happy_father_singed_by_vegacolors-d7vtr80
Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Riot o karaniu toksycznych graczy

W ostatnim czasie w społeczności League of Legends wywiązała się dyskusja, w której część graczy wyraziła opinię iż Riot powinien bardziej niż na karaniu toksycznych ludzi skupić się na karaniu trolli.  Głównym argumentem przemawiającym za tą tezą jest fakt, że przeciętny gracz może toksyczną osobę wyciszyć i nie będzie ona już w żaden sposób mu przeszkadzać, natomiast przeciętny gracz pozbawiony jest jakiejkolwiek ochrony przeciwko trollom. Jeden z pracowników Riotu – Lyte, który od dłuższego czasu już zajmuje się nowym trybunałem, a także różnego rodzaju systemami odpowiedzialnymi za karanie tego typu graczy zdecydował się odpowiedzieć na tą opinie, a przetłumaczoną wersje jego wypowiedzi znaleźć możecie poniżej.

Kilka lat temu zrobiliśmy kilka badań, które wykazały że werbalna toksyczność, jest największym czynnikiem odstraszającym ludzi od gry, a kolejnymi powodami na to są leavy/AFK-i i feederzy. Musicie pamiętać, że społeczność Reddita skupia się głównie na rozgrywaniu Rankedów, a na podstawie badań zauważyć możemy, że osoby, które głównie grają ten tryb gry często uważają, że toksyczne zachowania w gameplayu są gorsze od werbalnej toksyczności, co jednak nie pokrywa się z opinią całej społeczności League of Legends. Nie zgadzamy się także, że zmutowanie kogoś jest idealnym rozwiązaniem w przypadku wystąpienia werbalnej toksyczności ponieważ gdy ktoś musi korzystać z tej opcji to oznacza, że został on już w jakiś sposób obrażony, jego doświadczenie czerpane z rozgrywki zostało już pogorszone i zmniejsza się szansa, że taki gracz rozegra kolejną partię w LoL-a. Mute jest narzędziem zapobiegającym dalszej toksyczności, nie rozwiązującym jednak  w żaden sposób źródła problemu.



Po jakimś czasie dzięki wprowadzeniu takich systemów jak restrykcje chatu i rankedów, spotęgowane bany, czy Instant Feedback System zauważyliśmy znaczący spadek częstotliwości występowania werbalnej toksyczności. Wkrótce zyskamy również kolejne silne narzędzie do walki z werbalną toksycznością kiedy uruchomimy nowy nowy system głosowania w trybunale. Jeśli chodzi o leavy/AFK-i to również od momentu przeprowadzenia badańuruchomiliśmy kilka systemów mających na celu uporać się z tym problemem takich jak LeaverBuster, który wprowadził przenoszenie do queue o niższym priorytecie jako nową karę.

Podczas pracy nad tymi systemami zdawaliśmy sobie sprawę, że istnieją jeszcze takie toksyczne osoby jak celowi feederzy i wcale uznawaliśmy tego za mniejszy problem od pozostałych toksycznych zachowań, jednak nie byliśmy w stanie zająć się wszystkim naraz. Właściwie przez pewien okres czasu testowaliśmy na północno-amerykańskim serwerze system wykrywający takich graczy i testy wykazały, że ów system sprawdzał się w sytuacji kiedy feeding był oczywisty, przykładowo dana osoba kupowała 5 Zeali albo specjalnie wbiegała pod przeciwne wieże. Tak naprawdę kiedy rozmawialiśmy z graczami to przyznawali oni, że nie spotykali się oni już na tym serwerze z tak ekstremalnymi przejawami celowego feedowania. Tymczasowo przerwaliśmy testowanie tego systemu, a odpowiadaniem na reporty za feedowanie zajął się Player Support, jednak wkrótce w Instant Feedback System zamierzamy zawrzeć bardziej zaawansowaną wersję tego systemu, która powinna być wstanie wykrywać nawet bardziej zaawansowane przypadki, a także w przeciągu kilku patchy rozszerzyć jego działanie na cały świat – i to będzie na pewno bardzo ciężki okres dla nas, jako że  w niektórych przypadkach ciężko odróżnić feedera od zwykłego gracza mającego słabszą grę dlatego będziemy musieli poświęcić dodatkowy czas żeby upewnić się, że wszystkie algorytmy i obliczenia działają poprawnie.

TLDR: W przeciągu kilku następnych patchy, gracze złapani na celowym feedowaniu otrzymają e-mail z match history z grami, w których zostali oni oznaczeni jako feederzy, a w dodatku w przeciągu 5-15 minut od rozegrania gry otrzymają oni 14 dniowego lub nawet pernamentnego bana. Nasze testy wykazały, że ten system bardzo dobrze sprawdzał się na NA i wkrótce zamierzamy rozszerzyć jego działanie na cały świat.

źródło: http://ask.fm/RiotLyte/answer/131708836802

Artykuły premium


Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.