Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Aktualizacja umiejętności: Shyvana

Jeśli macie wrażenie, że Shyvanę ominęły duże zmiany, nie mylicie się. W porównaniu z aktualizacjami bohaterów, do jakich jesteście przyzwyczajeni, nie wybraliśmy Shyvany, aby rozwiązać duże problemy, które wymagają wielkich czasochłonnych inwestycji. Shyvana przechodzi jedną z pierwszych aktualizacji okazjonalnych: gdy miesiąc lub dwa pracy, mogą przynieść znaczną poprawę. Chociaż problemy nie całkiem ją ominęły (miała ciężki rok), Shyvana już jest naprawdę fajną bohaterką — ale sprawić, żeby była jeszcze lepsza. Ponieważ natężenie pracy w przedsezonie zmalało, postanowiliśmy podjąć to wyzwanie.

 

Półsmok, półszturmowiec

Shyvana została stworzona na długo przed ustaleniem dzisiejszego podziału klas/podklas bohaterów. W ramach tej klasyfikacji Shyvanie najbliżej do Molochów: wytrzymałej i niszczycielskiej grupy bohaterów, którym brakuje skutecznych sposobów, by osiągnąć swoje cele. W tej grupie Shyvanę wyróżnia to, że Smoczy Atak… zapewnia jej skuteczny sposób realizacji celów. Patrząc z tej perspektywy, jej unikalna przewaga polega na tym, że od czasu do czasu może ignorować jedną ze swoich słabości.

To dlatego Shyvana z takim trudem radzi sobie, gdy jest zapóźniona. Ignorowanie słabości nie pomaga, gdy jest się za daleko w tyle, by korzystać ze swoich przewag! Ponadto powoduje to krótki żywot wielu zmian, ponieważ nawet nieznaczne zmiany stanu gry dają jej wielką przewagę albo bardzo osłabiają na tle reszty paczki.

Mimo wszystko Shyvana nie jest fundamentalnie wadliwa. Nawet gdy ma przewagę, jej słabości wciąż są całkiem oczywiste: gdy po użyciu superumiejętności przelatuje na tyły wroga, brak jej zarówno kontroli tłumu, by zapobiec trzymaniu się wrogów na dystans, jak i wytrzymałości, by utrzymać się na pozycji. Uznaliśmy, że kilka dobrze wyważonych zmian zapewni znaczną poprawę — stąd ten projekt!

 

Zabij to kulami ognia

Zaczniemy od najbardziej błyszczącej, nowej zabawki Shyvany: wybuchającej kuli ognia. E — Ognisty Podmuch Postaci Smoka tworzył wcześniej stożek obrażeń, co umożliwiało Shyvanie trafianie większej liczby celów, o ile wrogowie ładnie zbili się przed nią w kupkę. Większość nie jest łaskawa tak robić, więc chcieliśmy dać jej coś, nad czym będzie miała większą kontrolę.

Obecnie zamiast tworzyć stożek, Postać Smoka daje Shyvanie kontrolę nad tym, jak daleko przemieści się Ognisty Podmuch, zanim eksploduje, zadając dodatkowe obrażenia. Eksplozja zostawia „spaloną ziemię”, która oznacza wrogów i zadaje im ciągłe trafienia w efekcie Ognistego Podmuchu. Generalnie rzucajcie E z oddalenia, by wykonywać snajperskie strzały kulą ognia albo w zasięgu bezpośrednim, po czym skaczcie do oczu tym, którzy znaleźli się w strefie rażenia wybuchu.

  • E – Ognisty Podmuch
    Shyvana wypuszcza kulę ognia, która zatrzymuje się na pierwszym trafionym bohaterze. Wszyscy trafieni wrogowie otrzymują 60/100/140/180/220 (+0,3 mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych i zostają oznaczeni na 5 sekund.Podstawowe ataki Shyvany przeciwko oznaczonym celom zadają im obrażenia magiczne równe 2,5% ich maksymalnego zdrowia w momencie trafienia.

    Postać Smoka: Ognisty Podmuch wybucha przy trafieniu lub po osiągnięciu wybranego miejsca, zadając 100~200 (na poziomach 1-18) (+0,3 mocy umiejętności) pkt. dodatkowych obrażeń magicznych. Ziemia w okolicy wybuchu pozostaje spalona przez 4 sekundy. Wrogowie na spalonej ziemi otrzymują 60-120 (na poziomach 1-18) (+0,2 mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych na sekundę.

    Maksymalne obrażenia Ognistego Podmuchu przy trafieniu przeciwko stworom wynoszą 100 pkt. na trafienie.

     

Takie tam smocze sprawy

Patrząc na R — Smoczy Atak, stwierdziliśmy, że możemy wprowadzić bardziej spektakularną transformację. Oznacza to większego smoka i lot, którego nie można zakłócić (pomyślcie o Malphicie lub Hecarimie). Zastąpiliśmy także odporności Postaci Smoka dodatkowym zdrowiem — oba te parametry wpływają na wytrzymałość, a Molochy mają więcej interesujących sposobów wykorzystywania swojego zdrowia (Kolosalna Hydra, Gruboskórność Steraka). Dodatkowo umiejętność wypełnia część paska zdrowia Shyvany, co jest fajne.

Oczywiście w zamian musieliśmy zabrać coś. Poza osłabieniem odporności Smoczy Atak zadaje mniej obrażeń i ma mniejszy zasięg. Ogólnie nie spodziewamy się, by te zmiany dramatycznie wpłynęły na sposób używania Smoczego Ataku, ale jesteśmy pewni, że teraz ta umiejętność jest fajniejsza.

  • R — Smoczy Atak
    Użycie: Shyvana zmienia się w smoka, zyskując 150/250/350 pkt. zdrowia i lecąc w wybrane miejsce. Przeciwnicy znajdujący się na jej drodze otrzymują 150/250/350 (+0,7 mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych i zostają odrzuceni w stronę miejsca lądowania.

    Biernie: Shyvana co sekundę otrzymuje punkt furii. Ataki podstawowe dają jej 2 punkty furii.

Utrzymać skupienie

Czas pokaże, czy mamy rację, ale wygląda na to, że zmiany w umiejętnościach E i R są sporym wzmocnieniem dla Shyvany. Chociaż chcemy, by ta aktualizacja zapewniła zwiększenie siły bohaterki, wewnętrzne testy pokazały nam, że ona nie potrzebuje tak wiele czułości (całus w nogę powinien wystarczyć). Zamiast usuwać elementy odpowiedzialne za sukces Shyvany, celujemy w aspekty mechaniczne, bez których, naszym zdaniem, wciąż będzie sobie radziła.

Po pierwsze W — Wypalenie nie zostawia już śladu ognia w Postaci Smoka. Shyvana chce mieć wrogów przed sobą, aby mogła ich atakować, a wcześniej Wypalenie wymagało, aby to ona stała przed nimi. Co było dziwaczne. Dlatego teraz Wypalenie staje się potężniejsze, tak jak Postać Smoka, pozwalając Shyvanie skupić się na tym, co jest przed nią.

Następna w kolejce jest jej umiejętność bierna — Córa Smoków. W toku prac zauważyliśmy, że Shyvana staje się nie do zabicia w testach gry. Córa Smoków — wielkie skupisko odporności — stało się oczywistym czynnikiem, za który należało się wziąć, aby osłabić ten aspekt wytrzymałości. Jednak gdy zmniejszaliśmy współczynniki, efekt wyglądał żałośnie, dlatego zastanawialiśmy się, czy możemy sprawić, by całość wyglądała bardziej interesująco, zamiast tylko słabiej.

Dla pełnej jasności: w większości przypadków Córa Smoków będzie słabsza niż wcześniej. Shyvana domyślnie dostaje znacznie mniej odporności, która nie skaluje się już wraz z poziomami. Może jednak nadrobić część tych strat, jeśli ona i jej drużyna zabezpieczą smoki. To daje Shyvanie — bohaterce, która często zostaje zostawiona sama sobie na wyspie górnej alei albo na farmie w dżungli — unikalny sposób brania udziału w sukcesie drużyny i świętowania go.

  • Biernie – Furia Córy Smoków 

    Shyvana zadaje 10% więcej obrażeń smokom.

    Shyvana zyskuje 5 pkt. pancerza i odporności na magię. Smoki żywiołów pokonane przez Shyvanę lub jej sojuszników dają jej dodatkowe 5 pkt. pancerza i odporności na magię.


Po wprowadzeniu tego wszystkiego trudno dokładnie przewidzieć, gdzie wyląduje Shyvana. Mamy jednak nadzieję, że okaże się silniejsza niż była wcześniej. Jeśli nie trafiliśmy w punkt równowagi (przeginając w jedną albo drugą stronę), po tej aktualizacji będziemy mieli lepszą pozycję do opracowania następnej.

Udanego szturmowania, Shyvano.

 

 

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.