lcsna
Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Ciekawostki z NA Expansion Tournamentu

Podobnie jak w przypadku europejskiej edycji Expansion Tournamentu, również dla amerykańskiej edycji stworzono specjalną analizę, w której znaleźć możemy wiele różnych ciekawostek związanych z wszystkimi 42 grami tego turnieju (mecze rozgrywane były na patchach 4.19 i 4.20).

Zacznijmy od tego, że w tymże turnieju wybrano lub zbanowano w sumie 57 różnych postaci ze 121 możliwych (47.1% wszystkich championów). Analiza wszystkich picków i banów pozwala dojść do kilku ciekawych wniosków:

  • Fiddlesticks został dwukrotnie zbanowany przez Team LoLPro w starciu z Fission Esports, a mimo to ani razu nie został on wybrany.
  • Gnar był wybierany lub banowany w każdej grze tego turnieju.
  • Jarvan IV był wybierany lub banowany w 88.10% wszystkich gier, a jego współczynnik wygranych wynosi 51.72%.
  • Najczęściej pickowanymi postaciami na danych pozycjach byli: Rumble – Top (wybrany 18 razy), Jarvan IV – Jungle (wybrany 27 razy), Zed/Orianna – Mid (wybrani po 15 razy), Lucian – ADC (wybrany 26 razy), Janna – Support (wybrana 30 razy, co czyni ją najczęściej wybieraną postacią w tym turnieju)
  • Najrzadziej w tych turniejach wybierano takie postacie jak: Zac, Swain, Blitzcrank (1 raz), Sion, Rammus, Hecarim (2 razy), Poppy, Nocturne, Malphite (3 razy)

Po przyjrzeniu się zawodnikom występujących w 4 drużynach, które miały okazję występować w finałowej rundzie Expansion Tournamentu, to możemy wysnuć pewne wnioski związane z champion poolami, części z nich:

  • Rhux, ShorterACE i Gate (Final Five) zagrali w sumie 8 różnymi postaciami w trakcie turnieju i to właśnie oni mają najszerszy champion pool wśród zawodników występujących na tych samych pozycjach co oni.
  • Największym champion poolem wśród ADC mogą pochwalić się dwaj zawodnicy, a mianowicie Prototype (Final Five) i Mash (Team Coast), którzy zagrali w sumie 6 różnymi championami.
  • Z wszystkich ról najmniejszą liczbą postaci zagrał występujący na ADC Nientosh (Team Fusion), który zdecydował się na wybór tylko 2 bohaterów.
  • Największy champion pool na supporcie posiada Gleebglarbu (Team Fusion), który zagrał w sumie 6 różnymi championami.

Możemy także zauważyć pewne prawidłowości jeśli chodzi o niektóre championy wybierane przez drużyny występujące w tym turnieju:

  • Stosunek wygranych do porażki Orianny na niebieskiej stronie Summoner’s Rift wynosi 7-2, podczas gdy na czerwonej stronie jest to już 0-6, co sprawia że wynik jej niebieskiej strony jest lepszy aż o 11 od strony czerwonej.
  • Takie postacie jak Jarvan IV, Lucian i Ahri znacznie lepiej wypadały na czerwonej stronie i ich wynik na tejże stronie był lepszy odpowiednio o 7,6 i 5.


Dane zebrane podczas gier dostarczają nam też informacji związanych z meczami NA Expansion Tournamentu:

  • Średni czas trwania meczu to 36 minut i 58 sekund.
  • Zarówno niebieska jak i czerwona strona Summoner’s Rift posiada współczynnik wygranych równy 50%.
  • Średnio na jedną grę zabijano 4.57 smoków.
  • Średnio na jedną grę zabijano 1.43 barona.
  • Średnio podczas jednej gry niszczono 12.62 wież.
  • Średnio podczas jednej gry niszczono równo 2 inhibitory.
  • W całym turnieju 2 gry zostały oddany walkowerem, a 3 zostały poddane.
  • Dwie drużyny zdołały odwrócić losy spotkania w momencie gdy stosunek meczów wynosił 0-2, Team Fusion wygrał w ten sposób z Final Five, a Team Coast z Team Fusion.

Możemy także przyjrzeć się tabelce pokazującej liczbę zabójstw smoka i barona na poszczególnych stronach mapy:

Smoki Barony
Niebieska Strona 88 30
Zwycięstwa 65 24
Porażki 23 6
Czerwona Strona 99 29
Zwycięstwa 70 22
Porażki 29 7

Analizie możemy poddać także indywidualne występy poszczególnych graczy i poniżej możecie znaleźć wiele różnych tabel, które zajmują się tym zagadnieniem w różnych aspektach:

Największa ilość zabójstw Średnio na jedną grę Największa ilość śmierci Średnio na jedną grę Zabójstwa + Asysty Średnio na jedną grę
FSN Nientonsoh 140 8.75 FSN MakNooN 94 5.88 CST Sheep 261 15.35
CST Mash 112 6.59 F5 ShorterACE 68 4.86 FSN Nientonsoh 246 15.38
FSN HuHi 96 6.00 F5 Prototype 66 4.71 CST Impaler 245 14.41
KDA K/D Największa ilość zabójstw w jednej grze
CST Mash 7.74 [112K 31D 128A] CST Mash 3.61 [112K 31D] FSN MakNooN 15 []
CA cop 6.85 [60K 20D 77A] FSN Nientonsoh 3.41 [140K 41D] FSN Nientonsoh 15 []
CA Bunny FuFuu 6.36 [14K 25D 145A] CA cop 3.00 [60K 20D] CST Mash 14 []
Średnia ilość zabójstw na 10 minut Średnia ilość śmierci na 10 minut Zabójstwa+Asysty na 10 minut Największa ilość śmierci w jednej grze
FSN Nientonsoh 2.16 ZEN Frost 0.40 FSN Chunkyfresh 7.84 CST Sheep 12 []
NME Inori 2.06 ZEN Easy 0.48 NME Bodydrop 5.37 NTR Razelock 11 []
NME Wolfe 2.06 ZEN k1 0.48 NME Wolfe 4.48 FSN NintendudeX 11 []

Podsumować w różnych aspektach także możemy występy drużyn znajdujących się w finałowej czwórce:

  • Team Coast ma w sumie najlepsze KDA, wynoszące 5.52
  • Team Fusion ma największą ilość zabójstw na 10 minut, a mianowicie jest to 5.86
  • Team Fusion ma największą ilość zabójstw na grę, a mianowicie 23.69
  • Team Coast ma najmniejszą ilość śmierci na 10 minut wynoszącą 3.52
  • Team Coast ma najmniejszą ilość śmierci na grę, a mianowicie 12.88

Artykuły premium


Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.