bw_lolclient_card_building_bilgewater
Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Budowa Bilgewater: renowacja piratów

Historia Bilgewater opisuje to miejsce jako miasto pełne pirackich okrzyków odbijających się echem. Narodziło się w nim wiele legend, ale samo w sobie nie wyróżnia się niczym wyjątkowym. Choć przeróżne odniesienia są ważnym elementem w League, zbyt częste odwoływanie się do metafor może sprawić, że gracze będą mieli wrażenie, że byli już tu w przeszłości. Takie miejsca jak Bilgewater łatwiej jest przekształcić w park rozrywki niż w realistyczny świat.

Budowniczy, osoby zatrudnione w Riot, pracują nad tworzeniem elementów świata League, badając mieszkańców i zwyczaje w Rutenerze. Ich wysiłki nie skupiają się na tworzeniu miejsc interakcji z graczem. Dzięki tym badaniom tworzą podstawy tego, co później można przekształcić w takie wydarzenia jak Bilgewater: Morze w Ogniu.

 

W głębiny

Budowniczy eksplorują wszystkie aspekty danego miejsca i jego kultury. Graficy i pisarze odkrywają nowe idee i rozbudowują stare. Tworzą z nich później w przewodnikach stylu dotyczących grafiki, historii, kultury i języka. Praca budowniczych jest efektem głębokich przemyśleń na temat głównych elementów League i poszukiwania sposobów na dodanie kolejnych warstw do tego, co już znamy. Tworzą źródła, z których możemy się uczyć i poznawać Runeterrę.

Budowniczy chcieli, żeby Bilgewater było rozpoznawalnym i wyjątkowym miejscem. Zwróćcie uwagę na frejlordzki okręt w tle, który przekształcono w budowlę, a także na żłobienia w skałach.

Starszy producent Thomas Vu wyjaśnia: „W Riot nad jednym tematem pracuje wiele ekip, od tworzenia bohaterów i wydarzeń, odświeżania ich czy pisania biografii. Praca budowniczych pozwala im wszystkim tworzyć na stałych i wspólnych fundamentach, bez ograniczania ich wizji.” Tak głębokie badania świata gry są punktem wyjściowym dla twórców League.

Dzięki wysiłkom budowniczych pracownicy Riot mają wgląd do postaci, miejsc i elementów Runeterry, na podstawie których mogą tworzyć fabułę i motywy graficzne. Każdy szczegół poddawany jest dyskusji.

Chcieliśmy, żeby Bilgewater było wybuchową mieszanką różnych kultur i historii, pokazującą, że jego mieszkańcy pochodzą z różnych stron świata.

  1. *Cmentarzysko w Bilgewater*
  2. Beczka pogrzebowa
  3. Boja pogrzebowa dla bogaczy
  4. Typowy pochówek biedoty – ciała związywano razem i przywiązywano do boi – masowy grób
  5. Boje mogą się zaplątać. Gdy zaczepi się o nie drewno, wodorosty i inne śmieci, stają się „tratwami dusz”.
  6. Działo pogrzebowe – wylot zostaje zaplombowany, gdy w środku znajdzie się ciało. Boje rozstawiane są po całym cmentarzysku.

 

W Bilgewater budowniczy szukali czegoś, co odróżniałoby to miejsce od typowej pirackiej przystani. Może skrzyżujemy Kapitana Haka z Billem Rzeźnikiem? Mark Gibbons, kierownik zespołu grafików koncepcyjnych, powiedział: „Mieliśmy szczęście, że takie postacie jak Twisted Fate i Graves były już powiązane z tą tematyką. Istnieje już mieszanka kultur mających związek z opowieściami typowymi dla amerykańskiego Zachodu”. Położono już podwaliny dla kultur i stylów, które niszczą spokojny i ciepły obraz tego miejsca, zastępując piratów śpiewających szanty czarnorynkowymi baronami handlu kośćmi.

  • *Wioślarz*
  • Bilgewater

 



Ant Reynolds, główny twórca treści wśród budowniczych, dodaje: „Nie chcieliśmy budować miasta piratów. Pragnęliśmy, żeby Bilgewater było wyjątkowe. Jeśli ktoś przebierze się za Gangplanka, chcemy, żeby ludzie mówili, że to świetny kostium Gangplanka, a nie zwykłego pirata”.

 

Bilgewater pod powierzchnią

Według Gibbonsa prace budowniczych nad Bilgewater pokazują „skoncentrowaną wersję tego, co do tej pory nie było adresowane bezpośrednio”. Wszystko to, co było pod powierzchnią, wynurza się pod postacią bohaterów, miejsc i historii, które je łączą. Reynolds wyjaśnia: „Bilgewater musi być realistyczne. Powinniśmy wiedzieć, jak powstało”. Gibbons dodaje: „Chcieliśmy, żeby Bilgewater było wybuchową mieszanką różnych kultur i historii, pokazującą, że jego mieszkańcy pochodzą z różnych stron świata. Gdy dodamy do tego lokalną kulturę (jedną z najważniejszych wartości w Bilgewater), powstaje wyjątkowe miejsce”.

  • *Bilgewater*
  • ‚Rudera’
  • Najniższy poziom w społeczności Bilgewater
  • Mieści się na rafach otaczających miasto
  • Mieszkania zbudowane z wraków statków
  • Dachy wykonane z porwanych żagli

 

Wydarzenie Bilgewater: Miasto w Ogniu to przykład tego, jak sprawdzenie podstawowych informacji może wpłynąć na proces tworzenia w Riot. Zespoły skupiają się na historii Gangplanka lub pracują nad mapą, korzystając z tego, co przyniosły badania prowadzone przez budowniczych.

 

Nowe początki

Budowniczy nie mają zamiaru niszczyć wszystkiego, co gracze wiedzą o takich miejscach jak Bilgewater. Reynolds powiedział: „Czasem pojawiają się lepsze pomysły albo nowe kierunki, które musimy wprowadzić w odpowiedni sposób. Nie niszczymy tego, co było wcześniej, ale rozbudowujemy to, co podoba nam się w danym miejscu”. Budowniczy szukają okazji na uczynienie każdego miejsca wyjątkowym i ciekawym, a jednocześnie znanym społeczności League.

Vu objaśnia, że Budowniczowie dodają głębi światu i bohaterom, których gracze już kochają. „Gracze dużo czasu spędzają z bohaterami i chcą wiedzieć jak najwięcej o ich przeszłości czy podróży. Takie budowanie świata pozwala tworzyć środowiska i wyzwania dla tych bohaterów, oraz pewien poziom szczegółów, który powoduje, że Runeterra to bardziej żywe miejsce.”

Duża część gospodarki w Bilgewater opiera się na polowaniach na morskie potwory. Każdego dnia o zachodzie słońca floty ruszają na łowy. Jeśli im się uda, wracają do Doków Rzezi i dzielą potwory na mięso, kości i skórę.

Badania i kreowanie świata League są punktami odniesienia dla projektantów, grafików i reszty zespołu. Poprzez eksplorację miejsca lub analizę symboli, języka, celów i interakcji danej frakcji, budowniczy pomagają twórcom odpowiadać na pytania, które pojawiają się w początkowych fazach tworzenia nowych bohaterów, skórek, wydarzeń i polecanych trybów gry.

  • *Broń z Bilgewater*
  • Kordelas
  • Łamacz mieczy
  • Ośmiornica o dziewięciu językach
  • Ręczne działo

 

Wydarzenie Bilgewater: Morze w Ogniu zbliża się ku końcowi. Budowniczy już nie mogą się doczekać, jak gracze zareagują na nowości. Gibbons mówi: „Mam nadzieję, że fani Bilgewater i jego bohaterów myślą sobie, że jest jeszcze lepiej, niż było kiedyś”.

Artykuły premium


Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.