eune_migration_vf_0
Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Migracja platformy do Europy!

Witajcie, Gracze!

Jakiś czas temu mówiliśmy o potrzebie znalezienia nowej siedziby dla usług platformy EUNE. Należą do nich: logowanie, statystyki i ustawienia osobiste, dobieranie przeciwników, wybór bohatera, sklep, czat itd. — generalnie prawie wszystko poza samą grą. W opublikowanym wówczas oświadczeniu wyjaśniliśmy, że platforma EUNE wciąż jest częściowo zlokalizowana w tym samym centrum danych w Ameryce Północnej, w którym uruchomiliśmy ją po raz pierwszy w 2010 roku. Od tamtego czasu wydarzyło się bardzo wiele, powstały nowe technologie, starsze rozwiązania zostały zarzucone i rozegrano niejeden sezon League. Dopięcie planów zabrało nam trochę czasu, ale możemy wreszcie potwierdzić, że przeniesienie platformy EUNE do Europy zostanie ukończone w tym miesiącu!

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, planujemy uruchomienie nowej platformy EUNE za tydzień, 18 sierpnia.

Co to oznacza dla gracza z EUNE? Po pierwsze wszystkie usługi zostaną odtworzone od zera z wykorzystaniem naszych najnowocześniejszych standardów. Plany platformy EUNE w dużej części pokrywają się z planami platformy EUW z okresu jej uruchomienia w Amsterdamie w 2014 r., ale wprowadzają także kilka nowych, finezyjnych rozwiązań, nad którymi pracowaliśmy od tamtego czasu. Wszystko to razem zapewni większą stabilność, lepszą skalowalność i redundancję oraz wyższy poziom bezpieczeństwa.



Platforma EUNE zostanie ulokowana we Frankfurcie w Niemczech, tam gdzie obecnie hostowane są serwery gry. To znacznie bliżej do bazy graczy, dlatego opóźnienie wszystkich usług platformy powinno się znacząco zmniejszyć. Powinniście zauważyć szybsze połączenie z platformą, co przekłada się na płynniejsze działanie wyboru bohaterów, czatu, sklepu, logowania się i wszystkich pozostałych usług funkcjonujących poza samą grą.

Najważniejsze jest jednak to, że pozbywamy się długiego łącza transatlantyckiego, które łączyło naszą dotychczasową platformę z serwerami gry. Region EUNE dotknęła ostatnio pewna liczba poważnych incydentów, z których większość wynikała z tego niepewnego i nieredundantnego łącza. Powtarzające się problemy u operatorów tego łącza wynikające z przerw konserwacyjnych czy zewnętrznych ataków (nawet nie wymierzonych bezpośrednio w usługi League of Legends) powodowały problemy w normalnej pracy naszych serwisów. Teraz wszystkie serwery będą umiejscowione bardzo blisko siebie, co całkowicie usunie tę zależność od strony trzeciej.

I wreszcie, aż do tej pory platforma EUNE pracowała w centrum danych, które dzieliło infrastrukturę z różnymi pozostałymi środowiskami League of Legends. Nieustannie usuwaliśmy te zależności, ale gracze z Europy odczuwali pewne niedogodności na skutek incydentów wywoływanych przez problemy z naszym serwerem w Ameryce Północnej. Nowa lokalizacja platformy EUNE będzie wolna od tych zaszłości. Od dawna dążyliśmy do uzyskania takiej izolacji, aby zapewnić wam możliwie jak najlepsze doznania podczas gry.

Należy pamiętać, że ta zmiana nie ma nic wspólnego z lokalnym opóźnieniem występującym w grze. Dziś mamy dla was jeszcze jedną, wspaniałą wiadomość. Równocześnie z migracją platformy pracowaliśmy nad rozszerzeniem infrastruktury Riot Direct w Europe Centralnej i Wschodniej. Nowe centra zostaną zlokalizowane w Polsce, Bułgarii oraz Turcji. Zapewni to, że cały region będzie mógł korzystać z europejskiej infrastruktury Riot Direct. Obecnie pracujemy nad wszystkimi trzema nowymi lokacjami. Ten wspaniały projekt zdecydowanie zasługuje na osobny wpis w devblogu, zatem spodziewajcie się więcej wieści na ten temat w ciągu najbliższych tygodni.

Na razie to tyle. Powiadomimy was o dacie uruchomienia naszej platformy i przewidywanej długości przerwy konserwacyjnej.

Artykuły premium


Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.