building_a_better_bio
Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Blog deweloperów: Stworzenie lepszej historii

Podczas wydarzenia Bilgewater: Morze w Ogniu mogliście zauważyć, że skorzystaliśmy z okazji, aby zaktualizować historie bohaterów biorących udział w opowieści: Twisted Fate’a, Gravesa, Miss Fortune i Gangplanka. (Jeżeli tego nie zrobiliście, przeczytajcie je – zaczekamy na was!).

Był to drobny eksperyment z nowym formatem historii: pół zwykłej historii, pół krótkiego opowiadania. Naprawdę chcieliśmy zrobić coś lepszego z historiami – poznać psychikę bohaterów i dodać trochę głębi.

Chcieliśmy także poznać wasze zdanie w tym temacie, zanim się za to zabraliśmy. Ogólnie odpowiedzieliście bardzo pozytywnie, więc teraz mamy zamiar zmienić historie wszystkich bohaterów w grze – zajmie to trochę czasu!

Historie w przeszłości

Niektóre ze starszych historii zdradzają swój wiek – nie są do końca składne i niektóre szczegóły są niedopracowane. Gdy pisaliśmy je po raz pierwszy, świat Runeterry był innym miejscem niż jest teraz – świat i jego cywilizacje dopiero powstawały. Był to okres kształtowania Runeterry, gdy wciąż jeszcze sami planowaliśmy świat, jego historię oraz mieszkańców.

Zespół Budowniczych (nasz zespół odpowiedzialny za tworzenie świata) ciężko pracował w ciągu ostatnich lat, aby dobrze zrozumieć Runeterrę (sprawdźcie ten blog Budowniczych dotyczący Bilgewater, aby dowiedzieć się, co robi zespół).

Podobnie jak portrety, które ewoluowały (możecie o tym przeczytać tutaj!), pora, aby biografie i historie bohaterów zrobiły to samo.

Rito plz, nie niszczcie mojego ukochanego bohatera

Wiemy, że kochacie swoich bohaterów. My też ich uwielbiamy!

A więc jaki jest nasz cel z tymi aktualizacjami? Chcemy wzmocnić główny motyw przewodni bohaterów i jeszcze lepiej poznać ich motywacje, osobowość i tło. Dla większości z nich oznacza to dodanie głębi do tego, co już mamy, i jeszcze większe rozbudowanie tego, co ich motywuje.

Historie to świetny sposób na rozbudowanie naszych bohaterów – pokazanie, jak robią to, co sprawia, że są sobą, zamiast po prostu o tym mówić.

Przykładowo, moglibyśmy powiedzieć „Gangplank jest najgroźniejszym piratem świata”, ale zdecydowanie lepiej jest pokazać jego wyczyny, dzięki którym zasłużył na taką reputację. Dlatego też w historii Gangplanka opisaliśmy to, mówiąc o świątyniach, które splądrował w Ionii, demaciańskich wioskach, które zrównał z ziemią, i momencie, w którym ukradł osobisty okręt Swaina.  Te drobne szczegóły mogą posłużyć do rozbudowania historii – coś, co Rioterzy (i gracze) mogą wykorzystać, do dalszego rozbudowania (np. „Wiecie, Gangplank zakradający się do Noxusu i kradnący okręt Swaina to fajny pomysł na historię. Hmmm…”).



Podczas prac nad rozbudową historii najważniejszą rzeczą jest trzymanie się tego, za co gracze uwielbiają danego bohatera.

Którzy bohaterowie następni?

Po odnalezieniu stylu, który im odpowiada, kolejne pytanie to, którymi bohaterami trzeba się zająć w następnej kolejności.

Planujemy przerobić historie wszystkich istniejących bohaterów, ale to duże wyzwanie – w końcu obecnie mamy ponad 125 postaci.  Doprowadzenie ich do satysfakcjonującego nas poziomu nie zdarzy się z dnia na dzień. Zaczęliśmy więc myśleć, którymi bohaterami zająć się w następnej kolejności.

To doprowadziło nas do…

Mroczne Żniwa

Jedną z rzeczy, którą wszyscy chcieli wiedzieć po Morze w Ogniu: The Reckoning  było, co wydarzyło się dalej.

Podczas gdy historia skupiała się na TF-ie i Gravesie (wkrótce przyjrzymy się ich kolejnej przygodzie…), jedną z rzeczy, które chcieliśmy zobaczyć, było to, co by się stało, gdyby Mroczne Żniwa przybyły do Bilgewater, gdy miasto jest wciąż niespokojne po upadku Gangplanka. Jeden z Budowniczych, Graham „Dinopawz” McNeill, podjął się wyzwania przedstawienia tej historii – Cień i Fortuna – którą będziecie mogli przeczytać wkrótce.

Mniej więcej w tym samym czasie Budowniczowie zaczęli zagłębiać się w historię Wysp Cienia i tragicznych wydarzeń, które doprowadziły do ich powstania. Wielu z najważniejszych bohaterów Wysp Cienia pojawiło się w tej historii i ponieważ część z nich występuje w Cieniu i Fortunie, oczywiste wydawało się zajęcie się nimi. Niestety, nie zmieniliśmy wszystkich bohaterów Wysp Cienia, ale zajmiemy się nimi, gdy tylko będziemy mogli.

Nowy sposób przeglądania historii bohaterów

Poza pracami nad nowymi historiami, zajmujemy się też znalezieniem lepszego sposobu na prezentowanie ich.  Chcieliśmy mieć stronę, która dobrze przedstawi bohaterów, i uważamy, że zrobiliśmy krok w dobrą stronę (który wkrótce zobaczycie ze zaktualizowanymi historiami Mordekaisera, Kalisty, Hecarima, Thresha i Karthusa!). Jest to rodzaj eksperymentu i bardzo chcemy usłyszeć, co o tym myślicie. Jeżeli spodoba się to wszystkim, będziemy chcieli wprowadzać to przy wszystkich bohaterach, o których piszemy.

A więc kiedy będzie mój bohater?

Kolejni bohaterowie, którym się przyglądamy, to ci powiązani z Shurimą i Górą Targon.  Po tym… zobaczymy. Dajcie znać, czy są jacyś, których chcecie wyjątkowo zaktualizować.

Mamy nadzieję, że spodobają się wam nowe historie bohaterów z Wysp Cienia. Dajcie znać, co o nich sądzicie – i kogo chcecie zobaczyć w następnej kolejności!

Na razie!

Artykuły premium


Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.