RiotGamesLogo
Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Riot Games tworzy własną infrastrukturę

Cześć wszystkim!

Parę tygodni temu opublikowaliśmy temat na amerykańskim forum odnośnie naszych planów wprowadzenia własnej sieci szkieletowej w Ameryce – niektórzy z was zastanawiali się, czy podobne inicjatywy są planowane dla Europy. TL;DR: Tak. Aktualizacja dotycząca wersji europejskiej tego projektu poniżej.
Jak już wspominaliśmy we wcześniejszych ogłoszeniach, pracujemy nad stworzeniem dużej, międzykontynentalnej Riotowej sieci szkieletowej, która łączyłaby duże miasta i regiony w Europie. Dzięki startowi centrum danych w Amsterdamie oraz pewnymi zmianami wprowadzonymi w centrum danych we Frankfurcie, mamy teraz ponad 500 połączeń bezpośrednich z dostawcami usług internetowych w Europie i już ustanowiliśmy wstępne szybkie prywatne łącze pomiędzy wyżej wspomnianymi centrami danych. Dzięki temu, część z was mogła zauważyć poprawę jakości połączenia a wiele dobrego jeszcze przed nami.

Dlaczego to robimy?

Decyzja o zbudowaniu naszej własnej sieci szkieletowej w Europie bazuje na tym samym argumencie, co w przypadku tej inicjatywy w Ameryce: chcemy zapewnić graczom lepszą jakość połączenia poprzez ominięcie części odpowiedzialności, jaka spoczywa obecnie na pośredniczących dostawcach sieci szkieletowych.

Pośredniczący dostawcy sieci szkieletowych są bardzo ostrożni w zarządzaniu swoimi firmami, starając się dostarczyć przystępną cenowo przepustowość. Niemniej rozwiązania, które są najlepsze z ekonomicznego punktu widzenia, niekoniecznie są najlepsze dla gier sieciowych. Niektóre międzynarodowe łącza są przeciążone, a część dostawców wybiera tańsze metody trasowania o niższej jakości.

Naszym celem jest powiększyć obecność Riot w regionach objętych tymi ograniczeniami, tak aby ulepszyć doświadczenia płynące z gry i zmniejszyć problemy z połączeniem. Zamiast korzystać z pośredników sieci szkieletowych, którzy przesyłają nam ruch sieciowy dostawców internetu, stworzymy bezpośrednie połączenia z dostawcami internetu najczęściej wybieranymi przez graczy LoL, a owym dostawcom powiemy: możecie śmiało korzystać z naszej sieci szkieletowej obsługując waszych klientów, którzy grają w LoL. Jako że nasza sieć szkieletowa jest dedykowana wyłącznie ruchowi sieciowemu League, powinno to poprawić doświadczenie płynące z gry znacznej ilości osób.



To skomplikowany proces, ale gracz Lozza_Maniac wyjaśnił go tutaj, jeśli macie ochotę poczytać więcej na ten temat:
http://www.reddit.com/r/leagueoflege…ing_in_na_and/.

Co robimy i na jakim jesteśmy etapie?

Rozpoczęliśmy już projektowanie i budowanie naszej własnej infrastruktury. Do tej pory przeanalizowaliśmy statystyki sieciowe w grze, zakupiliśmy niezbędny sprzęt i sfinalizowaliśmy rozmowy z dostawcami sieci dalekosiężnych.
Ta nowa sieć szkieletowa obejmie wiele centrum danych w całej Europie a infrastruktura będzie w pełni zarządzana przez nasz dedykowany zespół. Zatrudniamy również nowych inżynierów, by pomogli nam podnieść poziom tego przedsięwzięcia.

Jak długo to zajmie?

Biorąc pod uwagę ilość europejskich dostawców, z którymi prowadzimy rozmowy, ciężko powiedzieć dokładnie jak długo to zajmie, ale działamy najszybciej, jak to możliwe przy projekcie o takiej skali. Celujemy w rozwiązania, które będą dla was najlepsze a nie najszybsze, więc ostrożnie wybieramy wszystkich dostawców oraz ścieżkę sieci szkieletowej, aby możliwie najbardziej polepszyć wasze doświadczenia płynące z gry. Pomimo tego, że prioretyzujemy naszą pracę w oparciu o to, co sprawia najwięcej problemów naszym graczom, realia tego jak działają sieci telekomunikacyjne i dostawcy sieci internetowych sprawiają, że nasz harmonogram jest zależny od wielu czynników.
Naszym głównym zadaniem jest znaczna poprawa jakości połączenia pomiędzy Riot a dostawcami usług internetowych, co oznacza, że nie będziemy już zależni od istniejących pośredniczących dostawcach sieci szkieletowych. Niemniej jednak, chcemy zrobić to dobrze, by dać wam wspaniałe doświadczenie płynące z gry – takie, na jakie zasługujecie.
Wypatrujcie aktualizacji w tej sprawie w najbliższych miesiącach. Mamy nadzieję, że niedługo będziemy w stanie podać wstępne daty wdrożenia tego rozwiązania.

Source: http://forums.eune.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=798831

Artykuły premium


Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.