lol.com_.articlebanner.patchnotes
Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Patch 4.19 – oficjalne zmiany

Zalecamy czytanie angielskich zmian – w polskim tłumaczeniu historycznie rzecz biorąc znajduje się wiele błędów.


Hej, przywoływacze,

witajcie w patchu 4.19! Tym razem niewiele nowości w kwestii wyglądu, ponieważ wciąż pracujemy nad przedsezonem 2015 i planowaną aktualizacją Summoner’s Rift.

Przypominamy, że trwa ostatni tydzień sezonu 2014. Życzymy więc powodzenia tym, którzy próbują się przebić do następnego kręgu! Pamiętajcie, że straty są nieuniknione – liczą się wnioski, jakie możecie wyciągnąć na przyszłość. Sporo filozofii jak na wstęp do opisu patcha.

Czas poznać zmiany!

Chris „Pwyff” Tom

Aktualizacja Summoner’s Rift: otwarta beta


Wraz z patchem 4.19 wypuszczamy ostatnią dużą paczkę plików aktualizacji (spodziewajcie się więc kolejnej kobyły do pobrania!) i wkrótce uruchomimy otwartą betę Summoner’s Rift. Aby dowiedzieć się więcej, sprawdźcie plan testów beta!

Bohaterowie

Singed

SKLEJ WROGÓW NA AMEN! … Ponadto Mikstura Obłędu daje więcej premii na 3. poziomie. Zaktualizowaliśmy też Singeda!


Na początku mieliśmy napisać: „Czasem każdy chce dopakować Singeda”, ale ktoś to przeczytał i uznał za mało konkretne. A więc. Podoba nam się obecna postać Singeda i jego wkład w rozgrywkę, ale postanowiliśmy podarować mu nieznaczne, lecz ciekawe ulepszenia. Specjalnie dla sekcji „długi opis patcha”: jest to zmiana neutralna – przenieśliśmy tylko efekt ogłuszenia przy lądowaniu na czas trwania lotu (stało się tak, ponieważ zmodyfikowaliśmy Rzut, aby naprawić błąd, w wyniku którego Singed czasem rzucał wrogami w niewłaściwym kierunku). Zaktualizowaliśmy również Singeda! Przeczytaj artykuł o całej historii lub zapoznaj się z poniższym streszczeniem.


Ogólne

GRAFIKA Zaktualizowano model i tekstury dla wszystkich skórek.
IKONY Nowe ikony umiejętności
PORTRET Nowy podstawowy portret

E – Rzut

nowośćZOSTAŃ ZE MNĄ Gdy Singed rzuci ofiarę w Substancją Klejącą, zostanie ona unieruchomiona na sekundę.
SZAST-PRAST! Naprawiono błąd, który sprawiał, że Singed czasem rzucał swoimi celami w niewłaściwym kierunku (problem powinien już zniknąć – dajcie znać, jeśli tak nie jest!).
DŁUGI OPIS PATCHA Ramię Singeda jest silniejsze, co pozwala mu rzucać wyżej, a lot trwa nieco dłużej. Natomiast cele będą mogły się ruszać natychmiast po wylądowaniu. To zmiana neutralna, bo przenieśliśmy tylko efekt ogłuszenia przy lądowaniu na czas trwania lotu.

R – Mikstura Obłędu

POPRAWIENIE STATYSTYK 35/50/65 pkt. ⇒ 35/50/80 pkt. mocy umiejętności, pancerza, odporności na magię, prędkości ruchu, regeneracji zdrowia co 5 sekund i regeneracji many co 5 sekund.

Sion

Naprawiono dużo błędów i przeniesiono koszt many z Q + W na E.


Możemy trochę dopieścić Siona, więc postanowiliśmy rozwinąć jego najlepszą statystykę – zdrowie. Dokonaliśmy również wielu korzystnych zmian i napraw błędów, które znacznie ulepszą tę postać. Zmodyfikowaliśmy też umiejętność bierną, ponieważ Sion był karany za gromadzenie PZ, co było głupie. Kumulując zdrowie, Sion dłużej wytrzyma w trybie zombi niż wcześniej, gdy był nastawiony na zadawanie obrażeń i miał niski poziom zdrowia. Logiczne!


Ogólne

PRZYROST ZDROWIA CO POZIOM +70 pkt. ⇒ +73 pkt.

Bierna – Chwalebna Śmierć

SKOMPLIKOWANE OBLICZENIA ZOMBI Obecnie poziom zdrowia Siona w postaci biernej spada wraz z poziomem maksymalnego zdrowia (0,5% maksymalnego zdrowia na początku, zwiększając się o 0,4% za każdym razem) ⇒ z poziomem bohatera (2 x poziom na początku, zwiększając się o 1,4 x poziom za każdym razem).
ŚMIERĆ W PŁOMIENIACH Naprawiono błąd, który sprawiał, że Słoneczna Peleryna nie działała, gdy Sion był w trybie zombi.
YORICK POMAGA Chwalebna Śmierć aktywuje się, gdy Yorick użyje na Sionie Omenu Śmierci, nie powoduje efektu wskrzeszenia i wygasa w dalszej części meczu.

Q – Dziesiątkujące Uderzenie

KOSZT 50/55/60/65/70 pkt. many ⇒ 45/50/55/60/65 pkt. many
UDERZAJĄCY PARYTET Wszystkie rodzaje ograniczenia kontroli przywracają czas odnowienia Dziesiątkującego Uderzenia do 2 sekund, jeśli przerwą Sionowi ładowanie umiejętności.
RYCZ I UDERZAJ Sion może już użyć Dziesiątkującego Uderzenia tuż po Ryku Zabójcy.

W – Kuźnia Dusz

KOSZT 70/75/80/85/90 pkt. many ⇒ 65/70/75/80/85 pkt. many
BIERNE ODZYSKIWANIE ZDROWIA 8 pkt. ⇒ 10 pkt. za zabicie dużego potwora i zabicie bohatera lub asystę przy jego zabójstwie (premia za stwora i małego potwora niezmieniona).

E – Ryk Zabójcy

DŻUNGLA ULEPSZEŃ SIONA Odrzucone stwory nie są już niewrażliwe na obrażenia, gdy znajdują się w locie, ale nie mogą zostać zabite przed wylądowaniem, chyba że Sion potraktuje je Porażeniem.
KOSZT 25 pkt. many na wszystkich poziomach -> 35 pkt. many na wszystkich poziomach

Fiddlesticks

KRA, KRA, KRA!


R – Chmara Kruków

KRA, KRA, KRA! Naprawiono błąd, który sprawiał, że szybkie powtarzanie podstawowej umiejętności pod koniec Chmary Kruków czasem skutkowało odnawianiem tej umiejętności, choć nie została ona aktywowana ani nie widać, żeby była odnawiana w interfejsie.

Janna

Czas odnowienia W pozostaje taki sam na wszystkich poziomach (czyli wyższy na wyższych poziomach).


Nie jest to ogromna zmiana, ale chcemy utrudnić Jannie używanie W, dzięki czemu jej wrogowie zyskają więcej możliwości ataku.


W – Zefir

CZAS ODNOWIENIA 12/11/10/9/8 sek. ⇒ 12 sek. na wszystkich poziomach

LeBlanc


Pomaga wykonywać… błyskotliwe akcje.


Bierna – Lustrzany Obraz

BŁYSKOTLIWE AKCJE Użycie Błysku nie powoduje już odkrycia LeBlanc i jej klona w przypadku aktywacji Lustrzanego Obrazu.

Lucian

W nie zależy już od obrażeń od ataku, ale daje więcej premii do prędkości ruchu na wyższych poziomach. Czas odnowienia R został znacznie zwiększony (zwłaszcza na wyższych poziomach).


Jak na bohatera, który ma być skuteczny na krótkim dystansie, na dalszych etapach gry Lucian ma też dostęp do umiejętności dalekodystansowych. Aby zmusić go do częstszej walki na krótkim dystansie, zredukowaliśmy moc części jego bezpieczniejszych zaklęć. Nasuwa się pytanie, dlaczego Q ma zasięg 1100 jedn. (500 jedn. do celu, ale ogółem 1100 jedn.), i jest to bardzo dobre pytanie. Ponadto, gdy się nad tym zastanowić, 50 sek. odnowienia Rzezi na poziomie 3. to jakiś obłęd.


W – Płomienny Wybuch

usuniętoWSPÓŁCZYNNIK OBRAŻEŃ OD ATAKU 0,3 pkt. ⇒ 0,0 pkt.
PREMIA DO PRĘDKOŚCI RUCHU 40/40/40/40/40 jedn. ⇒ 40/45/50/55/60 jedn.

R – Rzeź

CZAS ODNOWIENIA 100/75/50 sekund -> 110/100/90 sekund

Pantheon


R – Wielki Skok

NAPRAWA BŁĘDU Naprawiono błąd, który sprawiał, że szybkie powtarzanie podstawowej umiejętności pod koniec Wielkiego Skoku czasem skutkowało odnawianiem tej umiejętności, choć nie została ona aktywowana ani nie widać, żeby była odnawiana w interfejsie

Ryze

Obrażenia podstawowe Q zostały zmniejszone na wszystkich poziomach.


W późnej fazie gry Ryze staje się bardzo potężny, ale nawet wcześniej może z łatwością nękać innych bohaterów z górnej alei. Dlatego obniżamy jego obrażenia podstawowe, ale nie odbieramy mu zdolności do zwiększania obrażeń dzięki statystykom przedmiotów po fazie walki w alejach. Opracowując kolejne patche, będziemy uważnie obserwować Ryze’a, żeby się upewnić, że osłabiliśmy jego dominację.


Q – Przeciążenie

PODSTAWOWE OBRAŻENIA MAGICZNE 60/85/110/135/160 pkt. ⇒ 40/60/80/100/120 pkt.

Warwick


R – Bezkresna Niewola

NAPRAWA BŁĘDU Naprawiono błąd, który sprawiał, że szybkie powtarzanie podstawowej umiejętności pod koniec Bezkresnej Niewoli czasem skutkowało odnawianiem tej umiejętności, choć nie została ona aktywowana ani nie widać, żeby była odnawiana w interfejsie.

Zilean

Nadeszła wiekopomna chwila – oto ostatnia globalna umiejętność bierna.


Choć nasze zdanie o globalnych umiejętnościach biernych jest dobrze znane (ukryta moc, działająca na aleje poza kontrolą przeciwnika itd.), staramy się nie osłabiać bohaterów, którzy i tak nie mają łatwo (są niepopularni lub uznawani za słabych). Skoro Zilean stał się już potężniejszym i chętniej wybieranym bohaterem, możemy przynajmniej ograniczyć zakres tej globalnej umiejętności biernej.


Bierna – Łatwiejsza Nauka

EDUKACJA LOKALNA Łatwiejsza Nauka wpływa na sojuszników globalnie ⇒ w zasięgu 1500 jedn.

Aktualizacje portretów


Jak wspominaliśmy wcześniej, zespół odpowiedzialny za portrety pracuje nad aktualizacją najstarszych portretów. Tym razem dokonaliśmy 18 aktualizacji!

PORTRET Następujący bohaterowie otrzymali zaktualizowane portrety (kliknijcie, aby zobaczyć całe obrazki!):

Blitzcrank

Ezreal

Gragas

Graves

Janna

Jarvan IV

Kayle

Rengar

Rumble

Singed

Shaco

Shen

Talon

Tristana

Udyr

Veigar

Wukong

Zilean

Dżungla

Nimb Pradawnego Golema i Błogosławieństwo Starszego Jaszczurów

ZMIANA NAZWY Zmieniono nazwy Nimb Pradawnego Golema i Błogosławieństwo Starszego Jaszczurów ⇒ odpowiednio na Herb Zrozumienia i Herb Żaru.

Nagrody na koniec sezonu


Sezon rankingowy 2014 rozpoczął się w styczniu. Walka o punkty ligowe zbliża się do końca. Sezon 2014 kończy się 11 listopada 2014 o 9:01. Odwiedźcie stronę końca sezonu, aby dowiedzieć się o nagrodach na koniec sezonu oraz nowym Kręgu Mistrzowskim.

Oprócz innych nagród gracze, którzy pod koniec sezonu znajdą się w Kręgu Złotym lub wyżej, otrzymają skórkę Zwycięska Morgana!

Sugerowani gracze


Odkąd dodaliśmy listę sugerowanych graczy w patchu 4.14, pracowaliśmy nad nią, aby ułatwić wam grupowanie się w poczekalniach. W tym patchu zajęliśmy się dwoma najczęściej zgłaszanymi problemami. Gracze, których wybraliście wcześniej, będą od teraz traktowani priorytetowo, a znajomi znajomych będą dobierani pod kątem poziomu umiejętności, aby drużyny były lepiej dopasowane. Zamierzamy nadal uważnie sprawdzać ten system, aby móc wprowadzać kolejne ulepszenia, i czekamy na wasze uwagi!

  • Wybrani wcześniej gracze będą od teraz częściej pojawiać się na szczycie listy.
  • Spośród znajomych znajomych system wyznacza teraz graczy o zbliżonym poziomie umiejętności.

Ulepszenia patchera


Dokonaliśmy kilku zmian w zakresie używalności i wyglądu ekranu patchera!

PATCHER NIE BĘDZIE SIEDZIAŁ W KĄCIE Gdy proces aktualizacji zostanie zakończony, patcher wyda dźwięk informując cię, że możesz już wrócić do gry.
TO BYŁO KLIKNIĘCIE! Przycisk Uruchom wydaje teraz dźwięk przy kliknięciu.
TO NIE BYŁA TYLKO TWOJA WYOBRAŹNIA Naprawiono nieznaczną nierówność układu graficznego.

Ulepszenia sklepu

  • Poprawiono czas wczytywania zakładki Premiowane, co skraca czas oczekiwania przy pierwszym otwarciu sklepu.
  • Zaktualizowano różne obrazy w sklepie:
    • Zmiana imienia przywoływacza
    • Strona na runy
    • Odblokuj znajomemu bohatera.
    • Odblokuj znajomemu skórkę.
    • Tajemniczy bohater
    • Tajemnicza skórka

Nadchodzące skórki

Ta skórka pojawi się w patchu 4.19:




Hi Summoners,

Welcome to patch 4.19! Not much in terms of design content as we continue work behind the scenes on the 2015 preseason and the eventual arrival of the updated Summoner’s Rift.

As a reminder, this is the last week for the 2014 season, so good luck for those of you trying to power through to the next tier! Just remember that losses are inevitable, and it’s what you can learn for the future that counts. That’s some deep philosophy for a patch notes foreword.

On with the changes!

Chris „Pwyff” Tom

Summoner’s Rift Update: Open Beta


The last major set of SRU files is going out with 4.19 (so expect another large download!) and we’ll be starting the Summoner’s Rift open beta soon. Check out the beta release plan for additional details!

Champions

Singed

STICK ‚EM IN THE GOO! … Also Insanity Potion gives more bonuses at rank 3. And Singed has been updated!


Our initial context was to say, „Sometimes you just want to buff Singed, man,” but then someone read it and said it wasn’t very informative. So. Right now we like Singed and how he fits into the game, but thought we could give him some small, exciting buffs to stay interesting. For the „LONG PATCH NOTE” section, we’ll reiterate: it’s a neutral change, just that we’ve shifted the mini-stun on landing into the actual throw itself (this came from re-scripting Fling to fix the bug where Singed was occasionally tossing people in the completely wrong direction). Also, Singed has been updated! Check out the article if you want the full story, or below if you just want the specifics.


General

VISUALS Updated model and textures for base and all skins
ICONS New ability icons
SPLASH New base splash

E – Fling

newSTAY WITH ME If Singed Flings a target into Mega Adhesive Zone, they will be snared for 1 second
FLIP FLOP Fixed a bug where Singed would occasionally Fling his targets in completely wrong directions (we believe this is fixed for most cases, let us know if if keeps happening!)
A LONG PATCH NOTE Singed’s arm is stronger, thereby letting him Fling targets higher into the sky for slightly longer durations. In exchange, targets will be able to move immediately after being flung. This is a net neutral change, as we basically took the mini-stun from Fling’s landing and put it into duration of the Fling itself.

R – Insanity Potion

STAT ENHANCEMENT 35/50/65 35/50/80 ability power, armor, magic resist, movement speed, health per 5 seconds and mana per 5 seconds

Sion

Lots of bug fixes along with a small mana cost shift from Sion’s Q + W to E.


We’ve got a little room to give Sion some post-update love, so we decided to focus on his best stat: health. Additionally, we’ve made a lot of quality-of-life changes & bug fixes to help Sion be the best he can be. Final note for that passive change, we changed it because it was punishing Sion for building HP, which was dumb. Now health-stacking Sion should stay up a little longer in his zombie form in comparison to a damage-focused, low-health Sion. Logic!


General

HEALTH PER LEVEL +70 +73

Passive – Glory in Death

COMPLICATED ZOMBIE MATH Sion’s health decay in passive form now scales with his max health (0.5% max health first tick, increasing by 0.4% max health per tick) champion level (2 x level first tick, increasing by 1.4 x level per tick)
FIERY DEATH Fixed a bug where Sunfire Cape wasn’t working while Sion was in his passive zombie state
YORICK IS HELPING Glory in Death no longer fails to activate in cases where Sion is targeted by Yorick’s Omen of Death, doesn’t trigger the revive effect and then dies later on in the match

Q – Decimating Smash

COST 50/55/60/65/70 mana 45/50/55/60/65 mana
SMASHING PARITY All crowd-control types now correctly refund Decimating Smash’s cooldown to 2 seconds when they interrupt Sion while he’s charging up
YELLING AND SMASHING Sion can now properly cast Decimating Smash immediately after Roar of the Slayer

W – Soul Furnace

COST 70/75/80/85/90 mana 65/70/75/80/85 mana
PASSIVE HEALTH GAIN 8 10 on large monster kill and champ kill/assist (minion and small monster bonus unchanged)

E – Roar of the Slayer

IT’S A JUNGLE SION BUFF Knocked back minions are no longer invulnerable to damage while in flight but can’t be killed before landing unless Sion casts Smite on them
COST 25 mana at all ranks 35 mana at all ranks

Fiddlesticks

CAW CAW CAW!


R – Crowstorm

CAW CAW CAW Fixed a bug where rapidly spamming a basic ability at the very end of Crowstorm’s channel sometimes caused that ability to go on cooldown without casting or appearing to be on cooldown in the HUD

Janna

W’s cooldown stays the same at all ranks (aka higher at later ranks).


While this isn’t a very large change, we want to create harder choices for Janna for when she should use her W, giving her enemies more windows of vulnerability to engage on their target (or her!).


W – Zephyr

COOLDOWN 12/11/10/9/8 seconds 12 seconds at all ranks

LeBlanc


Helping you make those… flashy plays.


Passive – Mirror Image

FLASHY PLAYS Flashing no longer de-stealths LeBlanc and her clone when Mirror Image is triggered

Lucian

W no longer has an attack damage ratio, but gives more movement speed bonuses at later ranks. R’s cooldown has been significantly raised (particularly at later levels).


You know, for a ‚short-range’ champion, Lucian’s got access to a lot of long-range damage once he gets past the early game. Our big focus here is to push Lucian into closer combat range more often by reducing the power on some of his safer spells. At this point you might ask why Q has a 1100 range (well, 500 cast but 1100 total), and that would be a good question. Also, when you consider it, The Culling’s 50 second cooldown at rank 3 is pretty crazy.


W – Ardent Blaze

removedATTACK DAMAGE RATIO 0.3 0.0
MOVEMENT SPEED BONUS 40/40/40/40/40 40/45/50/55/60

R – The Culling

COOLDOWN 100/75/50 seconds 110/100/90 seconds

Pantheon


R – Grand Skyfall

BUGFIX Fixed a bug where rapidly spamming a basic ability at the very end of Grand Skyfall’s channel sometimes caused that ability to go on cooldown without casting or appearing to be on cooldown in the HUD

Ryze

Q’s base damage has been reduced across all ranks.


As a strong late game scaling champion, Ryze’s ability to bully out other top laners early is pretty bonkers, so we’re reducing his base damage in lane while still leaving his ability to scale past laning phase intact. We’ll be keeping an eye on Ryze over the next few patches, however, as these nerfs might be on the light side for how dominant a champ he is.


Q – Overload

BASE MAGIC DAMAGE 60/85/110/135/160 40/60/80/100/120

Warwick


R – Infinite Duress

BUGFIX Fixed a bug where rapidly spamming a basic ability at the very end of Infinite Duress’s channel sometimes caused that ability to go on cooldown without casting or appearing to be on cooldown in the HUD

Zilean

This is it, we got the last global passive in the game.


While our stance on global passives is fairly well known (hidden power, impacting lanes outside of an opponent’s control, etc), we typically don’t like nerfing champions when they’re down (as in unpopular or seen as underpowered). With Zilean’s rise as a high-priority competitive and – by extension – normal pick, we can now at least reduce that global passive to a more manageable range.


Passive – Heightened Learning

LOCAL EDUCATION Heightened Learning affects allies globally within 1500 range

Splash Updates


As we’ve mentioned previously, the splash art team is engaged in a long-term effort to update our oldest base splashes. We’ve got 18 more ready to go this time!

SPLASH The following champions have received updated base splashes (click the portraits for the full image!):

Blitzcrank

Ezreal

Gragas

Graves

Janna

Jarvan IV

Kayle

Rengar

Rumble

Singed

Shaco

Shen

Talon

Tristana

Udyr

Veigar

Wukong

Zilean

Jungle

Crest of the Ancient Golem & Blessing of the Elder Lizard

RENAMED Renamed from Crest of the Ancient Golem & Blessing of the Elder Lizard Crest of Insight & Crest of Cinders, respectively

End of Season Rewards


The 2014 ranked season began in January, and now the battle for League Points draws to a close. The 2014 season ends on November 11, 2014 at 12:01 AM PST. Visit the End of Season page to learn more about the end of the season rewards and the new Master tier.

In addition to other rewards, players in Gold tier or higher in any ranked queue at the end of the season will receive the Victorious Morgana skin!

Suggested Players


We’ve been working to improve Suggested Players since launch in 4.14 so players have an easier time filling out their premade lobbies. This patch, we’re addressing two common points of feedback. Suggested Players will now prioritize players you’ve honored over other potential suggestions, and the friends-of-friends component will now take your skill level into account to ensure better matches. We’re continuing to closely monitor the system for further upgrade opportunities, so please keep giving us feedback!

  • Players you’ve honored will now be suggested more frequently and with higher priority
  • The system now looks for players close to your skill level when suggesting friends of friends

Patcher Improvements


We’ve made a couple usability and polish improvements to the patching screen!

NOBODY PUTS PATCHER IN A CORNER The patcher now plays a sound effect when patching finishes to better let you know when you can get back in game
YOU CLICKED IT! The „Launch” button now has an on-click sound effect
IT WASN’T YOUR IMAGINATION Fixed a small misalignment in the patcher’s layout

Store Improvements

  • Load times for the Featured tab have been improved, reducing the delay when first entering the store
  • Various store images have been updated:
    • Summoner Name Change
    • Single Rune Page
    • Unlock a Champion for a friend
    • Unlock a Skin for a friend
    • Mystery Champion
    • Mystery Skin

Upcoming Skins

This skin will be released during Patch 4.19:

Artykuły premium


Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.