balance_riot_lol
Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Riot o problemie boostingu

Boosting MMR

Witajcie,

Jako, że sezon 2014 dobiega powoli do końca chciałbym na chwilę przyjrzeć się problemowi Boostingu MMR i wyjaśnić co tak naprawdę robimy by powstrzymać ten preceder, a jednocześnie chciałbym także odpowiedzieć na pytanie, które możecie mieć w związku z tym tematem. Tak jak już wspominaliśmy w kilku różnych tematach, w Riocie sądzimy iż Boosting MMR jest całkowitym zaprzeczeniem ducha uczciwej rywalizacji, a w dodatku powoduje, że wysiłek jaki spora część graczy wkłada w naszą grę traci na wartości. W przeciągu ostatniego roku wielokrotnie usprawnialiśmy nasze metody wykrywania boostingu i obecnie jesteśmy w stanie ścigać i ukarać graczy, który w kończącym się właśnie sezonie brali udział w tymże procederze.

Najpierw chciałbym jednak odpowiedzieć na najczęściej pojawiające się pytania i niektóre zgłoszenia, które w sezonie 2014 zostały do nas skierowane.

DuoQ: Nie uważamy grania duoQ z jakimkolwiek innym graczem za Boosting MMR. Zawsze pozwalaliśmy przyjaciołom na wspólną grę i w tej kwestii nic się nie zmieni. Jednak żeby zachować pewien balans w grze wprowadziliśmy pewne ograniczenia, które pozwalają graczom duoQ tylko jeśli odległość pomiędzy nimi w drabince rankingowej nie jest zbyt duża.

Spam Boty: W przeciągu kilku ostatnich miesięcy bardzo często otrzymywaliśmy zgłoszenia, że gracze otrzymują wiadomości, w których oferowane są im tanie usługi Boostingu MMR. Zdajemy sobie sprawę, że obecnie istnieją tego typu boty i pracujemy obecnie nad rozwiązaniem, które uniemożliwi im spamowanie w przyszłości. Proszę unikajcie scamów, gdyż wielu graczy straciło dostęp do swoich kont właśnie przez to, że korzystali oni z usług reklamowanych prze boty.

W jaki sposób powinienem zgłaszać graczy, których podejrzewam o branie udziału w Boostingu MMR?: Jeśli podejrzewasz o to jakiegoś gracza to najlepszym sposobem na zwrócenie na niego naszej uwagi jest zgłoszenie go poprzez wiadomość do naszego supportu. Jednak zanim wyślecie taką wiadomość proszę upewnijcie się, że zamieszczacie w niej jakikolwiek dowód, który może potwierdzić te podejrzenia. Pamiętajcie, że reportowanie graczy stawia ich w kolejce do zbadania. Efekt nie zawsze będzie natychmiastowy, a my nie możemy poinformować was o żadnej decyzji jaką podjęliśmy.

Będę starał się w najbliższym czasie odpowiadać na wszystkie wasze pytania związane z tym zagadnieniem.

Q&A związane z presezonem

Czy w presezonie zobaczymy jakieś nowe masteriesy i zmiany w runach?

Nie zamierzamy robić zmian na dużą skalę w masteriesach i runach w tym presezonie. Obu tym systemom chcielibyśmy się jednak przyjrzeć w późniejszym terminie, gdyż zgadzamy się że jeszcze wiele można by tu poprawić.

To może brzmieć jak głupie pytanie ale jak daleko będzie od nas uciekał krab patrolujący rzekę? Czy fear Fiddlesticksa będzie na niego działał?

Krab będzie uciekał tak długo jak będziemy go gonić i dopóki nie musiałby on opuścić rzeki. Będzie on podatny na wszelkiego rodzaju CCki.

Czy planujecie dalej rozwijać system enchantowania różnych przedmiotów, o na przykład sighstone’a?

To rozwiązanie jest naprawdę sprytne, ale jest też jednocześnie chaotyczne. Obecnie mamy w grze 6 przedmiotów nazywających się Berserker’s Greaves, 6 itemów zwanych Sorcerer’s Shoes itd. (po jednej wersji na niezenchantowaną wersję i na każde zenchantowanie). Więc obecnie dalsze rozwijanie tego systemu jest dość przerażającą opcją.

O co chodzi z ciągłym pojawianiem się i znikaniem zmian Quinn na PBE?

Pewne nieprzewidziane techniczne problemy ujawniły zmiany, które nie były jeszcze gotowe do testowania.

Czy tylko mi zdaje się, że obecnie wieże są strasznie mało wytrzymałe? Bardzo szybko się one niszczą zwłaszcza jak nadejdzie duża fala minionów.

Nie tylko tobie się tak zdaje. Wprawdzie w grze zawartych jest wiele mechanik wzmacniających miniony to mimo to nic nie usprawiedliwia tak małej wytrzymałości wież. Przyglądamy się temu zagadnieniu.

Czy kiedyś fioletowa strona otrzyma taką samą kamerę jak niebieska? Myślę, że pomogłoby to w balansowaniu obu części Summoner’s Rift.

Pracujemy nad zbalansowaniem obu stron (yay!), ale niestety obecnie nie mam nic co mógłbym ogłosić (przepraszam!).

Czy planujecie zmienić coś w ADC? Klasa ta obecnie cechuje się najmniejszą różnorodnością buildów i strategii, a wszystkie postacie w dużej mierze opierają się tylko na autoattackach.



Patche związane z presezonem skupiają się raczej na całym League of Legends w strategicznym aspekcie, więc na te aktualizacje nie przewidujemy zmian w Marksmanach.

Czy planujecie wprowadzić system, który wykryje kiedy dana drużyna gra 4v5 podczas rankeda i przyzna jej „Loss Forgiven”?

Pracujemy nad tym, ale nie jestem osobą za to odpowiedzialną i nie chce wprowadzać was w błąd podając jakieś szczegóły.

Czy wraz z wyjściem nowego Summoner’s Rift doczekamy się powrotu zmian wyglądu mapy w danym okresie (Harrowing, Snowdown itd.)

Uważamy, że było to naprawdę coś fajnego, ale najpierw musimy wykonać takowe „skórki” :P

Czy planujecie zwiększyć liczbę banów dysponowanych przez jedną drużynę do czterech?

Przyglądamy się fazie pickowania/banowania ale nie jest to zmiana dotycząca presezonu.

Co się stało z portalami Zz’Rots? Zdecydowaliście się na usunięcie tego przedmiotu?

Przedmiot ten nie został usunięty. Jest on nadal tworzony, głównie w zakresie grafiki (wymaga on stworzenia kilku unikalnych modeli).

Jeden z eliksirów ma zwiększać rozmiar postaci, chodzi tu tylko o efekt wizualny, czy może także o zwiększenie hitboxa?

Hitbox także zostanie zwiększony. Będzie to nagroda dla tanków i kara dla squishy postaci.

Czy po wyjściu nowego Summoner’s Rift będziemy mogli nadal używać starej wersji tej mapy?

Nowe SR w pełni zastąpi stare.

Czy planujecie przeprowadzić jakieś zmiany w Poppy przed 5 sezonem?

Raczej nie przed 5 sezonem. Nie chcemy zrobić z niej drugiego Siona, ale dobra wiadomość jest taka, że znajduje się ona wysoko na liście naszych priorytetów.

W presezonie pewna część gry (głównie jungla) stanie się jeszcze bardziej skomplikowana. Czy zamierzacie w związku z tym wydać dodatkowe tutoriale pomagające nowym graczom?

Nie mam na to pytanie dobrej odpowiedzi ale mogę zapewnić cię, że podzielamy twoje obawy.

 

Kalista

Uważam, że powinniście usprawnić działanie pasywa tej postaci w taki sposób, aby kliknięcie prawego przycisku myszy w momencie ataku, anulowało go tak jak w przypadku każdej innej postaci, w takiej sytuacji efekt pasywa powinien być aktywowany po przez kliknięcie lewego przycisku myszy w momencie ataku.

Świetny pomysł, najprawdopodobniej damy mu szansę w najbliższej aktualizacji na PBE.

 

Artykuły premium


Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.