seasonstate-header
Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Oficjalne zmiany patcha 6.16

Witajcie, przywoływacze!

Witamy w patchu 6.16. Jest on mniejszy niż zazwyczaj, ale się nie martwcie, nie zapomnieliśmy o was. Mamy nadzieję, że trochę spokoju na Rift pomoże wam – i nam – wyłapać wszystkie rzeczy, które musimy poprawić przed mistrzostwami. Jednakże, aby zapanował spokój, potrzeba trochę ciszy, a to oznacza osłabienie kilku hałaśliwych i dominujących bohaterów. Sona wie, jak rozkręcić imprezę, ale najwyższa pora ściszyć muzykę. Robimy także trochę porządków: kilka wcześniejszych wzmocnień i osłabień zostawiło miejsce na dalsze poprawki dla bohaterów, którym przydałaby się trochę wyraźniejsza osobowość. Wracamy do tych bohaterów, aby się upewnić, że ich mocne strony – i tylko one – będą się wyróżniały.

Och, i jest też ten nowy gość, Kled. Skoro mowa o mocnych stronach… jesteśmy przekonani, że świetnie potrafi skopać czyjś tyłek, więc wsiadajcie na Skaarl i ruszajcie do boju!

Powodzenia, miłej zabawy i pamiętajcie: trochę odwagi zawsze się przydaje.

Mattias „Gentleman Gustaf” Lehman

Bohaterowie

Kled

Kled Swarliwy Rajtar pojawi się w tym patchu! Aby dowiedzieć się więcej, sprawdźcie następujące łącza:

Irelia

Umiejętność bierna dodaje teraz nieustępliwość zależnie od tego, czy drużyna przeciwna ma przewagę liczebną nad drużyną Irelii, zamiast tego, ilu przeciwników jest w pobliżu.

Irelia to bohaterka, która zamienia niekorzystne sytuacje na korzystne. Ogłuszanie przeciwników, gdy zyskają przewagę, i ignorowanie efektów kontroli tłumu, gdy jest otoczona, umożliwiają jej wykonywanie niespodziewanych zagrań i agresywne zachowanie. Irelia jest znana z walki z noxiańskimi najeźdźcami, gdy ci mieli znaczną przewagę liczebną, ale jej umiejętność bierna aktualnie tego nie oddaje, po prostu czyni ją trudną do kontrolowania podczas walk drużynowych. Granie Irelią powinno sprawiać wrażenie, że wygrywa się w sytuacjach niemożliwych do wygrania, lecz gdy posiada wsparcie swojej drużyny, zupełnie się to nie sprawdza. Umiejętność bierna Irelii będzie teraz zwracać uwagę na liczbę sojuszników i przeciwników i mieć mniejszy zasięg, aby stojący z tyłu Xerath nie psuł waszych świetnych zagrywek.

Bierna – Ioniański Zapał

NARUSZASZ MOJĄ PRZESTRZEŃ OSOBISTĄ Bohaterowie znajdujący się w odległości 1400 jedn. 1000 jedn. od Irelii są traktowani jako stojący w pobliżu
usuniętoTKWISZ TU ZE MNĄ Nie daje już nieustępliwości wyłącznie na podstawie liczby przeciwników znajdujących się w pobliżu
nowośćDAWAJCIE WIĘCEJ PRZECIWNIKÓW Teraz daje nieustępliwość zależnie od liczby pobliskich przeciwników w porównaniu z liczbą sojuszników (Irelia jest traktowana jako jeden sojusznik):
WIĘCEJ NAS NIŻ ICH 0% nieustępliwości
PO RÓWNO 10% nieustępliwości
WIĘCEJ ICH NIŻ NAS 25/30/35/40% nieustępliwości (na poziomach 1/6/11/16)

R – Transcendentne Ostrza

POPRAWKA OPISU Poprawiono błąd w opisie, według którego skalowanie Transcendentnych Ostrzy wynosiło 0,6 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku, zamiast 0,7 pkt. (sama wartość pozostała niezmieniona)

Leona

Chwała słońcu.

Niedawno daliśmy Leonie więcej sposobów na nakładanie efektu jej umiejętności biernej, ale grający tą bohaterką często nie wiedzą, ile obrażeń Słoneczny Blask zadaje w czasie walki. Dzięki dodatkowej przejrzystości Leona lepiej będzie dostrzegała, jaki wywiera wpływ podczas walk.

Bierna – Słoneczny Blask

nowośćSŁONECZNA PRZEJRZYSTOŚĆ Teraz wyświetla Leonie obrażenia, gdy jej sojusznicy aktywują Słoneczny Blask

Lulu

Skrócony czas odnowienia W. Zwiększona premia do prędkości ataku.

Ostatni raz, gdy przyglądaliśmy się Lulu, podjęliśmy działania, aby osłabić jej zdolność do zniwelowania solowej fazy gry w alei. Gdy już odczekaliśmy, aż sytuacja się uspokoi, podobało nam się, jak wygląda jej faza gry w alei, ale uznaliśmy, że przyda jej się znowu lekkie wzmocnienie. Poprawiamy jej osobowość jako „bohaterki wzmacniającej prowadzących” przez zagwarantowanie, że ona – i jej sojusznicy – odczują wzmocnienia, które nakłada.

W – Fanaberia

CZAS ODNOWIENIA 18/16,5/15/13,5/12 sek. 16/15/14/13/12 sek.
DODATKOWA PRĘDKOŚĆ ATAKU 15/20/25/30/35% 25/30/35/40/45%

Mordekaiser

Usprawniono SI duchów Mordekaisera.

R – Children of the Grave

PRIORYTETY Duch priorytetowo atakuje bohaterów i wieże, zamiast stworów, gdy szuka czegoś do ataku
TRZYMAJ SIĘ CELU Duch kontynuuje poprzednie działanie, gdy przestaną na niego działać efekty kontroli tłumu
TRZYMAJ SIĘ CELU Duch goni cel do ostatniego miejsca, w którym go widział, jeżeli utraci wizję
VALOR, DO MNIE? Duch może otrzymać rozkaz podążania za Mordekaiserem, poprzez wycelowanie w samego Mordekaisera klawiszem R lub kombinacją Alt-prawy klik
NIE MA TAKIEGO BEZCZYNNEGO STANIA! Duch szuka celów po 8 sekundach bezczynności, priorytetowo atakując bohaterów i wieże, zamiast stworów
CZY JA SIĘ ZAJĄKNĄŁEM? Duch nie przerywa już podstawowych ataków, gdy otrzyma rozkaz zaatakowania jednostki, którą już atakuje


Nautilus

R ogłusza wszystkie cele trafione linią.

Nautilus to bohater dla graczy, którzy lubią siać zamęt i rzucać wszędzie efektami kontroli tłumu. Wcześniej w tym sezonie Nautilus był wyjątkowo dominujący ze względu na wysokie podstawowe obrażenia, ale po naszych osłabieniach stał się mało popularny. Ponieważ mniej jego siły jest związanej z obrażeniami, chcemy, aby Nautilus lepiej sprawdzał się w kontrolowaniu wielu celów podczas walk drużynowych. Bomba Głębinowa będzie tak silna jak wcześniej pod względem unieruchomienia głównego celu, ale dobrzy gracze zostaną nagrodzeni, jeżeli trafią kilku przeciwników.

R – Bomba Głębinowa

nowośćSTRZEŻCIE SIĘ GŁĘBIN Cele, przez które przejdzie Bomba Głębinowa zostają ogłuszone na 1/1,5/2 sek. poza wyrzuceniem w powietrze
CZAS WYRZUCENIA W POWIETRZĘ 0,5 sek. 1 sek.

Sona

Zmniejszona własna prędkość ruchu z E. Skrócenie czasu odnowienia z R mniejsze na niższych poziomach.

Niedawne zmiany Sony umocniły jej pozycję jako dobrze skalującej się wspierającej, ale skalowanie zaczyna się trochę zbyt wcześnie. Jej moc powinna się zwiększać wraz z upływem czasu i kluczowym terminem jest „wraz z upływem czasu”. Skalowanie do późnej fazy gry nie powinno zaczynać się na 6 poziomie, więc osłabiamy wczesne poziomy Crescendo, aby dać przeciwnikom szansę na ukaranie jej, zanim osiągnie potęgę.

Jednakże ukaranie Sony także sprawia problemy: może i nie jest wytrzymała, ale często jest zbyt szybka, aby przeciwnicy mogli ją złapać. Osłabiamy jej nieuchwytność, aby przeciwnicy poczuli się dobrze, gdy złapią ją na złej pozycji.

E – Pieśń Prędkości

WŁASNA PRĘDKOŚĆ RUCHU 13/14/15/16/17% 10/11/12/13/14%
SKALOWANIE PRĘDKOŚCI RUCHU DLA SOJUSZNIKÓW 0,8 pkt. mocy umiejętności 0,6 pkt. mocy umiejętności

R – Crescendo

SKRÓCENIE CZASU ODNOWIENIA PODSTAWOWYCH UMIEJĘTNOŚCI 20/30/40% 10/25/40%

Viktor

Maksymalna prędkość R jest mniejsza, ale minimalna prędkość jest większa. R szybciej zaczyna tracić prędkość. Usunięto premię do prędkości przy powrocie.

W środku sezonu w aktualizacji superumiejętności Viktora chcieliśmy sprawić, aby mógł on w pełni wykorzystać Burzę Chaosu dzięki zajęciu ryzykownej pozycji lub pomocy drużyny. Nie jest daleko od tego stanu, ale widujemy zbyt dużo sytuacji, w których Burza Chaosu niszczy przeciwników bez pomocy Viktora lub jego drużyny. Zmieniamy prędkość Burzy Chaosu, aby Viktor musiał trzymać się trochę bliżej – lub polegać na efektach kontroli tłumu – żeby utrzymać ofiary w jej środku.

Tymi zmianami kontynuujemy także ostatnią serię modyfikacji, które sprawiły, że Burza Chaosu powracająca do Viktora nie jest tak skuteczna. Ale nawet ta wersja zbyt mocno ograniczyła ryzyko ponoszone przez Viktora, co kłóci się z naszym założeniem dotyczącym tego bohatera − nie ponosisz ryzyka, nie jesteś skuteczny.

R – Burza Chaosu

MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ RUCHU 450 jedn. 400 jedn.
MINIMALNA PRĘDKOŚĆ RUCHU 170 jedn. 200 jedn.
PRĘDKOŚĆ ZACZYNA SIĘ ZMNIEJSZAJĆ W ODLEGŁOŚCI 350 jedn. 300 jedn.
MINIMALNA PRĘDKOŚĆ OSIĄGNIĘTA PO 950 jedn. 900 jedn.
usuniętoSZYBKI POWRÓT Burza Chaosu nie porusza się już z maksymalną prędkością, gdy Viktor wyceluje w siebie

Wybór bohatera

W patchu 6.15 wprowadziliśmy funkcję, która pokazuje, o ile dłuższy lub krótszy będzie czas oczekiwania w kolejkach, zależnie od wybranej pozycji.

Czasy oczekiwania w kolejkach mogą się znacznie różnić zależnie od roli, jaką wybierze gracz, więc dodaliśmy przewidywalne czasy oczekiwania zależnie od wybranej pozycji. Teraz możecie zdecydować, czy chcecie dołączyć do gry, czy dostać swoją główną rolę.

HARMONOGRAMY Wybór pozycji wyświetla teraz kiedy i w jakim stopniu konkretne kombinacje pozycji wpływają na czasy oczekiwania w kolejkach
PROBLEM KWANTOWEJ KOLEJKI Wciąż wiemy o błędzie, który powoduje, że czas oczekiwania dla 5-osobowych grup wyświetla się jako 0:00

Naprawione błędy

  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że R – Ostatnia Iskra Lux nie zadawała obrażeń bohaterom, jeżeli zostali trafieni, gdy Lux ich nie widziała.
  • R – Widmowa Szarża Ahri, Q – Wypad Fiory oraz E – Oko Zniszczenia Xeratha nie zostają użyte w dziwnych kierunkach, gdy kursor znajduje się nad minimapą w momencie użycia.
  • Q – Akrobacja Vayne teraz prawidłowo zadaje obrażenia inhibitorom oraz nexusowi.
  • R – Życzenie Soraki teraz prawidłowo daje premię do prędkości ataku Ognistego Trybularza odległym sojusznikom, gdy zostaną uzdrowieni.
  • Kula Orianny nie znika do chwili rzucenia następnego zaklęcia, gdy zginie sojusznik, który ją posiada.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że przeciwnik, którego trafiono kilkoma pociskami z podstawowego ataku Gravesa, otrzymywał tylko jeden ładunek Czarnego Tasaka.
  • Uścisk Nieumarłego już się nie odnawia, gdy Yasuo spróbuje (i nie uda mu się) użyć E – Zamaszystego Cięcia na celu, przez który niedawno doskoczył.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że Tibbers regularnie przerywał swoje ataki, gdy rozkazano mu zaatakować cel, który już atakował.
  • Klony bohaterów nie kradną już części dodatkowego złota za pierwszą krew wież.
  • Słuszna Chwała teraz prawidłowo daje prędkość ruchu podczas kierowania się ku klonom bohaterów.
  • Twisted Fate nie przerywa już swojego Powrotu przy wciśnięciu klawisza E – Asa z Rękawa na poziomie 2. lub wyższym.
  • Efekt graficzny aur Arcade i DJ Sony został powiększony, aby zgadzać się z jej niedawną aktualizacją rozgrywki.
  • W – Mroczne Przejście Mistrzowskiego i Głębinowego Thresha ponownie pozostawia świecący ślad za latarnią, gdy Mroczne Przejście zostanie rzucone.
  • Pasek zdrowia Króliczka Fizza umieszczono w prawidłowym miejscu.
  • Zestaw chromatyczny Tristana z Wyrzutnią Rakiet – Punk nie wykorzystuje już efektów graficznych podstawowej Tristany.
  • Głębinowa Nami nie mówi już, gdy głosy zostaną wyłączone.
  • E – Deszcz Kul Basenowej Miss Fortune już nie powoduje, że graficznie kokosy trafiają cele pod dziwnymi kątami w niektórych przypadkach.
  • Pogromca Smoków Braum nie staje się już na chwilę rozmazany po rzuceniu zaklęcia.
  • Efekty cząsteczkowe wzmocnień (np. tarcza Całunu Banshee) prawidłowo unoszą się wraz z Azirem Władcą Grobów podczas jego animacji Powrotu.
  • Wygładzono pęknięcie w teksturach PROJEKTU: Katariny.
  • Początkowa i końcowa poza animacji Powrotu Syndry zostały naprawione, aby ruchy były bardziej płynne.
  • Ręce SuperGalaktycznej Shyvany nie rozciągają się już podczas jej animacji śmierci.

Nadchodzące skórki

W patchu 6.16 pojawią się następujące skórki:

Artykuły premium


Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.