askriotashe
Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Spytaj Riot: przyszłość League i Q Lux

Witamy w Spytaj Riot!

Pomówmy o specjalizacjach kluczowych, Lux Mistrzyni Żywiołów i przyszłości League of Legends.


Jak, waszym zdaniem, Riot Games i League of Legends będą wyglądać za 10-15 lat?

Gdy 10 lat temu Ryze i ja założyliśmy Riot i zaczęliśmy tworzyć League of Legends, nie przypuszczaliśmy, że League i Riot osiągną w przyszłości obecną formę. Każdego dnia zdumiewa nas głębokie zaangażowanie społeczności, zarówno w kwestiach gry, jak i wzajemnych relacji. Jako Rioterzy zawsze całym sercem poświęcaliśmy się wspieraniu i ulepszaniu League of Legends i chociaż przez to poświęcenie Riot stworzył tylko jedną grę ― za co bywa krytykowany ― sądzimy, że niesamowicie ważne jest zbudowanie fundamentu, który umożliwi nam stworzenie wspaniałych gier i doznań w przyszłości.

Udzielenie konkretnej odpowiedzi na postawione pytanie jest trudne z kilku powodów. Po pierwsze, stale przyglądamy się licznym pomysłom na gry, które naszym zdaniem mogłyby cieszyć się zainteresowaniem graczy przez 5 lub więcej lat, ale nie jesteśmy jeszcze gotowi, by rozmawiać o jakimkolwiek z tych projektów. Po drugie — i co ważniejsze — planujemy nasz rozwój jako firmy nieco inaczej niż inni. Nie kierujemy się zewnętrznymi „celami biznesowymi”, takimi jak „wyprodukować x gier w ciągu 5 lat” albo „osiągnąć zysk X do 2020 roku”. Nas motywuje nieustanna chęć tworzenia istotnych doznań, które spełnią oczekiwania poważnych graczy i których, naszym zdaniem, gracze chcą doświadczać.

Pomysły to łatwa sprawa — wszyscy mają świetne pomysły na gry, które zapewne byłyby zabawne, gdyby stały się rzeczywistością — naprawdę trudną częścią jest faktyczne skonstruowanie niesamowitego produktu i zrealizowanie pomysłu na tyle dobrze, by zapewniane wrażenia rzeczywiście odpowiadały potencjałowi, jaki posiadał początkowy pomysł. Gdzie MMO w świecie League of Legends?! Gdzie film pełnometrażowy w świecie League of Legends?! Te pomysły wyglądają pięknie, dopóki pozostają w sferze naszych wyobrażeń, ale zrealizowanie pełnego potencjału pomysłów, takich jak te, jest bardzo trudne.

A zatem co z przyszłością League of Legends i Riot? Kilka rzeczy wiemy na pewno. Nadal będziemy doskonalić League of Legends jako doznanie całościowe — kontynuujemy rozwijanie nastawionego na rywalizację aspektu gry, jednocześnie stale wzbogacając jej uniwersum. Nadal będziemy doskonalić i rozwijać ekosystem e-sportu League of Legends, starając się dbać o to, aby League pozostało globalnym sportem przez kolejne pokolenia. Marzymy o stworzeniu kilku innych gier poza League, które być może spodobają się graczom. Podobnie jak w przypadku League of Legends, mniej przejmujemy się ich atrakcyjnością dla odbiorcy masowego, natomiast pragniemy skoncentrować się na szerokim wsparciu grona odbiorców, których dana gra będzie starała się zachwycić.

Jako firma stawiamy sobie za zadanie nieustanne podnoszenie poprzeczki, jeśli chodzi o gry, zawartość i usługi, które dostarczamy. Dlatego wraz ze zdobywaniem wiedzy i rozwojem chcemy wciąż doskonalić się w każdym wymiarze. W przyszłym Riot jedno nigdy się nie zmieni — odbiorcy, dla których tworzymy te doznania: realizujący swoją pasję gracze, dla których gry generalnie stanowią znaczącą część życia. To dzięki pasji i głębokiemu zaangażowaniu społeczności League, zarówno samo League, jak i Riot, istnieją dzisiaj. Mamy nadzieję, ze uda się nam spełniać oczekiwania wszystkich graczy również w przyszłości i zapewniać im nowe przeżycia.

Jako gracz i członek Riot mam wielką nadzieję, że będę mógł nadal być świadkiem, jak gracze i gry ogólnie wywierają nieustanny wpływ na świat. W ciągu kilku kolejnych dekad nastąpi wiele niesamowitych zmian w dziedzinie gier. Mamy nadzieję, że znajdziemy nowe sposoby zachwycania i docierania do graczy na całym świecie, w miarę jak gry będą odgrywały coraz bardziej znaczącą rolę na światowej arenie.



Tryndamere, współzałożyciel Riot Games


Czy jesteście świadomi problemów z nową skórką Lux Mistrzyni Żywiołów? Niektóre czary są mało czytelne, a niektóre efekty wizualne różnych form bardzo przypominają czary innych bohaterów.

Odbieramy tego rodzaju komentarze z różnych źródeł i są one naprawdę pomocne w sprecyzowaniu kilku problemów z klarownością, które staramy się zidentyfikować. Zespół od dawna niemal nie odrywa się od tej skórki i dopiero oddanie jej w ręce graczy pozwoliło spojrzeć z szerszej perspektywy na wiele problemów, które zgłaszacie. Pracujemy nad pewnymi zmianami, które zamierzamy wypuścić w jednym z pierwszych patchów w nadchodzącym roku. Chociaż w tej chwili nie mogę podać wszystkich szczegółów, wiem, że naszym priorytetem będzie rozwiązanie problemu z efektami cząsteczkowymi jej umiejętności Q, które wygasają na końcu swojej drogi, jeszcze zanim umiejętność faktycznie się zakończy.

SuperCakes, menedżer produktu, personalizacja zawartości


Czy specjalizacje kluczowe to nie jest pomysł wprowadzony zbyt pośpiesznie? Na przykład nie są widoczne w trybie obserwatora, a kilkoro bohaterów pojawiło się „znikąd” w stanie gry, ponieważ nie zostali dostosowani z myślą o nowych specjalizacjach kluczowych.

Mam na ten temat kilka uwag. Jest tego dość dużo, więc postaram się je wypunktować:

  1. Uważaliśmy, że funkcja specjalizacji potrzebuje nieco wsparcia i wciąż tak uważamy. Specjalizacje kluczowe były pierwszą próbą sprawienia, by podejmowane wybory miały nieco większe znaczenie i wpływ.
  2. Nie jesteśmy pewni, jak wiele informacji należy udostępniać innym graczom albo w trybie obserwatora. Chodzi mi o to, że w sytuacji, gdy mamy dwa czary przywoływacza i jedną specjalizację kluczową, pokazanie trzech ikon nie jest wielkim problemem. Ale co, jeśli zdecydujemy się spróbować czterech specjalizacji kluczowych? Czy musimy pokazywać wszystkie te informacje? Czy to nie będzie przytłaczające?
  3. W projektach takich jak ten często przekonujemy się, że od strony technicznej 50% pracy jest niemal trywialne do zaimplementowania, natomiast pozostałe 50% to brnięcie pod stromą górę przez śnieg. Staramy się, by przed wypuszczeniem takie nowe funkcje osiągnęły dopuszczalną formę, ale musimy też pamiętać o malejących korzyściach. Jeśli obsługa trybu obserwatora zajęłaby kolejne dwa miesiące, czy ma sens wstrzymywanie nowej funkcji jeszcze przez dwa miesiące, skoro nie jesteśmy nawet pewni, czy graczom w ogóle się spodoba?
  4. To samo dotyczy wyważenia bohaterów. Moglibyśmy wyważyć ponownie wszystkich bohaterów (monumentalne zadanie), ale mogłoby się okazać, że cała ta praca jest do wyrzucenia, jeśli funkcja specjalizacji kluczowych zostanie kiepsko przyjęta przez graczy i będzie potrzebowała znacznie więcej pracy, a może nawet zostanie anulowana. Dlatego spróbowaliśmy zająć się przypadkami i bohaterami, które i tak mogły okazać się problematyczne. Następnie, z biegiem czasu, dostosowywaliśmy pozostałe przypadki w miarę, jak się pojawiały. Mniej więcej w taki sposób pracujemy przez cały czas. Nigdy nie bylibyśmy w stanie wypuścić czegokolwiek (włączając w to inne zmiany w wyważeniu), gdybyśmy musieli wykonywać pełne dostosowanie całej gry za każdym razem, gdy wprowadzamy poprawki. Oczywiście sprawdzamy całą grę, ale nie wyłapujemy wszystkiego.
  5. A w dodatku okazało się, że kod specjalizacji jest jeszcze bardziej zagmatwany, niż sądziliśmy. Wiemy, że powiedzenie „spaghetti kod League” funkcjonuje od dawna i oddając sprawiedliwość programistom, musimy przyznać, że wymienili i naprawili prawie cały paskudny, dawny kod, który był naprędce dodawany, gdy League of Legends rosło szybciej, niż nadążał za nim zespół. Piszę „prawie cały”, ponieważ specjalizacje okazały się niefortunnym wyjątkiem. Chociaż naszym zamiarem było wprowadzenie znacznie większej liczby poprawek, niż pojawiło się w patchach opublikowanych po wydaniu gry, za każdym razem, gdy je udostępnialiśmy, generowaliśmy jednocześnie mnóstwo błędów. I znowu, pamiętając o kwestii malejących korzyści, niechętnie zabieraliśmy się za poprawianie elementów, które nie miały znaczenia krytycznego. Podczas tego przedsezonu mieliśmy więcej czasu na szukanie błędów i innych problemów, dlatego przyjrzeliśmy się specjalizacjom bardziej szczegółowo. Myślę że ogólnie rzecz biorąc, poprawiliśmy system, ale pozostało jeszcze dużo pracy, a aktualny stan specjalizacji kluczowych (zarówno zawartość indywidualna, jak i system jako całość) nie stanowi jeszcze wersji finalnej.

Ghostcrawler, dyrektor ds. projektowania gry


Macie pytania? Udajcie się na stronę Spytaj Riot i zalogujcie na swoje konto League. Przeczytajcie, co robić, a czego unikać, a potem pytajcie śmiało.

Spytaj Riot Obiecujemy, że przeczytamy każde pytanie, ale nie możemy zagwarantować, że na każde odpowiemy. Niektóre pytania nie będą nadawać się do Spytaj Riot lub odpowiedzi na nie pojawiły się już gdzie indziej. Dla przykładu, nie będziemy zapowiadać tutaj nowych funkcji ani omawiać kwestii, które opisaliśmy już bardziej szczegółowo wcześniej (ale możemy wyjaśnić poszczególne zapisy!).

Jednak słuchamy was uważnie, więc pytajcie. Zadbamy o to, aby wasze pytania trafiły do tych pracowników Riot, którzy zajmują się interesującymi was kwestiami.

Artykuły premium


Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.