Aatrox_0
Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Spytaj Riot: kwestia zaufania i Aatrox

Witamy w Spytaj Riot — czyli w blogu, w którym skupiamy się na waszych pytaniach i udzielamy na nie odpowiedzi.

W tym tygodniu w Spytaj Riot porozmawiamy o przyszłości aktualizacji bohaterów i trybie URF.

Macie pytanie (lub dwa… czy tam dwieście)? Udajcie się na stronę Spytaj Riot i zalogujcie na swoje konto League. Przeczytajcie zasady, a potem zadajcie nam pytanie. Zarchiwizujemy odpowiedzi, gdy trochę się ich zbierze. Wskazówka: zadawanie w kółko tego samego pytania w niczym nie pomoże.

Spytaj RiotPrzeczytamy każde pytanie, ale nie możemy obiecać, że udzielimy odpowiedzi na wszystkie.

„Okej, ale dlaczego nie?”

Niektóre pytania nie będą nadawać się do Spytaj Riot lub odpowiedzi na nie pojawiły się już gdzie indziej. Nie będziemy tutaj zapowiadać nowych produktów lub funkcji ani omawiać kwestii, które opisaliśmy już bardziej szczegółowo w jakimś innym miejscu (ale możemy wyjaśnić poszczególne zapisy!). Nawet jeśli nie udzielimy odpowiedzi na wasze pytania, to weźmiemy je pod uwagę i przedstawimy je pracownikom Riot Games, którzy osobiście zajmują się obszarami związanymi z poruszonymi przez was z tematami.


Jak myślicie, co Riot może zrobić, by w jak największym stopniu odzyskać zaufanie społeczności?

Uwaga redaktora: Ghostcrawler niedawno odpowiedział na to pytanie na swoim prywatnym kanale Askfm. Chcieliśmy udostępnić tę uzupełnioną odpowiedź wam wszystkim.

Myślę, że są to trzy rzeczy.



1) Musimy mówić więcej i wcześniej. Gdy zachowujemy ciszę w eterze, gracze wypełniają ją własnymi spekulacjami, które czasami są słuszne, ale najczęściej nie są. Myślę, że próbowaliśmy znaleźć tutaj właściwe wyważenie, ponieważ jeśli mówimy o problemie zbyt wcześnie, nie podając natychmiastowego rozwiązania, wówczas gracze mogą odnieść wrażenie, że jesteśmy niesamowicie powolni i nie zależy nam na pośpiechu. Jeśli zmieniamy zdanie w obliczu nowych informacji, wydaje się, jakbyśmy coś kręcili (kolejne ryzyko związane z wczesnym informowaniem). Niedawno wspomniałem o tym, że chcemy zaktualizować runy, ale to nie wydarzy się w ciągu kilku następnych miesięcy. Zobaczymy, jak się ta sprawa potoczy. :)

2) Musimy rozmawiać odrobinę poważniej. „Marka” (nie cierpię używać tego słowa), jaką jest Riot, przez długi czas była prowizorycznym start-upem, który wszystko robił po swojemu. Dopóki byliśmy nieco niechlujni, nieobyci czy też niekonwencjonalni, nasz luzacki styl komunikacji pasował do naszego stylu. Ale prawda jest taka, że nie jesteśmy już taką firmą i musimy znaleźć nowy sposób prowadzenia konwersacji, który pozwoli nam zachować nasz firmowy styl, ale będzie odzwierciedlał faktyczne rozmiary obecnego Riot oraz sukces LoL-a.

3) Musimy przedstawiać konkrety. Mówienie o filozofiach i planach na przyszłość bardzo się przydaje w okresach posuchy, ale jeśli wyłącznie snujemy wizje, nie podając konkretów, nie powinniśmy się dziwić, że gracze tracą w nas wiarę. To był dość niemrawy rok pod względem produkcji, ponieważ tak wiele energii poszło w aktualizację klienta i straciliśmy nieco zaufania graczy z powodu problemów z kolejką solo.

To świetne pytanie, nad którym naprawdę dużo dyskutujemy.

Ghostcrawler, dyrektor ds. projektowania gry


Jakie są wasze przemyślenia na temat Aatroxa? Wygląda na to, że jest w okropnym stanie i przydałyby mu się jakieś wzmocnienia lub przeróbka.

Chcielibyśmy poważnie popracować nad Aatroxem, gdy zajmiemy się aktualizacją szturmowców. Aatrox ma motyw o ogromnym potencjale. Jednak w chwili obecnej jego rozgrywka jest dość nijaka i stanowi mieszaninę rzeczy, które robi wielu innych wojowników. Oznacza to, że dopóki nie będzie robił tych rzeczy najlepiej ze wszystkich, nie będzie najlepszym wyborem w grze. Dlatego celem aktualizacji będzie nadanie mu naprawdę unikalnego charakteru, wykorzystując jego tło fabularne i pozwalając wnieść do drużyny pewne niepowtarzalne narzędzia.

Chcielibyśmy wcześniej trochę go poprawić, aby nieco go wzmocnić (obecnie jest raczej słaby) oraz przynajmniej rozpocząć wprowadzanie bardziej ukierunkowanych zmian. Z grubsza szacując, zajmiemy się tym w okolicach przedsezonu.

Meddler, główny projektant gry

Artykuły premium


Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.