mf-askrio
Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Spytaj Riot: League na dużym ekranie

Witamy w Spytaj Riot!

W tym tygodniu mówimy o filmie osadzonym w świecie League of Legends, przygotowaniach do Mistrzostw oraz wsparciu dla daltonistów. I jeszcze ogłoszenie: w przyszłym tygodniu mamy wolne! Do zobaczenia ponownie 1 grudnia.


Czy kiedykolwiek zrobicie film osadzony w świecie League of Legends? A może długie odcinki filmowe?

Marzymy o filmach osadzonych w świecie League of Legends i o tym, by zobaczyć, jak nasi ulubieni bohaterowie ożywają na ekranach kinowych, ale historia filmów opartych na grach wideo uczy pokory. W większości przypadków nie były zbyt dobre. Chociaż kryjący się w nas zapaleńcy nie mogą się doczekać, by rzucić się do robienia filmów, zdecydowanie nie jest to coś, do czego należy się rzucać.

Co wcale nie znaczy, że nie badamy możliwości. Po prostu snucie opowieści filmowej wymaga innych umiejętności niż snucie opowieści w grach, dlatego pracujemy nad rozwojem tych umiejętności i uczymy się po drodze. Mamy masę zdolnych ludzi, którzy intensywnie eksperymentują z różnymi formatami opowiadania fabuły i zdecydowanie jest nadzieja, że pewnego dnia ujrzymy owoce tych eksperymentów na dużym ekranie (albo na małym ekranie, cokolwiek będzie miało więcej sensu).

Najważniejsze dla nas jest to, by wszelkie przeniesienia League of Legends na inne media zachowały wierność źródłu i poszanowanie dla pasji do gry i jej uniwersum, które wszyscy dzielimy. To wielkie wyzwanie, ale myślimy, że możemy je podjąć, jeśli zainwestujemy czas w naukę, jak zrobić to należycie.

Ryze, współzałożyciel Riot Games


Ile czasu zabiera zaplanowanie Mistrzostw? Z jakim wyprzedzeniem zaczynają się przygotowania?

Często słyszę te pytania, więc pomyślałem, że fajnie będzie rzucić nieco światła na to, jak pracujemy na kilku z najsłynniejszych estrad świata i w jaki sposób planujemy nasze największe wydarzenia roku. Po pierwsze, planowanie wydarzeń angażuje wiele zespołów, setki ludzi (z Riot i partnerów zewnętrznych) i zaczyna się najpóźniej na jakiś rok przed terminem wydarzenia. Nie zawsze tak było. Każdego roku musieliśmy wydłużać czas planowania i rozwijać się, by lepiej wspierać wysiłki tych dużych zespołów. Na przykład, gdy ostatnim razem byliśmy w STAPLES Center w 2013 roku, zaplanowaliśmy całe wydarzenie w chyba nie więcej niż 6 miesięcy!

W wyborze obiektu brane są pod uwagę liczne czynniki, włącznie z możliwościami technicznymi, dostępnością, lokalizacją itd. Ogólnie mówiąc, chcemy pojawiać się w wielkich obiektach, które będą ekscytowały zawodników i drużyny biorące udział w wydarzeniu. To stwarza jednak dodatkowy problem, ponieważ zwykle istnieje odwrotna zależność między prestiżem obiektu a ilością czasu, który dostajemy na rozstawienie się i przeprowadzenie prób przed pokazem. Jest tak dlatego, że w tych obiektach kilka razy w tygodniu grają zawodowe drużyny sportowe, więc nie możemy powiedzieć: „Hej, czy Lakersi i Kingsi nie mogliby przez tydzień pograć gdzieś indziej, żebyśmy mieli więcej czasu na przygotowanie naszego pokazu?”. Rezerwacja tych obiektów oznacza również konieczność nawiązania z nimi kontaktu z wyprzedzeniem 12-18 miesięcy i współpracę z pracownikami i obsługą wyposażenia danego obiektu.

W przypadku tegorocznego finału w Staples mieliśmy 30 godzin od przybycia pierwszej ciężarówki do ceremonii otwarcia. To dało nam tylko jakieś dwie do trzech godzin na próby, zanim ruszyliśmy na żywo o 16:00! Zatem mając tak mały margines błędu i wobec skomplikowanych efektów oraz choreografii, musieliśmy podjąć ekstremalne środki.

Jeśli oglądaliście pokaz, być może zauważyliście wiszącą instalację z ekranem, która otaczała centralny parkiet? To był specjalny materiał, który pochłania padające na niego światło, przez co wydaje się niemal niewidzialny w obiektywie kamery. Aby symulować efekty, we współpracy z partnerem stworzyliśmy animację filmową, która filmowana kamerą ustawioną w określonym punkcie sprawiała wrażenie trójwymiarowej. Chcąc przekonać się, jak to wygląda i jakie wywołuje wrażenie w kamerze, zbudowaliśmy model w skali 1/18 w warsztacie w Burbank i zasymulowaliśmy ruchy kamery wykonywane podczas prawdziwego pokazu.



Po wielu tygodniach testów zabraliśmy całą instalację w pełnej skali do Citizens Business Bank Arena w Ontario, w stanie Kalifornia, aby przećwiczyć skomplikowany montaż stelażu, ustawienie ponad 80 projektorów, pracę nad choreografią przybycia orkiestry i Zedda oraz rozwinięciem tego ogromnego ekranu (3 na 3 metry) w czasie poniżej 3 minut! Po przećwiczeniu tego wszystkiego byliśmy gotowi zawieźć całość do Staples.

Mamy nadzieję, że podobał wam się efekt końcowy, ale nawet po całym tym planowaniu i próbach to było ogromnie stresujące i przerażające, gdy wszystko zaczęło dziać się naprawdę. Bez intensywnych przygotowań w żaden sposób nie zdołalibyśmy tego osiągnąć. Przy okazji: jesteśmy już na całkiem zaawansowanym etapie planowania na rok 2017, a zespoły pracują dalej.

Bi0major, globalny szef ds. zawartości e-sportowej


Co ze wsparciem daltonistów w League of Legends? Niektórzy gracze mają problemy z dostrzeganiem efektów umiejętności w grze.

Jak się okazuje, jest to jedna z tych kwestii, które musimy rozwiązywać, podchodząc do nich indywidualnie.

— Najczęściej spotykane rodzaje daltonizmu przejawiają się w różnym stopniu nasilonym problemem z postrzeganiem barw czerwonej i zielonej — mówi Kam „boourns” Fung, projektant gry. — Tryb dla daltonistów w League of Legends jest zaprojektowany w taki sposób, aby zapewniał lepsze doznania dla graczy nierozróżniających czerwieni i zieleni. Rzadszy rodzaj daltonizmu, polegający na braku postrzegania barw niebieskiej i żółtej, nie powinien sprawiać problemów przy naszej domyślnej palecie kolorów.

Czasami problem pojawia się, gdy używamy czerwieni, by podkreślić niebezpieczeństwo lub umiejętności wroga — dlatego zmieniamy czerwień na kolor pomarańczowy, który łatwiej odróżnić od zieleni na Summoner’s Rift. Możemy to robić automatycznie za pomocą małego znacznika programistycznego w karcie graficznej, ale czasami graficy muszą przygotować specjalną wersję obiektu dla daltonistów, gdy potrzebna jest zmiana kolorów obiektów wyższej jakości. Wielu grafików i projektantów grafiki w Riot korzysta z oprogramowania symulującego daltonizm, aby sprawdzać efekty swojej pracy.

Czasami jednak czegoś nie uda się dopilnować. Jeśli są jakieś elementy klienta lub gry, które sprawiają wam problem związany z daltonizmem, po prostu nam o tym powiedzcie! Wyślijcie zgłoszenie do wsparcia gracza albo dajcie nam znać na forach lub subreddicie League. Zrobimy, co będzie w naszej mocy, aby to naprawić.

Cactopus, starszy scenarzysta


Macie pytania? Udajcie się na stronę Spytaj Riot i zalogujcie na swoje konto League. Przeczytajcie, co robić, a czego unikać, a potem pytajcie śmiało.

Spytaj RiotObiecujemy, że przeczytamy każde pytanie, ale nie możemy zagwarantować, że na każde odpowiemy. Niektóre pytania nie będą nadawać się do Spytaj Riot lub odpowiedzi na nie pojawiły się już gdzie indziej. Dla przykładu, nie będziemy zapowiadać tutaj nowych funkcji ani omawiać kwestii, które opisaliśmy już bardziej szczegółowo wcześniej (ale możemy wyjaśnić poszczególne zapisy!).

Jednak słuchamy was uważnie, więc pytajcie. Zadbamy o to, aby wasze pytania trafiły do tych pracowników Riot, którzy zajmują się interesującymi was kwestiami.

Artykuły premium


Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.