jade_fang_cassiopeia_from_league_of_legends_by_ladymisterya-d6y1apg
Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Co zrobimy z nową Cassiopeią – plany Riotu

Plany Riotu związane z Cassiopeią

Witajcie,

Dzisiaj chciałbym dostarczyć wam kilku szczegółów związanych z nadchodzącymi zmianami w Cassiopei. Na szybko chciałbym jeszcze dodać, że jestem zdziwiony jak wielu graczy wykazało zainteresowanie naszą ulubioną wężową damą, nawet jeśli wyrażali oni swoje niezadowolenie w trochę zbyt żarliwy sposób.

Chciałbym także przeprosić za to, że nie byłem tak zaangażowany w dyskusje na ten temat jak powinienem być. Koniec końców przyjrzałem się całemu waszemu feedbackowi i postarałem się na jego podstawie wysnuć projekt ewentualnych zmian. Prawdę mówiąc większość dyskusji skupiała się na tych samych założeniach, przez co nie wnosiły one za dużo.

Przejdźmy więc teraz do konkretów; o to kilka głównych problemów, na które zwracaliście uwagę:

  • Cassioepia nie jest już dłużej magiem opierającym się na truciźnie.

Niestety muszę się zgodzić, że zgubiliśmy sporą część tego co czyniło Cassiopeię tak fajną w oczach największych fanów. Jest to coś czego żałuje najbardziej z przeprowadzonej przez nas aktualizacji tej postaci i mogę was zapewnić, że postaramy się to naprawić.

  • Użycie Pasywa Cassiopei (Aspect of the Serpent) jest zbyt wymagające.

To nie jest zamierzony przez nas efekt. Najbardziej wymagająca część (farmienie minionów) wymaga zdecydowanie zbyt dużej uwagi jak na coś co było zaplanowane jako opóźnienie momentu osiągnięcia maksymalnej mocy. W najnowszych zmianach postaramy się zająć także tym problemem.

  • Brakuje mi dużego zasięgu, stylu gry opartego na AoE, DoT.

Prawdę mówiąc DoT Cassiopei zadaje teraz znacznie większą liczbę obrażeń niż wszyscy uważają i w większości przypadków AoE także zadaje większą liczbę obrażeń, a więc żeby Cassiopeia była zbalansowaną zasięgową postacią posługującą się AoE i DoT musieliśmy ją w pewnych miejscach osłabić. Zdecydowaliśmy, że najlepszym rozwiązaniem będzie sprawienie iż jej DoT było najsilniejsze w momencie używania go na pojedynczym przeciwniku. Cassioepia nadal może zadawać DoT z dużego dystansu, ale jeśli chce ona wykorzystać pełnię mocy musi skupić się na jednym celu (przy użyciu jej E). Dzięki temu Cassiopeia może mieć potężne DoT zadawane jednemu przeciwnikowi , zamiast słabego zadawanego wszystkim. Wyłapywanie celów z dużego zasięgu przy użyciu Q i W jest bardzo ważną i fajną częścią jej stylu gry i to jest coś co chcielibyśmy zachować.

Mając to wszystko na uwadze, przyjrzyjmy się teraz przygotowanej przez nas liście ewentualnych zmian (które wkrótce powinny pojawić się na PBE):

Aspect of the Serpent (Pasyw)

  • Stacki nie będą już dłużej zdobywane poprzez zabijanie zatrutych jednostek i używanie Twin Fanga (E) na wrogich championach.
  • Od teraz będziemy dostawać jeden stack co każde 6 sekund (10 na minutę), a także za każdą sekundę podczas której wrogi champion będzie zatruty.
  • Liczba stacków wymagana do osiągnięcia danego efektu z pasywa zostanie dostosowana do tych zmian, tak aby dane efekty było osiągane w tym samym momencie gry (nie wykluczone, że zdecydujemy się w tym punkcie na jeszcze jakąś modyfikację i np. zdecydujemy, że efekty powinny pojawiać się już we wcześniejszej fazie gry).

Noxius Blast (Q)

  • Okazało się, że stara wersja tej umiejętności miała nierówne opóźnienie występujące pomiędzy castowaniem, a momentem wybuchu – wartości tego opóźnienia wahały się od około 0.25 sek. do około 0.5 sek. Oznacza to, że nasza „zmiana” delayu na 0.3 sekundy tak naprawdę nic nie zrobiła >.> Naprawimy to w ten sposób w jaki w przeszłości naprawiliśmy takie umiejętności jak Rupture (Q Cho’Gatha), czy Dark Matter (W Veigara), a więc spell ten będzie miał teraz cały czas takie samo opóźnienie. Zaczniemy od opóźnienia wynoszącego 0.35 sekundy, co powinno wyjść tej umiejętności na dobre (jest to buff), ale być może będziemy musieli jeszcze zmodyfikować tę wartość.

Miasma (W)

  • Nie planujemy żadnych zmian dla tej umiejętności.


Twin Fang (E)

  • Zabicie wrogiej jednostki tym skillem nie będzie już dłużej przywracać many (koszt many zostanie za to odpowiednio zredukowany). Ta część nowej Cassiopei naprawdę podobała się części graczy, dlatego rozważę dodanie jej z powrotem, ale bez mini gry polegającej na farmieniu minionów, ta część wydawała się nie pasować do reszty kitu.
  • Od teraz spell ten będzie nakładał debuff, który znacząco wzmocni przyszłe obrażenia od trucizny. Nie jesteśmy w pełni przekonani do tej zmiany , ale na pewno ma ona spory potencjał i rozwiązuje część problemów, więc nie mogę się doczekać jakie będą wyniki testów. Jest to także oczywisty buff Cassiopei.
  • Staramy się znaleźć sposób na poprawę technicznego aspektu tej umiejętności w taki sposób aby spamowanie E ze smartcastami lepiej działało (nie zostało to jeszcze w żaden sposób zaimplementowane do gry).
  • Co właściwie sądzicie o obecnym czasie odnowienia tego spella? 0.5 sekundy to może być trochę zbyt mało, gdyż przez to Cassiopeia musi prawie przez cały czas stać w miejscu i castować E praktycznie bez możliwości poruszenia się. Jestem ciekawy co sądzicie o pomyśle polegającym na zabraniu trochę mocy stąd (przykładowo zwiększylibyśmy czas odnowienia do 0.75 sekundy), a w zamian za to wzmocnieniu innego aspektu jej kitu (przykładowo DoT). Dzięki za wszystkie opinie!

Petryfying Gaze (R)

  • Nie planujemy żadnych zmian dla tej umiejętności.

To są wszystkie obecnie zaplanowane przez nas zmiany. Proszę dajcie mi znać jeśli uważacie, że te modyfikacje nie rozwiążą jakiegoś problemu, stworzą jakiś nowy, lub nie nie przywrócą jakiejś lubianej przez was części starej Cassiopei.

Oczywiście przypominam, że żadna z przedstawionych tutaj zmian nie jest jeszcze pewna i wszystkie są jeszcze w fazie testowania, ale powinniście się spodziewać, że przynajmniej większość z nich trafi wkrótce na PBE (najprawdopodobniej na początku nadchodzącego tygodnia!).

Team Builder

Spora część graczy gra głównie używając Team Buildera, ale należy pamiętać że jest to nadal rzecz, nad którą trwają prace i którą staramy się udoskonalić. Cały czas staramy się też wymyślić jak mógłby wyglądać Team Builder dla gier rankingowych i obecnie myślimy nad uproszczoną wersją Team Buildera, która usprawniła by obecny koncept draft picku.

Obecnie planujemy wprowadzić kilka usprawnień dla Team Buildera i prezentują się one następująco:

  • Prawie pełne grupy będą miały wyższy priorytet w queue, aby łatwiej zapełniły się one do końca.
  • Całkowicie przerabiamy algorytmy matchmakingu, dzięki czemu granie w premade’ów będzie skutkowało bardziej uczciwymi meczami.
  • Zamierzamy sprawić, że Team Builder „zapamięta” ostatnie ustawienia z jakimi grałeś i pozwoli ci szybciej dołączyć do kolejnej rozgrywki.

Cały czas myślimy nad kilkoma innymi usprawnieniami i mamy nadzieję, że gracze których pierwsze doświadczenie z Team Builderem nie było zbyt dobre dadzą temu trybowi jeszcze jedną szansę.

Dźwięki

Czy planujecie może dodać do League of Legends odgłosy kroków?

W przeszłości przeprowadzaliśmy kilka eksperymentów związanych z dodaniem odgłosów kroków i dźwięków poruszania się championów. Efekty były różne, jednak dość często okazywało się to być irytujące.

Nie twierdzę jednak, że już nigdy nie pomyślimy o dodaniu czegoś takiego do gry. Wprawdzie uważam, że szanse na to nie są zbyt duże ale; nigdy nie mów nidgy.

VU Caitlyn

Ostatnio przeglądałem internet i znalazłem dwie grafiki, które mogą przedstawiać wygląd Caitlyn po VU. Czy to znaczy, że planujecie taką aktualizację jeszcze na ten rok?

Mogę powiedzieć, że VU Caitlyn na pewno nie pojawi się w 2014 roku.

Artykuły premium


Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.