League-of-Legends-Championship-Riven-League-Wallpaper
Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Nawróceni gracze pytają Riot: Jak wam się podoba?

Witamy w Spytaj Riot.

To miejsce, w którym skupiamy się na waszych pytaniach i udzielamy na nie odpowiedzi.

Nasze tematy w tym tygodniu to nawróceni gracze, wielkość klubów i Mistrzowska Riven.

Macie pytanie (lub dwa… czy tam dwieście)? Udajcie się na stronę Spytaj Riot i zalogujcie na swoje konto League. Przeczytajcie zasady, a potem zadajcie nam pytanie. Zarchiwizujemy odpowiedzi, gdy trochę się ich zbierze.

Spytaj Riot Przeczytamy każde pytanie, ale nie możemy obiecać, że udzielimy odpowiedzi na wszystkie.

„Okej, ale dlaczego nie?”

Niektóre pytania nie będą nadawać się do Spytaj Riot lub odpowiedzi na nie pojawią się gdzieś indziej. Na przykład, nie będziemy tutaj wprowadzać nowych produktów lub funkcji ani omawiać kwestii, które opisaliśmy już bardziej szczegółowo w jakimś innym miejscu (ale możemy wyjaśnić poszczególne zapisy!). Nawet jeśli nie udzielimy odpowiedzi na wasze pytania, to weźmiemy je pod uwagę i podzielimy się nimi z pracownikami Riot Games, którzy osobiście zajmują się sprawami związanymi z poruszonymi przez was tematami.


Czy zwiększycie limit rozmiaru klubów?

Domyślamy się, że osiągnięcie limitu wielkości klubu może być niekorzystne dla dużych społeczności, takich jak kluby uniwersyteckie, które chcą przyjąć wszystkich swoich członków. Planujemy zwiększyć limit, ale na razie chcemy sprawić, żeby kluby były ogólnodostępne w kliencie.

Kiedy już tego dokonamy, zadbamy o to, żeby gracze mieli dostęp do tej funkcjonalności, gdziekolwiek się znajdą. Pracujemy więc nad tym, żeby udostępnić ją w nowym kliencie i aplikacji League Friends, zanim wprowadzimy kolejne usprawnienia. Przenosiny na nowe platformy wiążą się z wykorzystaniem całkiem nowych rozwiązań technicznych. Klubowy czat nie może wyglądać dokładnie tak samo na telefonie i w kliencie, musieliśmy więc pomyśleć o tym, jak przenieść tę funkcję na nową platformę w odpowiedni sposób.

Kiedy już kluby znajdą się na swoich miejscach, poświęcimy się ulepszaniu samej funkcji, co będzie oznaczało podwojenie limitu członków do około 100. Będziemy później obserwować reakcje na limit klubowy, aby sprawdzić, czy spełnia potrzeby graczy.

– Riot Martlet


Jak to jest zajmować się na co dzień toksycznymi graczami? (Jestem nawróconym toksycznym graczem)



Szczerze mówiąc, nie zawsze jest łatwo. Czasem jest to bardzo trudne i wyczerpujące psychicznie – nikt nie reaguje zbyt dobrze na ostre reprymendy czy kary, przynajmniej nie na początku. Potraficie sobie wyobrazić, jak to jest, kiedy podchodzicie do czegoś bardzo emocjonalnie i nagle ktoś wam mówi, że robicie to niewłaściwie i nie wolno wam już tak postępować? Cóż… nie brzmi zbyt przyjemnie, prawda?

Najtrudniej jest, kiedy gracz jest tak wściekły na was, na system i na członków swojej drużyny, że macie wrażenie, że nie jest w stanie zrozumieć, dlaczego jego postępowanie było nie na miejscu. Rozmowa staje się naprawdę skomplikowana, jeśli ktoś się na was złości, za wszelkie konsekwencje winiąc innych i nie dostrzegając własnej roli, jaką w tej sytuacji odegrał. Bez względu na to, co się wydarzyło, każdy jest odpowiedzialny tylko i wyłącznie za własne reakcje na zaistniałe okoliczności niezależnie od tego, jak bardzo były nieprzyjemne. W wojnie na obelgi nikt nie wygrywa i jeśli ktoś nie potrafi przyjąć kary za wielokrotne niewłaściwe zachowanie, trudno jest dojść do porozumienia. Staram się pamiętać o tym, że czasem ludzie muszą po prostu dać upust emocjom. I czuję dużą satysfakcję, kiedy uda mi się znaleźć z kimś wspólny język i pomóc mu wypracować jakieś rozwiązanie.

To zarówno fascynujące, jak i niepokojące, jak dobrze potrafię zrozumieć frustrację graczy. Nikt nie jest niewrażliwy na obelgi, celowe umieranie czy brak aktywności i należy o tym pamiętać, kiedy każe się komuś nie zwalczać ognia ogniem. Przekształcanie tych rzeczywistych emocji w coś pozytywnego, co nie psuje wrażeń innym graczom, to dziwna i jednocześnie wspaniała codzienna przyjemność.

League to gra, której podstawą jest rywalizacja, co może być stresujące. Jesteśmy tego świadomi i rozumiemy, że jest to część całego doświadczenia. Dlatego wciąż staramy się ulepszać grę. Ale wiemy też, że pozwalanie, by stres prowadził do negatywnych zachowań czy obrażania innych… nigdy nie jest w porządku. Zdarzyło mi się porzucić wiele gier, które mi się podobały, właśnie z powodu ich społeczności. To samo przydarzyło się też wielu z moich znajomych, i to jest do kitu. Pracownicy Riot uwielbiają gry – wszyscy kochamy też League. Nie chcemy mówić: „Oj, tak to już jest z grami, po prostu się nie przejmujcie”. Jesteśmy częścią tej społeczności i chcemy, żeby rozkwitała. Po zalogowaniu chcemy się świetnie bawić razem z wami wszystkimi.

Dlatego przychodzimy do pracy i stawiamy czoło skomplikowanym i emocjonalnie wyczerpującym sytuacjom z chamstwem w roli głównej. Ilekroć widzę, że ktoś odblokował osiągnięcie „Jestem nawróconym graczem”, jak napisał autor pytania, mam ochotę krzyknąć: ZAJE***ŚCIE! Bo choć nie tolerujemy chamstwa i nieuprzejmych zachowań, wiemy, że to się mimo wszystko zdarza. I jeśli ktoś się nawrócił, to znaczy, że kolejny gracz może się cieszyć swoją ulubioną grą, a budowana przez nas społeczność staje się coraz fajniejsza. ;)

– Profeta i Westbroke


Czy Mistrzowska Riven jeszcze kiedyś powróci?

Tak, pracujemy nad tym, żeby Mistrzowska Riven wróciła na tegoroczne Mistrzostwa.

Mówiąc konkretniej, szukamy rozwiązania, które usatysfakcjonuje zarówno obecnych posiadaczy skórki, jak i graczy, którym się ona podoba, aby nie mogli jej zdobyć za pierwszym razem. Jest to skomplikowane, ponieważ niektórym podoba się po prostu jej zawartość, a inni cenią ją ze względu na niski stopień występowania.

Omówiliśmy kilka możliwości, ale jak na razie na niczym nie stanęło. Z chęcią się dowiemy, co waszym zdaniem zadowoliłoby obie grupy graczy.

– Riot BuboBubo


Napiszcie w komentarzach, co myślicie. Każdy z pracowników Riot, który udzielał odpowiedzi na pytania, postara się z wami porozmawiać.

Artykuły premium


Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.