Na serwer testowy PBE wprowadzono kolejną aktualizację przynoszącą ze sobą kolejną porcję przed-sezonowych zmian. Przegląd nowości z tego patcha zaczniemy od zapowiadanych już od jakiegoś czasu zmian w jungli, prezentujących się następująco:
Smite
- Od teraz przy każdym użyciu przywraca on 100 (+10% maksymalnegoHP) HP
- Czas potrzebny na naładowanie jednego stacku został zwiększony z 75 do 90 sekund
- Moment rozpoczęcia ładowania się amunicji został zmieniony z 1:25 na 1:45
- Od teraz ten Summoner’s Spell nie przyznaje dodatkowych buffów za użycie go na campie
Przedmioty
Hunter’s Machete:
- Ilość obrażeń zadawanych on hit została zwiększona z 15 do 20
- Wartość przyznawanego Lifesteala została zwiększona z 8% do 10%
Itemy na junglę 2 tieru:
- Ilość obrażeń zadawanych on hit została zwiększona z 20 do 25
Rośliny
- Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami na Summoner’s Rift pojawiły się trzy rodzaje roślin:
Blast Cone
- Odrzuca pobliskie jednostki po zniszczeniu
- Spawnuje się w ćwiartkach jungli
- Po zniszczeniu wypuszcza owoce przywracające HP i Manę ale spowalniające użytkownika
- Pojawia się na rzece
- Ilość przywracanego HP jest kombinacją ustalonej wartości (skalującej się z poziomem użytkownika) i % jego brakującego HP i Many
- Po zniszczeniu wypuszcza na mapę dmuchawce odkrywające jednostki i wardy
- Spawnuje się w określonych lokacji w pobliżu wejść na rzekę
- Zasięg jego działania to 4000
- Statyczne jednostki odkrywa on na 15 sekund, jednak czas ten jest znacznie krótszy w przypadku jednostek poruszających się
Ogólne Zmiany w Campach
- Czas respawnu pojedynczego obozu został zwiększony z 100 do 150 sekund
- Campy pojawiają się od teraz ~3 sekund wcześniej
- Potwory w jungli powróciły do systemu poziomów zamiast systemu skalowania się. Poziom potwora po respawnie zwiększy się kiedy średnia wartość poziomu postaci w grze przekroczy odpowiedni próg:
- Level 1-3: Pierwszy Clear
- Potwory mają 100% bazowych statystyk
- Levels 4-6: “Drugi Clear”
- Potwory zystkują 10% HP, 50% więcej resistów i zadają 40% więcej obrażeń
- Levels 7-9: “Koniec fazy lane’owania”
- Potwory zystkują 25% HP, 75% więcej resistów i zadają 55% więcej obrażeń
- Levels 9+: Powrót do starego systemu skalowania
- Potwory zystkują 40-70% HP, zadają 185-370% więcej obrażeń
- Level 1-3: Pierwszy Clear
Blue Sentinel
- Od teraz w campie Blue Sentinela nie ma już mniejszych potworów
- Od teraz ma negatywną liczbę Magic Resist
Gromp
- Potwór ten nie zatruwa nas od teraz w walce
- Od teraz na początku walki otrzymuje 100% bonus do Attack Speedu, który maleje w czasie 5 sekund
- Spawnuje się 15 sekund po pozostałych campach
Smoki
- Czas trwania buffa Aspect of the Dragon został zwiększony z 2 minut do 2 minut 30 sekund
Krug
- Od teraz potwory znajdujące się w tym campie po śmierci dzielą się na dwa (duże Krugi dzielą się na dwa średnie, a średnie potem na dwa małe – małe Krugi giną od pojedynczego auto-ataku)
- Nagroda za tego campa została zwiększona i wynosi 150% za pozostałe obozy
- Duże Krugi są odporne na auto-ataki ale za to są znacznie wolniejsze od pozostałych
- Spawnują się 15 sekund po pozostałych campach
Raptors
- W campie od teraz znaleźć możemy 5 małych Raptorów
Red Brambleback
- Od teraz w campie Red Bramblebacka nie ma już mniejszych potworów
- Od teraz ma negatywną liczbę Armora
Wraz z nowym patchem na specjalnej wersji serwera testowego rozpoczęto testy systemu powtórek, jednak z racji częstych patchy na PBE obecnie tworzone powtórki mogą dość szybko wygasać. Oto czego można spodziewać się po obecnej wersji tego systemu:
- Powtórki nie obsługują gier Co-op v. AI. Obecnie na PBE da się ich używać jedynie w rankedach.
- Powtórki będą dostępne do pobrania i obejrzenia poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku w pomeczowym lobby
- Powtórki pobrać i obejrzeć będzie można również z Match History
- Dzięki odpowiedniej osi czasu można szybko nawigować pomiędzy różnymi momentami powtórek
- Używając czerwonego przycisku lub kombinacji klawiszy ctrl+v podczas oglądania powtórki można zapisać krótkiego highlight z określoną akcją
- By obejrzeć powtórkę należy zlokalizować ją w odpowiednim pliku (obecnie ich jakość i rozdzielczość jest z góry ustalona)
Wraz z nowym patchem do testowania udostępniono nagrody za tegoroczne rankedy, a także jedną z nowych skórek zwaną Jayce Brighthammer. Poniżej znaleźć możecie prezentację wspomnianego skina.
Alistar
Ogólne Zmiany- Wartość przyrostu magic resist na poziom została przywrócona do 0
Ekko
Ogólne Zmiany- Bazowa ilość regenerowanej many została zwiększona z 1.2 do 1.4
LeBlanc
Mimic (R)- Czas w jakim Mimic pozostaje aktywny został zwiększony z 1 do 2.5 sekundy
Rengar
Ogólne Zmiany- Wartość przyrostu Armora na poziom została zmniejszona z 3.5 do 3
- Maksymalna ilość Ferocity została zmniejszona z 4 do 5
- Podczas przebywania w krzakach, auto-atak Rengara pozwala mu na doskoczenie do wroga (zasięg 725). Skok, przy pomocy którego Rengar wkracza w starcie generuje 1 stack Ferocity.
- Po uzbieraniu 4 stacków Ferocity kolejna umiejętność użyta przez Rengara jest wzmocniona. Castowanie wzmocnionej wersji umiejętności zwiększa prędkość poruszania się Rengara o 30/40/50% na 1.5 sekundy
- Zabijanie wrogich celów przyznaje Rengarowi trofea do jego Bonetooth Necklace’a – Boonetooth zyskuje stacka za każde unikalne zabicie championa. Poniżej znaleźć możecie obrazek prezentujący nagrody za każdy stack, a warto jeszcze wspomnieć że zabicie Kha’Zixa z questa przyznaje sekretny 6 stack przyznający +21 AD and 42% Bonusowego AD
- Wszystkie stacki Ferocity tracone są po wyjściu ze starcia (czas pozostały do utracenia stacków reprezentowany jest przez czas odnowienia tej umiejętności)
- Generuje 1 stack Ferocity
- 6/5.5/5/4.5/4 sekund czasu odnowienia
- Rengar tnie wszystkich przeciwników znajdujących się po łuku następnie przebijając wrogów znajdujących się w linii zadając 45/65/85/105/125 (+0.4/0.5/0.6/0.7/0.8 bonusowego AD) fizycznych obrażeń za uderzenie – wycastowanie tej umiejętności poza jej maksymalnym zasięgiem spowoduje, że Rengar lekko doskoczy w wybranym kierunku
- Bonus Ferocity: Każde uderzenie zadaje 50/60/70/80/90/100/110/120/130/140/150/160/170/180/190/200/210/220 (+1.2 bonusowego AD) obrażeń
- Generuje 1 stack Ferocity
- 20/18/16/14/12 sekund czasu odnowienia
- Rengar zadaje 50/80/110/140/170(+0.8 AP) magicznych obrażeń wszystkim pobliskim wrogom lecząc się tym samym o 50% obrażeń otrzymanych w przeciągu ostatnich 1.5 sekundy (ilość przywracanego HP za obrażenia otrzymane od potworów wynosi 100%)
- Bonus Ferocity: Umiejętność ta dodatkowo zadaje 50/60/70/80/90/100/110/120/130/140/150/160/170/180/190/200/210/220 (+0.8 AP) magicznych obrażeń, usuwa efekty CC i zapobiega nakładaniu nowych przez następne 1.5 sekundy
- Generuje 1 stack Ferocity
- 10 sekund czasu odnowienia
- Rengar rzuca bolę zadającą 50/100/150/200/250 (+0.7 bonusowego AD) fizycznych obrażeń pierwszemu trafionemu celowi spowalniając go przy tym o 30/40/50/60/70% na 1.75 sekundy
- Bonus Ferocity: Umiejętność ta zadaje 50/65/80/95/110/125/140/155/170/185/200/215/230/245/260/275/290/305(+0.7 Bonusowego AD) fizycznych obrażeń rootując przeciwnika na 1.75 sekundy
- Brak kosztu
- 130/100/70 sekund czasu odnowienia
- Rengar wykorzystuje swój instynkt predatora by wejść w kamuflaż na 14/22/30 sekund
- W trakcie trwania tej umiejętności Rengar zyskuje 40% bonus do prędkości poruszania się i wizję na najbliższego przeciwnika (znajdującego się w zasięgu 2000/3000/4000 jednostek), na którego może naskoczyć uderzając krytycznie. Zaatakowanie celu lub wycastowanie spella przerwie tę umiejętność
- Stealth – Camouflaged: Postać ta pozostaje ukryta jednak może zostać ona wykryta przez wrogie turrety lub pobliskie wrogie championy – opis umiejętności tej postaci pojawił się już w poprzednim patchu, jednak jako że wtedy nie została jeszcze ona udostępniona do testowania nie znane były wszystkie liczby
Talon
Ogólne Zmiany- Bazowa ilość HP została zwiększona z 582.8 do 583
- Wartość przyrostu HP na poziom została zwiększona z 85 do 90
- Bazowa prędkość poruszania się została zmniejszona z 350 do 335
- Bazowa ilość AD została zmniejszona z 55.208 do 55
- Bazowa ilość AD została zwiększona z 55 do 60
- Spelle Talona nakładają na wrogich championów i epickie stwory stacki Wound pozostające na celu przez 6 sekund i stackujące się do 3 razy
- Kiedy Talon wyprowadzi auto-atak przeciwko celowi z 3 stackami Wound on sprawi, że będzie on krwawić otrzymując 60/70/80/90/100/110/120/130/140/150/160/160/160/160/160/160/160(+2.0 Bonusowego AD) fizycznych obrażeń przez następne 2 sekundy
- Koszt many: 30
- 8/7.5/7/6.5/6 sekund czasu odnowienia
- Talon doskakuje do celu zadając mu 80/100/120/140/160(+1.1 bonusowego AD) fizycznych obrażeń. Jeśli umiejętność ta zostanie wycastowana z zasięgu meele Talon nie doskoczy do swojej ofiary, a zamiast tego uderzy krytycznie zadając X% obrażeń.
- Jeśli Noxian Diplomacy zabije jednostkę Talon odzyskuje 17/19/21/23/25/27/29/31/33/35/37/39/41/43/45/47/51 HP i 50% czasu odnowienia tej umiejętności
- Koszt many: 55/60/65/70/75
- 9 sekund czasu odnowienia
- Talon wyrzuca salwę ostrzy zadającą 50/65/80/95/110 (+0.4 bonusowego AD) fizycznych obrażeń trafionym celom i powracające do niego po krótkim opóźnieniu
- W drodze powrotnej ostrza zadają 60/85/110/135/160 (+0.6 bonusowego AD) dodatkowych obrażeń i spowalnia przeciwników o 40/45/50/55/60% na 1 sekundę
- Brak kosztu
- 2 sekundy czasu odnowienia
- Talon przeskakuje przez najbliższą strukturę lub element terenu w wybranym kierunku. Prędkość skoku jest zależna od prędkości poruszania się Talona
- Talon nie może przeskakiwać przez tą samą sekcję terenu częściej niż co 150/125/100/75/25 sekund
- Koszt many: 100
- 100/80/60 sekund czasu odnowienia
- Talon znika wyrzucając okrąg z ostrzy zadający 90/135/180(+0.8 bonusowego AD) fizycznych obrażeń wszystkim trafionym wrogom, zyskując tym samym 40/55/70% prędkości poruszania się i stając się niewidzialnym na okres do 2.5 sekundy. Kiedy niewidzialność się zakończy ostrza powrócą do Talona zadając taką samą ilość obrażeń trafionym wrogom
- Jeśli Talon przerwie niewidzialność auto-atakiem lub umiejętnością to ostrza powrócą do lokacji jego celu
- Stealth – Invisible: Talon może być odkryty tylko przez pobliskie turrety – opis umiejętności tej postaci pojawił się już w poprzednim patchu, jednak jako że wtedy nie została jeszcze ona udostępniona do testowania nie znane były wszystkie liczby
Hextech Protobelt
- Ilość obrażeń zadawane przez kolejne pociski trafiające ten sam cel została zmniejszona z 20% do 10%
- Wartość przelicznika z AP na aktyw została zmniejszona z 0.35 do 0.25
źródło: http://www.surrenderat20.net/2016/10/1019-pbe-update.html