe projekty każdego z czterech zespołów i opowiem o ich celach, a także wspomnę o założeniach projektów, które zostały opublikowane ostatnio. Dla uproszczenia możemy nazwać te zespoły zespołem A, zespołem B, zespołem ds. składów i zespołem ds. portretów. (Pisząc to, zdałem sobie sprawę, że musimy wymyślić fajniejsze nazwy zespołów).

Zespół ds. składów — zespół aktualizacji klas

Ostatni projekt: aktualizacja klasy magów

Cele aktualizacji magów były takie same, jak w przypadku poprzednich aktualizacji klas. Chcieliśmy zająć się grupą mało mobilnych magów i dać każdemu z nich styl rozgrywki, który wyróżniałby ich spośród pozostałych bohaterów. Ponadto chcieliśmy dać im środki umożliwiające przetrwanie w nowym świecie LoL-a, w którym króluje mobilność. Po przeanalizowaniu rezultatów poprzednich projektów położyliśmy większy nacisk na spójność tematyczną. Pragnęliśmy mieć pewność, że zmiany pasują do motywów danego bohatera.

Aktualnie odnotowujemy rosnącą lub zbliżoną do dawnej popularność „wielkiej szóstki”. Dzięki aktualizacjom wielu magów zyskało opinię skuteczniejszych i odróżniających się od innych bohaterów. To wspaniałe osiągnięcia, jednak nie wydaje się nam, by magowie wywarli tak duży wpływ na grę jak poprzednie projekty związane ze zmianami w obrębie klas. Szczególnie jeśli chodzi o Vel’Koza, uważamy, że mogliśmy pójść dalej ze zmianami. Po kilku ostatnich modyfikacjach odzyskał wcześniejszą popularność i nieco bardziej wyróżnia się pod względem strategicznym (te nieuchronne obrażenia…), ale generalnie sądzimy, że mogliśmy w jego przypadku osiągnąć więcej. Patrząc wstecz, jesteśmy też zdania, że powinniśmy zająć się mniejszą liczbą magów i bardziej wzmocnić tych, których rozwijaliśmy. Malzaharowi przydałoby się lepsze zbalansowanie w grze, a Brand byłby jeszcze fajniejszy, gdybyśmy w pełni przerobili jego superumiejętność.

Bieżący projekt: aktualizacja klasy zabójców

Cele naszej aktualizacji zabójców to zapewnienie każdemu z nich unikalnej roli w rozgrywce, lepsze zbalansowanie całej klasy i udostępnienie zabójcom większej liczby sposobów pomagania drużynie. Uważamy też, że zabójcy są prawdziwym spełnieniem marzeń dla graczy chcących wykazać się swoimi umiejętnościami w naszej grze. Chcemy, by zabójcy mieli większy potencjał ogrywania wrogów, pozostając jednocześnie przeciwnikami, których da się ograć. Jeśli staną się mniej niezawodni, zwiększymy też satysfakcję z ich sukcesów.



Naszym zdaniem wprowadziliśmy zbyt ostrożne zmiany w przypadku magów i chcemy, by z zabójcami było inaczej. Pragniemy naprawdę rozwinąć motywy i styl gry tych bohaterów. Przekonaliśmy się, że największe sukcesy osiągnęły projekty, którym poświęciliśmy najwięcej czasu i zasobów. Dlatego w przypadku zabójców zrezygnowaliśmy z podejścia „jaką jedną rzecz możemy ulepszyć w danym bohaterze?” na rzecz „co należałoby zrobić, aby dany bohater był w pełni dopracowany?”. Oznacza to, że będziemy zajmować się mniejszą liczbą projektów, ale każdy z nich powinien wywierać większy wpływ na przebieg gry. Wciąż zamierzamy wprowadzać małe zmiany dotyczące większości zabójców, jednak główne projekty będą zakrojone na dużą skalę. Nie możemy się doczekać, by zobaczyć, jak sprawdzi się ta nowa strategia!

Zespół ds. aktualizacji portretów

Zespół ds. aktualizacji portretów to sympatyczna grupa ilustratorów, którzy skupiają się przede wszystkim na odświeżaniu starych portretów bohaterów, a także tworzeniu nowych portretów dla naszego wielkiego VGU. (Zrobiliśmy nawet świetny, nowy portret Malzahara do aktualizacji magów!) Ostatnie projekty to aktualizacje skórek Nidalee, Tristany, Trundle’a i Siona, które mieliście niedawno okazję oglądać. Niewiele można dodać, oprócz tego, że uważamy te portrety za niesamowicie udane, a reakcje graczy były fantastyczne — komu nie podobają się świetne portrety? Obecnie jesteśmy bardzo blisko ukończenia aktualizacji portretu skórki Fiory, a ponadto dopiero co zaczęliśmy pracę nad zaktualizowaniem portretu skórki Twitcha.

Zespół A — zespół ds. dużych aktualizacji

Ostatni projekt: Ryze

W przypadku Ryze’a naszym celem było zaktualizowanie jego wyglądu i historii do bieżących standardów, lepsze zbalansowanie rozgrywki, a także zapewnienie Ryze’owi unikalnej tożsamości strategicznej, która nie polegałaby tylko na „zadawaniu przepotężnych obrażeń”. Chcieliśmy ponadto upewnić się, że wciąż można nim grać jak „kombo-magiem”.

Ogólnie mamy wrażenie, że udało nam się osiągnąć założenia aktualizacji Ryze’a i że ten bohater od dawna nie zajmował tak dobrej pozycji jak teraz. Przeróbka Ryze’a podoba się zarówno nowym, jak i starym graczom, a my uważamy, że uzyskaliśmy lepsze narzędzia do balansowania tego bohatera w przyszłości. Ponadto jesteśmy przekonani, że umiejętność teleportowania drużyny zapewnia mu wyjątkowe miejsce wśród naszych bohaterów. No i czy jest ktoś, kogo nie bawi oglądanie całego mnóstwa filmów teleportującego się Ryze’a w mediach społecznościowych? Czy to jest już finalna przeróbka Ryze’a? Mamy wielką nadzieję, że tak właśnie jest!

Bieżący projekt: Warwick

Niedługo po skończeniu pracy nad Ryze’em, Zespół A zabrał się za długo wyczekiwaną aktualizację Warwicka. Jakie są zatem cele aktualizacji Warwicka? Aktualnie Warwick jest bardzo przyjazny dla początkujących. Chcemy to wykorzystać i rozwinąć jeszcze bardziej. Chcemy, by gra Warwickiem rzeczywiście uczyła nowych dżunglerów, jak grać skutecznie na tej pozycji. W tej chwili Warwick nie może gankować przed osiągnięciem 6 poziomu, ale co by było, gdyby jego zestaw umiejętności faktycznie zachęcał graczy, by gankowali często i to już od wczesnych etapów gry? Wzięliśmy także pod uwagę głośno i wyraźnie formułowane opinie graczy, według których zestaw Warwicka jest dość nudny i przestarzały. Chociaż nie zamierzamy podnosić dolnego pułapu umiejętności Warwicka, chcemy podnieść odrobinę ich górny pułap i dodać nieco głębi rozgrywce tym bohaterem. Chcemy też doprowadzić wygląd i motyw Warwicka do współczesnych standardów Riot, umieszczając go w odpowiednim miejscu naszego świata. Uważamy, że przemoc stanowi ważną cechę Warwicka i chcemy przekonać się, jak daleko będziemy mogli posunąć się z tym motywem.

Zespół B — zespół ds. dużych aktualizacji

Bieżący projekt: Yorick

Pomówmy o Yoricku! Yorick właśnie trafił na PBE i powinien już wskrzeszać armie nieumarłych, rzucając je przeciwko bezsilnym graczom na całym świecie. Porozmawiajmy jednak o celach tego projektu. Gdy zebraliśmy zespół, który miał pracować nad Yorickiem, zaczęliśmy spisywać elementy, które wydawały nam się absolutnie najważniejsze dla tej postaci. Przeczytaliśmy masę komentarzy graczy i odbyliśmy niezliczone spotkania. Na koniec określiliśmy trzy rzeczy, które według nas stanowią kwintesencję Yoricka: ten bohater wzywa ghule, jest umięśnionym molochem noszącym łopatę i ma opinię „dobrego gościa” z Shadow Isles (tzn. dobrego jak na standardy Shadow Isles). Jesteśmy przekonani, że osiągnęliśmy nasze cele i nie możemy się doczekać, aż sami wypróbujecie Yoricka i dacie nam znać, jak się nim gra.

Następny projekt: Galio

Z radością ogłaszam, że po przyjrzeniu się kilku propozycjom ostatecznie zdecydowaliśmy się na kolejny projekt, którym Zespół B zajmie się po skończeniu pracy nad Yorickiem. To bohater, o którym ludzie tak często zapominają: Galio! Aktualnie Galio ma mnóstwo problemów. Jego motyw, styl rozgrywki i wygląd nie wytrzymały zbyt dobrze próby czasu. To daje nam spore pole do popisu i Galio stanie się zapewne naszą największą transformacją w dotychczasowej historii. A zatem, jakie są cele naszej pracy z Galio? Zajmując się Galio, chcemy sprawdzić, czy naprawdę jesteśmy w stanie wykreować skupionego na środkowej alei obrońcę/maga, ponieważ uważamy, że otwiera to bardzo wiele ciekawych strategii (oczywiście nie znaczy to, że trzeba nim będzie grać wyłącznie na środku). Myślimy też, że wielkie znacznie ma fakt, iż Galio jest pewnego rodzaju posągiem czy ożywionym konstruktem. Równie ważne są jego silne więzi z Demacią. DEMACIAAAAAAAA! (Musiałem to z siebie wyrzucić).

Uwagi końcowe

Oto czym zajmujemy się w aktualizacji bohaterów oraz kierunek, w którym będziemy zmierzać. Bardzo chętnie dowiem się, czy zgadzacie się z tezą, że osiągnęliśmy nasze cele, a także co myślicie o celach naszych przyszłych projektów.

Reav3
Główny producent aktualizacji bohaterów

Artykuły premium


Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.