ask-riot-banner-4
Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

RTG, PZ i olbrzymie obrażenia w Spytaj Riot

Witamy w Spytaj Riot.

Tutaj odpowiadamy na wasze pytania.

W tym tygodniu: Co czeka dalej w Rotacyjnych Trybach Gry, co robić z tymi wszystkimi PZ i czemu stosujemy obrażenia zależne od procentu zdrowia.

Macie pytanie (lub dwa… czy tam dwieście)? Udajcie się na stronę ask.leagueoflegends.com i zalogujcie na swoje konto League. Przeczytajcie zasady, a potem zadajcie nam pytanie. Zarchiwizujemy odpowiedzi, gdy trochę się ich zbierze.

Przeczytamy każde pytanie, ale nie możemy obiecać, że udzielimy odpowiedzi na wszystkie.

„Okej, dlaczego nie?”

Na niektóre pytania możemy odpowiedzieć w innym miejscu lub mogą one nie pasować do Spytaj Riot (Nie będziemy ujawniać tu nowych produktów ani rozmawiać na tematy omawiane już w innych miejscach. Przykładowo, jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej na temat dynamicznych kolejek, obejrzyjcie dyskusję przy okrągłym stole). Nawet jeśli nie udzielimy odpowiedzi na wasze pytania, to weźmiemy je pod uwagę i podzielimy się nimi z pracownikami Riot Games, którzy osobiście zajmują się sprawami związanymi z tematami poruszonymi przez was.


Kiedy zobaczymy nowe tryby gry w RTG?

Wciąż staramy się dopracować wszystko z obecnymi trybami i uważnie przyglądamy się temu, jak każdy z nich jest przyjęty i jak reagują na nie gracze. Niestety nie możemy powiedzieć, kiedy wasz ulubiony tryb gry, np. Boty Zagłady, powróci, ale możemy powiedzieć, jak decydujemy o tym, który tryb trafi do RTG.

Na chwilę obecną tryby, które trafiły do RTG, reprezentują rozgrywkę z dużym zaangażowaniem. Przykładowo, URF jest trybem, o którym ciągle słyszymy od graczy, i dlatego trafił tam dość szybko. Jednak nie oznacza to, że RTG jest konkursem popularności. Każdy tryb, który udostępniliśmy w przeszłości, ma szansę trafić do RTG. Jeżeli wasz ulubiony tryb jeszcze tam nie trafił, istnieje szansa, że w końcu się tam znajdzie.

Chcemy też zaproponować coś zaktualizowanego, więc gdy przyglądamy się innym trybom gry, ważne dla nas jest, abyśmy dostarczyli coś więcej niż nostalgię. Jak widać było po Na Pewno Nie Dominion, nie chcemy wrzucać do kolejki starych trybów gry. Postaramy się informować was na bieżąco, jakie tryby gry trafią tam w najbliższej przyszłości – zaglądajcie co tydzień, aby dowiedzieć się, co nadchodzi. – L4T3NCY


Czy myśleliście nad jakąś alternatywą do wydawania PZ (coś innego niż bohaterowie i runy)?



Zdecydowanie staramy się dodać więcej okazji na wydawanie PZ. Często wypuszczamy ograniczone czasowo ikony przywoływaczy do kupienia za PZ, a niedawno dodaliśmy nowy sposób wydawania PZ, który powinien spodobać się wielu osobom.

Dodaliśmy 6. i 7. poziom maestrii bohatera, które dają graczom nowe emotki, proporczyki ramek na ekranie wczytywania oraz ulepszenia banera komentatorki. Pozwala to graczom na pokazanie, który bohater jest ich ulubionym, poprzez połączenie umiejętności oraz zaangażowania. Chcieliśmy mieć pewność, że te nagrody będą dostępne dla wszystkich, więc daliśmy możliwość kupna ich za PZ.

Ponadto wiemy, że wielu nowych graczy ma problemy ze zdobyciem wystarczającej liczby PZ, aby mogli kupić wszystko, co chcą. Aby rozwiązać ten problem, w ciągu ostatniego roku na stałe zmniejszyliśmy ceny wielu run, organizowaliśmy wyprzedaże run i stron na runy, a także weekendy z drużynowym PZ. Będziemy szukać nowych sposobów, aby ułatwić graczom życie na każdym poziomie bogactwa PZ. – Wingfield


Czemu dajecie bohaterom obrażenia zależne od procentu zdrowia? Czy to po prostu odpowiedź na metę obrońców? A może chcecie zaprojektować każdego bohatera, aby sprawiał wrażenie, że zawsze może zadać jakieś obrażenia, nawet jeżeli jest to obrońca lub wspierający, ponieważ zorientowaliście się, że jest to bardziej satysfakcjonujące dla gracza?

Mamy cztery główne mechaniki i używamy ich indywidualnie, aby pomóc bohaterom radzić sobie z konkretnymi przeciwnikami. Te mechaniki zadają obrażenia na podstawie:

  • Aktualnego zdrowia
  • Maksymalnego zdrowia
  • Brakującego zdrowia
  • Skalowania obrażeń (zależnych od procentu brakującego zdrowia)

Omówmy je po kolei.

Aktualne zdrowie najczęściej pojawia się u wytrzymałych bohaterów, którzy chcą osłabić cele i umożliwić sojusznikom zabicie ich (na przykład Jarvan). Brakujące zdrowie najlepiej sprawdza się u bohaterów, którzy mają wykończyć przeciwników – zabójcy dobrze się tu wpisują – na przykład Fizz. Maksymalne zdrowie pojawia się, gdy chcemy, aby bohater stanowił zagrożenie dla wszystkich przeciwników. Tu na myśl przychodzą wojownicy lub postacie specjalizujące się w walce 1 na 1, jak Fiora, albo konkretne umiejętności, które zawsze powinny stanowić zagrożenie, jak Pożarcie Tahm Kencha.

Bardzo podobna, ale inna mechanika jest wykorzystywana przy umiejętnościach, jak chociażby superumiejętność Veigara, która mnoży obrażenia umiejętności przez procent brakującego zdrowia celu – ale nie biorą pod uwagę faktycznej wartości punktów zdrowia. Jest to duża różnica, ponieważ umiejętność nie będzie skalowała swoich obrażeń wraz ze zwiększaniem maksymalnego zdrowia przez przeciwnika.

Warto wspomnieć, że jest to słabsza mechanika, ponieważ umiejętność ma ograniczenie, ile obrażeń może zadać, np. podstawowe obrażenia zwiększone dwukrotnie lub trzykrotnie. Lubimy z tego korzystać, gdy chcemy, aby umiejętność służyła do wykańczania, ale nie chcemy zmieniać tego, przeciw komu bohater jest silny lub słaby. Veigar i Riven wykorzystują tę mechanikę przy swoich superumiejętnościach. Veigar najlepiej sprawdza się przy wysadzaniu kruchych celów (dlatego właśnie strzelcy uciekają w pośpiechu, gdy kręci się w pobliżu), ale ma problemy z bardzo wytrzymałymi bohaterami, którzy po prostu oleją jego superumiejętność. Wzmocnione obrażenia oznaczają, że ma większą szansę na wykończenie bohatera, ale wciąż ma zachętę do używania jej na kruchych celach, ponieważ w najlepszym przypadku podwoi podstawowe obrażenia, co wytrzymały bohater może po prostu zignorować.

W pytaniu pojawia się też kwestia tworzenia bohaterów, którzy kontrują obecną metę. Nie projektujemy bohaterów w oparciu o obecną metę. Dlaczego, spytacie? Cóż, na stworzenie bohatera potrzeba sporo czasu, więc gdy się on ukazuje, sytuacja już dawno się zmieniła. − FeralPony

 

Artykuły premium


Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.