mid_afk_ap_carry_league of legends anivia kassadin malzahar leblanc cassiopeia morgana the fallen angel annie the dar_www.wall321.com_57
Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Czy surrender powinien być dostępny przed 20 minutą?

Gry, których niemalże nie da się wygrać są na porządku dziennym. Niezależnie od dywizji każdemu z nas od czasu do czasu zdarzy się gra w której jeden z przywoływaczy albo specjalnie usiłuje przegrać mecz, albo zwyczajnie rozłącza się z niej (z różnych powodów). W dzisiejszym wpisie pragnę porozmawiać nieco o tej drugiej sytuacji – gdy jeden z naszych sojuszników nie łączy się z grą, bądź też opuszcza ją przed jej końcem.

Do napisania wpisu nakłoniły mnie jak zwykle statystyki – jeden z użytkowników na reddicie dokonał ciekawej analizy szansy na powrót naszego sojusznika do meczu w zależności od czasu jaki pozostał on rozłączony:

Czas od rozłącznia (w minutach) Szanse na powrót w najbliższych 5 minutach
5 50.8%
10 25.5%
15 14.5%
20 11.0%
25 6.1%


riven_by_aynoe-d83af2i Jak widzicie – wraz z upływającym czasem coraz bardziej spada szansa na to, że gracz który opuścił grę do niej powróci. Co więcej – warto zauważyć, że chwilowe rozłączenie nie jest powodem do zbyt wielkiego niepokoju – w średnio co drugiej takiej sytuacji w ciągu najbliższych 5 minut oglądamy powrót danej osoby. O ile 5 minut to w League of Legends sporo czasu, o tyle nie oznacza to natychmiastowej przegranej. Wszyscy wiedzą, że gry 4v5 są ciężkie, ale nawet one są wygrywalne. Warto się wtedy skupić zwyczajnie na robieniu swojego z nadzieją na powrót. Zgodzicie się pewnie, że gracz wracający po rozłączeniu jest do tyłu w stosunku do rozgrywki, jednakże wszystko jak zwykle da się nadrobić.

Około 15 minut od rozłączenia gracza następuje przełom – szanse na jego powrót drastycznie maleją, a tym samym – nasze nadzieje na powrót do normalnych warunków rozgrywki z każdą minutą stają się coraz bardziej płonne. Powyższy czynnik skłania do zastanowienia się nad faktem – czy głosowanie o poddanie nie powinno być w związku z tym dostępne 5 minut wcześniej niż w obecnej sytuacji. Wiedząc, że dany gracz nie dołączył do rozgrywki przez 15 pierwszy minut gry możemy sądzić, że jego szanse na powrót i zmianę oblicza gry są na tyle nikłe, iż trzeba by było rozważyć danie graczom opcji wcześniejszego głosowania. Oczywiście opcja surrender vote’a od 15 minuty aktywowała by się tylko jeśli jeden z graczy do tej pory nie dołączył do rozgrywki – w innych przypadkach pozostawało by to dalej standardowe 20 minut.

vayne A może macie inne pomysły na rozwiązanie problemów AFK-erów? Zwłaszcza w świetle ostatnich wydarzeń na serwerze EUW wydaje się, że debata nad tym jest w tym momencie szczególnie istotna. Czy uważacie, że system znany chociażby z Doty powinien zostać zaimplementowany także w League of Legends czy może Riot powinien poszukać własnego, autorskiego rozwiązania?

Artykuły premium


Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.