Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Spytaj Riot: wzmocnienie Kalisty

W tym tygodniu warsztat Hextech, runeterrańska technika wojenna i problemy z wyważeniem Kalisty.


 

Co się dzieje z Kalistą? W zasadzie nie da się nią grać — czy zamierzacie zmienić jej styl rozgrywki, by stała się bardziej grywalna? A może uważacie, że już jest grywalna?

Kalista to klasyczny przypadek konfliktu wyważenia bohatera dla profesjonalistów najwyższego poziomu z wyważeniem dla większości naszej bazy graczy. Ogólnie robimy, co możemy, by rozgrywka była wyważona dla obu tych grup graczy, ale gdy pojawiają się pewne ekstremalne sytuacje tylko na poziomie ogólnym lub tylko na profesjonalnym, zwykle skupiamy się na rozwiązaniu problemu danej grupy graczy, niestety czasami kosztem drugiej. W przypadku Kalisty stało się tak z powodu jej naprawdę długiej dominacji w grupie profesjonalistów na początku tego sezonu. W skrócie: miała ponad 90% współczynnik wyborów/banów w grze profesjonalnej w sezonie 6, dopóki nie wprowadziliśmy zestawu osłabień w patchu 6.6 (w marcu). Mimo tych osłabień, wciąż pojawiała się w grach profesjonalnych w ciągu kilku kolejnych patchów i nie ustąpiła z tej areny aż do patcha 6.18, plasując się wśród najczęściej wybieranych bohaterów (szczególnie przeciwko Sivir) w patchu 6.16. W tym okresie jej ogólna skuteczność w grze powoli malała, co doprowadziło do obecnego stanu, gdy wreszcie całkowicie wypadła z rozgrywek profesjonalnych, a przy tym jest za słaba także w grze ogólnej.

Jeśli chodzi o długoterminową strategię rozwoju bohatera, w przypadku Kalisty jesteśmy trochę w kropce. Wszystkie jej charakterystyczne cechy (niezrównana zdolność do trzymania wrogów na dystans, Rozdarcie przebijające Porażenie pod względem skuteczności zabezpieczania celów oraz Zew Przeznaczenia chroniący graczy wsparcia przed zabójstwami) są wyjątkowo cenne w klasie strzelca. Dlatego zapewne będziemy musieli dokonać wyboru i zdecydować, która z tych umiejętności zostanie, a która będzie musiała odpaść, aby po ponownym wzmocnieniu Kalisty inni prowadzący nie stali się zbędni. Przypomina to problemy, które mieliśmy z Azirem: gdy unikalne zalety bohatera są na tyle rozbudowane, że przyćmiewają znaczną część konkurencji, różnica między grywalnością, a współczynnikiem wyborów/banów jest bardzo cienka albo nie istnieje w ogóle.

Podsumowując, prawdopodobnie podczas przedsezonu nieznacznie wzmocnimy Kalistę (i Azira). Oboje nie byli wybierani podczas Mistrzostw, dlatego ma sens lekkie podbicie ich siły dla sprawdzenia, czy uda nam się znaleźć ten punkt równowagi, w którym nie są całkowicie wykluczeni z rozgrywek profesjonalnych, jednocześnie stanowią sensowny wybór dla przeciętnego gracza. Jeśli jednak nic z tego nie wyjdzie, prawie na pewno będziemy musieli przeanalizować podstawowe elementy zestawów tego rodzaju, aby wyważyć je lepiej w normalnej rozgrywce, nie powodując przy tym, by cała scena profesjonalna skupiła się tylko na nich.

SmashGizmo, projektant gry, rozgrywka


 

Co się stanie z moimi odłamkami skórek/esencjami na koniec sezonu? Czy je stracę, jeśli ich nie wykorzystam?

Wasze odłamki bohaterów, skórek i skórek totemów oraz esencje są bezpieczne i nie wygasną z końcem sezonu. Tych obiektów w ogóle nie zamierzamy wygaszać, natomiast wygasimy materiały rzemieślnicze z wydarzeń specjalnych, takie jak rdzenie PROJEKTU lub Mistrzowskie Klejnoty. Wszystkie te materiały z wydarzeń specjalnych wygasną 7 listopada o 8:59 CET. Ponieważ te obiekty są użyteczne tylko w czasie trwania danego wydarzenia specjalnego, nie chcemy, by po jego zakończeniu zaśmiecały wasz ekwipunek warsztatu Hextech.

Z rozpoczęciem nowego sezonu zresetujemy skrzynie dostępne dla każdego bohatera, gdy otrzymujecie w grze wysoką rangę maestrii bohatera. Zatem nawet jeśli już zdobyliście skrzynię za osiągnięcie oceny S- lub wyższej dla bohatera w tym sezonie, będziecie mogli dostać kolejną za pierwszą ocenę S- lub wyższą dla tego samego bohatera w sezonie 7.

IAmWalrus, współprojektant gry, systemy stanu gry


 

Dlaczego noxiańscy i demaciańscy żołnierze wciąż używają mieczy i toporów w świecie, w którym tak wielką rolę odgrywa proch strzelniczy i technologia hextechowa? Garen i Darius mają specjalne zbroje, ale co ze zwykłą piechotą?

Należy pamiętać, że patrzymy na Runeterrę w przełomowym punkcie jej historii — to punkt, w którym proch strzelniczy dopiero zaczyna zapewniać przewagę, a technologia hextechowa jest świeżym wynalazkiem. Oba te czynniki zmienią świat — szczególnie hextech — ale to się jeszcze nie stało, ponieważ wynalazki są wciąż dość niebezpieczne i żaden nie zbliża się nawet do produkcji masowej. Istnieje co najwyżej garstka wynalazców, którzy są w stanie z powodzeniem budować urządzenia hextechowe, przy czym każde jest pieczołowicie wykonywane ręcznie, co zabiera nawet całe lata.

Pamiętajcie, że nasi bohaterowie są właśnie BOHATERAMI. Wyjątkowymi jednostkami w świecie Runeterry. Dlatego wśród naszych bohaterów pojawia się więcej magów, herosów, broni czarnoprochowej i hextechu niż statystycznie przypada na przeciętnego mieszkańca Runeterry.

Hextech jest bardzo potężny (generalnie pozwala władać mocą magiczną każdemu, a nie tylko jednej osobie na milion, która rodzi się z taką umiejętnością), ale w całym Piltover znajduje się tylko kilka pukawek hextechowych — i chociaż dziesięć sztuk takiej broni może siać spustoszenie na polu bitwy, nie zatrzyma armii dziesięciu tysięcy elitarnych demaciańskich żołnierzy, ani potężnego korpusu wojennego z Noxus.

Chociaż Demacia jest dość tradycyjna i zapewne będzie trzymała się swojego stylu walki, dopóki pozostanie on skuteczny, Noxus byłby bardzo zainteresowany pozyskaniem nowego oręża wojennego i z pewnością chętnie wyposażyłby w niego swoje armie…

Ant in Oz, główny producent/główny autor Budowania Świata (zespół Budowniczych)


Macie pytania? Udajcie się na stronę Spytaj Riot i zalogujcie na swoje konto League. Przeczytajcie, co robić, a czego unikać, a potem pytajcie śmiało.

Spytaj Riot

Obiecujemy, że przeczytamy każde pytanie, ale nie możemy zagwarantować, że na każde odpowiemy. Niektóre pytania nie będą nadawać się do Spytaj Riot lub odpowiedzi na nie pojawiły się już gdzie indziej. Dla przykładu, nie będziemy zapowiadać tutaj nowych funkcji ani omawiać kwestii, które opisaliśmy już bardziej szczegółowo wcześniej (ale możemy wyjaśnić poszczególne zapisy!).

Jednak słuchamy was uważnie, więc pytajcie. Zadbamy o to, aby wasze pytania trafiły do tych pracowników Riot, którzy zajmują się interesującymi was kwestiami.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.