urf
Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Spytaj Riot: tryb URF, aktualizacja bohaterów

Witamy w Spytaj Riot — czyli w blogu, w którym skupiamy się na waszych pytaniach i udzielamy na nie odpowiedzi.

W tym tygodniu w Spytaj Riot porozmawiamy o przyszłości aktualizacji bohaterów i trybie URF.

Macie pytanie (lub dwa… czy tam dwieście)? Udajcie się na stronę Spytaj Riot i zalogujcie na swoje konto League. Przeczytajcie zasady, a potem zadajcie nam pytanie. Zarchiwizujemy odpowiedzi, gdy trochę się ich zbierze. Wskazówka: zadawanie w kółko tego samego pytania w niczym nie pomoże.

Spytaj RiotPrzeczytamy każde pytanie, ale nie możemy obiecać, że udzielimy odpowiedzi na wszystkie.

„Okej, ale dlaczego nie?”

Niektóre pytania nie będą nadawać się do Spytaj Riot lub odpowiedzi na nie pojawiły się już gdzie indziej. Nie będziemy tutaj zapowiadać nowych produktów lub funkcji ani omawiać kwestii, które opisaliśmy już bardziej szczegółowo w jakimś innym miejscu (ale możemy wyjaśnić poszczególne zapisy!). Nawet jeśli nie udzielimy odpowiedzi na wasze pytania, to weźmiemy je pod uwagę i przedstawimy je pracownikom Riot Games, którzy osobiście zajmują się obszarami związanymi z poruszonymi przez was z tematami.


Czy kiedyś nastąpi koniec aktualizacji bohaterów? Czy nadejdzie taka chwila, gdy już nie trzeba będzie aktualizować żadnych bohaterów?

Wciąż słyszę to pytanie, zarówno w Riot, jak i poza firmą. Na początku chcę powiedzieć, że strategia Riot zmienia się ustawicznie, dlatego poniżej zamieszczam tylko własne przemyślenia na ten temat.

Osobiście nie sądzę, by kiedykolwiek nastał czas, gdy nie trzeba będzie już aktualizować kolejnych bohaterów. W końcu w chwili publikacji bohaterowie z reguły nie są „przestarzali”. Jednak nie wszyscy bohaterowie równie dobrze radzą sobie z upływem czasu. Uważamy, że dany bohater jest w porządku, jeśli jego wygląd i historia oraz wrażenia z gry nim są atrakcyjne i spójne. Jednak bohater, który dzisiaj wygląda dobrze, w miarę rozwoju i ewolucji gry z roku na rok może coraz bardziej tracić na atrakcyjności.



Dzięki rozwojowi technologii nasze wielkie RGA i nowi bohaterowie wyglądają coraz lepiej. Dla przykładu rok temu nie stworzylibyśmy bohaterów takich jak Aurelion Sol, ani aktualizacji takich jak ta Yoricka. Płaszcz Yoricka z czarnej mgły faktycznie korzysta z tej samej technologii, którą stworzyliśmy dla ogona Aureliona Sola. Ta technologia nie istniała w silniku LoL-a przed rokiem. W miarę postępów technologicznych nasi starsi bohaterowie wyglądają na coraz starszych.

Priorytety projektowe i technologia projektowania także rozwijają się z biegiem czasu, umożliwiając tworzenie bardziej unikalnych i urozmaiconych zestawów umiejętności dla bohaterów. To sprawia także, że zestawy starszych bohaterów stają się coraz bardziej przestarzałe. Ponieważ nasze podejście do gry ulega zmianom, a sposób, w jaki gracze w nią grają ewoluuje, starsi bohaterowie mogą potrzebować nowych lub udoskonalonych narzędzi, aby mieć równe szanse wśród naszej stale rosnącej trzódki.

Starzeją się też motywy bohaterów. Kiedy oryginalny serial o Batmanie został wyemitowany w telewizji po raz pierwszy, uważany był za bardzo dobry. Potem pojawiła się wersja motywu Batmana stworzona przez Tima Burtona — poważniejsza i bardziej dojrzała. A potem powstała trylogia Batmana autorstwa Christophera Nolana, która pokazała jeszcze twardszą i bardziej realistyczną wizję Batmana skierowaną do obecnej generacji fanów człowieka-nietoperza. Wszystkie te filmy były uważane za świetne w swoim czasie, ale gdyby oryginalny serial o Batmanie pojawił się dziś, zapewne nie podobałby się tak bardzo obecnemu pokoleniu jego fanów. Podobnie jak w przypadku Batmana, bohaterowie, którzy są popularni w chwili obecnej, muszą być aktualizowani, aby wyglądać nowocześnie i świeżo w grze w miarę upływu lat.

W tej chwili mamy już sporo bohaterów do przerobienia. Zanim z nimi skończymy, zapewne kolejna grupa bohaterów będzie wymagała aktualizacji, bo choć wyglądają świetnie dzisiaj, nie będą tak atrakcyjni za 4 lub 5 lat.

— Reav3, główny producent ds. aktualizacji bohaterów


Od pewnego czasu nie widzieliśmy trybu URF. Co się z nim dzieje?

Na wypadek, gdyby wam to umknęło: właśnie ogłosiliśmy, że URF powróci wkrótce na próbę jako tryb Wszyscy Losowo w kolejce rotacyjnych trybów gry. Nazywamy ten tryb ARURF (All Random URF) — co brzmi trochę jak odgłos wydawany przez URF-a!

Ale dlaczego powrót trybu URF zajął tak wiele czasu? No cóż, zwykły tryb URF niesamowicie szybko ulegał stagnacji i pojawiały się pewne niezdrowe wzorce gry. To był chyba najbardziej podatny na „stagnację stanu gry” tryb, jaki kiedykolwiek został udostępniony. Mecze szybko degenerowały się do kalejdoskopu bohaterów „postrzeganych” jako najlepszych. Niezależnie od tego, czy faktycznie byli przepakowani (podpowiedź: zazwyczaj nie byli :P), oglądanie tych samych 20 bohaterów w każdej grze nudziło się BARDZO szybko. Zespołowi rotacyjnych trybów gry nieco więcej czasu zajęło przekonwertowanie trybu URF na Wszyscy Losowo, ale uważamy, że dzięki przeciwdziałaniu stagnacji stanu gry tryb ten będzie sprawdzać się znacznie lepiej. Wciąż nie ma gwarancji, że to rozwiązanie skutecznie naprawi tryb URF, ale mamy nadzieję, że będziecie się w nim dobrze bawili!

L4T3NCY, główny projektant ds. rotacyjnych trybów gry

Artykuły premium


Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.