dominion_header_1920x1080
Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Koniec Dominion

Dominion ruszyło ponad cztery lata temu – miał to być alternatywny tryb gry, stworzony po to, by zapewnić graczom dynamiczne potyczki, rozgrywkę opartą o zdobywanie punktów strategicznych oraz możliwość rozwoju innych umiejętności. Wtedy uważaliśmy, że ten tryb wprowadzi nowych graczy do League of Legends, a doświadczonym da ciekawą alternatywę. Wraz z kolejnymi zmianami w League nasza wizja podstawowych zasad rozgrywki stawała się coraz bardziej przemyślana. Po latach doszliśmy do wniosku, że alternatywne tryby gry działają lepiej na krótką metę, a nie jako osobne kolejki.

Chcemy wspierać tryby gry dające wciągającą rozgrywkę i poczucie rywalizacji. W Dominion grywa mniej niż 0,5% graczy. Co gorsza, mamy świadomość, że nawet wśród tej garstki część to boty. Nie zajmowaliśmy się zbytnio Dominion, wpadając tym samym w błędne koło, w którym tryb ten nie jest na tyle rozbudowany, by zwrócić na siebie uwagę. Doświadcza za to wielu błędów i problemów z zachowaniem równowagi, gdy pojawiają się nowi bohaterowie i przedmioty (co z kolei odstrasza potencjalnych graczy).

Wobec braku naszej uwagi system dobierania graczy i jakość rozgrywki w Dominion są mocno niestabilne. Ponieważ dobieranie działa w ten, a nie inny sposób, im dłużej gracz czeka w kolejce, tym większa pula potencjalnych przeciwników, co przy tak niewielkiej ich liczbie sprawia, że po pewnym czasie w Dominion stają naprzeciw siebie gracze na bardzo różnym poziomie. Konieczność zbyt długiego oczekiwania w kolejce, a także niepewna jakość rozgrywki powodują, że gra w tym trybie nie sprawia przyjemności i to my ponosimy za to odpowiedzialność.



Być może udałoby nam się zakończyć ten proces, przeznaczając do tego celu kolejne zasoby, doszliśmy jednak do wniosku, że to Summoner’s Rift będzie główną atrakcją League of Legends, za sprawą głębi rozgrywki, tempa meczów i możliwości rozwoju umiejętności gracza. Zasoby potrzebne, by utrzymać funkcjonowanie Dominion, rozwiązać problemy związane z samą grą oraz na bieżąco pilnować, by rozgrywka była zrównoważona, zostały na stałe przydzielone do Summoner’s Rift i powiązanych z mapą funkcji, ponieważ naszym zdaniem poprawią ogólne wrażenia z gry.

Dla graczy, którzy uczynili Crystal Scar swoim domem przez ostatnie cztery lata, dziś zapiszemy dane kolejki, tuż przed opublikowaniem tego posta. Następnie wręczymy ekskluzywną, niepowtarzalną ikonę przywoływacza każdemu, kto odniósł ponad 100 zwycięstw w Dominion dzięki systemowi dobierania przeciwników (nie wliczając Drużynowej walki z SI). Ikony możecie się spodziewać do dwóch tygodni od tego ogłoszenia! Wiemy, że nie złagodzi to bólu związanego z utratą trybu, w którym spędziliście tysiące godzin. Ale jeżeli postanowicie zostać i dołączyć do nas na Rift, uważamy, że powinniście mieć sposób, by pokazać, na ile jesteście wyjątkowi.

Dzięki Dominion oraz kosztom związanym z utrzymywaniem osobnego trybu gry, wymagającego zmian zapewniających równowagę, usuwania błędów i aktualizacji przedmiotów, sporo się dowiedzieliśmy. Rozważamy inne sposoby na wykorzystanie mapy Dominion (np. jako specjalny tryb gry), ale nic jeszcze nie jest pewne. Postanowiliśmy zakończyć ten tryb, by skupić się na naszej wizji rozwoju League – priorytetem będzie gra główna. Zamierzamy też dać wam pewne urozmaicenia, które zapewniają rozgrywkę na stałym poziomie, z sensownymi kolejkami i dobieraniem graczy (ARAM i specjalne tryby gry są tego dobrym przykładem). W poniedziałek 22 lutego na stałe wyłączymy Dominion i usuniemy Crystal Scar.

Artykuły premium


Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.