katarina_from_league_of_legends_by_apriltwen-d8o2gj7
Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Riot o nadchodzącym reworku Katariny

Katarina

Witajcie,

Ostatni duży reworki wydany w ramach zmian w asasynach, które ukażą się w nadchodzącym pre-sezonie będzie skupiał się na poprawianiu Katariny i ulepszaniu jej funkcjonalności w League of Legends. Wierzymy, że postać ta powinna być niesamowicie zręcznym, bardzo zabójczym championem, który działa na maksymalnym poziomie adrenaliny i który rozkwita w środku walki. Ona była naszym czwartym wyborem w tym przypadku ponieważ chcemy stworzyć ponieważ chcemy stworzyć bardziej rozbudowaną i bogatszą wersję takiego championa, która byłaby jeszcze bardziej ekscytująca podczas gry, a która miałaby za to mniej problemów z kitem niezdrowym dla rozgrywki. Nasze obecne cele w tym projekcie prezentują się następująco:

Taktyczna gra

Najprawdopodobniej najważniejszym celem tej aktualizacji jest rozbudowanie taktycznych aspektów i możliwości kontrowania w jej kicie – co da zarówno Katarinie jak i jej przeciwnikom możliwości do tworzenia rozmaitych zagrań przeciwko sobie. W trakcie teamfightów nie ma bardziej frustrującego doświadczenia niż granie na Katarinę, która jest w stanie użyć pięć umiejętności w niesamowicie krótkim czasie skacząc po całym ekranie w całkowitym chaosie spowodowanym jej ostrzami, na który nie da się właściwie zareagować. Podobnie jak w przypadku innych asasynów wydłużamy okna w jej sposobie eliminowania przeciwników, co da im możliwość na odpowiednią interakcją z Katariną. Spodziewajcie się, że jej combo złożone z Shunpo + Sinister Steel  będzie zmienione w taki sposób aby nie było ono tak natychmiastowe. Gracze Katariny mogą spodziewać się zwiększonej mobilności i możliwości „tańczenia” wskakując i wyskakując z walk i umożliwiając sobie odniesienie sukcesu.

Lane’owanie i interakcje

Z jej obecnym kitem Katarina musi oszczędzać tak mocno jak to tylko możliwe w czasie fazy lane’owania. Bez realnych możliwości na zabicie czy nawet na trade’owanie się z większością przeciwników sprawia, że interaktywność tej fazy spada praktycznie do zera ograniczając się tylko i wyłącznie do rzucania Q i co jakiś czas wykorzystywania okazji do zabicia jakiegoś miniona. To wydaje się kompletnie nie pasować do natury tej postaci i w związku z tym chcemy sprawić, że jej faza lane’owania stanie się śmiertelnym tańcem dla obu stron.

Masterowanie i wyznacznik skilla

Wierzymy, że możliwość wyrażenia swojego skilla jest niesamowicie ważną częścią kitu Katariny, która jednak jest obecnie stosunkowo niewidoczna. Do wszystkich graczy Katariny, którzy zdobyli reputację face-rollerów wygrywających grę poprzez natychmiastowe naciskanie wszystkich przycisków – zawiedliśmy. Zdajemy sobie sprawę, że postać ta wymaga do działania dość sporo treningu. A dobrzy gracze korzystający z niej poza wymogiem szybkiego naciskania klawiszy muszą jeszcze przecież chociażby śledzić CC przeciwników wymierzając idealny moment na engage. To wszystko jest bardzo ważne, ale powinny istnieć znacznie bardziej oczywiste momenty, w których wiadomo że Katarina ograła przeciwnika korzystając ze swojego kitu, dobrego juke’owania czy też poprawnego przewidywania jego ruchu.

Resety

To jest najpewniej najważniejszy element kiedy chodzi o Katarinę. Istnieje wiele argumentów przeciwko takiej mechanice, wśród których chociażby znajdują się oskarżenia o powodowanie, że postać ta albo jest w stanie zniszczyć cały przeciwny team albo nie jest w stanie zrobić nic. Jednakże resety świetnie nadają się do tworzenia wypełnionego adrenaliną gameplayu  o dużym ryzyku i dużej nagrodzie, tworząc przy tym postać wyrazistą pod względem strategicznym. I możliwości do pentakilli. Widzimy, że w jej przypadku możliwość zużycia wszystkich umiejętności wiedząc, że jeśli odniesie ona sukces będzie ona w stanie użyć jeszcze większej ich ilości, tworzy zdrowy i unikalny obraz który postać ta wnosi do League of Legends. Żeby rozwiązać wspomniane już problemy jeszcze bardziej pogłębimy tę mechanikę. Spodziewajcie się, że nie tylko Katarina zachowa swoją obecną pasywkę, ale jeszcze w innych częściach jej kitu pojawią się jakieś elementy częściowego resetu – najpewniej pojawią się one w Shunpo.

Shunpo i skoki na wardy

Pośrednio z powodu wielokrotnego resetu Shunpo wbudowanego w kit Katariny i mocnego skupienia się na zaplanowanych i przygotowanych zagraniach, planujemy ponownie przyjrzeć się skokom na wardy. Mechanika skoku na wardy pozwala Katarinie być wszędzie bez względu na to jak słabo by ona się nie przygotowała, co ogranicza nas w możliwości stworzenia gameplayu opartego na wielokrotnych skokach. Przy usunięciu takiej mechaniki z Shunpo będziemy jednak w stanie przyznać więcej mocy w resety tej umiejętności , a także zwiększyć presję Katariny na linii wiedząc, że ma ona ograniczone możliwości ucieczki. Nie są to łatwe rozważania i zdajemy sobie sprawę, że ta mechanika służy jako narzędzie do wyrażania swojego skilla, jednak uważamy że w nowej wersji tego spella pojawi się wystarczająco dużo nowych narzędzi na to pozwalających.

Czy Katarina dostanie nowe umiejętności? Byłoby to dziwne zważając na to iż dopiero co dostała ona nowy skin, a tego typu zmiany wiązałyby się z koniecznością jego przerabiania.

Ona dostanie wiele nowych spelli.



Czy Katarina nadal będzie w stanie uciec wrogiemu teamowi? Czy ten aspekt zostanie całkowicie usunięty?

Ona dostanie wiele nowych sposobów na wskakiwanie i wyskakiwanie z walki.

Czy planujecie w jakiś sposób zająć się jej ultem?

Jest to dość mało prawdopodobne, że jej ult zmieni się w jakiś znaczący sposób pod względem mechaniki.

Czy nadal będzie się ją budować w ten sam sposób?

Długo debatowaliśmy czy nie powinniśmy zmienić jej bulidu na AD, jako że zdaje się to bardziej odpowiadać temu co robią jej spelle, jednak ostatecznie zdecydowaliśmy się pozostać przy buildzie na AP, jako że te przedmioty mówiąc szczerze są po prostu fajniejsze, a zmiana nie była warta zmuszania wszystkich do ponownego uczenia się buildu.

Czy Katarina nadal będzie miała sporo umiejętności AoE?

AoE jest jednym z najważniejszych elementów strategicznych jakie Katarina wnosi do teamu jako asasyn.

Rework Yoricka

A więc czy możecie podać nam jakieś wskazówki co do tego kiedy dokładnie możemy spodziewać się reworku Yoricka?

Wkrótce! Rework Yoricka wyjdzie gdzieś w okresie od teraz do premiery następnego nowego championa.

Evelynn

Czy można wiedzieć kiedy Evelynn otrzyma rework? Postać ta nie radzi sobie za dobrze od dużego nerfa, który otrzymała ona już dość dawno temu.

Zdziwiłbym się gdyby rok 2017 zakończył się bez VGU Evelynn.  Postać ta obecnie jest numerem 2 na liście reworków, o które najczęściej prosicie.

 

 

Artykuły premium


Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.