Nidalee
Obiecaliście przyjrzeć się obecnej sytuacji Nidalee i poszukać możliwych wzmocnień w tej postaci w patchu 7.1. Mam nadzieję, że nie zawiedziecie nas w tej kwestii, gdyż postać ta obecnie na kilku serwerach ma 2/3 pozycję wśród championów z najmniejszym win ratio.
Zbuffujemy Nidalee w patchu 7.2. Nie wiem jeszcze na jakie dokładnie zmiany się zdecydujemy, jednak biorąc pod uwagę jej obecny stan na pewno będziemy celować w dość znaczące zwiększenie jej mocy.
Vladimir
Czy wspomniane przez was jakiś czas temu buffy Vladimira znajdą się w patchu 7.2 podobnie jak zmiany w Nidalee? Czy skala modyfikacji również będzie podobna?
Vladimir jest raczej kandydatem do otrzymania zmian w patchu 7.3, a nie 7.2. Wprawdzie jego obecna sytuacja na solo queue jest słaba to warto wziąć pod uwagę dość podobnie prezentowała się ona w przeszłości, kiedy to postać ta była jednym z głównych picków/banów w zorganizowanych rozgrywkach. Zdecydowanie chcemy poprawić jego występy w solo queue, jednak chcemy przy tym poczekać na pierwsze tygodnie e-sportowych rozgrywek by lepiej zrozumieć jak powinniśmy pokierować te zmiany (przykładowo szukamy odpowiedzi na pytanie jak bardzo powinniśmy zmodyfikować jego mechanikę by zmniejszyć różnicę pomiędzy tymi dwoma poziomami gry) stąd raczej zmienimy go w patchu 7.3, a nie 7.2.
Aurelion Sol
Minęło już prawie pół roku od waszego ostatniego komentarza na temat obecnej sytuacji Aurelion Sola, w którym wspominaliście iż postać ta może pewnego dnia otrzymać zmiany o skali mini reworku jaki swego czasu spotkał Shyvanę. Czy nadal rozważacie taką możliwość?
Musieliśmy opóźnić odrobinę ten projekt z powodu niewystarczających zasobów, jednak tak nadal planujemy zmiany o tej skali dla Aurelion Sola. Powoli się za to zabieramy więc minie jeszcze przynajmniej kilka patchy zanim będziemy mieli coś do pokazania.
Co z innymi postaciami będącymi w tej samej sytuacji jak chociażby Kindred?
Nie uważam, żeby Kindred była w takiej samej sytuacji. Postać ta sprawiała się całkiem dobrze przed przed sezonem będąc przy tym raczej niszowym pickiem, ale wydaje się iż bardzo mocno zabolały ją zmiany w jungli. Zajmiemy się nią pod kątem balansu kiedy tylko sytuacja na jungli się ustabilizuje (lub odpowiednio wcześniej jeśli uznamy, że proces ten trwa zbyt długo) i zmiany te mogą zawierać drobne modyfikacje w mechanice by obecne przedmioty lepiej na nią działały, jednak wątpię abyśmy chcieli w jakimś większym stopniu zmieniać jej umiejętności w najbliższej przyszłości.
Czy możesz nam może przekazać jakieś informacje związane z ewentualnymi zmianami w Aatroxie?
Obecnie testujemy wewnętrznie kilka możliwych modyfikacji w tej postaci idących dalej niż zmiany w Aurelion Solu, jednak możemy potrzebować kilka elementów graficznych by móc je wprowadzić więc ich premiera będzie musiała trochę poczekać.
Worldsy+Przed-sezon to zawsze dla nas niesamowicie pracowity okres roku, przez co część projektów jest na ten czas tymczasowo zawieszanie lub prace nad nimi stają się wyraźnie spowolnione.
Marksmani
Witajcie,
Właśnie wróciliśmy ze świątecznej przerwy w związku z czym chciałbym porozmawiać z wami na temat naszych przemyśleń związanych z obecną sytuacją gry. Dodatkowo w przeciągu kilku następnych tygodni opublikujemy dodatkowy post na ten temat, a obecnie wydaje mi się iż dobrym pomysłem byłoby podzielenie się z wami naszym punktem widzenia na obecną sytuację marksmanów.
W ostatnim czasie pojawiło się sporo feedbacku donoszącego iż marksmani czują się słabi na dolnej alei i że brakuje im mocy oraz wpływu na grę. Nasze przemyślenia na ten temat znajdziecie poniżej wraz z kilkoma rzeczami, na które musimy zwrócić uwagę w przyszłości.
Rzeczy, których jesteśmy w miarę pewni:
- Wierzymy, że obecnie największym priorytetem powinno być rozwiązanie problemu dominacji junglerów, którzy są w stanie obecnie przeprowadzać udane ganki częściej niż powinni. Dolna aleja otrzymuje te ganki wyjątkowo często i wierzymy, że stąd bierze się spora część obecnych problemów Marksmanów.
->Będziemy musieli dodatkowo osłabić moc junglerów poza ogłoszonymi już zmianami w XP, ale jeszcze nie jestem do końca pewni w jaki sposób gdyż nadal nad tym pracujemy.
- Courage of the Colossus jest nadal zbyt mocne co powoduje, że niektóre postacie zdają się niemożliwe do zabicia przez marksmanów. Kilka postaci jest przy tym po prostu zbyt mocna indywidualnie (tak, mówię tu między innymi o tobie Poppy)
->Znerfimy Courage of the Colossus. Obecnie rozważamy czy powinniśmy osłabić ogólną moc tej specjalizacji czy może raczej tylko jej siłę w najlepszych możliwych scenariuszach dla niej.
- Przynajmniej kilku marksmanów potrzebuje indywidualnych zmian. Lucian, który bardzo mocno odczuł zmiany przed-sezonowe jest tego najlepszym przypadkiem.
->W patchu 7.1 czekają nas buffy Luciana i Dravena, a rozważamy również kolejne kandydatury na patche 7.2 i 7.3 (np. potencjalnym kandydatem jest obecnie Ashe).
- Chcemy wspierać opcje zestawienia dolnej alei bez Marksmana jeśli będą tworzyć one zdrowy gameplay. Od dawna uważaliśmy, że różne dostępne zestawienia linii są dobre dla samej gry, a pozycja farmiącego na dolnej alei jest szczególnie statyczna. Obecnie Ziggs jest jedynym nie marksmanem granym w miarę często na dolnej alei (jego pick rate na tej pozycji porównywalny jest z pick ratem Tristany czy Corkiego). Póki co jego wpływ na linię wydaje się odpowiedni, a sama postać zdaje się mieć wystarczające możliwości na skontrowanie, a także zachowuje odpowiedni poziom mocy.
->Będziemy nadal przyglądać się Ziggsowi na dolnej alei . Jeśli nadal będzie on zdrową dla gry, ciekawą i grywalną opcją to będziemy chcieli go wspierać.
- Chcemy, żeby marksmani byli doskonałym wyborem na dolną aleję . Przy tym chcielibyśmy zobaczyć na dolnej alei chociaż część innych klas, jednak nie chcemy dopuścić do sytuacji gdzie wyparły by one marksmanów lub całkowicie ich przyćmiły. Jeśli marksmani nie będą najlepszymi pickami na dolną aleję to szybko będziemy chcieli rozwiązać ten problem.
Inne rzeczy, którym się przyglądamy:
- Ogólny poziom mocy i wpływu na grę wszystkich pozycji w grze, a w szczególności dolnej alei (marksmani i supporty)
- Czy krzywa mocy marksmanów jest odpowiednio dostosowana (czy powinniśmy może w przypadku części postaci przyznać więcej mocy w środkowej fazie gry kosztem późniejszej).
- Czy oferujemy marksmanom odpowiednie narzędzia do zabicia bardziej wytrzymałych postaci, co powinno być jedną z głównych sił tej klasy.
- Jakiego rodzaju zmiany być może będziemy musieli wprowadzić w systemie przedmiotów by zapobiec sytuacjom gdzie tankowate postacie zyskują zbyt dużą ilość obrażeń lub postacie mające zadawać obrażenia stają się zbyt tankowate.
Mam nadzieję, że dostarczyłem wam w ten sposób pewnej ilości informacji, więcej szczegółów na te tematy powinniśmy opublikować już wkrótce.
Thunderlord
W ostatnim czasie zauważyłem, że Thunderlord w niektórych pozornie takich samych sytuacjach zachowuje się w różny sposób. Przykładowo gdy używamy tej specjalizacji na Lux i trafimy przeciwnika umiejętnością, a następnie wyprowadzimy przeciwko niemu auto-atak to aktywuje się ona co jest jak najbardziej zrozumiałe, gdyż zadajemy wrogowi obrażenia z Q/E, auto-ataku i pasywa. Kiedy jednak gramy np. Varusem i zaatakujemy kogoś nakładając na niego stack pasywa W, a potem trafimy go spellem to również w teorii zadajemy mu obrażenia trzy razy, a tu już Thunderlord nie działa. Dlaczego tak to właśnie działa?
Kiedy Thunderlord był wprowadzany do gry nie mieliśmy odpowiedniej technologii by działało to poprawnie, jednak wierzę iż teraz mamy technologię aby już wkrótce rozwiązać ten problem.
W tym przypadku problemem jest fakt, że technologia nie pozwala na sprawdzenie skąd pochodzi dany spell. Dla przykładu w momencie otrzymywania drugiego ticku od W Morgany Thunderlord nie ma jak sprawdzić czy obrażenia te pochodzą od W, Q, auto-ataku, R itp., w związku z czym nie ma on innego wyjścia niż traktować go po prostu jako osobne źródło obrażeń.
Oznacza to, że kiedy już będziemy mieli odpowiednią technologię aby się z tym uporać każde kolejne obrażenia z tej samej umiejętności będą jedynie odświeżać stack Thunderlorda zamiast dodawać nowy np. tak się będzie działo w przypadku R Ahri. Dodatkowo spelle sprawiające, że nasze auto-ataki/umiejętności zadają bonusowe obrażenia jak chociażby w przypadku E Teemo będą traktowane jako jedna umiejętność włącznie z wzmocnionym auto-atakiem. Recasty również będą traktowane jak jeden spell (np Q Anivii, czy W Sejuani), a także wydaje mi się iż pasyw Aurelion Sola w przeciągu całej gry będzie traktowany jako jedna umiejętność.