header_article
Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Alfa aktualizacji klienta wkrótce dobiegnie końca

Testowanie alfy aktualizacji klienta League of Legends już niemal zakończone! Zbliża się otwarta beta.

Jeśli jeszcze nie zapisaliście się do alfy, to jest oficjalnie wasza ostatnia szansa, by to zrobić. Gdy ruszy beta, ekran podmenu alfy wraz z jej narzędziami zgłaszania uwag zniknie, chociaż wciąż będziecie mogli zgłaszać wszelkie znalezione błędy za pomocą odpowiedniego przycisku w kliencie.

Do tej pory alfa była ograniczona do graczy, którzy ręcznie wypełnili zgłoszenie, przechodząc nasz proces zapisu do alfy. Gdy alfa dobiegnie końca, to się zmieni. Otwarta beta będzie dostępna dla wszystkich — w programie startowym klasycznego klienta pojawi się wyskakujące okno umożliwiające jej pobranie. Będziecie mogli przeprowadzić zamianę, w pełni zastępując dotychczasowego klienta jego wersją zaktualizowaną.

Albo, jeśli jeszcze nie jesteście gotowi na ten przeskok, możecie zrezygnować z przejścia na otwartą betę, by grać dalej z klasycznym klientem, dopóki trwa beta. Jeśli wykonacie przeskok i (z jakiegokolwiek powodu) zechcecie powrócić do klasycznego klienta, podczas otwartej bety udostępnimy wam przycisk „downgrade’u”. Pamiętajcie, że nie będziemy wspierać klasycznego klienta bez końca. Gdy otwarta beta zakończy się, każdy klient zostanie automatycznie zaktualizowany, by zapewniać nowe doświadczenia.

W ciągu trwania bety zespół ds. aktualizacji klienta będzie stale wprowadzał niewielkie usprawnienia i poprawki błędów. Ten okres jest dla nas okazją, by dopieścić wszystkie elementy klienta. Poprawimy animacje, dodamy ładne, nowe obrazki i zoptymalizujemy wydajność klienta. A przede wszystkim wykorzystamy betę, by upewnić się, że zaktualizowany klient zapewnia stabilne i ogólnie lepsze doznania.



Jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, koniecznie zarejestrujcie się, by wziąć udział w ostatniej przejażdżce kolejką alfy!

CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA

  • Jak mogę dostać się do otwartej bety, jeśli już używam alfy aktualizacji klienta?

    Jeśli już jesteś testerem alfy, możesz po prostu normalnie dalej używać zaktualizowanego klienta. Klient będzie się sam aktualizował za każdym razem, gdy go włączysz.

  • Jak duży jest plik otwartej bety do pobrania?

    Podzielimy pobieranie aktualizacji na kilka patchów, żeby sprawiała wrażenie mniejszej niż jest w rzeczywistości, ale szacujemy, że trzeba będzie pobrać ogółem około 1,5 GB. Po zakończeniu bety automatycznie skasujemy pliki starego klienta, co na dłuższą metę oszczędzi wam miejsca na dysku.

  • Czy mogę bez końca grać ze starym klientem?

    Nie. Po zakończeniu okresu funkcjonowania bety zaktualizowany klient całkowicie zastąpi klasycznego klienta (wprowadzając kilka nowych funkcji, jak powtórki, oraz usuwając kilka bardzo małych elementów). Wspieranie każdego dużego oprogramowania wymaga poważnej inwestycji czasu i zasobów, dlatego zamierzamy skupić te zasoby na zaktualizowanym kliencie. Szczególne znaczenie będzie to miało, gdy zaczniemy wprowadzać kilka naprawdę fajnych, nowych funkcji, takich jak narzędzie treningowe i powtórki, które będą dostępne tylko w zaktualizowanym kliencie.

  • Czy w otwartej becie będzie brakowało jakichś funkcji z klasycznego klienta?

    Tylko kilku na samym początku. Będziemy potrzebowali paru patchów, aby ponownie wprowadzić funkcję obserwacji gier (dla znajomych i gier niestandardowych) oraz możliwość dołączania do publicznie hostowanych gier niestandardowych. Aktualnie nie planujemy przywrócenia funkcji kreatora zestawu przedmiotów z klasycznego klienta. Generalnie tylko niezwykle mały odsetek graczy kiedykolwiek skorzystał z tej funkcji i słyszeliśmy od wielu z was, że nie dbacie o to, czy przywrócimy zestawy przedmiotów, dopóki będziemy wspierać obsługiwane przez serwisy zewnętrzne narzędzia do personalizacji zestawów przedmiotów, takie jak Championify — a będziemy to robić!

Artykuły premium


Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.